Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2006, 01:12   #1
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
[finasteride] Invloed op uiterlijk

Tsja, dat vraag ik me nou af.

Of m'n gezichtsstructuur (buiten de extra baardgroei) zal veranderen als ik stop met fina.
Mijn redenatie:

"mannelijke kaaklijn" zal ongetwijfeld door de actieve vorm van testosteron worden "geactiveerd" qua groeipatroon. Fina blokt (veel van) dit DHT waardoor (o.a.) de kaaklijn niet/minder tot expressie komt.

Gewoon een wilde gedachtegang (met kaaklijn als voorbeeld) of ik qua uiterlijk zou (kunnen) veranderen als ik stop met fina.

EDIT: even de titel verandert van invloed uiterlijk op fina, naar invloed fina op uiterlijk
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 11:25   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb geen idee wat de uiterlijke kenmerken precies stimuleert in je lichaam, maar het lijkt mij als je uit de pubertijd bent, dat het weinig uitmaakt. In de pubertijd verander je volgens mij het meest o.i.v. hormonen. Na de pubertijd worden je uiterlijke kenmerken verandert worden door het ouder worden.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 23:26   #3
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hmm niet helemaal mee eens, je testosteron zorgt in de puberteit wel voor meer verandering.

verandering (de mannelijke vorm bijvoorbeeld) wordt sowieso door testosteron verzorgt.
Slik als vrouw maar eens testosteron (of knip als man zijnde je ballen maar es af, voor een stop aan testosteron)

met die inzet zat ik dus te denken.

Misschien moet ik mn vraag opnieuw stellen, want het is zeker dat testosteron (DHT in feite) voor verandering zorgt, alleen wat kan fina, en het stoppen ermee voor effect hebben op je uiterlijk

(meer spieren lijkt mij logisch, een vierkantere kaak, meer baardgroei)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 23:43   #4
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Maar finasteride tast je testoteron niet echt aan toch? Alleen de omzetting van testoteron in dht...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2006, 23:45   #5
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
juist...en als testosteron geen DHT kan worden, blijft het dus inactief, en kan het niet gaan "werken" om zo mannelijke kenmerken tot expressie te brengen
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 04:16   #6
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Amigo's

Ik gebruik al een behoorlijke tijd fina. Dit middel is op langere termijn naar mijn gevoel van invloed op het totale uiterlijk en misschien ook wel op de samenstelling van je feromonen.

Ik werd vroeger altijd ouder geschat dan dat ik was, maar sinds een jaar of 4 wordt ik steeds jonger geschat en dan ook echt 6 jaar jonger ofzo. Mijn huid ziet er ook erg jong uit en ik heb ook minder haar op mijn armen dan vroeger.
Eigenlijk vind ik het wel cool zo, voelt soms als een soort eeuwige jeugd .

Mijn haar op mijn hoofd is nog steeds goed aanwezig, alleen denk ik wel dat de DHT-ongevoelige zone, dus hetgene dat overblijft als je een NW 6 hebt dunner is geworden sinds ik fina neem. Inhammen lijken in vergelijking met 4 jaar geleden 2,3 milimeter naar achteren te zijn geschoven. Dat is wel jammer. Binnenkort wil ik aan de visolie gaan, gewoon puur om het mogelijk effect te bekijken.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 09:55   #7
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ja idd, ik zat ook al over feromonen na te denken.
Het lijkt mij namelijk dat je er minder maakt als je fina gebruikt.

Ik zit er steeds meer aan te denken om te stoppen met fina (financiëel, tegenvallend effect op het haar, neveneffecten mbt het uiterlijk zoals beschreven in dit topic)
Ik blijf wel minox gebruiken (ik zie daar duidelijk wel de invloed van)


(Ik heb nu nog ongeveer voor 3 maanden propecia, ik wil in die tijd een afspraak maken bij een dermatoloog om te kijken wat het effect is op m''n haar etc. en dan de 3 maanden afmaken, dan stoppen.)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2006, 23:49   #8
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ff een update

De minox is nu al weer een tijdje op, en ik heb eerlijk gezegd geen tijd/zin/geld om nieuwe te halen.
Ik voel me eigenlijk wel best zo, ik heb een nieuw kapsel, en dat wordt heel erg goed opgenomen in 'de groep'.
Door dat kapsel (haar naar achteren) vallen de inhammetjes amper op...het valt eigenlijk wel mee. Alleen het diffuse haarverlies/verloren haar ergert me nog lichtjes, dit komt omdat ik een redelijk grote golf in m'n haar (voorop) heb, en als je haar dun is, en met mijn kapsel, kan dat als de dag verstrijkt nogal raar gaan zitten.
Daarom een oproep:
weet iemand hoe je van zo'n eigenwijze golf, en flexibele, makkelijk te vormen kuif maakt (met een bep. soort gel ofzo?)
En ik vraag me af of die haarverdikker (optische dikmaker, met schapenwolvezels) wat is. waarom? omdat als je het een dagje niet doet, je meteen met kaal geconfronteerd wordt...ik weet dat de werking wel bewezen is.

Ik denk dat ik de fina maar af laat lopen (misschien met het laatste setje om de dag, dan 2 keer per week enzo...of elke dag een half/resp. een kwart pilletje...om zo af te bouwen...dat geef het lichaam een minder grote klap.)
Nou maar hopen dat ze snel met the ultimate solution komen, hetzij Sonic, of Haarklonen of whatever

EDIT:

Is de vorm/dikte van je wenkbrauwen ook geslachtsafhankelijk?
Ik heb namelijk nog nooit een vrouw gezien met dikke, overlopende wenkbrauwen (behalve uit het midden oosten afkomstig). Terwijl dit bij mannen best common is. Zou fina dit blokken? Just a guess
__________________
Regime:
noks

Laatst gewijzigd door another; 30 november 2006 om 23:51
another is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 00:28   #9
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
another wat voor effecten heeft fina dan op je uiterlijk gehad?
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 09:48   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dapper van je, Another, om zo bewust het risico te nemen nu versneld kaal te worden. Ik heb verder geen idee hoe ik me je coupe moet voorstellen, maar als je erg tevreden bent en ook zeker bent dat het met nog wat extra haaruitval ook goed blijft ogen, dan is stoppen me je druk erom maken veruit het beste wat je kunt doen!

Die ultieme oplossing zou ik overigens de eerste jaren niet al te hard op rekenen. Zelfs al roept ergens in onderzoeker vandaag 'Eureka!', dan nog gaan er jaren overheen voor het met alle goedkeuringen op de markt komt of voor de ingreep door zoveel mensen gedaan kan worden dat je een plekje in de wachtrij kunt bemachtigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Is de vorm/dikte van je wenkbrauwen ook geslachtsafhankelijk?
Ik heb namelijk nog nooit een vrouw gezien met dikke, overlopende wenkbrauwen (behalve uit het midden oosten afkomstig). Terwijl dit bij mannen best common is. Zou fina dit blokken? Just a guess
Fina heeft -vermoed ik- best veel effect op je uiterlijk op langere termijn. Ik merk het zelf vooral aan mijn lichaamsbeharing (die toch echt spaarzamer wordt), maar ik heb ook het idee dat het effect heeft op je gezicht en ook je wenkbrauwen. Ik heb eens om me heen gekeken en ik heb genoeg mannen van mijn leeftijd gezien om me heen met flink borsteliger wenkbrauwen. Ik zit me nu af te vragen of dat een natuurlijke reactie is ...

minder haar bovenop --> minder stof en zweet dat daardoor wordt afgevangen --> meer stof en zweet dat door de wenkbrauwen uit de ogen moet worden gehouden --> dikkere wenkbrauwen

Ik klaag er zelf niet over omdat op mijn leeftijd een tikje 'vrouwelijker' eerder als een tikje 'jongensachtiger' toont.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 10:22   #11
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Wat jij dus zegt is dat je wengbrauwen minder vol worden, of een ander stuctuur haar?

En hoe zit het met je kaaklijn? Word dat ook beinvloed.
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 10:41   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider
Wat jij dus zegt is dat je wengbrauwen minder vol worden, of een ander stuctuur haar?

En hoe zit het met je kaaklijn? Word dat ook beinvloed.
Mijn wenkbrauwen zijn niet minder vol en hebben ook geen andere structuur gekregen. Ik merk alleen dat ze minder borstelig zijn dan ik bij leeftijdsgenoten zie. Dus als er al iets gebeurt, dan is het dat fina het borsteliger worden remt.

Mijn kaaklijn is voorzover ik kan beoordelen hetzelfde als ie altijd was. De botstructuur verandert ook niet meer he, ik ben al jaren uitgegroeid en fina heeft voor zover ik kan bepalen geen groot effect bij mij op spierontwikkeling of onderhuidse vetopslag.

En als je je zorgen maakt om je kaaklijn, ga dan gewoon veel kauwgom eten, daar krijg je gegarandeerd een zwaardere kaaklijn van.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 11:46   #13
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Mijn wenkbrauwen zijn niet minder vol en hebben ook geen andere structuur gekregen. Ik merk alleen dat ze minder borstelig zijn dan ik bij leeftijdsgenoten zie. Dus als er al iets gebeurt, dan is het dat fina het borsteliger worden remt.

Mijn kaaklijn is voorzover ik kan beoordelen hetzelfde als ie altijd was. De botstructuur verandert ook niet meer he, ik ben al jaren uitgegroeid en fina heeft voor zover ik kan bepalen geen groot effect bij mij op spierontwikkeling of onderhuidse vetopslag.

En als je je zorgen maakt om je kaaklijn, ga dan gewoon veel kauwgom eten, daar krijg je gegarandeerd een zwaardere kaaklijn van.
over kaaklijnen gesproken, die vent van mij avatar amai en die wordt ook ni kaal zenne
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 11:47   #14
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Oww als dat alles is.

Minder borsteliger is zoiezo aantrekkelijker (hoewel ik daar op mijn leeftijd nog totaal geen last van heb), en met wat minder lichaamsbeharing zou ik totaal niet mee zitten
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 19:44   #15
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
een vrouwenstreepjeswenkbrauw (van dale anyone) is ook niet echt alles hoor. (niet dat ik dat heb)

Maar ik vroeg me zulks gewoon af. Mannelijke spierbouw zal worden bevorderd als je stopt met fina (logisch lijkt me).

Daarnaast vind ik de "zweetredenatie" best aannemelijk ergens

Nou klinkt het heel dapper wat ik doe...maar ik zit nog wel te twijfelen hoor (gelukkig heb ik nog ± 3 maanden fina dus)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.