Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2020, 14:50   #46
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Super dat je dit zo deelt.
Heel fijn gedetailleerd voor iedereen die hier heen wil.
Er is tussen bestaand haar geplaatst en er is niets geknipt in het ontvangstgebied?
Goed om te weten! Dan weet ik in ieder geval dat ik zo door moet gaan.

Er is inderdaad niets geknipt in het ontvangstgebied. Voor sommige mensen is dit de reden van het voordeel van de DHI-methode.
Zelf had ik het prima gevonden als alles eraf geschoren moest worden.
  • Ik heb uiteindelijk voor DHI gekozen, omdat hiermee een hogere dichtheid behaald kan worden dan met een FUE.
  • Ook kunnen ze met DHI beter tussen de haren, zodat de kans op beschadiging aan omliggende haren verkleind wordt.
  • Daarnaast sprak het mij ook aan dat er geen incisies gemaakt hoeven te worden met DHI.
  • Dat ik uiteindelijk mijn eigen haar behoud zie ik uiteindelijk ik wel als voordeel. Zoals je op de foto's hieronder kunt zien kan ik mijn kapsel behouden, waarmee ik voorheen ook mijn kalende gebieden kon verbergen.
  • Voor mij zal het denk ik ook meer helpen, zodat ik mij de eerste 3 - 4 maanden niet elke dag voor de spiegel hoef af te vragen of het wel/niet eindelijk begint te groeien.
  • Het enige is dat die lelijke hap voor het donorgebied de kapsel verpest. Maar goed als dat wat dichter gegroeid is, dan valt dat ook wat minder op.

Deze foto's heb ik uiteindelijk gemaakt na mijn wasbeurt, waarvoor ik de hoofdband heb afgehaald. Hierover in de volgende post meer.
Als je goed naar mijn haargrens kijkt dan zie je de korstjes van de grafts onder mijn eigen haar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200728_122448.jpg‎ (142,5 KB, 304x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200728_122809.jpg‎ (138,1 KB, 284x gelezen)

Laatst gewijzigd door mjds; 28 juli 2020 om 14:55
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 15:29   #47
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Je moet inderdaad heel goed kijken.
Als je het niet weet dan kijk je er zo overheen.
Die hap kun je straks bij de kapper zo laten weghalen.
Alles weer even mooi recht knippen.
Thanks voor de update
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 15:37   #48
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Welke dichtheid hebben ze gehanteerd?

Succes met je herstel!
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 15:44   #49
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 4

Nou, dat wassen is toch wel even een dingetje. Gelukkig heb ik thuis wat hulp en gaat het allemaal gewoon goedkomen. De dingen die ik ondertussen ben tegengekomen vind ik toch wel het delen waard.

Hoofdband
Sowieso was het mij gisteren opgevallen dat de hoofdband best strak zat. Toen ik het los ging maken vóór het wassen, voelde ik dat deze aan de linkerkant van mijn donor plakte. Ik moest het hoe dan ook loskrijgen en het voelde alsof die band wat haren meenam. Toen ik op de band ging kijken, bleek dat er een korst aan zat en toen ik op datzelfde moment iets over mijn nek voelde stromen, besefte ik dat ik een wondje had open getrokken.

Geen paniek
Dat was wel even schrikken, dus daarom eerst even naar de kliniek gebeld om te vragen in hoeverre ik de wasbeurt alsnog gewoon kan doen.
Het kwam er op neer dat de wasbeurt gewoon gedaan kan worden. Juist ook het donorgebied moet nu ook goed gewassen worden.
Uiteindelijk lag het dus ook aan de hoofdband die gewoon te strak was. De band die ze mij gaven na de HT was ook op meerdere punten ingeknipt. Nu heb ik het na het wassen en drogen van de hoofdband op twee punten ingeknipt en zit het nu ook een stuk comfortabeler.

Wasbeurt
Zoals ik in één van mijn vorig posts had aangegeven hoe de wasbeurt moet verlopen, lijkt het opzicht best goed te doen. Maar als je eenmaal beseft dat je wasbak te klein is en dat je alleen een doucheslang hebt in de douche is het toch wel even onpraktische om je hoofd heel zorgvuldig en voorzichtig te wassen. Zonder spiegel is het ook vrij lastig om te zien waar je precies moet sprayen. Het is dat ik thuis hulp heb van mijn vrouw, dus daar kom ik mooi mee weg.
Het blijkt dat er op mijn kruin al wat korstjes loskomen. Is dat nornaal in deze fase of is dat eigenlijk te vroeg?

Toch vraag ik mij af: hoe doet de rest het hier op deze forum als je er helemaal alleen voor staat?

Hieronder ook nog wat foto's van mijn donor. Met die lelijke opscheer lijk ik net Frankenstein van achteren, haha. Ik merkte tijdens de wasbeurt dat ik het gevoel er gewoon weer heb en dat het minder beurs aanvoelt dan gister.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200728-140218_Gallery.jpg‎ (145,6 KB, 333x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200728-140230_Gallery.jpg‎ (147,5 KB, 318x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 17:22   #50
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ik vind het er al best rustig en netjes uit zien. En ze hebben een groot donorgebied gebruikt, wat duidt op een goede verdeling van uitgenomen grafts en dus beperkte (zichtbare) schade aan je donor
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 10:43   #51
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Welke dichtheid hebben ze gehanteerd?

Succes met je herstel!
Thanks!!

Om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet welke dichtheid gehanteerd is.
Punch Size: 8,5/4
Blade Size: 4,0

Misschien is dit iets waar je dat uit kunt herleiden? Denk dat ik het sws wel even zal navragen wanneer ik daar weer ben.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 10:47   #52
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Ik vind het er al best rustig en netjes uit zien. En ze hebben een groot donorgebied gebruikt, wat duidt op een goede verdeling van uitgenomen grafts en dus beperkte (zichtbare) schade aan je donor
Dat klinkt gelukkig wel positief, aangezien ik geen idee heb hoe mijn donor er voor staat.

Moet wel zeggen dat ik vannacht weer last had van die hoofdband, zelfs nadat ik er extra in had geknipt. Uiteindelijk zonder hoofdband gaan slapen, maar merk dat de donor nog steeds in dezelfde staat is.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2020, 11:20   #53
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
Thanks!!

Om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet welke dichtheid gehanteerd is.
Punch Size: 8,5/4
Blade Size: 4,0

Misschien is dit iets waar je dat uit kunt herleiden? Denk dat ik het sws wel even zal navragen wanneer ik daar weer ben.
Met die informatie zou ik het nog niet weten haha. Misschien Binum of iemand anders wel.

Als je het gevraagd hebt, let me know
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2020, 00:18   #54
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 5

Vandaag eigenlijk geen bijzonderheden wat betreft het getransplanteerde gebied en mijn donor. Tijdens de wasbeurt zijn er geen korstjes losgelaten, zal naar verwachting ook eigenlijk pas vanaf DAG 10 zijn. Krijg weer meer nornaal gevoel in mijn donor gebied.
Toch was het vandaag weer even schrikken.

Hoofdband
Zoals eerder aangegeven had ik tijdens het slapen veel last van de hoofdband. Het voelde te strak aan en het leek alsof mijn hoofd met name aan de achterkant eraf knelde. Aan de achterkant leek het zelfs hierdoor een beetje geirriteerd te zijn. Dus had ik besloten om zonder hoofdband te gaan slapen. Volgens de instructies die ik had gekregen zou dit geen probleem moeten zijn.

Zwelling
Vanochtend werd ik wakker met een veel opgeluchter gevoel. Verder zag ik nergens zwellingen en was ik benieuwd in hoeverre ik de dag zonder hoofdband zou kunnen doorbrengen. Dus ik belde de kliniek om dat te overleggen.
Ik sprak niet met de arts, maar met een medewerker die achter de balie werkt. Zij gaf aan dat als er geen zwellingen meer zijn, dat ik gerust de band af kan laten. Dus ik dacht: "Heerlijk, dat gaat lekker zo!"
Ik achter mijn laptop verder. Na drie uurtjes kreeg ik trek en liep ik naar de keuken. Ik loop langs de spiegel om nog even een blik te werpen naar mijn getransplanteerde gebied en toen was ik mij toch rot geschrokken van wat ik zag. Mijn hoofd leek wel misvormd!
Die opgezwollen bult die eerst aan de achterkant van mijn donorgebied was, zag ik ineens aan de zijkant van mijn hoofd hangen. Misschien is dat te zien in de foto die ik toevoeg.

Alles weer in orde
Gelijk weer de kliniek gebeld. Andere medewerker gesproken. Zij gaf aan dat ik die zwelling het beste kan afkoelen met de coolpack die ik van ze heb gekregen en dat ik die zwelling lichtjes kan terugmasseren. De band kan ik wel afdoen tijdens het slapen, maar overdag moet ik toch echt de hoofdband blijven gebruiken.
Gelukkig was het terugmasseren na een paar uurtjes ook gelukt. Ik probeerde ook veel te liggen om die zwelling weer naar achteren te krijgen. De hoofdband gelijk weer omgedaan onder de zwelling. Ook tijdens het liggen toch maar voor de zekerheid de hoofdband opgelaten.

Nu toch maar weer met hoofdband naar bed. Het voelt sowieso beter dan gisteren. Straks de laatste antibiotica pil innemen en dan zit dat er ook gelukkig alweer op.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200729_121422.jpg‎ (122,6 KB, 260x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2020, 21:16   #55
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 6

Vandaag een dag zonder bijzonderheden en ook gelukkig geen verassingen.
De zwelling lijkt weer minder te zijn en mijn donor voelt ook weer een stuk aangenamer.
Waar ik het meest blij mee ben is dat de medicatie achter de rug is en dat ik gewoon weer kan eten wanneer ik wil zonder rekening te houden met de medicatie.

Hieronder een indruk van hoe mijn donor er vandaag uitziet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200730_121143.jpg‎ (143,9 KB, 219x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2020, 21:59   #56
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Super dat je dit zo nauwkeurig blogt, top.
Je zwelling zakt al aardig weg, hoe lang moet je volgens Visus gebruik maken van de hoofdband?
Heb ooit een operatie gehad waarbij de zwelling langzaam via mijn ogen verder naar beneden zakte. Daar werd je ook niet vrolijk van.
Donor ziet er al best netjes uit.
Nog veel korsten?
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 00:16   #57
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Super dat je dit zo nauwkeurig blogt, top.
Je zwelling zakt al aardig weg, hoe lang moet je volgens Visus gebruik maken van de hoofdband?
Heb ooit een operatie gehad waarbij de zwelling langzaam via mijn ogen verder naar beneden zakte. Daar werd je ook niet vrolijk van.
Donor ziet er al best netjes uit.
Nog veel korsten?
Thanks!! Ja, ik probeer elke keer iets te posten als er een ontwikkeling is geweest. Waarschijnlijk zal dit veel meer in de begin periode (eerste dagen, weken en dan om de zoveel maanden) zijn.

Volgens de instructies van Visus zou de hoofdband na DAG 7 eraf kunnen (dat zou in minn geval overmorgen zijn). Om eerlijk te weet ik niet of dat al bij mij kan. De zwelling is opzicht wel minder geworden, maar ik merk nog wel van die zwellingen op mijn achterhoofd.

Ben wel blij dat mn donor er idd netjes uit ziet. Helaas heb ik zeker nog korstjes. Volgens mij zijn er geen korstjes weg gegaan. Volgens de instructies gaat dat geburen tussen DAG 10 - 15.

Hoe lang heeft het geduurd voordat jij geen last meer had van die zwelling bij die ene operatie? Wat had je kunnen doen tegen de zwelling?
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 10:20   #58
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Ik kon weinig aan de zwelling doen en moest het van de chirurg maar over mijn heen laten gaan. Ik had een flink dik oog, onderooglid en zo via mijn neus naar beneden. Zag er niet uit, alsof ik door Mike Tyson te grazen genomen was.
Duurde ongeveer een week voordat het weg was.....
Ik dacht overigens dat de meesten na 7-9 dagen korstvrij waren?
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 00:14   #59
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Ik kon weinig aan de zwelling doen en moest het van de chirurg maar over mijn heen laten gaan. Ik had een flink dik oog, onderooglid en zo via mijn neus naar beneden. Zag er niet uit, alsof ik door Mike Tyson te grazen genomen was.
Duurde ongeveer een week voordat het weg was.....
Ik dacht overigens dat de meesten na 7-9 dagen korstvrij waren?
Pfff... klinkt best heftig als je er zo uit zag vanwege de zwelling. Wanneer je de HT gaat doen, dan gaat de hoofdband voor een groot deel voorkomen dat je er weer zo bij gaat lopen.

Ik las overigens ook bij verschillende mensen verschillende indicaties van wanneer de korsten loslaten. Het is mij opgevallen dat er ook verschil zit in klinieken en kennelijk ook verschil in nazorg. Bij de ene nazorg wordt er wel/geen Minoxidill gebruikt, terwijl ik weer bij een andere las dat er überhaupt pas na 7 dagen gewassen/gedoucht mag worden.

Belangrijk is in ieder geval dat het wel rond 10 dagen loskomt, om te voorkomen dat er onder de korsten nog infecties kunnen ontstaan.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2020, 00:42   #60
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 7

Vandaag merkte ik dat er weer stapjes gemaakt zijn in mijn herstel. Niet geheel uit zichzelf overigens.
Zoals al eerder aangegeven was de zwelling wel wat minder, maar was het toch nog best erg aanwezig als de hoofdband volgens de instructies na vandaag er af zou mogen. Korstjes lieten vandaag ook eindelijk beetje los en het donor gebied voelt weer wat rustiger aan.

Icepack
Aangezien er een icepack was toegevoegd bij het nazorgpakketje probeerde ik aan te kijken in hoeverre dit kan helpen tegen de zwelling. Dus ik legde het een paar minuten in de vriezer en plaatste het in een washandje onder de hoofdband op mijn achterhoofd tegen de zwelling. Na een paar keer dit te herhalen vandaag is de zwelling minder geworden. Het lijkt mij wel heel erg toevallig dat de zwelling in een dag veel minder is geworden, dus ik denk dat die icepack wel degelijk helpt tegen de zwelling.

Korstjes
Tijdens de wasbeurt leek het alsof de korstjes los begonnen te komen, aangezien het een beetje schilferachtig begon te worden. Vooralsnog lieten de korstjes niet los.
Pas later op de dag vooral toen ik voorzichtig probeerde te voelen bij de korstjes op mijn donor gebied, merkte ik dat de korstjes droger waren en makkelijk los te krijgen waren. Niet door er aan te peuteren, maar door het heel zachtjes met schone vingertopjes aan te raken in draaiende beweginkjes. Het werd een beetje verslavend om dit voor de rest van de korstjes op mijn donor te doen en op een gegeven moment probeerde ik dat ook heel voorzichtig te doen bij het getransplanteerde gebied. Daar merkte ik dat het ook heel makkelijk ging loslaten. Ik weet alleen niet in hoeverre het de bedoeling is dat je een beetje zelf dat extra duwtje geeft zodat de korstjes loslaten, of dat het volledig uit zichzelf moet gebeuren.
Weet iemand misschien wat de beste manier is om hiermee om te gaan?

Hieronder overigens nog een foto voor een kleine indruk hoe het er aan de voorkant uitziet en een foto van hoe mijn donor er vanochtend uitzag (nog vóórdat de zwelling minder werd en de korstjes begonnen los te laten).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200731_141255.jpg‎ (150,5 KB, 203x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200731_185101.jpg‎ (145,7 KB, 183x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.