Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 januari 2007, 15:58   #61
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Ja, 's ochtends. Eerst visolie, dan ontbijt, dan aspirine. Aspirine wegslikken met visolie heb ik ook geprobeerd, maar daar heb je een sterke maag voor nodig...
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 16:13   #62
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Aspirine is vrij sterk maagprikkelend: als het nu als nieuw geneesmiddel zou moeten worden geregistreerd als pijnstiller zou dat waarschijnlijk niet lukken. Bij gebruik kunnen maag-klachten en zelfs maagbloedingen ontstaan. Aspirine heeft vooral in hoge doseringen ernstige bijwerkingen, met name de al genoemde maagbloedingen maar ook oorsuizen en doofheid kunnen optreden.
Het beste zou natuurlijk een selectieve COX2 inhibitor zijn zoals Rofecoxib. Helaas hebben ze die van de markt gehaald omdat dit het risico op hartinfarct leek verhogen.
http://www.cancer.gov/clinicaltrials...tor-trials0205
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter

Laatst gewijzigd door BiTemp; 19 januari 2007 om 16:17
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 16:44   #63
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Hoezo moet je een sterke maag hebben voor aspirine en visolie? Kreeg je oprispingen dan?

Volgens mij is het sowieso beter om aspirine niet op een lege maag te eten en s ochtends is ook maar fijner, dan is het s avonds grotendeels uit je lichaam en kun je gewoon een biertje drinken !
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 17:02   #64
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Het schijnt dat om je te beschermen tegen de toxiteit van aspirine je erbij vitamine c moet nemen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 17:22   #65
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Hoezo moet je een sterke maag hebben voor aspirine en visolie? Kreeg je oprispingen dan?

Volgens mij is het sowieso beter om aspirine niet op een lege maag te eten en s ochtends is ook maar fijner, dan is het s avonds grotendeels uit je lichaam en kun je gewoon een biertje drinken !
Oprispingen idd. Visolie slikt sowieso al niet lekker.
Inname met voedsel zorgt er ook voor dat aspirine langzamer opgenomen wordt en dus langer beschikbaar blijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Het schijnt dat om je te beschermen tegen de toxiteit van aspirine je erbij vitamine c moet nemen.
Dank je, vrosjnivosj:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_docsum
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter

Laatst gewijzigd door BiTemp; 19 januari 2007 om 17:27
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 02:15   #66
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp
Het beste zou natuurlijk een selectieve COX2 inhibitor zijn zoals Rofecoxib. Helaas hebben ze die van de markt gehaald omdat dit het risico op hartinfarct leek verhogen.
http://www.cancer.gov/clinicaltrials...tor-trials0205
lijkt me niet handig, jarenlang een cox2 remmer slikken (celebrex wordt in nederland voorgeschreven), waarschijnlijk doet het niks op je haren, maar vormt het wel een risico op (o.a.) een hardinfarct.
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 02:22   #67
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Hoezo moet je een sterke maag hebben voor aspirine en visolie? Kreeg je oprispingen dan?

Volgens mij is het sowieso beter om aspirine niet op een lege maag te eten en s ochtends is ook maar fijner, dan is het s avonds grotendeels uit je lichaam en kun je gewoon een biertje drinken !
Asprine zorgt voor een risiko op maagbloedingen omdat het een enzym remt (cycooxygenase) wat enerzijds betrokken is bij de totstandkoming van ontstekingsreacties (cox2) en anderzijds bij de bescherming van je maagwand (cox1), simpel gezegd. Dat effect houdt dus niet op à la minuut dat je bloedspiegel gedaald is tot niet-therapeutische waarden: het kost tijd die bescherming weer hersteld is. Alcohol geeft een extra risiko op maagbloedingen. Heel onverstandig om deze 2 te combineren.
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 02:45   #68
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Ik ken geen auto-immuunaandoeningen waarbij een NSAID (of aspirine) het ziekteproces stopt. Bij reuma worden COX2 remmers ingezet maar die geven eerder verlichting van klachten dan dat de ziekte erdoor geremd wordt. Ik zie niet in waarom van asprine enig effect te verwachten is. De risico's bij chronisch gebruik zijn daarentegen niet klein.
Andere onzin in deze thread:
- zie mijn replies hierboven
- aspirine in water oplossen en lokaal aanbrengen --> onzin
- aspirine werkt bloedverdunnend en is daarom goed voor je haar --> onzin (werkt bloedverdunnend in hoge dosering, maar is dat goed voor je haar?!)
- vitamine c gaat de toxiciteit van aspirine tegen --> onzin

Volgens mij is deze thread enigszins absurd, in elk geval niet op enig wetenschappelijk bewijs gebaseerd. Wel zijn mensen blijkbaar bezig elkaar te stimuleren tot onzin met ongetwijfeld een grote homeopathische werking.

Beter is het misschien je totale afweersysteem plat te leggen. Ik stel daarom het volgende regime voor:

- Metotrexaat injectie 100 mg / ml flacon 10 ml 1x daags
- Ciclosporine infuus 500 mg / uur i.v. in laten lopen
- Prednison tabl.200 mg 1x daags (of naar eigen inzicht ophogen)

Effect kan niet gegarandeerd worden. Permanent verblijf in een steriele omgeving kan ik sterk aanbevelen.

Zo genoeg onzin?

Ik zou zeggen, sluit deze thread.
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 10:42   #69
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Artur, je bent nogal een autoriteit op dit gebied als ik je denigrerende opmerkingen zo lees.

Uitgangspunt van deze thread was de vraag of er mbt het ontstekingsmechanisme iets bereikt kan worden. Natuurlijk mag je die vraag negatief beantwoorden. Maar de sluiting van een thread aanvragen omdat de inhoud niet strookt met jouw parate kennis is al te bot.

Er zijn weinig threads waar zoveel wetenschappelijke referenties opgegeven worden als deze. Aspirine begint zijn waarde te tonen in tal van aandoeningen met een ontstekingsfactor, dus waarom AGA uitsluiten? Bovendien, waarom noem je AGA een autoimmuunziekte? Wetenschappelijk is dit niet vastgesteld. Of heb je die kennis van de eerste post in deze thread?

Het risico op hartinfarct bij rofecoxibgebruik is een omstreden kwestie. Het causale verband is allesbehalve bewezen. Dat zou jij toch moeten weten.

Ik wens je naasten veel kracht toe.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 13:02   #70
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Ik heb deze thread inderdaad maar half gelezen, vanwege het grote 'ik heb de klok horen luiden'-gehalte. Ik ging er gemakshalve vanuit dat - inderdaad gezien de 1e post - men ervan uitging hier dat het een autoimmuunziekte is.
Ik reageer dus op het geblaat over aspirine enzo, die hele AGA theorie zal mij persoonlijk een zorg zijn.
Wat je opmerking over rofecoxib betreft: een causaal verband aantonen is veel moeilijker dan een statistisch significant verschil. Besef dat men het middel op dit moment afraadt omdat men daarmee mogelijk hartinfarcten voorkomt. Niet om een stel pillendraaiers op haarweb te dwarsbomen.

Laatst gewijzigd door Artur; 20 januari 2007 om 13:16
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 13:20   #71
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artur
Ik heb deze thread inderdaad maar half gelezen, vanwege het grote 'ik heb de klok horen luiden'-gehalte. Ik ging er gemakshalve vanuit dat - inderdaad gezien de 1e post - men ervan uitging hier dat het een autoimmuunziekte is.
Ik reageer dus op het geblaat over aspirine enzo, die hele AGA (? -> bedoel je AAG?) theorie zal mij persoonlijk een zorg zijn.
Wat je opmerking over rofecoxib betreft: een causaal verband aantonen is veel moeilijker dan een statistisch significant verschil. Besef dat men het middel op dit moment afraadt omdat men daarmee mogelijk hartinfarcten voorkomt. Niet om een stel pillendraaiers op haarweb te dwarsbomen.
Hoi Artur,

Besef je wel dat je op een post uit 2004 reageert? Ik opende deze thread toen tenminste, en ik wist toen nog inderdaad niet waar de klepel hing. Ik denk nu heel anders over haaruitval en zijn oorzaken. BiTemp heeft gelijk als hij zegt dat er nauwelijks bewijs is voor het feit dat androgenetisch haarverlies een auto-immuunziekte is. Ik ga daar dan ook niet meer vanuit. Wel speelt apoptose een rol in het proces [bron].

Verder komt het over alsof je veel kennis hebt van zaken en je waarschuwingen zijn dan ook waardevol lijkt me. Maar om ons af te schilderen als een stelletje pillendraaiers is toch niet zo aardig. We doen hier alleen maar ons best om met de kennis die we hebben tot oplossingen te komen, en inderdaad missen we soms wat medische kennis. Het zou daarom welkom zijn als deze wat meer gegeven kan worden door mensen die hierin thuis zijn. Doe dat dan het liefste wel met bron. Hierboven werd gesteld dat vitamine C een beschermende werking heeft bij Aspirinegebruik, en daar werd door BiTemp ook een studie bij gegeven. Jij bestempelt dit als onzin, zou je dat dan verder kunnen motiveren/onderbouwen?

AGA is trouwens de afkorting voor androgenetic alopecia.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 16:14   #72
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Ook al is het Artur persoonlijk een zorg, ik ga toch even door op de AGA theorie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Wel speelt apoptose een rol in het proces [bron].
Eigenaardig is dat de auteurs van bovenstaand artikel exact hetzelfde werkingsmechanisme voorstellen voor minoxidil/retinol als voor groene thee-extract (link), namelijk een verandering van de Bcl-2/Bax verhouding en een toename van Erk en Akt.

Verder schrijven ze dat retinol ook een anti-oxidatieve werking heeft. Voor de polyphenolen in groene thee geldt hetzelfde (link). Op de anti-oxidatieve werking wordt in het geheel niet ingegaan, gefocused als de onderzoekers zijn op apoptose.

Vandaar de vraag
Is apoptose het gevolg van schade aangericht door een ontstekingsreactie of onstaat de ontstekingsreactie als gevolg van apoptose?

De onderzoeken van Hee Chul Eun overtuigen me absoluut niet van het tweede.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter

Laatst gewijzigd door BiTemp; 20 januari 2007 om 16:23
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 17:03   #73
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp
Vandaar de vraag
Is apoptose het gevolg van schade aangericht door een ontstekingsreactie of onstaat de ontstekingsreactie als gevolg van apoptose?

De onderzoeken van Hee Chul Eun overtuigen me absoluut niet van het tweede.
Goede vraag.

Maar als er sprake is van ontstekingsreacties, wil dat dan zeggen dat er automatisch ook sprake is van een autoimmuunziekte?

Ik heb trouwens wel vaker gezocht naar artikelen die de mechanismes van AGA nà de hechting van DHT aan de receptoren proberen te beschrijven, maar nooit echt wat gevonden. Ik hou me daarvoor aanbevolen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 20:08   #74
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Goede vraag.

Maar als er sprake is van ontstekingsreacties, wil dat dan zeggen dat er automatisch ook sprake is van een autoimmuunziekte?
Ik denk het niet. Het kan ook zijn dat het DHT-AR complex een verandering teweeg brengt in de balans tussen ontstekingsmediatoren, zonder dat het complex zelf het doelwit is van een immuunreactie.
Zie ook dit artikel: (link). DHT stimuleert ontsteking via activering van NF-kappaB in bloedvaten.

Trueb noemt apoptose trouwens als mogelijkheid in zijn schema uit 2002:


Citaat:
Ik heb trouwens wel vaker gezocht naar artikelen die de mechanismes van AGA nà de hechting van DHT aan de receptoren proberen te beschrijven, maar nooit echt wat gevonden. Ik hou me daarvoor aanbevolen.
Eiwitten die tot expressie kunnen komen na DHT binding staan genoemd in dit artikel (link). Ik zou niet weten welke betrekking hebben op AGA. IGF-1 in Fig. 6 staat ook in bovenstaand schema, dus die zou van belang kunnen zijn.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter

Laatst gewijzigd door BiTemp; 20 januari 2007 om 20:14
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 20:28   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp
IGF-1 in Fig. 6 staat ook in bovenstaand schema, dus die zou van belang kunnen zijn.
Zeker als we dit ook in ogenschouw nemen.

Interessante kost BiTemp, zou me er graag in willen verdiepen maar heb geen seconde tijd, ben snel weer weg! Ciao.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding Dennie23 Overige behandelingen 245 5 april 2022 20:13
Cayennepeper de oplossing tegen kaalheid ? Peffieke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 14 maart 2006 13:34
Waarom er nooit een Cure tegen kaalheid zal komen kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 40 11 januari 2006 18:35
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Best werkende shampoo tegen kaalheid.. MikeSpike Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 februari 2005 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.