Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2017, 15:13   #1
robby88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2013
Berichten: 2
Smart Hair Transplant

Dag lotgenoten,

Ik volg al enige tijd met argusogen jullie berichten op dit forum.
Daarnaast zoek ik zelf regelmatig op het wereldwijde web naar interessante onderzoeken/middelen die de haargroei stimuleren of stabiliseren.

Vandaag stootte ik eerder toevallig op het volgende:
https://www.tissuse.com/en/products/...ive-therapies/

Ik heb hen een mailtje gestuurd en kreeg bijna onmiddelijk reactie:
"Thank you very much for reaching out to us and for your interest in our SHT technology.
We are still in the very late preclinical development stage but plan to move to a first clinical trial in the next years.
However, this also means that it will still take a couple of more years before SHT will be broadly available as an alternative to conventional hair transplantation methods. Price for the procedure will be determined by the clinic who will perform the surgery. The surgery has to be performed by a hair transplantation surgeon.
I’d encourage you to check our website from time to time. We’ll make sure to update it with the latest news on the SHT development.

If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us."

Dit onderzoek staat nog in z'n kinderschoenen maar ik wou het toch even aan de oppervlakte brengen. Ook lijkt het op reeds lopende onderzoeken van andere bedrijven maar toch leek het me interessant om dit even te delen en ben ik nieuwsgierig naar jullie reacties.

Groeten!
robby88 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2017, 22:14   #2
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robby88 Bekijk bericht
Dag lotgenoten,

Ik volg al enige tijd met argusogen jullie berichten op dit forum.
Daarnaast zoek ik zelf regelmatig op het wereldwijde web naar interessante onderzoeken/middelen die de haargroei stimuleren of stabiliseren.

Vandaag stootte ik eerder toevallig op het volgende:
https://www.tissuse.com/en/products/...ive-therapies/

Ik heb hen een mailtje gestuurd en kreeg bijna onmiddelijk reactie:
"Thank you very much for reaching out to us and for your interest in our SHT technology.
We are still in the very late preclinical development stage but plan to move to a first clinical trial in the next years.
However, this also means that it will still take a couple of more years before SHT will be broadly available as an alternative to conventional hair transplantation methods. Price for the procedure will be determined by the clinic who will perform the surgery. The surgery has to be performed by a hair transplantation surgeon.
I’d encourage you to check our website from time to time. We’ll make sure to update it with the latest news on the SHT development.

If you have any additional questions, please don’t hesitate to contact us."

Dit onderzoek staat nog in z'n kinderschoenen maar ik wou het toch even aan de oppervlakte brengen. Ook lijkt het op reeds lopende onderzoeken van andere bedrijven maar toch leek het me interessant om dit even te delen en ben ik nieuwsgierig naar jullie reacties.

Groeten!
Interessant, heb het niet helemaal doorgelezen maar volgens mij is dit weer een soort van kloning-idee. Ben wat sceptisch, maar wie weet. In elk geval iets om in de gaten te houden.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 14:04   #3
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Dit is een bedrijf dat opgericht is Dr. Ronald Lauster. Hij is bezig met het klonen van haar en had rond 2011 al een demonstratie van het klonen van mensenhaar op muizen. Ongeveer hetzelfde als wat Dr. Tusji's team bij RIKEN in Japan aan het doen is.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 14:47   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dit onderwerp is al eens eerder aan bod gekomen.
Stamcellen oogsten en opkweken; dit gaat zo ontiegelijk onbetaalbaar worden. De haarzakjes uitnemen, opkweken, kwaliteitscontrole, veiligheid (genetische veranderingen/mutaties), en dan weer terugplaatsen. Reken hier maar niet op de 10 jaar.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2017, 19:27   #5
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dit onderwerp is al eens eerder aan bod gekomen.
Stamcellen oogsten en opkweken; dit gaat zo ontiegelijk onbetaalbaar worden. De haarzakjes uitnemen, opkweken, kwaliteitscontrole, veiligheid (genetische veranderingen/mutaties), en dan weer terugplaatsen. Reken hier maar niet op de 10 jaar.
In japan kan dit rond 2020 aangeboden worden, en dat is wat het team van Dr. Tsuji van plan is nadat ze de laatste technische problemen met het klonen van mensenhaar hebben gefixt. Als het goed is worden de trials volgende jaar of gestart hiervoor.

Replicel is met iets anders bezig en Shisedo (die de rechten heeft voor Replicels technologie in Azie) is van plan om tweede kwartaal 2018 hun haarkloonoplossing in Japan beschikbaar te stellen. Zij doen een paar haarzakjes verwijderen en de dermal sheath cup cellen isoleren en vermeervoudigen, daarna injecteren ze dit terug. Volgens Shisedo gaat dit ongeveer net zoveel als een haartransplantatie kosten en is dit een complete oplossing voor kaalheid.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.