Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2014, 11:20   #1
brutalis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 8
Geslacht:
HT esteworld 23/07/2014 Turkije

hallo, ben nieuw op dit forum , en ben ook juist van 25 juli terug van esteworld. 3600 grafts hebben ze kunnen weghalen en ben tot nu toe zeer tevreden met de service van estworld en het verloop van de operatie.
Maar ik zat toch nog met enige vragen. Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen.

- in de dvd dat je meekrijgt van esteworld word er uitgelegd hoe je het moet wassen, maar vanaf wanneer mag je 'geweldiger' gaan wassen ? ik bedoel hiermee masseren in plaats van de lichtjes -achter-naar-voor beweging.

- en hoe was je best de lotion af, met je vingers zoals op de dvd , op met een nat keukenpapier en terug lichtjes de achter -naar-voor beweging doen ?
zag dat bepaalde personen deze 'deppen' methode toch voorgang geven.


- de producten die ik meekreeg waren : bepanthol lotion , seba med (everyday shampoo) , CureGen anti hair loss dermal spray 5% procapil , CureGen anti hair loss shampoo en dan nog finasteride pillen.
Is iemand hier bekend met het CureGen merk , ik ken minoxidill 5% , maar procapil 5% ?

-En dit stond niet op de info bladen , maar het word aangeraden om de finasteride pillen te nemen na 2 weken , en overschakelen van seba med shampoo naar de CureGen shampoo en spray na 1 maand toch ?

-als alle korstjes na +- 2 weken weg zijn van de geinplanteerde plaats , mag je dan deze plaats gewoon ook wassen met de Seba Med (everyday shampoo)?

Hierbij waren ze toch iets te onduidelijk.

Mocht dit hier ook gewenst zijn plaats ik dan gewoon ook fotos van men vooruitgang.

Grtz

EDIT : nog even vermelden daar ik vorig jaar nog een galeatomie hebben laten uitvoeren. Dit werkt dus degelijk, men haar veranderde van 'pluisjes' structuur naar sterk haar en werd kleine teruggroei van haar waargenomen.
Wat is een galeatomie?

Onder de hoofdhuid bevindt er zich een stevig vlies, die de schedelspieren omhult. Een hard en dik vlies (galea) die stevig aan de hoofdhuid vastzit, omknelt de bloedvaten soms op dusdanige manier dat de voeding naar de haarwortels wordt verminderd. Hierdoor kan het haar dor en dood aanvoelen en tenslotte ook gaan uitvallen.
Dit is veelal een erfelijke aandoening. Door middel van een kleine operatie kan de galea los worden gemaakt van de andere weefsellagen van de hoofdhuid. Hierdoor wordt de bloeddoorstroming naar de haarwortels verbeterd, herstelt het haar zich en wordt haaruitval een halt toegeroepen. In driekwart van de behandelingen stopt de haaruitval na 4 tot 6 weken. Er ontstaan dus geen nieuwe haren. Daarom is het van belang dat deze ingreep in een vroeg stadium wordt uitgevoerd.

Laatst gewijzigd door brutalis; 28 juli 2014 om 14:37
brutalis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 21:44   #2
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Seba med is niet heel speciaal.. verkopen ze ook bij de kruitvat
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2014, 11:06   #3
brutalis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 8
Geslacht:
heb indertussen al telefoon gekregen van esteworld nederland met uitleg hiervan.
Echt super klantvriendelijk,
brutalis is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2014, 12:35   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
successsss...en uiteraard blijven posten!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2014, 16:12   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
De Galeatomie vind ik een interessant onderwerp. Hoe merkte je dat je dit heb? Hoeveel kost dit om deze operatie te doen?



Citaat:
EDIT : nog even vermelden daar ik vorig jaar nog een galeatomie hebben laten uitvoeren. Dit werkt dus degelijk, men haar veranderde van 'pluisjes' structuur naar sterk haar en werd kleine teruggroei van haar waargenomen.
Wat is een galeatomie?

Onder de hoofdhuid bevindt er zich een stevig vlies, die de schedelspieren omhult. Een hard en dik vlies (galea) die stevig aan de hoofdhuid vastzit, omknelt de bloedvaten soms op dusdanige manier dat de voeding naar de haarwortels wordt verminderd. Hierdoor kan het haar dor en dood aanvoelen en tenslotte ook gaan uitvallen.
Dit is veelal een erfelijke aandoening. Door middel van een kleine operatie kan de galea los worden gemaakt van de andere weefsellagen van de hoofdhuid. Hierdoor wordt de bloeddoorstroming naar de haarwortels verbeterd, herstelt het haar zich en wordt haaruitval een halt toegeroepen. In driekwart van de behandelingen stopt de haaruitval na 4 tot 6 weken. Er ontstaan dus geen nieuwe haren. Daarom is het van belang dat deze ingreep in een vroeg stadium wordt uitgevoerd.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2014, 13:23   #6
brutalis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 8
Geslacht:
elke man heeft zo'n vlies. Maar bij mij zeiden ze dat het een serieus 'dikkerd 'was daar mee dat heel men bovenste stuk dor aanvoelde

Maar omdat ik nog maar 27 ben, en men haar al serieus begon te verdunnen, ben ik eigenlijk naar deze kliniek gestapt om te transplanteren, maar deze erkende dokter raadde toch eerst galeatomie aan, VOOR ik transplanteerde.
als ik direct HT zou doen, zouden men nieuwe haren hetzelfde 'dorre en dood' lot ondergaan

Dit heb ik gedaan in
Hairclinic in Brugge-Belgie
(De preventieve ingreep tegen haaruitval is vooral geschikt bij jongere personen)
1.400 €: Alles inbegrepen en het duurde maar 45 min.


Dit vond ik zelf een beetje duur maar er zullen wel nog andere klinieken zijn die dit goedkoper aanbieden.
brutalis is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2014, 09:18   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
hoi brutalis,
hoe is het herstel verlopen?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 19:14   #8
brutalis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 8
Geslacht:
alles goed verlopen! alle haren zijn zowat allemaal uitgevallen , toch effe schrikken als je onder den douche al die haren terug in je handen hebt, maar je kan perfect zien dat dit zonder de wortel is, dus geen probleem.
aan de donorzone (meest achter-linksboven en achter-rechtsboven) nog de meeste irritatie(niet erg , maar gwn precies zoals lichtjes verdoofd)
Nu scheer ik men donorzone ook al terug kort met een tondeuze , om men zogoed-of kaal bovenhoofd meer te maskeren. anders heb ik iets mee van een 'paterhoofd'
brutalis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2014, 09:55   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
aight, goed om te horen. Heel veel succes ieder geval. Nu gaat het lange wachten beginnen. :-)
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.