Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2002, 01:49   #1
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Question Wat zijn jullie bevindingen?

Een goede avond gewenst allemaal.

Ik dacht laat ik even een thread beginnen over jullie bevindingen met het gebruik van fina e.d.

Ik ben zelf ongeveer twee maand geleden met Fina begonnen en ik gebruik (nog een beetje onregelmatig) rooscure. In het begin merkte ik weinig tot helemaal niets. Ik heb veel rondgeneust op dit forum en las heel vaak dat mensen last hadden van pijn aan hun edele delen. Ik had en heb hier nog steeds geen last van. Na een tijdje merkte ik wel dat er naar mijn gevoel steeds meer haren in m'n kam (lees borstel) bleven zitten. Dit is tot de dag van vandaag nog steeds het geval. Aangezien ik niet weet hoelang dit normaal is maak ik mij hier wel eens zorgen over.

Voor de rest wou ik nog even vermelden dat m'n haaruitval me heel onzeker maakt en ik ben steeds vaker geneigd om in een donker hoekje te kruipen zodat de mensen er weinig van zien (m'n hoofdhuid begint een klein beetje door te schijnen). Ik hoop dat ik met dit stukje een paar mensen kan helpen of/en er zelf iets wijzer van word.
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2002, 18:08   #2
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Re: Wat zijn jullie bevindingen?

Citaat:
Originally posted by Dennie23
Voor de rest wou ik nog even vermelden dat m'n haaruitval me heel onzeker maakt en ik ben steeds vaker geneigd om in een donker hoekje te kruipen zodat de mensen er weinig van zien (m'n hoofdhuid begint een klein beetje door te schijnen). Ik hoop dat ik met dit stukje een paar mensen kan helpen of/en er zelf iets wijzer van word.
Dat heb ik de laatste tijd ook. Als ik buiten loop in een drukke winkelstraat, dat ik liever de schaduwkant neem, dan de kant met veel zon. Of dat ik liever niet direct onder een lamp zit, maar precies tussen twee lampen in. Ook is mijn inham aan de rechterkant minder erg dan mijn linkerkant. Dan heb ik liever, als ik tegen mensen praat dat ze mij benaderen vanaf de rechterkant. Sna'k bedoel?


Uitgeblust ...
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2002, 10:17   #3
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Het is nou al weer een tijdje geleden dat ik deze post gestart ben en moet zeggen dat het aantal haren in mn borstel nog steeds niet minder is geworden. Elke keer als ik mn haar kam (ongeveer 2x per dag) zitten er rond de 15 haren in mn kam. Ik weet dat een mens rond de 80 haren gemiddeld verliest. Maar als je nagaat dat alleen met het kammen dus al 30 haren meegaan en dan komen de haren die er zo uitvallen er nog bij.

Mischien stel ik me een beetje aan en zijn er hier mensen die nog veel meer verliezen, maar af en toe baart dit mij toch een beetje zorgen. Namelijk: 'stel finasteride werkt niet bij mij' of 'ben ik gedoemd kaal te worden?'. Zo twijfel ik mischien wel 100000 keer op een dag. Maar ook zijn er dagen dat ik naar mn haardos kijk en toch wel tevreden ben met wat ik nog heb, maar altijd is het weer van: 'als het maar niet minder word'.

Sterkte met jullie oorlog tegen het kaalwordingsproces. Groeten Dennie.

ps. inmiddels gebruik ik rooscure wel op reguliere basis.
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2002, 01:59   #4
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Ik gebruik finasteride nu al 4 maanden, 5mg per dag. Ik heb vanaf het begin af aan totaal geen last gehad van bijwerkingen. Misschien heb ik toevallig enorm geluk, maar in mijn geval is het resultaat na 4 maanden best wel geweldig te noemen.
Toen ik begon te slikken was mijn kruin nog intact, maar had ik behoorlijke inhammen, was m'n haargrens enige centimeters geweken en er begon zich vooraan een moeilijk meer te verhullen 'eilandje' haar te ontwikkelen.. Nu, na 4 maanden, heb ik bijna overal weer haar waar het was uitgevallen, zij het nog enigszins donsachtig. Dat 'eilandje' is niet meer te herkennen. Links gaat het bij mij iets sneller dan rechts; aan de linker kant zijn de nieuwe haren inmiddels al 'zichtbaar' aan het worden, dwz. niet heel donzig meer.
mja, ik weet dat jij niet veel opschiet met zo'n succesverhaal. Wat ik je zou kunnen aanraden is de dosis op te voeren. Misschien zou ik met 1mg/dag eenzelfde resultaat hebben als nu, dat weet ik niet, maar ik speel nu op 'safe', met 5mg heb ik de maximale DHT-blocking die met Fina te bereiken is. Maar goed, het is iets waar je zelf wel achter moet staan.
Groeten & veel succes!!
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2002, 03:48   #5
Ihateb@lding
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Er zou eigenlijk een nationaal erkende organisatie moeten zijn, die de kaalwordende mens (wij dus) steunt! Iemand tijd over?
Ihateb@lding is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.