Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2010, 16:53   #46
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Ja, ik ga er binnenkort weer heen.

Iedere keer wordt maar een deel van mijn achterhoofd kaalgeschoren, overige lange haren vallen daar dan overheen, zodat je er na de HT eigenlijk niets van ziet.

Zoals ik al eerder op Haarweb heb gepost vind ik eventuele hergroei donorgebied [Gho zijn methode is geoctrooieerd] meegenomen, ik ga primair voor het resultaat.

Ben iedere keer tevreden met het resultaat en de [pijnloze] behandeling.

Ik heb geen garantiecertificaat of iets degelijks voor hergroei of een bepaald percentage hergroei meegekregen.

Gr. Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 5 december 2010 om 20:04
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2010, 19:37   #47
Kaal of Kammen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2010
Berichten: 112
Citaat:
Zoals ik al eerder op Haarweb heb gepost vind ik eventuele hergroei donorgebied [Gho zijn methode is geoctrooieerd] meegenomen, ik ga primair voor het resultaat.

Dat is voor jou misschien niet belangrijk, maar ik kan je verzekeren dat een hele grote groep NW 4 en hoger dit uitermate belangrijk vindt.

Jij hebt het geluk dat je kaalheid niet vergevordert is en je uit kan met jaarlijks een 'kleine' ingreep.

Jij bent ook een van de weinige hier op het forum die een bewijs kan leveren of er daadwerkelijk hergroei is bij de methode van Gho. Dus als je een keer een aantal macrofotos wilt maken voor de behandeling en daarna dan zou dat voor jou een kleine moeite zijn maar voor velen een mogelijke oplossing voor hun kaalheid

Het is maar een idee
Kaal of Kammen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 14:28   #48
edmaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Ja, ik ga er binnenkort weer heen.

Zoals ik al eerder op Haarweb heb gepost vind ik eventuele hergroei donorgebied [Gho zijn methode is geoctrooieerd] meegenomen, ik ga primair voor het resultaat.

Ben iedere keer tevreden met het resultaat en de [pijnloze] behandeling.

Ik heb geen garantiecertificaat of iets degelijks voor hergroei of een bepaald percentage hergroei meegekregen.

Gr. Roloff
Beste Roloff,

Begrijp dat dat voor jou niet belangrijk is en als je alleen maar naar HASCI gaat voor een FUE behandeling is dat prima.

Velen kiezen voor HASCI omdat hij de hergroei in het donorgebied garandeert en zijn daarom ook bereid veel geld neer te tellen voor zo'n behandeling.

mvg

Ed Maat
edmaat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 14:36   #49
edmaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal of Kammen Bekijk bericht
Dat is voor jou misschien niet belangrijk, maar ik kan je verzekeren dat een hele grote groep NW 4 en hoger dit uitermate belangrijk vindt.

Jij hebt het geluk dat je kaalheid niet vergevordert is en je uit kan met jaarlijks een 'kleine' ingreep.

Jij bent ook een van de weinige hier op het forum die een bewijs kan leveren of er daadwerkelijk hergroei is bij de methode van Gho. Dus als je een keer een aantal macrofotos wilt maken voor de behandeling en daarna dan zou dat voor jou een kleine moeite zijn maar voor velen een mogelijke oplossing voor hun kaalheid

Het is maar een idee
Beste Kaal of Kammen,

Ben het helemaal met je eens dat hergroei wel degelijk belangrijk is voor de meeste mensen die voor HASCI kiezen. HASCI garandeert ook hergroei op de website en praat over haarvermeerdering ipv haartransplantatie.

Heb recentelijk een client in onze kliniek behandeld, die daarvoor een FUE behandeling ondergaan had bij HASCI. Heb met toestemming van deze client foto's gemaakt van het kortgeschoren donorgebied, maar twijfel nog een beetje of ik die hier op het haarweb zal publiceren.

mvg

Ed Maat
edmaat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 16:32   #50
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edmaat Bekijk bericht
Beste Kaal of Kammen,

Ben het helemaal met je eens dat hergroei wel degelijk belangrijk is voor de meeste mensen die voor HASCI kiezen. HASCI garandeert ook hergroei op de website en praat over haarvermeerdering ipv haartransplantatie.

Heb recentelijk een client in onze kliniek behandeld, die daarvoor een FUE behandeling ondergaan had bij HASCI. Heb met toestemming van deze client foto's gemaakt van het kortgeschoren donorgebied, maar twijfel nog een beetje of ik die hier op het haarweb zal publiceren.

mvg

Ed Maat
Wat is het probleem als die cliënt er geen probleem mee heeft dat je zijn foto's hier plaatst?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 21:59   #51
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Wat is het probleem als die cliënt er geen probleem mee heeft dat je zijn foto's hier plaatst?
Ik begrijp de aarzeling. Het is niet zo sjiek als klinieken foto's van elkaars patienten hier gaan plaatsen. Het is andere koek als de persoon in kwestie zelf zijn verhaal hier kwam doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 00:39   #52
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik begrijp de aarzeling. Het is niet zo sjiek als klinieken foto's van elkaars patienten hier gaan plaatsen. Het is andere koek als de persoon in kwestie zelf zijn verhaal hier kwam doen.
Anthonie, kom op!

Hier zitten we juist met zijn allen op te wachten!!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2010, 16:29   #53
wolfman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edmaat Bekijk bericht
Beste Wolfman,

Een haartransplantatie blijft altijd een kwestie van vertrouwen. Ook het tellen van de uitgehaalde grafts biedt geen soelaas, omdat die versneden kunnen worden (dus van 1 graft worden er 2 of 3 grafts gemaakt).

Verder is het zo dat om bv 1.000 grafts te transplanteren, er meer dan 1.000 grafts uit het donorgebied verwijderd moeten worden.

Als het gaat over een eerlijk advies is het beste om jezelf te overtuigen en niet alleen af te gaan op wat sommigen beweren.

mvg

Ed Maat


ja maar zo kan je voor 1000 betalen en er 750 krijgen
goed zaken doen
wolfman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 15:23   #54
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
"Beste Hairforlife,

Voor alle duidelijkheid een haarfollikel is hetzelfde als een micro of graft. Follikel is de nederlandse term voor graft (deze term wordt vooral in de US gebruikt) en micro is de bij ons algemeen gangbare term hiervoor."




Beste Ed Maat,

kon zelf ook pas laat reageren vanwege tijd gebrek.
Blijkbaar niet op de hoogte van het begrip haarfollikel!

Een haarfollikel betekent in het Nederlands 1 haarzakje en is zeker niet hetzelfde als een "graft". Een graft bevat meerdere haren en niet 1 haartje.
Het woord micro is helemaal iets anders en heb ook nergens op welk haar forum kunnen vinden...dus dit is zeker ook niet hetzelfde als graft.



Misschien een beetje "mieren neukerij"op zijn Nederlands gezegd van mijn kant uit maar die termen die jullie op de website gebruiken zijn erg verwarrend en mogelijk ook niet echt correct in gebruik.


Trouwens nog een vraagje volg jullie website al een geruime tijd maar kan nergens iets vinden over het medisch team. Wie is trouwens jullie chirurg??

Ben benieuwd
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 18:01   #55
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Beste Ed Maat,

kon zelf ook pas laat reageren vanwege tijd gebrek.
Blijkbaar niet op de hoogte van het begrip haarfollikel!

Een haarfollikel betekent in het Nederlands 1 haarzakje en is zeker niet hetzelfde als een "graft". Een graft bevat meerdere haren en niet 1 haartje.
Een haarzakje is gewoon hetzelfde als een haarfollikel/graft en kan beide meerdere haren bevatten.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 18:55   #56
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Een haarzakje is gewoon hetzelfde als een haarfollikel/graft en kan beide meerdere haren bevatten.
Ik wil niet eigenwijs doen, maar dit is toch niet helemaal correct.

1 haar, 1 haarzakje, 1 follikel

1 folliculaire eenheid (FU), gemiddeld 2 tot 3 haren, 1 graft

Al is graft in principe gewoon de term voor 'iets dat overgeplant wordt'. Een folliculaire eenheid van 3 haren die in 3 stukjes wordt gesneden levert dus 3 grafts.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 19:56   #57
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik wil niet eigenwijs doen, maar dit is toch niet helemaal correct.

1 haar, 1 haarzakje, 1 follikel

1 folliculaire eenheid (FU), gemiddeld 2 tot 3 haren, 1 graft

Al is graft in principe gewoon de term voor 'iets dat overgeplant wordt'. Een folliculaire eenheid van 3 haren die in 3 stukjes wordt gesneden levert dus 3 grafts.
1 haar is 1 haar.

1 haar is niet per se 1 haarzakje/1 follikel. Een haarzakje kan meerdere haren bevatten.


Dit is een 3 harige graft, en heeft maar 1 haarzakje met 3 haren.



Laatst gewijzigd door norwood2; 13 december 2010 om 20:03
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 21:34   #58
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Wink

Hoi Norwood,

haha grappig deze discussie
denk dat wij dit niet moeten uitleggen aan de haarweb leden wat het verschil is tussen een haarfollikel en een graft maar dat de kliniek > website duidelijke en eerlijke informatie aan hun clienten zou moeten verstrekken!

Denk ook dat Anthonie idem gelijk heeft:
in een medical dictionary staat bij hair follicle = haarfollikel het volgende:

hair follicle: An infolding of the epidermis that contains the root of an individual hair.



En kopie van een andere webpagina:

HAIR GRAFTS: Hair follicles that have been harvested from the donor area and are ready for transplantation into the recipient area of the scalp. The numbers of hair follicles per graft vary widely depending upon the transplantation technique used. A graft may contain a single hair follicle, a single follicular unit, multiple follicular units, or even 20 or more follicles (as in a large round graft).

Er is bestaat dus wel degelijk verschil in de gebruikte definities en termen.
Dus 1000 grafts omvat vaak meer dan 1000 haren.

Groet, H4L
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 22:44   #59
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Maar h4L,
Dat is toch ook wat norwood zegt?.1000 grafts hoeft niet perse 1000 haren te zijn want 1 graft kan 3 haren bevatten dus met een beetje geluk heb je met 1000 grafts ...3000 haren .

Any way bij mijn tweede ht werd mij verteld dat 1 graft is een haar zakje die 1 of 2 en mischien wel 3 haren bevatten .Het is mogelijk om van een 3 harige graft een 1 en 2 harige graft te maken .Dan heb je 2 grafts .(mooier is om van een 3 harige graft een 1 en 2 harige graft te maken maar die ene wel in het donor gebied te laten hahaha gho gho gho ...)
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 23:05   #60
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
hoi Sneu,

klopt bedankt voor je reactie!
Norwood en AnthonieH hebben allebei meer gelijk dan Hairplus!

Een graft kan inderdaad meer dan 1 haarfollikel bevatten.

Het probleem ligt niet bij deze twee heren maar bij de definitie die HP als kliniek aangaf dat 1 haarfollikel altijd hetzelfde is als 1 graft dat is dus zeker niet altijd zo.

Kom ik nu een beetje begrijpelijk over of wordt het nu te laat om te typen haha

Groet, H4L
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Foligain hektor Medicijnen/haargroeimiddelen 35 22 april 2018 21:32
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.