Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2016, 15:15   #1
Glenniee93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Ik word kaal. Wat te doen???

Beste lezers,

Ik ben een jongen van 22 jaar en heb al een paar jaar last van beginnende kaalheid. Ik begon al vroeg inhammen te krijgen. Maar nu sinds 1 jaar begint mijn haar aan de voorkant erg dun te worden. Ik ben hiervoor bij de doktor geweest en bloed laten prikken maar daar kwam niks uit. Hij zei mij dat ik het maar moest accepteren dat ik over 10 jaar kaal ben vooraan. Ik kan dit heel slecht accepteren dus zoek graag naar oplossingen. Op het moment neem ik sinds 9 maanden finasteride naar aanleiding van de forums op deze site. Tot nu toe zie ik nog geen verschil en lees ik wel vaker over minoxidil. Nu vroeg ik me af welke minoxidil ik het beste mee kam beginnen of dat jullie mij nog iets anders aanbevelen? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want ben hierdoor erg onzeker geworden. Ik heb een paar foto's toegevoegd hoe mijn haar er op het moment uitziet. Zoals jullie zien is mijn haar voor de rest goed dik alleen mijn inhammen en vooraan is het erg dun.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg image.jpeg‎ (90,3 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (80,9 KB, 138x gelezen)

Laatst gewijzigd door Glenniee93; 23 februari 2016 om 15:23
Glenniee93 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 15:27   #2
Nova
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2014
Berichten: 16
Geslacht:
Hey glennie sucks om te zien dat je veel verlies hebt aan de voorkant. Minox starten kan ik je aanraden en het kan wat hergroei geven maar verwacht geen wonderen.
Ga voor de goedkopere versies en bestel via internet.
Scheelt aardig $ in vergelijking met een apotheek of dergelijke.
Nova is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 15:30   #3
Glenniee93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Bedankt alvast voor je reactie. En welke soort minox kan ik het beste mee beginnen? De 2% of de 5%. En als je toevallig voor mij een betrouwbare site hebt zou dat erg fijn zijn.
Thanks
Glenniee93 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 15:51   #4
Nova
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2014
Berichten: 16
Geslacht:
De 5%, deze is meer effectief.

3 ' bekende' en veel gebruikte minox versies hier op het forum zijn Rogaine, kirkland, lipogaine.

Als je 1 van die namen googled heb je keus genoeg .
Succes!
Nova is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 16:18   #5
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Wat verwacht je van fina? hergroei van haren, is niet bij iedereen ter sprake. Als het je haaruitval niet heeft gestopt, dan kan je altijd nog de sterkere broer duta nemen. Blockt beide DHT-groepen, technische gezien deels althans.

Minox doet ook wel wat, niet veel, maar het helpt. 5 procent zou ik zeker aanraden, 2 procent zou ik links laten liggen. Op internet heb je ook 10 en 15% versies, check ebay e.d. sites eens, verkopers uit VS verkopen het geloof ik.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 15:36   #6
Glenniee93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Sinds het gebruik van finasteride heb ik het gevoel dat het wel in ieder geval er niet erger op is geworden. Maar lees ook vaak dat je pas resultaat gaat zien bij minimaal 1 jaar gebruik. Ik zal eens rondzoeken voor minox 5%. Is het dan de bedoeling om het alleen aan te brengen op de plekken waar het haar dun is of over de gehele hoofdhuid? En 1 maal daags aanbrengen?
Glenniee93 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 21:10   #7
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenniee93 Bekijk bericht
Sinds het gebruik van finasteride heb ik het gevoel dat het wel in ieder geval er niet erger op is geworden. Maar lees ook vaak dat je pas resultaat gaat zien bij minimaal 1 jaar gebruik. Ik zal eens rondzoeken voor minox 5%. Is het dan de bedoeling om het alleen aan te brengen op de plekken waar het haar dun is of over de gehele hoofdhuid? En 1 maal daags aanbrengen?
Ik haal mijn Minoxidil al jaren bij de webshop van Biovea, ze hebben verschillende merken maar ik pak 5% Rogain.
Het is gemaakt voor de kruin, maar iedereen zal het ook op andere kalende plaatsen gebruiken. Je gebruikt het twee keer per dag 1 ml.


http://www.biovea.com/nl/productlist...ber%22:3%7D%7D
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 21:28   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik kirkland foam. Marktplaats.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 21:35   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Het is altijd uitzoeken welk merk jou het beste ligt. Er zijn lekker goedkope merken maar de merken verschillen ook qua gebruikers ervaringen. Er zijn trouwens genoeg topics hier op haarweb over Minoxidil. Lees ze eens door en je zult denk ik behoorlijk wijzer worden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 10:55   #10
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Dat is kaalheid vroeg dag.
Hopelijk krijg je het probleem onder controle, veel geluk!
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 11:01   #11
Glenniee93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Ik heb de normale kirkland 5% besteld nadat ik op het forum had gelezen dat deze vaak gebruikt werd. Als mijn hoofdhuid er slecht op gaat reageren dan wil ik overstappen oo de kirkland foam.
Hoop dat dit samen met de finasteride een oplossing voor mij is en het in ieder geval niet erger wordt.
Als iemand anders nog eens goed product weet of shampoo die gebruikt wordt hoor ik het graag.
Iedereen alvast bedankt voor zijn advies
Glenniee93 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 11:42   #12
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik zou met deze mate van haaruitval, meteen aan de dutasteride gaan.
Finasteride KAN stabiliteit geven, maar met dutasteride heb je meer kans op succes.

Verder Revita shampoo en minox idd.

Vitamines kunnen de kwaliteit van het har verbeteren en de haarzakjes sterker maken, maar dat is geen wapen tegen DHT.

Biotine, tocotrienol, vitmine K2 en MSM poeder (5gram/dag) zijn de meest effectieve.

Succes
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 16:05   #13
haarzorg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2015
Berichten: 83
Geslacht:
Dat ziet er, gezien jouw leeftijd, inderdaad niet al te best uit. Om te starten met Fina en Minox is een verstandige zet geweest. Wees je er wel van bewust dat Fina frontaal (inhammen) weinig tot niets doet en vooral winst voor de kruin kan opleveren. Verwacht geen wonderen het is echt meer behoud van je huidige status. Duta is zeker het overwegen waard, maar wel een stuk 'heftiger' dan Fina. Desalniettemin, met jouw toch wel agressieve aga wellicht de meest verstandige keuze! Sterkte maat!
haarzorg is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 17:06   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Eerst even bij jezelf te rade gaan over wat je er zelf voor over hebt. En dan realistisch zijn wat voor resultaat je wilt behalen. Er is veel mogelijk maar alles heeft (letterlijk en figuurlijk) een prijs natuurlijk...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 17:59   #15
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Heftige haaruitval op erg vroege leeftijd! Jeetje mina, nog erger dan bij mij en ik ben over een paar weken 35. Hoe zit het met de kruin bij jou?
Ik ben nu zelf begonnen met een overdosis aan vitamine supplementen (geen overdosis maar vele malen de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid). Heb hier een topic over geopend en ik ga proberen om elke 14 dagen een foto te plaatsen om te kijken of het effect heeft.
Wellicht ook het proberen waard.
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.