Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2004, 16:13   #16
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peffieke
Sonofsam,

U sprak van meerdere middelen ? Kan je misschien aangeven welke je hiermee bedoelt ? Blijkbaar moet ik dus de Groene thee combineren met verschillende zaken ?
Beste Peffieke,

Om te beginnen: ik ben geen 'u' maar een 'jij'.

Je hoeft groene thee nergens mee te combineren om het werkzaam te maken of te houden.

Echter, het probleem "haarverlies" kan niet met 1 middel bestreden worden. Als je bijv. groene thee alleen zou gebruiken en verder niets, dan zou dat een positief effect op je haar hebben (mits je het goed bereidt en langdurig drinkt).

Als je echter naast groene thee ook andere middelen zou gebruiken die een bewezen werking hebben, dan zou het positieve effect op je haar alleen maar toenemen (immers, 1+1 = 2).

Niet-medicinale suggesties zouden bijv. kunnen zijn:
1. omega-3-vetzuren (bijv. 2x per week makreel eten)
2. geen kraanwater drinken, maar fleswater (daarmee
voorkom je schadelijke kalkzouten)
3. saw palmetto (oftewel zaagtandpalm)
etc.

Zorg er altijd voor dat je het aantal positieve effecten op je haar zo groot mogelijk is...

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 17:07   #17
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Om te beginnen: ik ben geen 'u' maar een 'jij'.
een toekomstig wereldleider dient toch met 'u' aangesproken te worden?!?!?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
1. omega-3-vetzuren (bijv. 2x per week makreel eten)
Voor de vegetariërs onder ons (zoals ik ) die weigeren onschuldige diertjes (ja een visje is ook een diertje ) te slachten voor dit soort grapjes: er is voor ons ook wel een mogelijkheid omega-3 vetzuren binnen te krijgen, hoewel dat niet van harte gaat. Je moet er hard voor werken. Hedendaagse vleeseters krijgen vaak al te weinig Omega-3 vetzuren binnen, laat staan de vegetariërs en de veganisten.

Omega-3 vetzuren zijn belangrijk in veel lichaamsprocessen. Tekorten kunnen leiden tot vergeetachtigheid (vergrootte kans op Alzheimer), slechtere bloedstroom/stolling, verhoogd risico van bepaalde vormen van kanker, etc. Er zijn twee vormen: docosahexaeenzuur (DHA) en eicosapantaeenzuur (EPA).

Een goede bron van docosahexaeenzuur (DHA) is lijnzaadolie (let op, bij verhitting wordt lijnzaadolie omgezet in schadelijke vetzuren). Er zijn ook commerciële oliën die een gunstige omega-3 samenstelling hebben, maar deze zijn vaak nogal prijzig. Ze zijn verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels (let daarbij wel op dat je een olie krijgt die daadwerkelijk vegetarisch is en geen visbestanddelen bevat). Ook groene bladgroenten, walnoten en lijnzaad zijn hiervan een goede bron.

Voor zover bekend komt eicosapantaeenzuur (EPA) alleen in vis en algen voor. Deze omega-3 vetzuur vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Voor vegetariërs is tot op heden de enige manier om deze binnen te krijgen door middel van algen (of supplementen). Het lichaam maakt zelf ook EPA uit ALA maar de omzetting is gering.

Dus EPA is een probleem, DHA gaat beter voor ons groene rakkers.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 21:30   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
sonofsam, een vraagje, jij zegt dat je geen kraanwater moet drinken omdat daar calcium in zit en dat doet iets wat slecht voor je haar is, zou je dan melk ook moeten vermijden? daar zit ook aardig wat calcium in.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:06   #19
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
LOL En wat voor n veranderingen kan ik verwachten aan mijn haar dan over n maand?
Overigens merk ik gigantische verschillen aan mijn haar als ik mijn woonplaats in de randstad verlaat. Als ik bij mn ouders in het oosten ben is het veel zachter, mooier en beter in model te brengen. In Indonesië was er geen land mee te bezeilen, in Finland was 't erg "hard" maar wel fijn en in Australië was t hetzelfde als in de randstad. denk dat dit ook komt door zaken als luchtvochtigheid en temperatuur etc.
PS sonofsam: je signature is zo onderhand een stuk langer geworden dan je gemiddelde post, LOL Wanneer begin je met ketoconazol?
Beste Laurens en consorten ,

Wat ketoconazol betreft: ik heb het effe geprobeerd, maar vind het agressief. Don't get me wrong: ik ben op zich een voorstander van ketoconazol, maar ik vind dat je kritisch moet kijken naar therapieen die je langdurig gebruikt. Soms is het aan te raden om voor een korte of middellange termijn een bepaalde gewoonte op te geven, om vervolgens te kijken welk effect deze interventie sorteert.

Laurens, ik weet dat ik je de laatste tijd oproep om veel dingen te testen, maar ook nu raad ik je aan om een stop van 2 - 3 weken te proberen.

Voor alle ketoconazolofielen: ik val het product NIET aan, maar het meest essentiele aspect van je regimen is ongezouten zelfkritiek, en geen medicinaal of anderszins middel...

Laatst gewijzigd door sonofsam; 14 september 2004 om 15:08
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 19:27   #20
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Arrow Thread is gesplitst

Een aantal posts zijn verplaatst.

Graag de discussie over drinkwater vervolgen in:
Kraanwater slecht?

en de discussie over ketoconazol in:
Shampoo met ketoconazol: rooscure en nizoral

Laatst gewijzigd door ugh; 14 september 2004 om 19:55
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 16:55   #21
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Weet iemand hoeveel mg je moet innemen van groene thee elke dag wil het werken? Op de achterkant van het etiket staat 3x daags 1 capsule, dat is 3x 280mg =760mg per dag. Nou ik dacht dat 280mg per dag ook wel genoeg is?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 16:59   #22
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Arrow @Kevinme

Vragen over groene thee, anders dan de temperatuur, kan je kwijt in:
Groene thee
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 17:49   #23
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
2. geen kraanwater drinken, maar fleswater (daarmee
Maar je gebruikt toch kraanwater voor groene thee of gaan de 'schadelijke' stoffen in kraanwater verloren omdat je het kookt ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 19:38   #24
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Maar je gebruikt toch kraanwater voor groene thee of gaan de 'schadelijke' stoffen in kraanwater verloren omdat je het kookt ?
Ik maak groene thee ook met spa-water klaar...

Koken heeft geen enkel nu op kraanwater, behalve dan dat bacterieen e.d. doodgaan
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2004, 09:34   #25
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Dus nu heeft het ook geen enkel nut als ik groene thee klaar maak met kraanwater ?

Dan moet ik maar Spa blauw in huis halen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2004, 11:37   #26
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Dus nu heeft het ook geen enkel nut als ik groene thee klaar maak met kraanwater ?

Dan moet ik maar Spa blauw in huis halen.
Zo erg is het nu ook niet weer; je kan gerust groene thee klaar maken met kraanwater. Wat ik alleen zeggen wil, is dat je de kraanwater-consumptie moet verminderen... en als het even kan stoppen.

Zelf heb ik gekozen voor de meest radicale oplossing en dat is helemaal geen kraanwater...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 22:21   #27
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Zo erg is het nu ook niet weer; je kan gerust groene thee klaar maken met kraanwater. Wat ik alleen zeggen wil, is dat je de kraanwater-consumptie moet verminderen... en als het even kan stoppen.

Zelf heb ik gekozen voor de meest radicale oplossing en dat is helemaal geen kraanwater...
shit daarom dat ook zelfs michael jackson zichh overal zijn tournees bronwater meenam..hij neemt zelfs een bad in evian bronwater toen hij hier in belgië was..nou ik ben op de goede weg ik drink niets anders dan blauw "spa" water.toch thuis bedoel ik.
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 14:03   #28
alex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 66
Lightbulb vraagje ivm groene thee

hoi,

Ik heb een vraagje over de bereiding van groene thee...

Vroeger kocht ik altijd groene thee van het merk Pickwick maar ben op aanraden toch begonnen met het drinken van kwalitatief veel betere thee...

Mijn vraag is nu:moet je bij de bereiding van echte theebladeren ook de thee effe laten afkoelen om maximaal effect te hebben?De gebruiksaanwijzing zegt gewoon kokend water toevoegen...Help would be appreciated

grtjes,

Alex
alex is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 14:20   #29
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Alex,

Ik weet niet of het waar is maar ik heb ergens gehoord dat je het zakje erin moet doen als het iets is afgekoeld zodat de thee minder bitter smaakt. Volgens mij maakt het verder niet zoveel uit. Ik doe mijn theezakje er altijd meteen in (als het net van de kook af is)maar vooral omdat ik een beetje ongeduldig ben aangelegd. Volgens mij heeft het meer met de smaak te maken dan met de werkingzaamheid.

Groetjes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 14:20   #30
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
NOOIT kokend water aan je thee toevoegen, dan sloop je de voedingswaarde / antioxidanten aardig namelijk
Laten afkoelen, en dan pas water bij de thee doen (of andersom)
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.