Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2016, 03:24   #1
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Ketoconazol Shampoo (Mylan 20mg/g)

Ik gebruik nu 6 weken Ketoconazol shampoo (Mylan 20mg/g) op dokters recept. Daarvoor heb ik 2 weken een lotion gebruikt met corticosteroiden, waar ik veel bijwerkingen door had.
Heb deze shampoo voorgeschreven gekregen omdat ik allemaal pukkels en jeuk op mijn hoofd had. Met de corticolotion werd dit extreem erg. En toen dus dit voorgeschreven gekregen. Nu wist ik niet dat Ketoconazol tegen haar uitval is en zelfs haargroei kan bevorderen.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat ik vrijwel GEEN haaruitval meer heb. 2 maanden geleden lag elke keer mijn kussen en bed vol met haren. Nu maar een paar haren in een week. Als ik mijn handen door mijn haar haal en ik trek er lichtjes aan heb ik geen haren in mijn hand. Verder heb ik niet echt gelet op terug groei of zo maar dat is misschien nog te kort om te zien/zeggen.

Het is maar een klein flesje. 60 ml, maar je hebt maar heel weinig nodig. Afgelopen week ben ik terug gegaan naar de huisarts voor controle en mijn hoofdhuid was veel rustiger en de arts zei dat het nu in principe over is. Ik was mijn haar om de dag. Nu heb ik 1 keer niet met deze shampoo mijn haar gewassen en 2 dagen erna wel weer. Nu heb ik weer meerdere pukkels op mijn hoofd dus ik blijf het maar gebruiken. Mijn huisarts heeft nog eens 3 flesjes voorgeschreven dus kan ik even vooruit.

Maar nu mijn vraag, is dit schadelijk? Ik weet verder niets over Ketoconazol en dit is toch wel 20mg/g . Weet niet hoeveel dit in verhouding is met de bekende merken die zonder recept te krijgen zijn? Tot nu wel blij met de resultaten dat ik vrijwel geen haar uitval meer heb. Zelfs niet als ik het was, dan vallen er ook maar 10 a 20 haren uit, die in mijn gel vast gezeten hebben eigenlijk zeg maar. Ik verlies nu volgens mij zelfs minder haar dan dat ik nog helemaal geen haaruitval had, zeer bizar!
In de bijsluiter staat o.a. : Mogelijke bijwerkingen (o.a.) Haaruitval (alopecia). Dus dat klinkt nogal tegenstrijdig.

En heeft iemand ervaring met DEZE shampoo, dus exact deze van Mylan? (is dus alleen op doktersrecept te krijgen).

PS: Ik laat het altijd 10 minuten intrekken alvorens ik het uitspoel. Tevens haal ik het direct van mij oren af, dat deed ik eerst niet en kreeg er rode en branderige oren van (bovenop). Nu zijn mijn oren nog steeds gevoelig want het komt er wel elke keer op, tis niet supr erg of zo, maar toch wel een "bijwerking" denk ik.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 27 november 2016 om 03:33
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2016, 14:50   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Als het goed is staat er in de bijsluiter dat je het 3 tot 5 minuten moet laten inwerken. 10 minuten is wel erg lang, en heeft geen meerwaarde, de fabrikant heeft het immers getest en het doet zijn werk dus al met de aangegeven tijd. En daarbij komt nog dat hoe langer je het laat zitten (langer dan nodig), hoe meer kans op bijwerkingen.

Haaruitval staat inderdaad bij de bijwerkingen, maar zoals alle bijwerkingen komen deze lang niet bij iedereen voor. Denk dat hier meer kans op is als je huid er heftig op reageert.

Fijn zeg dat je er zoveel baad bij hebt!!
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2016, 17:12   #3
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Als het goed is staat er in de bijsluiter dat je het 3 tot 5 minuten moet laten inwerken. 10 minuten is wel erg lang, en heeft geen meerwaarde, de fabrikant heeft het immers getest en het doet zijn werk dus al met de aangegeven tijd. En daarbij komt nog dat hoe langer je het laat zitten (langer dan nodig), hoe meer kans op bijwerkingen.

Haaruitval staat inderdaad bij de bijwerkingen, maar zoals alle bijwerkingen komen deze lang niet bij iedereen voor. Denk dat hier meer kans op is als je huid er heftig op reageert.

Fijn zeg dat je er zoveel baad bij hebt!!
Mijn huisarts zei 10 minuten in laten trekken. In de omschrijving staat idd dat het 5 minuten is of zo. Kreeg het wel een keer in mijn oog en dat was erg pijnlijk. Kreeg meteen een rode bult op mijn oogbol, dus het is best heftig spul.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 02:17   #4
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Nog steeds vrijwel geen haaruitval meer. Wat ik opzicht vreemd vind.. Want ik verlies echt vrijwel niks als ik douche. Terwijl men gemiddeld 100 haren of zo verliest....Ik verlies er misschien 20 in 2 dagen.
Maar mijn haar begint nu wel wat droger aan te voelen, kan zijn dat dit aan het weer ligt. Ik weet het niet.
Op mijn inhammen heb ik heel lichte hergroei. Ik heb donker haar en er zaten wel wat donshaartjes, maar deze zijn nu ook donker van kleur en iets groter geworden, enkele millimeters. Niet dat ik hergroei of zo verwacht had, maar toch wel mooi meegenomen dacht ik zo.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 08:30   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Nog steeds vrijwel geen haaruitval meer. Wat ik opzicht vreemd vind.. Want ik verlies echt vrijwel niks als ik douche. Terwijl men gemiddeld 100 haren of zo verliest....Ik verlies er misschien 20 in 2 dagen.
Maar mijn haar begint nu wel wat droger aan te voelen, kan zijn dat dit aan het weer ligt. Ik weet het niet.
Op mijn inhammen heb ik heel lichte hergroei. Ik heb donker haar en er zaten wel wat donshaartjes, maar deze zijn nu ook donker van kleur en iets groter geworden, enkele millimeters. Niet dat ik hergroei of zo verwacht had, maar toch wel mooi meegenomen dacht ik zo.
Klopt dat je haren erg droog van worden. Keto haalt talg uit de hoofdhuid, en ook haren. Beste wat je kan doen is Biosilk conditioner kopen.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2017, 16:38   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Mijn huisarts zei 10 minuten in laten trekken. In de omschrijving staat idd dat het 5 minuten is of zo. Kreeg het wel een keer in mijn oog en dat was erg pijnlijk. Kreeg meteen een rode bult op mijn oogbol, dus het is best heftig spul.
Droog dus je voorhoofd tijdens de behandeling zo nodig af, met een apart handdoekje, of met een droge washand. En knijp je ogen stevig dicht, ook als je eventueel een waterdicht zwembrilletje zou gebruiken, voor extra bescherming van je ogen.

Je kunt oogbeschadiging door ketoconazol eventueel ook voorkomen, door je haar min of meer kort te scheren met een tondeuse. Dan kun je ketoconazol-crème op de hoofdhuid smeren, door de stoppels heen. Dat hoef je dan niet uit te wassen. Je kunt de ketoconazol-crème daarbij eventueel telkens eerst verdunnen met een beetje water.

Op plekken met weinig haargroei kun je ook ketoconazol-crème smeren, zonder het haar kort te scheren.

Je kunt de resterende haarlengte variëren, door een afneembare opzetkam voor de tondeuse te kiezen in de gewenste grootte.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 14 maart 2017 om 17:09
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2017, 16:49   #7
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Tevens haal ik het direct van mij oren af, dat deed ik eerst niet en kreeg er rode en branderige oren van (bovenop). Nu zijn mijn oren nog steeds gevoelig want het komt er wel elke keer op, tis niet supr erg of zo, maar toch wel een "bijwerking" denk ik.
Je kunt dat voorkomen, door je oren vooraf in te smeren met vaseline, of een (vette) zalf, of slaolie.

En het lijkt me het veiligst om te voorkomen, dat die ketoconazol-shampoo in je oren loopt, door je trommelvliezen te beschermen. Je kunt daarvoor evt. een stukje wc-papier of watje in elk ooor stoppen voor de behandeling.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 14 maart 2017 om 17:13
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.