Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2009, 18:16   #1
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
inhammen op 17jaar (fotos)

Ik heb jullie hulp hard nodig! op de fotos lijkt het misschien een stuk minder erg.. maar in praktijk is het op deze leeftijd extreem. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en vertelde dat het in mijn familie zit en wist er weinig raad mee. Nu wil ik toch het een en ander gaan proberen maar ik zit met mijn leeftijd? Ik ga er serieus echt kapot aan en begin er slecht van te slapen.. ondanks dat slaap juist nu wel goed is.

wat raden jullie mij aan?zoals je ziet zijn mijn inhammen steeds groter aan het worden + is mijn haargrens al naar achter aan het gaan. Hoe kan ik dit op de snelste manier oplossen?zodat de inhammen weer netjes volgroeien of dergelijke..
Graag tips want anders gaat het denk niet echt goed.
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 19:10   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Lees dit door:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 05:49   #3
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
maar wat raden jullie mij dan aan om te gaan gebruiken?

Finasteride
Minoxidil
Want ik zit waarschijnlijk nog met mijn leeftijd?iemand ervaring mee voor deze evt. jonge leeftijd?
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 11:25   #4
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Wat ik vaak terug lees op dit forum is dat je nog te jong bent voor finasteride. Dit kan je beter gebruiken als je bent uitgegroeid, dus sowieso na je 18e maar rond je 20ste (of later) zou het beste zijn.

Minoxidil weet ik niet zoveel vanaf, volgens mij kan je dat ten alle tijden gebruiken, echter moet je het niet gebruiken als je last hebt van hartkwaaltjes of iets dergelijks.

Verder vind ik die foto's nog niet zo verontrustend. Je hebt wel inhammen, maar het lijkt alsof het gewoon een mannelijke haarlijn is. Maar goed, ik ben geen expert volgens mij!

Succes ermee

Groetjes,
Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 13:30   #5
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik denk dat je wel met minox kan beginnen, als je het niet vertrouwt begin je desnoods met minox op je 18e verjaardag, maar sommige artsen hebben het voorgeschreven aan 16 en 17 jarigen, aan jou de keus.

Je kan daarnaast ook met rooscure beginnen (verkrijgbaar bij kruidvat).
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 14:53   #6
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik zou toch wel beginnen met stappen te ondernemen. Gezien de foto's had ik je nooit op 17 jaar geschat. Een terugtrekkende haarlijn is zeker zichtbaar, hoewel de lijnen die jezelf getrokken heb misschien weer wat overdreven is. Wat inhammen staan een man goed. Toch heb je al heel diepe inhammen voor iemand van die leeftijd en beginnen je temple points te verdwijnen. Dat gebied is zich duidelijk aan het manifesteren.

Ik zou met minoxidil beginnen en eens aankijken wat het doet. In ieder geval dat je inhammen niet nog dieper worden. Dat zal denk ik ook niet verder meer gebeuren, misschien dat het vanaf nu een weg naar binnen gaat banen. Als dat gebeurd, dan zou ik als de sodemieter met fina beginnen als je dat ziet zitten. Als je dat niet ziet zitten dan vrees ik wel het ergste en ga je kaal worden.

Succes

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 maart 2009 om 15:02
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 15:51   #7
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
ehm jongens, dit valt toch wel mee? Ik zal het gewoon goed in de gaten houden en pas als je denkt (op basis van herhaaldelijk fotos maken ofzo) dat je haarlijn achteruit gaat dan kan je eens beginnen met:

finas en minox.

Maar nu zeker nog niet, brengt je haren alleen maar in de war!
at ease en geniet van je leven!
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:01   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad, relax!
Er is nauwelijks iets aan de hand en wellicht worden de inhammen helemaal niet groter. Bovendien is het onverantwoord om medicatie aan te bevelen die niet geoorloofd is beneden de 18 jaar, ook nog zonder medeweten van een arts/dermatoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:03   #9
fina4now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 88
Lijkt mij dat het gewoon je haarlijn is, ziet er verder prima uit. ik zou het gewoon in de gaten houden en als het veranderd alsnog beginnen met fina of minox
__________________
man, geboren 1976

Maatregelen


1 ht (1800 grafts)

Gestopt met roken
Finasteride 0.8mg per dag
Lipogaine shampoo (2 x per week)
Minoxidil met 5% RU (1x per dag)
Biotine

Situatie stabiel.
fina4now is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:23   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hmm, normaliter ben ik toch altijd conversatief, maar hier heb ik toch zeker geen twijfels over. De foto's spreken toch voor zich...leek mij.

Ja ik wil ook weer niet te diep op de zaken ingaan, voordat iemand zich beledigt gaat voelen. Maar ik zou hebben gewild dat dit forum bestond toen ik 20 was en begon te kalen. Ik zou hebben gewild dat men mij op enkele zaken wees, hoe pijnlijk dat ook kan aankomen. Je stelt je toch kwetsbaar op, met behulp van foto's. Als ik termen zou hebben gelezen zoals "bijna niets aan de hand" of "valt wel mee" of "wellicht"....dan had ik me behoorlijk pissed off gevoeld jaren later. Uiteraard is Janklaas niet kaal en kan het allemaal veel erger. Uiteraard bestaat er de mogelijk dat er nooit meer wat verder gebeurt. Maar je maakt een inschatting en wachten totdat groter leed geschied is geen aanrader.

Het is niets anders dan wat veel haartransplantatie artsen doen als je voor een HT komt en de haarlijn bepaalt wordt. Dan probeer je de ergste situatie mogelijk te schetsen. Dan ga je preventief te werk. Als het achteraf allemaal meevalt, mooi meegenomen. Hier idem dito.

Uiteraard ieder zijn mening, Janklaas moet zelf ook maar bepalen wat hij wilt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Bovendien is het onverantwoord om medicatie aan te bevelen die niet geoorloofd is beneden de 18 jaar, ook nog zonder medeweten van een arts/dermatoloog.
Ik raad hem aan met minox te beginnen en vervolgens verder te kijken. Gezien het feit dat hij nu 17 is, zal hij waarschijnlijk toch al dichtbij de 18 zitten of misschien al reeds gepasseerd....als hij minox een beetje volgens de procedure gebruikt heeft. Goed lezen of logisch nadenken.

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 maart 2009 om 16:30
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:31   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Maar je maakt een inschatting. Het is niets anders dan wat transplantatie artsen doen als je voor een HT komt en de haarlijn bepaalt wordt. Dan probeer je de ergste situatie mogelijk te schetsen.
Transplantatieartsen denken aan hun portemonnee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik raad hem aan met minox te beginnen en vervolgens verder te kijken. Gezien het feit dat hij nu 17 is, zal hij waarschijnlijk toch al dichtbij de 18 zitten of misschien al reeds gepasseerd....als hij minox een beetje volgens de procedure gebruikt heeft. Goed lezen of logisch nadenken.
Misschien is hij pas onlangs 17 jaar geworden en bovendien geldt óók voor minoxidil een leeftijdsminimum van 18 jaar. Schandalig genoeg dat door veel leveranciers geen bijsluiter geleverd wordt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:38   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Transplantatieartsen denken aan hun portemonnee.
Dat weet ik niet. Ze blijven commercieel en zullen zeker graag $$ verdienen. Toch lees je genoeg dat er vaak voor een conservatieve haarlijn gekozen wordt. Bij Prohair behandelen ze niet zo graag kruinen. AC is iets progressiever naar mijn mening, maar ook Dr.F kan behoorlijk kritisch zijn over de mogelijkheden en de toekomst.

Ik vind het te kort door de bocht. Althans wat betreft de Benelux, maar zij zullen vast niet de enige zijn.

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 maart 2009 om 16:42
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:49   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.414
Geslacht:
Volgens mij is hier wel degelijk wat aan de hand! Op 17 jaar behoor je niet al zulke inhammen te hebben...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:53   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Volgens mij is hier wel degelijk wat aan de hand! Op 17 jaar behoor je niet al zulke inhammen te hebben...
Hè ja, ga jij ook nog 's die jongen de stuipen op het lijf jagen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2009, 16:57   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.414
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hè ja, ga jij ook nog 's die jongen de stuipen op het lijf jagen.
Nee. Het is gewoon waar. Anders ben je ziende blind. C'est ca!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 10:32
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
Flinke inhammen! Will I be bald? ( foto's ) Ohneetoch AGA - Algemeen 24 19 december 2008 22:09
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 15:43
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.