Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2004, 13:46   #1
Alva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2004
Berichten: 5
Hallo allemaal.

Mijn naam is Alva en ik ben 24 jaar. Dit is de tweede keer dat ik op deze site ben en ik heb al het een en ander gelezen over Alopecia Areata. Vorig jaar is dit namelijk ontdekt bij mijn moeder, we hebben het zelf ontdekt, toen we haar haren gingen verfen. Ze is nu 47 jaar en heeft een paar keer een kale plek gehad, soms ook wel 3 ineens. Alles is grotendeels teruggegroeid en ze heeft nu nog 1 klein plekje. Je ziet het verder niet omdat haar eigen haar eroverheen ligt. Nu heeft zij in een zeer stresserige periode gezeten en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak. Ik heb al wat informatie proberen te krijgen op het internet erover, en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik als dochter of de andere familieleden het ook krijgen of is die kans heel erg klein? Ik kan hier namelijk heel weinig over vinden en ik hoopte dat jullie er iets meer over kunnen vertellen. En als je op de leeftijd AA krijgt zoals zij is er dan ook een grote kans dat zij later al haar haren verliest als ze weer in een soortgelijke situatie komt? En of het iets is wat erfelijk is?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt.
Alva is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 19:57   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hoi Alva...

Of het erfelijk is weet volgens mij niemand precies maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Zoals de meeste hier wel weten ben ik vanaf mijn 13e helemaal kaal met periode's, mijn vader is vanaf zijn 24ste ook helemaal kaal.
Beiden zijn we ook onze wenkbrouwen en wimpers met periode's kwijt.
Er is tot nu toe helaas nog niets aan te doen....
Je kan vanalles proberen maar niets is ook daadwerkelijk blijvend gelukt!
Helaas...
Bij AA is het helaas zo dat je haar altijd weer kan uitvallen.
Al dan wel niet in zijn geheel.
Stress kan ook zorgen voor haaruitval en er zijn artsen die zeggen dat het in verband staat met AA. maar er zijn ook artsen die zeggen dat dat onzin is.
Ik weet het dus ook allemaal niet precies!!

Heel veel sterkte toegewenst.. ook voor je moeder.
Hoop dat ze ook de kracht/moed/zin vind om hier eens te komen kijken, misschien heeft ze er wat aan!!

Veel liefs
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 23:12   #3
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
erfelijk

Hoi Alva,

Volgens mijn dermatoloog is er bij 1 op de 5 mensen die Alopecia heeft, sprake van Alopecia in de familie en lijkt het erfelijk te zijn.
Ik heb dit ook wel vaker gelezen, dus zoiets zal het dan wel zijn.
Zoals Lies zegt weet niemand precies hoe & wat, dus misschien zijn de bevindingen over een tijdje wel weer anders.

Sterkte voor je moeder.

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 13:25   #4
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
De artsen zeiden telkens tegen mij toen ik vroeg of er iets uit bepaalde statistieken is op te maken over de ontwikkeling van AA. Nee, dat weten we niet, we weten wel dat het grillig is... ("en bij iedereen anders")
kun je dus verder weinig mee..!).
Maar vooruit, achteraf gezien heb ik mijn eigen statistieken bijgehouden en het is dus ook echt grillig.. onvoorspelbaar helaas!

Echt harde uitspraken over AA worden niet gedaan omdat ze er zelf ook nog niet gek veel vanaf weten. Verbanden worden wel gezien met erfelijkheid.
Onder de artsen heb ik ook gemerkt dat de een zegt dat het wel beinvloed kan worden door stress, en dat de ander zegt dat dit niet zo is. Pas als ze daar onderzoek over gaan doen zullen we het weten Ik denk dat het ene beestje er gevoeliger voor is dan het andere, dat het bij de een wel tot uiting komt en bij de ander niet.. maarja wie ben ik??!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hallo allemaal debje23 Haarproblemen bij vrouwen 4 23 oktober 2003 06:52
hallo allemaal! Yet TTM - Algemeen 13 25 juni 2003 10:47
Hallo allemaal! Ik ben nieuw. Sarah W. TTM - Algemeen 9 31 mei 2003 11:34
Hallo allemaal José P Haarproblemen bij vrouwen 1 18 februari 2003 13:50
Hallo allemaal miejefke TTM - Algemeen 4 19 januari 2003 09:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.