Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 juni 2004, 00:06   #16
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
t posten gaat bijna in realtime

de RU1578 (het nummer kan iets anders zijn ) is een sterke franse onstekingsremmer en zou het heel goed moeten doen (volgens de ontwikkelaars). Er is het een en het ander over te vinden op hairsite.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 00:06   #17
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
Toen mijn verstandskies werd getrokken kreeg ik een recept voor een onstekkingsremmende poeder. Misschien is dit iets? lijkt mij vele malen krachtiger dan paractemol. Ik zal es kijken of ik get recept kan vinden.
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 00:11   #18
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
vaak Ibuprofen, is echter niet verstandig om vaak te in te nemen, het heeft veel bijwerkingen. wacht gewoon op die RU'getal'
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 09:26   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Super Cow
Toen mijn verstandskies werd getrokken kreeg ik een recept voor een onstekkingsremmende poeder. Misschien is dit iets? lijkt mij vele malen krachtiger dan paractemol. Ik zal es kijken of ik get recept kan vinden.
ja ibuprofen ja, misschien ook een optie! Idd niet verstandig om dagelijks oraal in te nemen, maar met een topical op je hoofd smeren moet geen kwaad kunnen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 09:28   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation mensen gezocht!

nu de ingredienten van RK19 waarschijnlijk bekend zijn, is de vraag of het nu een werkend product is of niet. Duidelijk is geworden dat naproxen een van de ingredienten is. Ik weet zeker dat ALS de proefpersonen van RK19 inderdaad echt hergroei krijgen, het aan dit medicijn ligt.

Ik ben bereid om tests te beginnen met ontstekingsremmers, maar ik ga t niet in mn eentje doen. Misschien kunnen we een groep oprichten?? Dan kunnen we allemaal een andere ontstekingsremmer testen. (paracetamol, ibuprofen, naproxen, etc.) Ik ben er voor om het als topical op het hoofd te smeren in een wateroplossing, dan heeft het ook zeker geen bijwerkingen en kan het zeker geen kwaad. Maar misschien is het dan verstandig om eerst bij een arts te checken of het theoretisch zin heeft om zoiets op het hoofd te smeren. Met andere woorden: kan een ontstekingsremmer via de huid binnendringen en effectief werken? Heeft er iemand toevallig een bevriende arts?

Als je je afvraagt hoe een ontstekingsremmer kan werken, check dan mijn eerste post in dit topic.

Overigens denk ik dat het zowel kan werken voor alopecia areata als voor alopecia androgenetica, aangezien is gebleken dat beide ziektes het gevolg zijn van ontstekingsreacties.

Mijn vraag is dus:

wie wil er zich aansluiten bij de ontstekingsremmersgroep??

Als het je wat lijkt, post dan hier een berichtje.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 09:39   #21
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Even een info over Naproxen voor de liefhebbers . Naproxen is zonde recept verkrijgbaar onder de noemer van de pijnstiller Femex. Het is daar een onderdeel van.

Bron

Maar wat betekent dit eigenlijk? Dat (vroegtijdige) kaalheid een uiting is van onstekingen en niet zozeer van DHT? Of moet ik het zien dat DHT de oorzaak is van de ontstekingen en dat de theorie van het immuumsysteem geldt: DHT bindt zich aan de follikels en het immuumsysteem valt deze aan wat resulteert in onstekingen?

(Ik had ergens ook eens begrepen dat niet iedereen die aan kaalheid lijdt ontstekingen heeft, dus dan vraag ik mij af, hoe kan dat?)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 09:48   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hoi Haarmannetje, goed speurwerk. Ibuprofen en Naproxen zijn allebei zonder recept verkrijgbaar, wat het allemaal wat makkelijker maakt voor ons. Ik denk dat als oraal gebruik van deze middelen had gezorgd voor hergroei, dat dat dan allang duidelijk was geworden. Vele miljoenen mensen hebben dit middel namelijk al gebruikt. Maar aan de andere kant is het een middel dat je zelden langer dan een maand achter elkaar hoeft te gebruiken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar wat betekent dit eigenlijk? Dat (vroegtijdige) kaalheid een uiting is van onstekingen en niet zozeer van DHT? Of moet ik het zien dat DHT de oorzaak is van de ontstekingen en dat de theorie van het immuumsysteem geldt: DHT bindt zich aan de follikels en het immuumsysteem valt deze aan wat resulteert in onstekingen?
Kaalheid en DHT gaan nog altijd hand in hand. volgens mij klopt de immuunsysteemtheorie: het lichaam geeft de opdracht de eigen haarzakjes aan te vallen en doet dit door 5AR toe te laten in de haarcellen, wat leidt tot DHT bij de celkern ==> haarcel dood.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
(Ik had ergens ook eens begrepen dat niet iedereen die aan kaalheid lijdt ontstekingen heeft, dus dan vraag ik mij af, hoe kan dat?)
Heb je een linkje naar waar je dat hebt gelezen? Volgens mij vinden er bij iedereen onstekingen plaats, maar verschilt het per persoon in hoeverre je er iets van voelt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:09   #23
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hoi Haarmannetje, goed speurwerk. Ibuprofen en Naproxen zijn allebei zonder recept verkrijgbaar, wat het allemaal wat makkelijker maakt voor ons. Ik denk dat als oraal gebruik van deze middelen had gezorgd voor hergroei, dat dat dan allang duidelijk was geworden. Vele miljoenen mensen hebben dit middel namelijk al gebruikt. Maar aan de andere kant is het een middel dat je zelden langer dan een maand achter elkaar hoeft te gebruiken.
Ja, maar als het onderdeel is van RK19 en RK19 zou echt werken (volgens de gebruikers), dan heeft het toch wel zijn invloed denk ik. Maar misschien is het de combinatie met de andere ingredienten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Kaalheid en DHT gaan nog altijd hand in hand. volgens mij klopt de immuunsysteemtheorie: het lichaam geeft de opdracht de eigen haarzakjes aan te vallen en doet dit door 5AR toe te laten in de haarcellen, wat leidt tot DHT bij de celkern ==> haarcel dood.
Nou, volgens mij gaan de haarfollikels nooit dood (tenminste, heb ik ergens gelezen). Ze worden als het ware klein gehouden en produceren dan alleen nog maar miniscule kleurloze haartjes die je niet in één oog opslag kunt zien. Maar hecht ik ook wel geloof aan de theorie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Heb je een linkje naar waar je dat hebt gelezen? Volgens mij vinden er bij iedereen onstekingen plaats, maar verschilt het per persoon in hoeverre je er iets van voelt.
Geen linkje zo bij de hand, maar volgens mij heb ik dat ergens gelezen op de site van RK19 nu ik het mij herinner, of een post van Ken. Oke, dat zeg dan al genoeg . Maar inderdaad, het zal bij de één meer gevoelig zijn dan de ander. Ik voel het dus wel vrij goed. Als ik bijvoorbeeld mijn haar kam en ik kom over mijn hoofdhuid heen dan is het supergevoelig.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:18   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Heb jij geen interesse om aan een topical ontstekingsremmer te beginnen haarman? misschien werkt t wel heel goed bij jou icm je levensstijl en vitamines.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:25   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Heb jij geen interesse om aan een topical ontstekingsremmer te beginnen haarman? misschien werkt t wel heel goed bij jou icm je levensstijl en vitamines.
Jawel, dat lijkt mij juist best wel een goed idee. Maar waarom zou het bij mij wel goed werken in combinatie met mijn levensstijl en vitamines? Ik bedoel, als het werkt zou het bij iedereen toch wel moeten kunnen werken lijkt me.

Maar klopt het wat ik zeg over dat haarzakjes nooit echt doodgaan en dus in theorie altijd weer genezen kunnen worden?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:31   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik denk dat ik wel weet hoe we het kunnen aanpakken. Volgens mij moeten we van die remmers hebben (Aleve ofzo) en zo'n tablet kapot stampen tot poeder. Vervolgens doe je een bepaalde hoeveelheid van die poeder in je hand met shampoo (in shampoo, in ieder geval in die van mij, zit alcohol) en dat vermengen totdat het is opgelost in de shampoo. Vervolgens de shampoo inmasseren. Dit zou moeten kunnen werken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:31   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jawel, dat lijkt mij juist best wel een goed idee. Maar waarom zou het bij mij wel goed werken in combinatie met mijn levensstijl en vitamines? Ik bedoel, als het werkt zou het bij iedereen toch wel moeten kunnen werken lijkt me.
Ja dat denk ik ook, maar volgens mij ben jij een bewuste eter enzo en denk je aan je vitamines, en bij extreem gezonde mensen zal dit nog beter & sneller aanslaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar klopt het wat ik zeg over dat haarzakjes nooit echt doodgaan en dus in theorie altijd weer genezen kunnen worden?
Yep klopt, dat is de meest recente theorie. Hiervoor was de theorie dat ieder haarzakje 25 cyclussen heeft en dan gewoon op is, en dat DHT deze cyclussen versnelt, maar dat is onjuist gebleken. In principe is het haarzakje er nog, maar dan in zeer verzwakte/verkleinde vorm. Het zal moeilijk zijn deze weer 100% tot leven te wekken maar onmogelijk is het niet denk ik.

Het voordeel van een topical ontstekingsremmer zou moeten zijn dat het innemen van een DHT/5AR-remmer (zoals fina/duta) niet meer nodig is, omdat de DHT door de ontstekingsremmer geen kwaad meer kan doen. Dus het kan een goede oplossing zijn voor mensen die bang zijn voor dit soort medicijnen.

Als een ontstekingsremmer in topicalvorm werkt denk ik echt dat het een supermiddel kan zijn tegen AGA...!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 10:45   #28
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik denk dat ik wel weet hoe we het kunnen aanpakken. Volgens mij moeten we van die remmers hebben (Aleve ofzo) en zo'n tablet kapot stampen tot poeder. Vervolgens doe je een bepaalde hoeveelheid van die poeder in je hand met shampoo (in shampoo, in ieder geval in die van mij, zit alcohol) en dat vermengen totdat het is opgelost in de shampoo. Vervolgens de shampoo inmasseren. Dit zou moeten kunnen werken.
Goed plan!!

Zo is het zelfs mogelijk om een soort supershampoo te maken.
Bijvoorbeeld ook met:
- een theelepel rooscure voor de ketoconazol.
- verse rozemarijn voor de doorbloeding.
- eventueel minoxidil 5%
- en dan dus een ontstekingsremmer.

De vraag is hoeveel mg van de ontstekingsremmer we dan moeten toevoegen. Ik heb wat standaardhoeveelheden opgezocht van ontstekingsremmers:
Nurofen: 200 mg
Brufen (=ibuprofen): 200 mg - 600 mg
Naproxen: 375mg - 500 mg

Ik denk wel dat er flinke hoeveelheden nodig zijn omdat het een topical is en niet alles dus opgenomen zal worden. maar het moet ook weer niet teveel zijn, want dat is ook niet goed en dat kan er voor zorgen dat het zijn kracht na verloop van tijd verliest.

Hoe komen we hier achter?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 11:58   #29
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ja dat denk ik ook, maar volgens mij ben jij een bewuste eter enzo en denk je aan je vitamines, en bij extreem gezonde mensen zal dit nog beter & sneller aanslaan.
Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Ik ben inderdaad best wel bewust bezig met mijn voedsel. Ook pas sinds een maand of twee, maar het bevalt me prima. Zo ben ik nu langzaam aan bezig om suiker uit mijn leven te weren. Nu wil ik niet zeggen dat ik bijvoorbeeld op een verjaardag een gebakje afsla enzo, maar in mijn eigen routine wil ik stoppen met structureel suikergebruik. Ik ben nu begonnen met toegevoegde suikers te stoppen (in de thee bijvoorbeeld) en straks wil ik bijvoorbeeld ook geen producten met suiker meer. Ik doe dit in stapjes, omdat je anders behoorlijke afkickverschijnselen kunt krijgen (ons lichaam hier in het westen is suiker gewend). En zo zijn er nog wel wat dingen. Dus kortom: structureel gezond, incidenteel wel eens ongezond (op een feest bijvoorbeeld; moet kunnen, het leven moet ook leuk blijven ).

Maar beschouw je je eigen levenstijl/eetstijl niet als gezond dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Yep klopt, dat is de meest recente theorie. Hiervoor was de theorie dat ieder haarzakje 25 cyclussen heeft en dan gewoon op is, en dat DHT deze cyclussen versnelt, maar dat is onjuist gebleken. In principe is het haarzakje er nog, maar dan in zeer verzwakte/verkleinde vorm. Het zal moeilijk zijn deze weer 100% tot leven te wekken maar onmogelijk is het niet denk ik.
Maar toch is het zo dat follikels onder invloed van AGA sneller hun haren laten vallen en weer nieuwe aanmaken. Of moet ik dit anders zien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Het voordeel van een topical ontstekingsremmer zou moeten zijn dat het innemen van een DHT/5AR-remmer (zoals fina/duta) niet meer nodig is, omdat de DHT door de ontstekingsremmer geen kwaad meer kan doen. Dus het kan een goede oplossing zijn voor mensen die bang zijn voor dit soort medicijnen.
Juist, kijk, waar het met medicijnen als finasteride om gaat is het verlagen van je DHT-spiegel. Maar daar zit het probleem helemaal niet. DHT is helemaal niet slecht, het is een normaal hormoon dat ons mannen onze mannelijkheid geeft. Waar het probleem zit is de genetische aanleg voor voor DHT gevoelige follikels die onder vuur komen te liggen van ons immuumsysteem. De sleutel ligt dus daar: de aanval van het immuumsysteem op de follikels stoppen en dat zou inderdaad theoretisch moeten kunnen met een topical onstekingsremmmer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Als een ontstekingsremmer in topicalvorm werkt denk ik echt dat het een supermiddel kan zijn tegen AGA...!!
Denk ik ook.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 12:01   #30
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Zo is het zelfs mogelijk om een soort supershampoo te maken.
Bijvoorbeeld ook met:
- een theelepel rooscure voor de ketoconazol.
- verse rozemarijn voor de doorbloeding.
- eventueel minoxidil 5%
- en dan dus een ontstekingsremmer.
Ja, maar in principe zou de ontstekingsremmer al genoeg moeten zijn. Het gaat erom dat de haarzakjes weer ruimte krijgen om te genezen. Uiteraard zullen toevoegingen als rooscure en minoxidil dit proces kunnen versnellen denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
De vraag is hoeveel mg van de ontstekingsremmer we dan moeten toevoegen. Ik heb wat standaardhoeveelheden opgezocht van ontstekingsremmers:
Nurofen: 200 mg
Brufen (=ibuprofen): 200 mg - 600 mg
Naproxen: 375mg - 500 mg
Goede vraag .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik denk wel dat er flinke hoeveelheden nodig zijn omdat het een topical is en niet alles dus opgenomen zal worden. maar het moet ook weer niet teveel zijn, want dat is ook niet goed en dat kan er voor zorgen dat het zijn kracht na verloop van tijd verliest.
Ja, dat is een moeilijk punt. Maar over dat kracht verliezen. Misschien moet je het bijvoorbeeld een maand gebruiken en dan weer een maand niet bijvoorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hoe komen we hier achter?
Proberen ? Tenminste, dat is een optie. Maar of het een goede is...
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding Dennie23 Overige behandelingen 245 5 april 2022 20:13
Cayennepeper de oplossing tegen kaalheid ? Peffieke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 14 maart 2006 13:34
Waarom er nooit een Cure tegen kaalheid zal komen kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 40 11 januari 2006 18:35
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Best werkende shampoo tegen kaalheid.. MikeSpike Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 februari 2005 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.