Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2014, 17:10   #1
Sahaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Prohair FUE 2000 grafts Aug 2014

Hallo Allemaal,

Vanwege de zeer bruikbare input van anderen, waarvoor dank, hierbij dan ook mijn verhaal.

Ik ben een man van begin 50 en wordt langzaam kaal op de kruin vanaf zo ongeveer mijn 40e. Ben er nooit heel intens mee bezig geweest en heb dus ook niets gebruikt, maar gaandeweg werd de plek steeds groter viel mij op in liften en paskamers vanwege de spiegels. Ben 5 jaar geleden bij Hasci geweest maar ik had nog teveel donsharen zeiden ze. Vervolgens weer niets gedaan maar het idee van een HT, echter geen FUT en dan niet bij Hasci vanwege de controverse en kosten, bleef wel steeds hangen. Steeds opvullen met bijv. fibers of een spray vind ik geen optie omdat ik denk dat je er dan niet meer zonder kan en die afhankelijkheid wil ik niet.

Afgelopen Mei een consult bij Prohair gehad en hun advies was een FUE voor 2000 grafts. Dichtheid 30 grafts/cm2 op de uitdunnende plekken in zone 4 om hetgeen er nog staat niet te beschadigen. Ik heb ook Esteworld overwogen maar heb het toch dichter bij huis gehouden deze eerste keer, en hopelijk laatste, ondanks hun fors scherpere offerte voor 2700 grafts in 1 dag. Van Feriduni heb ik na 2 maanden nog geen respons gehad op de gemailde foto’s en bovendien kan je pas rond Mei 2015 daar terecht tegen een nog onbekende prijs. Op gegeven moment dacht ik nu of nooit want door de jaren heen komt een HT met tussenpozen steeds bij mij op en het zou cosmetisch meegenomen zijn als ik de boel kan overbruggen tot mijn 60e en dan zie ik wel verder. Wellicht vind ik het dan wel prima zoals het op dat moment zal zijn. Uiteindelijk niet langer gewacht en de FUE gedaan bij Prohair op 20 Augustus na 4 weken daarvoor gestart te zijn met Keratene producten: retard pillen, shampoo en lotion. Viel ook mooi samen met de start van mijn 3 weken verlofperiode.

De dag duurde van 08:00 tot 16:30 met de intake, scheren, verdoven (wat ongemak maar is zeker te doen), grafts oogsten, lunch, terug plaatsen en nazorg instructie. Ik voelde me absoluut op mjn gemak bij hen en kreeg het idee dat er een behoorlijk ervaren, op elkaar ingespeeld en zorgzaam team met mij bezig was. Het terugrijden, 115 km, ging ook prima en het is lekker om dan dezelfde avond weer in je eigen huis te zijn.

Ik ben nu op dag 6 en ik moet zeggen, los van een wisselend trekkerig gevoel gedurende de afgelopen dagen in vooral het donorgebied, is de ingreep me meegevallen. Het ongemak komt meer in de periode daarna vind ik als je alles bij elkaar optelt maar dan nog is het tot nu toe zeker te doen. Ik heb gelukkig helemaal geen zwelling gehad. Het flesje serum wat ik meegekregen heb geeft behoorlijke verlichting en haalt vrijwel direkt de spanning van je hoofd af. Gebruik is meer dan 3x daags, dat wel. Ik schrok wel een beetje van het vochtverlies de 1e nacht, niet overdreven veel, ondanks de 2 steriele doeken voor mijn kussen die ik mee gekregen had. De nekkussen blijft niet zitten tijdens mijn slaap maar gelukkig geen grafts verloren (elke ochtend inspectie van mijn bed). Mijn matras kan ik verstellen en wellicht helpt dat ook. Op dag 4 het donorgebied gedept maar toch een onverwacht branderig gevoel daaraan overgehouden. Zometeen ga ik weer het donorgebied deppen en hopelijk gaat het beter. Wel lastig om dat in je uppie te doen maar het is niet anders.

Binnenkort ga ik nog aanschaffen Calendula zalf, Toppik (tijdelijke cover indien nodig vanwege grote schommelingen door shedding) en Dior nude skin mits een van de tinten match met mijn bruine huidskleur.

Aan mijn album heb ik wat foto’s toegevoegd van de situatie voor en direkt na de FUE en van dag 3 en dag 6. Ik merk wat gele blaasjes of zo op als ik op de foto inzoom van dag 3 en dag 6 die er nog niet waren op dag 0. Is dat iets om zorgelijk over te zijn?

Aangezien ik niet aan de finasteride wil beginnen maar nog geen “echt bewezen” middelen in mijn regime heb, vroeg ik mij af wat voor adviezen jullie daaromtrent hebben zonder nou een heel scala aan middelen na te streven. Ik wil wel na 1 maand met nanoxidil of minoxidil beginnen maar twijfel nog welke. Minoxidil schijnt wat meer mogelijke bijwerkingen te hebben maar heeft ook een betere status qua effectiviteit als ik het zo lees en het zou ook wat makkelijker en met een neutrale kleur intrekken. Het bruinige nanoxidil zou echter ook wel matchen met mijn huidskleur maar loop ik het risico op een vies wit shirt bij zweten door fitness?

Excuses voor het lange verhaal maar dan heb ik ook gelijk het voortraject t/m dag 6 na de FUE bestreken.
__________________
Juli 2014: Keratene retard, shampoo en lotion
Aug 2014 Prohair FUE (2000 grafts, kruin)
Sahaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 21:28   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Sorry op je vragen weet ik geen antwoord, maar daar krijg je vast wel antwoord op

Kan je ook een paar foto's uploaden van de voorkant?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 23:52   #3
Sahaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Ik heb er helaas geen van de voorsituatie in "vogelvlucht". Wel heb ik toegevoegd aan het album foto's van de voor- en bovenkant voor de ingreep en een van de 1e dag na de ingreep zodat je kan zien tot waar het implementatiegebied is en waar de bestaande haren zijn.
__________________
Juli 2014: Keratene retard, shampoo en lotion
Aug 2014 Prohair FUE (2000 grafts, kruin)
Sahaar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2014, 18:31   #4
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Sahaar,

Een uitgebreid verslag, zeker met duidelijke foto s wordt hier erg gewaardeerd!

Zo als je zelf al aangeeft, je hebt jezelf goed ingelezen.. Dior Nude Skin heb je duidelijk ook hier van Haarweb (heb het ook gebruikt de 1e 3,5 maand, is top spul!).

Ik ga je thread zeker volgen, veel succes alvast!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2014, 21:37   #5
Sahaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Inmiddels op dag 11 en de kostjes zijn weg dankzij calendula zalf. Fantastisch spul om de boel los te weken zodat je niet teveel kracht moet zetten. De klinieken zouden dit standaard mee moeten geven vind ik, een must have !

Inmiddels gebruik ik overdags de calendula lotion zodat mijn pet niet vettig wordt als ik naar buiten ga. In de avond en nacht doe ik nog wel wat van de zalf zodat het herstel optimaal is.

Implementatiegebied voelt goed aan de haren die er nog staan zijn zacht geworden door het wassen. Donorgebied heeft nauwelijks jeuk en steken meer. Het strakke gevoel aan mijn hoofd is ook weg en het implementatiegebied ziet er niet zo rood uit als ik het bekijk maar wellicht ook geholpen door mijn huidskleur. Ik wacht nog 1 week en vraag dan aan de verkoopster of de Dior nude skin uberhaupt nog zinvol is dan.

Ik voel me weer helemaal de oude en heb aan het album wat foto's toegevoegd.
__________________
Juli 2014: Keratene retard, shampoo en lotion
Aug 2014 Prohair FUE (2000 grafts, kruin)
Sahaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 18:38   #6
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Sahaar,

Je donor gebied ziet er al weer goed uit hoor, dat gaat zeker goed komen.

Is een heerlijk gevoel he als er (weer) haartjes groeien, en het voelt letterlijk (lees: als je er over heen gaat met je hand) goed aan!!!

Vind je implantatie gebied er inderdaad opvallend rustig uitzien, dat is dan ook weer een meevaller toch!

Over Calendula zalf ben ik het volkomen met je eens.. Is TOP spul tegen de korstjes!

Veel Succes, ik blijf het zeker volgen!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.