Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 februari 2017, 02:21   #1
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Thumbs up Is haaruitval binnenkort dan toch echt verleden tijd? -- 11 NIEUWE behandelingen

Na de jaarwisseling begon ik aan mijn zoektocht naar nieuwe ontwikkelingen wat betreft behandelingen tegen haaruitval. Hierbij vond ik de volgende 11 behandelingen die geordend zijn naar potentie en relevantie:

http://www.folliclethought.com/ultim...-regeneration/

In mijn ogen ziet dit er veelbelovend uit voor de nabije toekomst. Maar omdat ik al bijna 10 jaar lang hoor dat het einde van haaruitval in zicht is zal ik altijd sceptisch blijven.

Alles wat in de bovenstaande link staat beschreven is tot nu toe het enige wat ik weet omtrent deze nieuwe behandelingen. Graag wil ik iedereen vragen om bij te dragen aan dit onderwerp met het verstrekken van verdere informatie, bijv. development updates, funding, regulations etc.
Op deze manier kunnen we onze verwachtingen bijstellen en evt plannen maken voor de toekomst.

ps. de bovenstaande link word ge-update, dus hou het in de gate..
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)

Laatst gewijzigd door darioo; 28 februari 2017 om 02:26
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2017, 12:28   #2
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darioo Bekijk bericht
Na de jaarwisseling begon ik aan mijn zoektocht naar nieuwe ontwikkelingen wat betreft behandelingen tegen haaruitval. Hierbij vond ik de volgende 11 behandelingen die geordend zijn naar potentie en relevantie:

http://www.folliclethought.com/ultim...-regeneration/

In mijn ogen ziet dit er veelbelovend uit voor de nabije toekomst. Maar omdat ik al bijna 10 jaar lang hoor dat het einde van haaruitval in zicht is zal ik altijd sceptisch blijven.

Alles wat in de bovenstaande link staat beschreven is tot nu toe het enige wat ik weet omtrent deze nieuwe behandelingen. Graag wil ik iedereen vragen om bij te dragen aan dit onderwerp met het verstrekken van verdere informatie, bijv. development updates, funding, regulations etc.
Op deze manier kunnen we onze verwachtingen bijstellen en evt plannen maken voor de toekomst.

ps. de bovenstaande link word ge-update, dus hou het in de gate..
Ik ben er van overtuigd dat JAK inhibitoren de toekomst is tegen haaruitval.
Zo rond 2020 zijn we er vanaf denk ik. Kijk maar een keer op:
http://www.hairlosscure2020.com
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 02:23   #3
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Wat ik graag zou willen weten is hoe het zal zitten met de kosten van deze nieuwe behandelingen. Of het meteen betaalbaar is voor jan modaal of dat je daarvoor nog eens 5 jaar moet wachten.
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 12:59   #4
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Eerst zien dan geloven, zo zijn er honderden artikelen bekend.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2017, 11:11   #5
Hair101
HaarWeb lid
 
Hair101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2011
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwz Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat JAK inhibitoren de toekomst is tegen haaruitval.
Zo rond 2020 zijn we er vanaf denk ik. Kijk maar een keer op:
http://www.hairlosscure2020.com

Inderdaad, lokale inflammatie tegengaan door het beinvloeden van janus kinase zou weleens het antwoord kunnen zijn. Zo zijn er behoorlijk wat JAK1 2 en 3 inhibitors die momenteel voor andere ziekten in trial zijn. Het ziet er allemaal erg hoopgevend uit.
Hair101 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2017, 11:34   #6
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Interessante ontwikkelingen!

Ben met name benieuwd naar het eerste onderzoek (RepliCel). Klinkt haast te mooi om waar te zijn! Het zou in het 3e kwartaal van 2018 in Japan beschikbaar moeten komen voor de markt. Ben vooral benieuwd naar de kosten van een behandeling en hoeveel behandelingen er nodig zijn voor een mooi (blijvend?) resultaat.

Als ik het goed begrijp, zouden er al testresultaten beschikbaar moeten zijn, maar die kan ik nergens terugvinden. Heeft iemand anders ze wél kunnen vinden?

Overigens weerhoudt dit soort berichten mij ervan om een HT te laten doen. Misschien te optimistisch, maar als ik dit lees lijkt het (op termijn) mogelijk om "ingeslapen" haarzakjes "tot leven te wekken". Bij een HT worden die haarzakjes natuurlijk vernietigd bij het inbrengen van nieuwe haren

Maargoed, eerst maar eens afwachten hoe de eerste testresultaten uitpakken.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2017, 15:18   #7
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Haarzakjes oogsten en opkweken; dit gaat zo ontiegelijk onbetaalbaar worden. De haarzakjes uitnemen, opkweken, kwaliteitscontrole, veiligheid (genetische veranderingen/mutaties), en dan weer terugplaatsen. Reken er maar niet op.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2017, 13:37   #8
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Haarzakjes oogsten en opkweken; dit gaat zo ontiegelijk onbetaalbaar worden. De haarzakjes uitnemen, opkweken, kwaliteitscontrole, veiligheid (genetische veranderingen/mutaties), en dan weer terugplaatsen. Reken er maar niet op.
De vraag is natuurlijk hoe arbeidsintensief het proces is. Ik denk dat een haartransplantatie veel arbeidsintensiever is. Er dient immers een chirurg aan te pas te komen die uren bezig is om met een naald gaatjes in een hoofd te prikken.

Hier worden nieuwe cellen "opgekweekt" in een vloeistof. Dit gaat welhaast automatisch.

De kosten zitten hem hier vooral in de ontwikkeling van de (nieuwe) methodiek. Om die kosten terug te verdienen, zal een behandeling zeker niet goedkoop zijn. Maar als het veel duurder zal zijn dan bijvoorbeeld een transplantatie, zal het marktaandeel automatisch kleiner zijn, waardoor er helemaal niets verdiend wordt.

Ik heb het één en ander gelezen op de website en kwam ergens een getal van $ 10.000,00 tegen als een soort streefnorm. Als het hier om een permanente oplossing gaat, lijkt me dat geen astronomisch hoog bedrag. Het blijft natuurlijk even afwachten wat de daadwerkelijk kosten zijn, afgezet tegen de resultaten.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2017, 15:28   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flap Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk hoe arbeidsintensief het proces is. Ik denk dat een haartransplantatie veel arbeidsintensiever is. Er dient immers een chirurg aan te pas te komen die uren bezig is om met een naald gaatjes in een hoofd te prikken.

Hier worden nieuwe cellen "opgekweekt" in een vloeistof. Dit gaat welhaast automatisch.

De kosten zitten hem hier vooral in de ontwikkeling van de (nieuwe) methodiek. Om die kosten terug te verdienen, zal een behandeling zeker niet goedkoop zijn. Maar als het veel duurder zal zijn dan bijvoorbeeld een transplantatie, zal het marktaandeel automatisch kleiner zijn, waardoor er helemaal niets verdiend wordt.

Ik heb het één en ander gelezen op de website en kwam ergens een getal van $ 10.000,00 tegen als een soort streefnorm. Als het hier om een permanente oplossing gaat, lijkt me dat geen astronomisch hoog bedrag. Het blijft natuurlijk even afwachten wat de daadwerkelijk kosten zijn, afgezet tegen de resultaten.
Dat zal niet automatisch gebeuren. Ik heb zelf veel gewerkt met tumorcellijnen in het lab en dat was al enorm arbeidsintensief. Je hebt een dure stoof nodig, het medium (vloeistof) waarin je de haartjes kweekt moeten om de paar dagen worden ververst. Het medium zal ook niet goedkoop zijn. De haarstamcellen zullen 3-4 weken(?) nodig hebben om zich volledig te ontwikkelen tot graft om getransplanteerd te worden. Daarna zal er zowel een genetische als macroscopische kwaliteitscontrole met strenge veiligheidseisen moeten plaatsvinden. Daarna volgt nog weer een dagdeel waarin de grafts moeten worden geplaatst bij de cliënt. Ik zie dit jammer genoeg niet snel betaalbaar worden. Maar een begin moet er zijn.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2017, 18:48   #10
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dat zal niet automatisch gebeuren. Ik heb zelf veel gewerkt met tumorcellijnen in het lab en dat was al enorm arbeidsintensief. Je hebt een dure stoof nodig, het medium (vloeistof) waarin je de haartjes kweekt moeten om de paar dagen worden ververst. Het medium zal ook niet goedkoop zijn. De haarstamcellen zullen 3-4 weken(?) nodig hebben om zich volledig te ontwikkelen tot graft om getransplanteerd te worden. Daarna zal er zowel een genetische als macroscopische kwaliteitscontrole met strenge veiligheidseisen moeten plaatsvinden. Daarna volgt nog weer een dagdeel waarin de grafts moeten worden geplaatst bij de cliënt. Ik zie dit jammer genoeg niet snel betaalbaar worden. Maar een begin moet er zijn.
Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik. Toch hoop ik dat ik gelijk heb ;-) wishful thinking haha
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2017, 10:30   #11
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Haha Flap ik hoop natuurlijk dat jij het bij het juiste eind hebt
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2018, 20:55   #12
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flap Bekijk bericht
Interessante ontwikkelingen!

Ben met name benieuwd naar het eerste onderzoek (RepliCel). Klinkt haast te mooi om waar te zijn! Het zou in het 3e kwartaal van 2018 in Japan beschikbaar moeten komen voor de markt. Ben vooral benieuwd naar de kosten van een behandeling en hoeveel behandelingen er nodig zijn voor een mooi (blijvend?) resultaat.

Als ik het goed begrijp, zouden er al testresultaten beschikbaar moeten zijn, maar die kan ik nergens terugvinden. Heeft iemand anders ze wél kunnen vinden?

Overigens weerhoudt dit soort berichten mij ervan om een HT te laten doen. Misschien te optimistisch, maar als ik dit lees lijkt het (op termijn) mogelijk om "ingeslapen" haarzakjes "tot leven te wekken". Bij een HT worden die haarzakjes natuurlijk vernietigd bij het inbrengen van nieuwe haren

Maargoed, eerst maar eens afwachten hoe de eerste testresultaten uitpakken.
Heb ook een beetje research gedaan naar Replicel. Lijkt veelbelovend. Kan iemand bevestigen dat oude haarzakjes inderdaad worden vernietigd bij het plaatsen van nieuwe haren? Wellicht dat dit toch niet helemaal het geval is of slechts gedeeltelijk (wat ik hoop).
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.