Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2007, 02:16   #1
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Foto's inhammen, graag feedback

Hallo,

Ben benieuwd wat jullie over mijn huidige haarsituatie zullen zeggen. Ik heb daarom een aantal foto's genomen en heb daarbij mijn haar express achterover gedaan zodat de inhammen goed te zien zijn. Het haar is net gewassen en bevat dus geen gel of iets dergelijks. Normaal doe ik het zo dus niet maar probeer ik juist de inhammen te verbergen.

Ik moet erbij zeggen dat ik er zelf nogal een probleem van maak, ik ben er nogal onzeker over. Dit komt ook mede doordat ik nogal een 'hoog voorhoofd' heb en e.e.a. daardoor wellicht erger lijkt. Mijn vriendin zegt juist dat het wel mee valt en dat ik, als ik bijvoorbeeld in de spiegel kijk, teveel focus op de inhammen.

Zou dit een geval voor een succesvolle HT kunnen zijn of raden jullie iets anders aan? Zie graag feedback tegemoet. Mijn leeftijd is trouwens 26 jaar.

Grtz,
Pinoo

Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 02:26   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een HT kan altijd nog en je kunt er alvast voor gaan sparen, maar wil je niet eerst proberen of minoxidil op die plek bovenop resultaat geeft?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 03:20   #3
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 334
De enige manier om van je onzekerheid en inhammen af te zijn is een HT.

Met allerlei tabletten en middeltjes kun je er mischien voor zorgen dat je haaruitval stabiliseert en als het goed aanslaat wat enige hergroei. meer moet je niet verwachten.


Met vriendelijke groeten,
Vega.
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 08:47   #4
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Welke HT-methode zou aan te raden zijn in dit geval en wat kost dat ongeveer?
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 12:30   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinoo Bekijk bericht
Welke HT-methode zou aan te raden zijn in dit geval en wat kost dat ongeveer?
Wat Vega zegt is waar, middelen alleen zullen je waarschijnlijk op termijn niet tevreden houden. Ik ben wat dat aangaat een ervaringsdeskundige. Toch denk ik dat je je eerst wel degelijk op die middelen zou moeten richten. Je hebt namelijk heel veel kans dat je daarmee in staat bent om verdere achteruitgang te voorkomen. Behouden wat je hebt. Als je dan toch nog eens voor een HT gaat, dan stel je een vervolgbehandeling daarmee een hele poos uit.

Ik zou zelf altijd voor een FUE gaan, maar een FUT heeft ook z'n voordelen (sneller, goedkoper).

Ik ben slecht in het inschatten van wat nodig is om jouw situatie dusdanig te verbeteren dat je tevreden kunt zijn. Maar ik vermoed dat het minimaal 2000 grafts zullen moeten zijn. Je moet dan rekenen op een investering van zeker 7000 euro.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 13:16   #6
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 334
Mijn mening is het over eens met die van AnthonieH Pinoo.
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...

Laatst gewijzigd door vega24; 14 augustus 2007 om 13:18
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 14:10   #7
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Hallo Pinoo ,
Ziet er redelijk goed uit vind ik , wat mij wel opvalt is dat je op je achterhoofd helemaal geen kalende plek of uitdunning hebt ? vaak is dat wel dus dat is alvast mooi meegenomen voor jou ik zou net zoals Hanna al aangeeft eerst eens met Minoxidil beginnen , daarna kun je misschien nog eens voorzichtig met Finasteride starten (1 MG per dag ) daar kun je soms verbluffende resultaten mee halen ,verwacht niet binnen een paar maanden resultaat dus geduld is geboden, mocht dit alles toch niet werken voor jou kun je nog altijd een HT overwegen .

Denk niet te licht over een HT want dat is geen pretje ,je loopt dan zeker 10 dagen met een opgezollen voorhoofd en dikke ogen en je ziet er niet uit , zat er zelf ook wel aan te denken maar door mijn gebruik van Minox in combinatie met Finasteride gaat mijn haar er steeds beter uitzien en na een paar maanden gebruik van deze middelen denk ik steeds vaker wanneer ik mijn haren kam : ik heb helemaal geen HT nodig

Succes Pinoo en denk er nog eens goed over na

Laatst gewijzigd door blizzard; 14 augustus 2007 om 14:13
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 15:58   #8
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Ik zou zeker een HT overwegen als ik in jouw schoenen stond. Net als AnthonieH vind ik het moeilijk om het aantal grafts inteschatten, maar ik denk dat 2000 grafts toch een redelijke schatting is.

Daarnaast zou ik zeker Fina gaan slikken om verdere haaruitval te voorkomen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 16:18   #9
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Thanks voor de reacties. Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste beginnen met Minoxidil beginnen en daarna eventueel met Finasteride.

Nu moet ik alleen mijzelf nog zien te overtuigen om deze middelen ook te gaan gebruiken. Heb al een tijd meegelezen op dit forum en ook andere en ik lees behoorlijk wisselende ervaringen van gebruikers.

Daarnaast heb ik ook een bepaalde angst om middelen te gebruiken die 'iets' doen met je hormonen. Ik weet dat bepaalde middelen uitvoerig getest zijn maar toch houdt het mij op een of andere manier tegen.

Ga mij toch maar eens wat meer verdiepen in de bekende middelen en eventueel de stap zetten.

Wel klopt het dat ik aan de achterkant/kruin totaal geen last heb van haarverlies. Als ik zo eens om me heen kijk in de familie dan denk ik ook niet dat het daar kaal wordt. Als je het hebt over een eventuele HT betekent dit dan dat je automatisch een goed donorgebied hebt?

In ieder geval bedankt voor feedback. Hoor graag ook nog meningen m.b.t. aantal grafts.
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 16:31   #10
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinoo Bekijk bericht
Thanks voor de reacties. Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste beginnen met Minoxidil beginnen en daarna eventueel met Finasteride.

Nu moet ik alleen mijzelf nog zien te overtuigen om deze middelen ook te gaan gebruiken. Heb al een tijd meegelezen op dit forum en ook andere en ik lees behoorlijk wisselende ervaringen van gebruikers.

Daarnaast heb ik ook een bepaalde angst om middelen te gebruiken die 'iets' doen met je hormonen. Ik weet dat bepaalde middelen uitvoerig getest zijn maar toch houdt het mij op een of andere manier tegen.

Ga mij toch maar eens wat meer verdiepen in de bekende middelen en eventueel de stap zetten.

Wel klopt het dat ik aan de achterkant/kruin totaal geen last heb van haarverlies. Als ik zo eens om me heen kijk in de familie dan denk ik ook niet dat het daar kaal wordt. Als je het hebt over een eventuele HT betekent dit dan dat je automatisch een goed donorgebied hebt?

In ieder geval bedankt voor feedback. Hoor graag ook nog meningen m.b.t. aantal grafts.
Hallo Pinoo,
Zover ik weet zijn alle middelen omkeerbaar dwz dat als je stopt de bijwerkingen dan verdwijnen evenals je behaalde resultaten .

Een goed donorgebied heeft meer te maken met het aantal haren dat er aanwezig zijn en hoe dicht ze bij elkaar staan, aan jou foto`s te zien lijk jij mij wel een geschikte kandidaat omdat er genoeg en dicht haar te zien is , maar goed de heren doktoren kunnen dat natuurlijk beter beoordelen dan ik .

succes en hou ons op de hoogte
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 17:22   #11
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Nog even wat pics. Op deze foto's is het dus niet express achterover gekamd. (zoals bij de vorige foto's het geval was) Deze foto's zijn nu net genomen, 1 dag na de foto's die ik eerder heb gepost.

Het zit hier dus redelijk 'normaal', wel zit er wat gel in.

Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 17:47   #12
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
[quote=Pinoo;138062]Nog even wat pics. Op deze foto's is het dus niet express achterover gekamd. (zoals bij de vorige foto's het geval was) Deze foto's zijn nu net genomen, 1 dag na de foto's die ik eerder heb gepost.

Het zit hier dus redelijk 'normaal', wel zit er wat gel in.

Hallo Pinoo
Nou als ik deze foto`s zie zou ik zeker eerst eens Minoxidil en Finasteride gaan proberen alvorens over te gaan naar een HT , als je je haaruitval hiermee kunt stoppen en op veel latere leeftijd nog steeds dezelfde hoeveelheid haar te mogen hebben is dat een groot succes , Is ook erg duur hoor een HT wist je dat ? .

Laatst gewijzigd door blizzard; 14 augustus 2007 om 17:50
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 18:45   #13
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Ik blijf bij mijn mening, frontaal gezien kun je best wat grafts gebruiken.

@ Blizzard,
Een HT is inderdaad behoorlijk prijzig, maar je krijgt er natuurlijk ook wat voor terug.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 19:13   #14
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn mening, frontaal gezien kun je best wat grafts gebruiken.

@ Blizzard,
Een HT is inderdaad behoorlijk prijzig, maar je krijgt er natuurlijk ook wat voor terug.
Ja daar ben ik het best wel mee eens en je getransplanteerde haren gaan dan ook een leven lang mee , alleen afgezien van de extreme hoge kostprijs vind ik de meeste behaalde resultaten maar matig ,heb ook best wel mooie resultaten gezien maar ik vraag mijn eigen af hoe het er over enkele jaren later er uitziet ? ik bedoel hiermee dat bij de meeste onder ons de AGA gewoon voortzet en er dan weer kale plekken tevoorschijn komen en je kunt niet eeuwig doorgaan met donor haar van achteren weg te halen natuurlijk
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 19:22   #15
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Ja, wat Blizzard zegt is inderdaad wel tricky. Heb je 7000 eurootjes uitgegeven om het frontaal wat op te vullen en dan begint het gebied daar achter bijvoorbeeld ook uit te vallen.

Als ik echter kijk naar mijn familieleden dan zou het in mijn geval nog wel wat verder naar achter uitdunnen en frontaal zou het dan helemaal kaal zijn. Ik denk dat het ongeveer te vergelijken is met een NW3 of NW3A.

Wellicht is het verstandig nog te wachten tot het in dat stadium is en dan gokken dat het kalingsproces stopt...
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 17:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 16:43
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.