Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 april 2007, 16:56   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima2285 Bekijk bericht
en als je teveel vitaminen slikt dat is helemaal niet schadelijk want het teveel plas je gewoon uit. het is duidelijk dat deze jongen een tekort heeft aan mineralen en vitaminen en dat uit zich in haar uitval en/of verlies. dermatoog?pff die zijn toch voor huidproblemen? ik dacht niet voor haar.
Fatima,
Je hebt er absoluut geen verstand van en begint hier eventjes de deskundige uit te hangen!
Alleen een overschot aan vitamine C wordt er weer uitgeplast, de overige NIET. Alhoewel bij hoge doseringen vitamine C op de lange duur nierstenen kunnen ontstaan.
Tevens stel jij maar even doodleuk een diagnose zonder de patiënt ooit te hebben gezien. Bovendien weet je blijkbaar niet eens wat een dermatoloog is.

En als jouw zogenaamde "haarproblemen" opgelost zijn door het slikken van een paar voedingsupplementen, dan had jij alleen maar een tekort aan die vitaminen en mineralen door slechte voeding en dan had jij dus helemaal geen haarziekte zoals TE, AA of AGA.

Laatst gewijzigd door Hanna; 27 april 2007 om 17:52
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 17:47   #47
fatima2285
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2007
Berichten: 9
aan mevrouw de deskundige

ja hoor maar door vitamine c gebruik ben ik in ieder geval niet zo snel op me teentjes getrapt.
fatima2285 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 17:51   #48
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima2285 Bekijk bericht
nee hoor hanna je lult uit je nek. haargroeipillen zijn helemaal niet gevaarlijk, dit is gewoon een aanvulling en als je teveel vitaminen slikt dat is helemaal niet schadelijk want het teveel plas je gewoon uit. het is duidelijk dat deze jongen een tekort heeft aan mineralen en vitaminen en dat uit zich in haar uitval en/of verlies. dermatoog?pff die zijn toch voor huidproblemen? ik dacht niet voor haar. zelf slik ik ook haargroei preparaten en ik zie dat mijn haar voller word, langer word, sterker word en nog sterker: ik moet echt de haren zoeken in het douche putje! vertel jij me maar dat het nadelig is om zulke pillen te slikken. nou mooi niet!!! je hebt alleen maar voordelen. zelfs mijn wimpers zijn dikker. nou jij weer
Nou Fatima, ik weet niet waar je je wijsheid vandaan haalt, maar ergens rond de nekzone lijkt me heel waarschijnlijk. Een dermatoloog behandelt wel degelijk haarproblemen. En niet alle vitaminen worden uitgeplast. Teveel vitamine A is schadelijk, teveel ijzer ook, om er maar eens twee te noemen.
Als de haaruitval wordt veroorzaakt door een gebrek aan voedingsstoffen heeft het slikken van vitaminepreparaten speciaal voor het haar zin. Als dat niet zo is, dan kan het wel degelijk schadelijk zijn. Een dermatoloog kan de vorm van de haaruitval vaststellen. Hanna geeft hier gewoon een terzakekundig antwoord.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 20:35   #49
Fideel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Zoals heel veel lotgenoten wil ik hier ook even mijn verhaal doen.

Ik ben een 21jarige jongen uit belgie, en sinds 1.5 jaar krijg ik ehct dun en weinig haar, ik lees hier veel over inhammen, maar ik heb dus geen inhammen ofzo... Ik heb alleen dunnerwordend en minder haar boven op me hoofd, geen specifieke kale plekken ofzo. Ik vind dit best ene jonge leeftijd, vroeger had ik veel meer. Wat moet ik nou doen? Ik kan echt aan niets anders meer denken, en ik word er echt depressief aan, ik kijk elke dag 50 keer in de spiegel ofzo.

Nuja hetgene wat ik voorlopig ondernomen heb is de champoo van Vichy gebruiken, en ik heb ook Redken shampoo gekocht (18.5 euro ) voor dunnerwordende haar. Die vichy shampoo gebruik ik nu al bijna 5 maand zonder enig resultaat. Met die redken shampoo ben ik nog maar net begonnen. Ik wil ehct niet kaal worden. En me moeder denkt dat je met pilletjes enzow het probleem niet kan oplossen en dat het alelmaal 'bull-shit' is , dat het dus niet werkt.

Kan iemand me goede raad geven aub...

Ik heb een hele tijd geleden al eens aan me dokter gevraagt wat ik kon doen voor me dunne en weinige haren, en hij zei dat pilletjes toch niet helpen, en dat ik maar gewoon een shampoo moest gaan kopen ofzo. Ik ben opzich geen lelijke jongen geloof k, maar doordat word ik wel lelijk.

Met vele groetjes,
Bart
Ik herken dit heel erg goed.

Ik ben 21, woon in Vlaanderen en heb al zo'n anderhalf jaar last van haaruitval. Het is volgens mij ondertussen een combo geworden van inhammen, achteruitgaande haarlijn & verdunning. Erg frustrerend. En je moet telkens met minder en minder tevreden zijn. Da's wat er zo erg aan is. Elke dag ben je meer en meer gefrustreerd dat het haar uitvalt. Er komt geen einde aan. En dan denk je, vorige maand was ik ook al zo frustro maar toen had ik meer haar.

Dat 50 keer in de spiegel kijken, dat herken ik ook. Ik zit op unief en telkens ga ik naar WC zonder dat ik moet plassen, maar gewoon om in de spiegel te kijken en dan je haar telkens goed proberen te leggen. Dat kan een kwartier duren. Ik word meestal slechts weggejaagd als er iemand binnenkomt. Dan doe ik alsof ik net mijn handen aan het wassen was. Soms, als ik echt nog niet tevreden ben, ga ik dan gewoon naar de wc's op een ander verdiep tot ik daar ben weggejaagd of eindelijk na nog een kwartier eindelijk een beetje tevreden ben. En als ik op straat loop kan ik het niet laten op zijlings eens in de autoruit te kijken, liefst eens van de ene kant en dan van de andere. En ik haat wind. Telkens als er een vlaag is, denk ik direct: oei als mijn haar nu maar niet sch**tlelijk ligt. en weer spurt ik een wc in of kijk ik in een autoruit.

Ik heb er een jaar geleden echt een zware dip over gehad. Omwille van dat en allerlei redenen die ik niet ga vermelden, ben ik naar de psycholoog gegaan. Die wil het in mijn hoofd dreunen dat dat haar slechts een klein deeltje van je persoonlijkheid is en dat het mij niet zo mag bezig houden. Maar het gaat niet. Iets dat alsmaar slechter wordt, dat kan je niet uit het hoofd zetten. Je moet het alsmaar met minder stellen en constateren dat je eigenlijk vorige maand gelukkiger moest geweest zijn, aangezien het toen nog niet zo erg was. You don't know what you got untill it's gone!

Toen ik eerst duidelijk was dat mijn haar uitdunde, heb ik vitamines met zink genomen en had ik ook al van die Dercos lotion van Vichy op mijn kruin gesmeerd, maar dat werkte niet. Ik ben dan een jaar geleden naar de dermatoloog geweest en die zei me dat het een erfelijke inhammen waren (ondertussen is het flink uitgedund en is de voorkant van de driehoek ook al gaan uitdunnen). Ze zei me dat pilletjes niet zullen helpen en dat een haarimplantatie de enige oplossing is, zeker als het me zo depressief maakt. Maar een HT kost stukken van mensen. Zo'n 5000 à 7000 € voor een FUE heb ik gelezen. En dat moet meestal nog 2 keer gebeuren Zo'n kosten wil ik mezelf en mijn ouders niet aandoen. Plus, ben ik eigenlijk ook wat tegen plastische chirurgie. Daarnaast heeft ze me ook over de hair weave, maar daar zie ik niks anders in dan een soort pruik, zo mogelijk nog erger.
Die dermatoloog heeft me uiteindelijk gewoon wat groeistimulerende middeltjes voorgeschreven, met dingen als brandnetel. Zelfs geen uitval remmende middelen als Minoxidil of zo. Ik vond het eigenlijk gek dat ze zo'n extreme & dure oplossing als eerste aanbood. Het was alsof ze erdoor gesponserd werd.
Ondertussen neem ik, na wat dingen als HairPush genomen te hebben, zelf al pillen met saw palmetto, brandnetel en pompoenpitten genomen, maar niks werkt. Mijn grootmoeder geeft me ook zo van die dingen als pompoenpitten, brandnetel (ook thee), lijnzaad en rozemarijn (ook thee). Maar veel effect van die bio oplossingen heb ik niet ervaard.

Ik ben radeloos. Soms denk ik: scheer dat haar gewoon volledig af, dan moet je er helemaal niet meer aan denken. Er lopen genoeg volledig kale mannen rond. En ik vind volledig kaal nog mooier dan een helicopter-landingsveld. En zeker mooier dan het bij professoren zo populaire comb over

Kortom: kroniek van een kalende man, denk ik. Ik ben zoo jaloers op vrouwen. 99,99% hoeft niet te vrezen dat ze een kale knikker krijgen.

Laatst gewijzigd door Fideel; 27 april 2007 om 21:43
Fideel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 20:55   #50
Sec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2007
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fideel Bekijk bericht
Ik ben radeloos. Soms denk ik: scheer dat haar gewoon volledig af, dan moet je er helemaal niet meer aan denken. .
In die fase zit ik dus ook

De laatste tijd ben ik me er meer en meer van aan het overtuigen.
Kga strak is aan mijn vriendin vragen wat zei van dat plan denkt, ze zegt steeds dat ze mijn haar mooi vindt zoals het is en dat is wel lief van haar en ergens zegt ze ookwel de waarheid maar tzijn vooral praktische problemen die ik beu ben.

Niet "kunnen" zwemmen, in de wind lopen, met cabrio rijden, eens ergens heen gaan zonder elke dag mijn haar te moeten wassen. Kdenk ook dat er een enorme last van mijn schouders zal vallen, kvrees enkel dat het dan nog duidelijker zal worden dat ik kalend word. (als ik milimeterhaar neem aangezien volledig kaal ik niet echt zie zitten) Enfin ja kga eens aan mijn kapper raad vragen wat hij zou doen.

Veel sterkte in elk geval, kherken je situatie op de unief ook hoor kzit zelf in St-Lucas (Gent) en mijn favoriete colleges zijn die in een donkere aula :p schetsen met een felle lamp boven mij en iedereen u zien aanstaren is moordend
Sec is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 20:58   #51
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Fideel,
Heb je wel voldoende geduld gehad? B.v. saw palmetto begint soms pas te werken na 7 maanden....
En in jouw geval kun je toch Minoxidil lotion en/of Finasteride gaan uitproberen? Heb je daarover al gelezen op dit forum?

Jaloers op vrouwen? Vrouwen kunnen wel degelijk kaal worden; zie foto's op dit forum en reportages op t.v. van vrouwen met AA. Vrouwen met AGA krijgen zo weinig dunne haartjes dat de hoofdhuid overal zichtbaar wordt en dat er een scheiding ontstaat van b.v. 1,5 cm of erger.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 21:02   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Sec,

Heb je al produkten zoals Toppik geprobeerd? Het is een heel goed werkend camouflage-middel, wat je kunt bestellen bij:
http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 21:33   #53
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Ik zou tegen Fec & Sideel willen zeggen:

Als je bang bent voor het resultaat van de tondeuse, probeer het dan aan de begin van de vakantie. Dan heb je het minste kans op opmerkingen uit de omgeving (zoals van collega's) Tenminste, dat is wat ik denk waar jullie een beetje angst voor hebben.

Tegen het eind van de vakantie is het alweer langer, en aan het eind van de vakantie weet jij of het je staat of niet, en dat is alweer een zekerheidje meer.
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 22:07   #54
Fideel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Fideel,
Heb je wel voldoende geduld gehad? B.v. saw palmetto begint soms pas te werken na 7 maanden....
En in jouw geval kun je toch Minoxidil lotion en/of Finasteride gaan uitproberen? Heb je daarover al gelezen op dit forum?
Ik neem nu al 3 maand of zo pillen met saw palmetto. Dus misschien helpt het dan later wel.
Ik zal wat opzoeken over Minoxidil en Finasteride op dit forum. Ik had gelezen dat de middelen die echt werken alleen op voorschrift werden gegeven. En eigenlijk heeft dat bezoekje aan de dermatoloog me afgeschrikt. Ze wou me er geen voorschrijven want het zou niks ging helpen. Het werkt natuurlijk maar zolang je het inneemt. Ik zou het natuurlijk ook jaren kunnen innemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jaloers op vrouwen? Vrouwen kunnen wel degelijk kaal worden; zie foto's op dit forum en reportages op t.v. van vrouwen met AA. Vrouwen met AGA krijgen zo weinig dunne haartjes dat de hoofdhuid overal zichtbaar wordt en dat er een scheiding ontstaat van b.v. 1,5 cm of erger.
Daarom ook dat ik 99,99% heb gezet. Ik heb de reportage van Koppen op de VRT wel gezien. Maar geef toch toe, de kans dat een vrouw van in de 20 of 30 een kletsebol wordt is toch véél minder.

Laatst gewijzigd door Fideel; 28 april 2007 om 00:10
Fideel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 22:11   #55
Fideel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sec Bekijk bericht
In die fase zit ik dus ook

De laatste tijd ben ik me er meer en meer van aan het overtuigen.
Kga strak is aan mijn vriendin vragen wat zei van dat plan denkt, ze zegt steeds dat ze mijn haar mooi vindt zoals het is en dat is wel lief van haar en ergens zegt ze ookwel de waarheid maar tzijn vooral praktische problemen die ik beu ben.

Niet "kunnen" zwemmen, in de wind lopen, met cabrio rijden, eens ergens heen gaan zonder elke dag mijn haar te moeten wassen. Kdenk ook dat er een enorme last van mijn schouders zal vallen, kvrees enkel dat het dan nog duidelijker zal worden dat ik kalend word. (als ik milimeterhaar neem aangezien volledig kaal ik niet echt zie zitten) Enfin ja kga eens aan mijn kapper raad vragen wat hij zou doen.

Veel sterkte in elk geval, kherken je situatie op de unief ook hoor kzit zelf in St-Lucas (Gent) en mijn favoriete colleges zijn die in een donkere aula :p schetsen met een felle lamp boven mij en iedereen u zien aanstaren is moordend
ja, ik bedoel ook milimeterhaar. Zo glad als een eikel wil ik ook niet.

Ik zit op de unief Gent. En ja, ik ben ook zo blij als de prof het licht dimt voor zijn slides. Ik zet me ook altijd in de auditoria aan de rechterkant omdat mijn kapsel het minst raar is als je van de linkerkant kijkt.
Fideel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 22:14   #56
Fideel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yglodokus Bekijk bericht
Ik zou tegen Fec & Sideel willen zeggen:

Als je bang bent voor het resultaat van de tondeuse, probeer het dan aan de begin van de vakantie. Dan heb je het minste kans op opmerkingen uit de omgeving (zoals van collega's) Tenminste, dat is wat ik denk waar jullie een beetje angst voor hebben.

Tegen het eind van de vakantie is het alweer langer, en aan het eind van de vakantie weet jij of het je staat of niet, en dat is alweer een zekerheidje meer.
Ja, als ik het doe zou ik het ook doen in juli. Het is inderdaad het slimst dan te doen, want experimenteren kan dan geen kwaad (ik heb wel vakantiejob in augustus). En zo plots van de ene dag op de andere met millimeterhaar op unief aankomen durf ik niet.
Fideel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 22:22   #57
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
[quote=Fideel;129562] Ik had gelezen dat de middelen die echt werken alleen op voorschrift werden verschreven. En eigenlijk heeft dat bezoekje aan de dermatoloog me afgeschrikt. Ze wou me er geen voorschrijven want het zou niks ging helpen. [quote]

Dergelijke dermatologen bestaan helaas ook. Je zou gewoon naar een andere dermatoloog kunnen gaan. Minoxidil kun je op internet bestellen; op minoxidil.com kun je minoxidil 5% zonder propylenglycol bestellen, wat een erg goed adres schijnt te zijn. Voor finasteride heb je geloof ik inderdaad een recept nodig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 22:27   #58
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fideel Bekijk bericht
Maar geef toch toe, de kans dat een vrouw van in de 20 of 30 een kletsebol wordt is toch véél minder.
Het aantal volledig kale vrouwen is inderdaad -denk ik- niet groot, maar wie weet dragen zij allemaal een pruik, waardoor buitenstaanders 't niet te weten komen!
Maar AGA-vrouwen met doorschijnend ragdun haar en een veel te brede scheiding ervaren hun aandoening als minstens zo erg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2007, 10:57   #59
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Jep, de druk voor vrouwen om mooi haar te hebben is natuurlijk veel groter. RESPECT
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2007, 23:20   #60
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb een afspraak gemaakt voor over 2 woensdagen bij de dermatoloog, en ik kom hier vertellen wat het probleem is en wat hij gezegt heeft wat k moet doen.

Hopelijk loopt het allemaal goed af...
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.