Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2010, 12:02   #1
immortal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 6
hair beauty clinic // Laser Aesthetics of prohairclinic of hairplus medical care

hallo,

zijn er mede lotgenoten die ervaring hebben met hair beauty clinic // Laser Aesthetics of prohairclinic of hairplus medical care.

ik ben nieuw op deze site en wil graag jullie ervaringen horen, hair beauty clinic // Laser Aesthetics schijnt een te zijn heeft prijs technisch de meeste voorkeur ik weet echter niet hoe ze werken etc.

hair beauty clinic hebben ook een mooi eindjaars aanbod, gezien hun foto materiaal van toch wel bekende nl en b klinkt dit allemaal goed,

graag jullie ervaring.

ik heb nl. bij hair beauty clinic en prohairclinic voor eind vlgde week een afspraak.
immortal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 12:27   #2
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Hi Immortal,

Hier op Haarweb hebben vooral Prohair en AesteticClinics qua prijs/kwaliteit prestatie een goede naam opgebouwd [als we in de Benelux kijken].

Zelf ben ik goed tevreden over HASCI [Coen Gho] maar die is volgens mij wat duurder dan de 2 genoemde.

Hairplus is met een herstart bezig [dat was het oude Transhair, als ik me niet vergis].

Hairplus schijnt nu [in FUE haartransplantatie techniek, dus haartje voor haartje] een mooie aanbieding te hebben, aangezien er mensen in opleiding zijn.

Gr Roloff

ps. Hair Beauty Clinic, nog nooit van gehoord [misschien hebben anderen daar wel ervaringen].
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 24 november 2010 om 12:33
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 15:08   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Hi Immortal,


Hairplus is met een herstart bezig [dat was het oude Transhair, als ik me niet vergis].
Hairplus heeft een doorstart gemaakt en heet nu volgens mij Justhair.

Ik zou, als het om FUE gaat, mij vooral oriënteren op AC en Prohair.

Succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 16:43   #4
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Hair Beauty Clinic is de nieuwe naam van Laser Aesthetic in Hasselt.

Alhoewel ik zelf een best geslaagde HT heb ondergaan bij Laser Aesthetic, zou ik toch eerder Dr. Feriduni (ook in Hasselt) aanraden.

Dit omwille van de gebrekkige consultaties en nazorg die LA geeft (je krijgt enkel een commercieel ingestelde consulent te zien, de dokter duikt enkel en alleen op op het moment van de ingreep om strip te snijden en dicht te naaien en gaatjes te prikken, stelt zich niet eens voor) en ook omdat ik de indruk heb dat LA ervoor wil zorgen dat je nog es terugkomt voor een 2de behandeling om het resultaat "te verdichten", dus dat ze met opzet de eerste keer niet al te dicht implanteren. En ten derde is LA ook gewoon een pak duurder dan andere klinieken. En ten slotte vond ik de haarlijn van LA te "recht" (de grafts op een rijtje geplaatst, niet gekarteld) om er natuurlijk uit te zien.

Bij Dr. Feriduni heb ik onlangs een véél positievere indruk gekregen. Die doet zijn consultaties zelf en hanteert lagere tarieven en lijkt tenminste begaan met zijn klanten/patiënten. Hij wil zijn resultaten tenminste zelf beoordelen. Echt heel aangename man!

Ah ja, en LA deed bij mij ook helemaal geen "haaronderzoek" om densiteit te bepalen en om AGA-symptomen op te sporen. Dr. Feriduni wel, met zo'n cameratje is die mijn hele hoofdhuid afgegaan. Zeer boeiend allemaal, en zeer professioneel.
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 21:55   #5
immortal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 6
mijn situatie is nu zo dat ik bij hairplus vorige week gewesst ben, ik moet zeggen dit zag er goed uit.
Ed maat kwam op mij goed over, een fue hebben ze getest en dat was mogelijk
ze praten daar over 1000 grafts, het gaat bij mij nl. om de bovenzijde te verdikken het is net voor de zomer bovenop redelijk uit gedunt.
nu kam ik mijn haar naar achter en de dunnere plekken vallen alleen op onder fel licht en bij nat haar.
als ik kijk dat het daar 3600 kost en bij hair en beauty clinic betaal ik voor een zelfde behandeling 3000 als ik de eindjaars aktie gebruik , is mij keuze niet moeilijk, tenslotte moet ik er ook hard voor werken.
echter door alles wat je leest en hoord wordt je bang dat ze het verknallen, bestaande haarwortels beschadigen etc etc.
ik ben momenteel 44 jaar en wil wel een goede keuze maken.

van prohairclinic lees ik redelijk goede berichten her zijn en der maar van hair en beauty clinic kan ik nergens iets vinden en of er reeds mensen zijn met ervaring aldaar. en eventueel ook ervaringen bij prohaiclkinic die hebben op hun site 3500 staan.
immortal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 23:00   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
post eens een foto als je wil, want volgens mij is er weinig aan de hand.
Haartransplantatie tussen bestaande haren is en blijft altijd risky.

Als de dunnere plekken alleen opvallen bij nat haar en onder fel licht zou ik als ik als ik jou was nog wachten.
Net voor de zomer is het uitgedund, zou het uitvallen nu gestopt zijn?
Misschien staat er over een jaar wel niets meer op.........
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 19:07   #7
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
klinieken

Hair and beauty - oude LA = Villnow.
Wellicht nog een andere arts maar ik weet dat Villnow daar zat.
Vergeet aub BHR Clinic in Brussel niet. Waarschijnlijk de beste kliniek van het lijstje voor zowel FUE als FUT. Dr. Mwamba is ook erg goed, maar ik heb nog geen resultaten van hem gezien. Ga er binnenkort wel heen.
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 19:28   #8
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Jorn Kielman

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman Bekijk bericht
Hair and beauty - oude LA = Villnow.
Wellicht nog een andere arts maar ik weet dat Villnow daar zat.
Vergeet aub BHR Clinic in Brussel niet. Waarschijnlijk de beste kliniek van het lijstje voor zowel FUE als FUT. Dr. Mwamba is ook erg goed, maar ik heb nog geen resultaten van hem gezien. Ga er binnenkort wel heen.
Beste Jorn,

Even naar je geGoogled.

http://webcache.googleusercontent.co...Clinic&ct=clnk

"Eigenaar van ABC Clinic, Jorn Kielman, heeft zelf 2 haartransplantaties ondergaan en heeft ruim 7 jaar in een kliniek voor haartransplantaties gewerkt als marketeer. Hij kent de wereld van de haarklinieken erg goed. Hij is ook op de hoogte van alle nieuwe technieken etc. Nu hij zijn eigen kliniek gestart is biedt hij daar ook haartransplantaties aan. Daarvoor werkt ABC Clinic samen met 2 artsen, te weten Dr. Bisanga van BHR Clinic in Brussel en Dr. med. George Velimvasakis van MANG MEDICAL ONE te Duitsland (voorheen Transmed Duitsland)."


Met alle respect, maar was het niet duidelijker geweest het bovenstaande ook even expliciet te vermelden, voordat je BHR Clinic op bovenstaande wijze ging aanbevelen ?

mvgr.
Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 26 november 2010 om 19:55
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 20:19   #9
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Tsja, wie onschuldig is werpe de eerste steen!

Ik denk dat de betere klinieken op zijn minst goede voor- na foto's op hun website laten zien en ook goede referenties hebben zoals op dit forum

Klinieken als Laseraesthetic = Hair Beauty Clinic of Hairplus Medical Care tonen geen goede foto's zowel niet voor de FUT als FUE behandelingen!
LA toont foto's van wel 10 jaar of ouder/ Hairplus, niets!?
Je leest hier niets over klanten resultaten bij deze maar van de andere klinieken zeker wel. Dit geeft toch duidelijk iets aan of krijgen maar zo weinig mensen the picture hier?

Zou zeker de prijs grens voor jezelf bepalen maar dit mag niet de reden zijn om een echt goede kliniek te bezoeken. Misschien beter een jaartje opschuiven/sparen en dan is het wel betaalbaar en mooier wat resultaat betreft.

Misschien wordt het weer eens tijd voor een nieuwe lijst van de "betere" klinieken in Nederland & Belgie (?)

Groeten, H4L
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 21:40   #10
Maysun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2010
Berichten: 5
notificatie
Maysun is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 22:49   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Beste Jorn,

Even naar je geGoogled.

http://webcache.googleusercontent.co...Clinic&ct=clnk

"Eigenaar van ABC Clinic, Jorn Kielman, heeft zelf 2 haartransplantaties ondergaan en heeft ruim 7 jaar in een kliniek voor haartransplantaties gewerkt als marketeer. Hij kent de wereld van de haarklinieken erg goed. Hij is ook op de hoogte van alle nieuwe technieken etc. Nu hij zijn eigen kliniek gestart is biedt hij daar ook haartransplantaties aan. Daarvoor werkt ABC Clinic samen met 2 artsen, te weten Dr. Bisanga van BHR Clinic in Brussel en Dr. med. George Velimvasakis van MANG MEDICAL ONE te Duitsland (voorheen Transmed Duitsland)."


Met alle respect, maar was het niet duidelijker geweest het bovenstaande ook even expliciet te vermelden, voordat je BHR Clinic op bovenstaande wijze ging aanbevelen ?

mvgr.
Roloff
Goed opgemerkt Roloff. Eerder was Transhair de beste nu BHR.
Ik weet nog dat Jorn ooit eens opmerkte dat hij graag objectief wou zijn.
Dat kan dan wel, maar hij is het niet en hij handelt er ook niet naar.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 23:29   #12
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
bhr

Dat klopt. Wij 'werken' met BHR samen, maar wij werken inmiddels met meerdere klinieken samen. BHR zit 3 maanden vol en ik kan mijn mensen daar dus niet kwijt. Jammer, maar helaas.
Die tekst op de site klopt dus wel, maar wij zullen met meer klinieken samen gaan werken totdat we zelf een arts hebben voor haartransplantaties. Haartransplantaties doen we nu alleen nog consulten omdat we het erg druk hebben met de andere ingrepen bij ons in de kliniek. Transhair is trouwens zeker nog een van de beste klinieken. Heb nog steeds plezier van mijn behandeling. Transhair is alleen een kliniek die slechts 40km van mij verwijderd is en dus heeft samenwerking niet veel zin.
Je moet trouwens maar eens op de internationale fora kijken wat daar allemaal gezegd wordt over Bisanga. Alleen maar positief. Bisanga wil ook niet vergeleken worden met een kliniek als Prohair, Transhair, Gho of Aesthetic Clinics (even toegevoegd), die toch deels aanzien hebben op haarweb.

Devroye en Mwamba zijn van hetzelfde kaliber, als Bisanga denk ik, alleen heb ik daar nog niet echt resultaten van gezien. Mwamba en Bisanga zijn artsen die de technieken bij Cole in de US geleerd hebben en nu voor zichzelf gestart zijn, met veel succes!

Fijne avond!
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys

Laatst gewijzigd door jornkielman; 28 november 2010 om 13:07
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 10:33   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman Bekijk bericht
Dat klopt. Wij 'werken' met BHR samen, maar wij werken inmiddels met meerdere klinieken samen. BHR zit 3 maanden vol en ik kan mijn mensen daar dus niet kwijt. Jammer, maar helaas.
Die tekst op de site klopt dus wel, maar wij zullen met meer klinieken samen gaan werken totdat we zelf een arts hebben voor haartransplantaties. Haartransplantaties doen we nu alleen nog consulten omdat we het erg druk hebben met de andere ingrepen bij ons in de kliniek. Transhair is trouwens zeker nog een van de beste klinieken. Heb nog steeds plezier van mijn behandeling. Transhair is alleen een kliniek die slechts 40km van mij verwijderd is en dus heeft samenwerking niet veel zin.
Je moet trouwens maar eens op de internationale fora kijken wat daar allemaal gezegd wordt over Bisanga. Alleen maar positief. Bisanga wil ook niet vergeleken worden met een kliniek als Prohair, die toch aanzien heeft op haarweb.

Devroye en Mwamba zijn van hetzelfde kaliber, als Bisanga denk ik, alleen heb ik daar nog niet echt resultaten van gezien. Mwamba en Bisanga zijn artsen die de technieken bij Cole in de US geleerd hebben en nu voor zichzelf gestart zijn, met veel succes!
Leuk dat je als HaarWeb-lid van het eerste uur nog steeds betrokken en actief bent, Jorn!

Van wat ik begrijp ben je een soort HT-makelaar op het moment dus. Dat kan een heel goede positie zijn om klinieken scherp te houden en om klanten te helpen een goede keuze te maken. In ieder geval een veel betere keuze dan wanneer ze in milde paniek over hun toenemende kaalheid alleen maar op het reklamepraatje in een tijdschrift van één enkele kliniek afkomen. Waarom zou je de zoveelste aanbieder worden op een beperkte markt wanneer je als intermediair je klanten misschien wel veel beter kunt helpen?

Dat iemand als Bisanga niet vergeleken wil worden met een kliniek als ProHair is overigens heel begrijpelijk. Een HT-god vergelijken met een stel haarverplaatsers, ongehoord.

Maar dat vergelijken dan we zelf wèl. Enne, mijn door de kou gesprongen waterleiding laat ik toch maar maken door de plaatselijke loodgieter die vorig jaar ook de boel bij mijn ouders weer netjes op orde heeft gebracht en niet door ir. Rik van Terwisga, voorzitter van de raad van bestuur van Vitens
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 11:32   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Tja, dat Bisanga niet vergeleken wilt worden met Prohair, daar zullen ook wel andere redenen aan ten grondslag liggen. Dat is geen argument als zijnde dat Prohair een stel koekebakkers zijn, wat nu wel een beetje indirect gesuggereerd wordt. Foto's zeggen niet het hele verhaal, maar foto's van haarwebleden (die daar een behandeling hebben ondergaan) zeggen al veel meer dan loze kreten van tussenpersonen en foto's op websites.

Ook al ben je een soort van HT makelaar/tussenpersoon, dan nog ben je half en half "in dienst" bij bepaalde klinieken. Tis duidelijk dat Jorn zijn klanten niet naar Prohair verwijst. Dat Bisanga waarschijnlijk de beste kliniek is op gebied van FUE en FUT komt dan niet meer geloofwaardig over en is enkel nog een soort van reclame. Tis idd goed van Roloff dat hij dat aankaartte.

Het is wel zo dat de goede man (Bisanga) weinig aandacht op dit forum krijgt. Zeker gezien het feit dat hij ook gewoon in Belgie zit. Op buitenlandse fora lees je wel goede berichten over hem.

Kan me nog goed herinneren dat ik een keer een half uur heb lopen zoeken naar die website. Ja als je zijn naam weet of de naam van de kliniek dan kom je er wel, maar ik wist zijn naam niet meer precies. Als je dan ging lopen googlen dan kwam je de kliniek nergens tegen, enkel prohair en AC. Misschien is het inmiddels verandert, dat hoop ik maar voor hem, maar dat zou ook een reden kunnen zijn. Te slecht 'bereikbaar' via het world wide web.

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 november 2010 om 11:48
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 12:44   #15
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Bisanga

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht

...... Tis duidelijk dat Jorn zijn klanten niet naar Prohair verwijst. Dat Bisanga waarschijnlijk de beste kliniek is op gebied van FUE en FUT komt dan niet meer geloofwaardig over en is enkel nog een soort van reclame. Tis idd goed van Roloff dat hij dat aankaartte.

Het is wel zo dat de goede man (Bisanga) weinig aandacht op dit forum krijgt. Zeker gezien het feit dat hij ook gewoon in Belgie zit. Op buitenlandse fora lees je wel goede berichten over hem.
Ja Norwood, dat bedoelde ik dus ook.

Daarmee wilde ik zeker niet zeggen dat Bisanga [waar ik lange tijd geleden ook goede verhalen over heb gelezen] niet goed - en misschien wel de beste - zou zijn.

Jammer dat er hier op het forum zo weinig mensen [wie ???] ervaring inzake Bisanga hebben.

Het is tenslotte ook Benelux, dus die mensen moeten er zijn.

Wie op Haarweb heeft ervaring met dr. Bisanga / BHR Clinic Brussel ?

Misschien aanleiding [als er reacties komen] een nieuw lijntje hierover te beginnen ....

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 27 november 2010 om 12:56
roloff is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Foligain hektor Medicijnen/haargroeimiddelen 35 22 april 2018 21:32
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.