Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2013, 08:37   #1
slk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 57
Geslacht:
Stress

Ik heb op dit moment al 2 weken heel veel stress. En daarmee ook haaruitval. Ik heb op het forum met de zoekfunctie gewerkt maar dan krijg je heel veel topics waar ooit een keer het woord stress in gebruikt is.

Het haarwoordenboekje heeft het over TE waar eigenlijk weinig aan te doen is behalve de stressoorzaak wegnemen. Over 2 weken zal dat het geval zijn, dan begint mijn vakantie. Ik slik al jaren voedingsupplementen, visolie, vitamine, vitamine b, q10 en herbalife.

1.
Heeft iemand nog een zinvolle toevoeging of andere tips?

2.
Hoop dat de verloren haren weer terugkomen. Iemand ervaring hiermee?
__________________
2003 Gho Clinic 600 grafts

2004 Gho Clinic 1230 grafts

2009 AC Hasselt FUE 1868 grafts

2011 AC Hasselt FUE 415 grafts

05-10-2012
1,25 mg finasteride, revita, minox 2%

04-05-2013
minox 5% ipv 2%
na 2 weken weer snel terug naar 2% ivm enorme shedding

Dagelijkse voedingsupplementen sinds 2001:
multivitamine, Q10, omega, herbalife.
slk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 10:15   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Stress kan in korte tijd inderdaad veel haaruitval veroorzaken. Gelukkig herstelt je haar zich weer als de oorzaak van de stress weg is. Overigens moet je stress zien in de brede Engelse betekenis van het woord. Het gaat niet altijd alleen om psychische stress, maar soms ook om lichamelijke stress ... vergiftiging, ziekte, honger, tekorten, extreem zware inspanning, ...

Je kunt weinig meer doen dan proberen de oorzaken van stress weg te nemen en ondertussen goed voor je lichaam te zorgen.

Door stress verloren haren komen weer terug. Alleen met AGA heb je natuurlijk de pech dat haren altijd weer dunner terug komen. Stress kan dus een kleine tussensprint betekenen in het proces van kaler worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 10:00   #3
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey!
Ja wat Anthonieh ook al zegt; stress is idd een AGA versneller, althans dat is mijn ervaring. Ik denk dat stress veel met je lijf kan doen, meer dan veel mensen beseffen. Vaak is het moeilijk om stress te voorkomen, maar er anders mee omgaan is wel iets dat je kan leren. Niet dat je stress nu plotseling 'leuk' moet gaan vinden haha, maar wat voor mij werkt is door een stress situatie rustig te evalueren. Vaak kom je tot de conclusie dat je stress geen toegevoegde waarde heeft en helpt het je tegelijktijd om zaken inzichtelijk te krijgen. Een groot deel van stress gaat bijvoorbeeld over zaken die nog moeten of kunnen gebeuren, zoals blijf ik me baan houden, of word ik niet heel snel kaal? Of keuzes die je moet maken in het leven. Wat voor toegevoegde waarde heeft de stress? Heb je gedaan wat je kon doen? Zo ja, probeer van het moment te genieten en vaak blijkt de situatie weer zo te veranderen dat je eigenlijk voor niks hebt lopen stress'en. Is de situatie echt k*t op het moment zelf, probeer dan voldoening te halen uit andere dingen die wel fijn zijn. Blijf de 'leiding' houden over jouw stress situatie en laat de stress jou niet leiden! Hoop dat je er wat aan hebt, voor mij vaak wel iig.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.