Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2004, 14:27   #31
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Je zegt dat je vroeger altijd groene thee dronk van het merk Pickwick maar op op aanraden ben je toch overgestapt naar kwalitatief veel betere thee. Hoezo, zit er echt zo'n groot verschil tussen groene thee van Pickwick en die van bv uit reformzaken ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 14:56   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex
hoi,

Ik heb een vraagje over de bereiding van groene thee...

Vroeger kocht ik altijd groene thee van het merk Pickwick maar ben op aanraden toch begonnen met het drinken van kwalitatief veel betere thee...

Mijn vraag is nu:moet je bij de bereiding van echte theebladeren ook de thee effe laten afkoelen om maximaal effect te hebben?De gebruiksaanwijzing zegt gewoon kokend water toevoegen...Help would be appreciated

grtjes,

Alex
verdorie jongens gebruik de searchknop toch eens wat meer!
Was allang een thread over dit onderwerp met alle antwoorden op de hier gestelde vragen. threads samengevoegd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 02:38   #33
Persian
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
klopt inderdaad, sonofsam! ik heb dit een tijdje terug ook al eens geroepen en sindsdien zijn de trouwe groenetheedrinkers hier begonnen met het water te laten afkoelen.

Extra tip: bij de Simon Lévelt koffie en thee speciaalzaak kun je een speciaal theethermometertje kopen.
ff de zoekbalk gebruikt en voilá!

Nou heb ik het geluk dat mijn vader werkzaam is bij Simon levelt dus ik krijg gratis bakken met biologische groene thee van hem

Maarja even een vraag, als ik het bereid zoals word gezegd (het water eerst een aantal minuten laten afkoelen) kan ik het daarna dan wel laten afkoelen in de koelkast zonder dat het zijn werking verliest?


Wat ik dus doe is het volgende, ik kook het water, giet het in een maatbeker en stop de theezakjes erin. Daarna giet ik alles in een fles en laat het afkoelen in de koelkast. Zo heb ik meteen een aantal dagen groene thee in vooraad en hoef ik het dus niet elke keer te maken.
__________________
Mijn Regimen:

Extern:
-Minoxidil 5%
-Rooscure
-Lasercomb
-Folligen

Intern:
-

Plannen:
-Propecia?
Persian is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 02:44   #34
Persian
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Je zegt dat je vroeger altijd groene thee dronk van het merk Pickwick maar op op aanraden ben je toch overgestapt naar kwalitatief veel betere thee. Hoezo, zit er echt zo'n groot verschil tussen groene thee van Pickwick en die van bv uit reformzaken ?
zeker weten, op de schaal van 1t/m10 is pickwick een magere 5 en de thee van een biologische producent als Simon levelt zeker een 8.5+

(ff reclame maken voor vader lief )
__________________
Mijn Regimen:

Extern:
-Minoxidil 5%
-Rooscure
-Lasercomb
-Folligen

Intern:
-

Plannen:
-Propecia?
Persian is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 12:23   #35
ejsnah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 1
etos fatburner/groene thee

Heeft iemand ervaring met de Etos fatburner/ groene thee. Ik heb het gekocht en bleek een icetea te zijn. Bah koud drinken, maar ik neem het wel, een glas per dag omdat ik een buikje heb gekregen het afgelopen jaar.
weet iemand of deze "green tea, fatburner" goed werkt?

Groetjes Hans
ejsnah is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:24   #36
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam Bekijk bericht
Ik maak groene thee ook met spa-water klaar...

Koken heeft geen enkel nu op kraanwater, behalve dan dat bacterieen e.d. doodgaan
Wat? in flessenwater zit er ook mineralen als calcium, magnesium,... deze gaan ook sowiso verloren bij het koken. Waarom moet ik extra geld uitgeven voor een zelfde effect , en zo gezegd ben je een chemicus, very good go on!
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:27   #37
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Weet iemand hoeveel mg je moet innemen van groene thee elke dag wil het werken? Op de achterkant van het etiket staat 3x daags 1 capsule, dat is 3x 280mg =760mg per dag. Nou ik dacht dat 280mg per dag ook wel genoeg is?

één capsule groene thee komt overeen met 8 à 10 koppen thee, waarom moet je dan 30 koppen drinken???
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:32   #38
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam Bekijk bericht
Beste lotgenoten,

In mijn onbedwingbare verlangen om het leed dat 'alopecia' heet te stoppen, moet ik ook een en ander vertellen over groene thee.

Het is mij opgevallen dat heel veel mensen - waaronder ikzelf - groene thee nuttigen in de hoop om meer dan alleen van de smaak te genieten, maar ook om een heilzame werking ervan te ondervinden voor onze o-zo geliefde, en o-zo beminde haren.

Laat ik 1 ding voor opstellen: groene thee werkt. Maar er is een 'mits' aan vast geplakt. Heel veel mensen bereiden de thee verkeerd, waardoor de werking ervan teniet gaat.

Hoe het NIET moet: water laten koken, dan gelijk het theezakje erin doen. Op deze manier gaat de werking ervan verloren! Bij 100 graden Celsius vallen de complexe structuren die de anti-oxidatieve werking waarborgen namelijk uitelkaar! Gevolg: geen anti-oxidatieve werking en - aangezien deze structuren ook het DHT-verlagen - geen DHT verlaging! Een vriend van mij is onderzoeker in t AMC en heeft meerdere onderzoeken verricht, waaruit blijkt dat als je de thee op deze manier drinkt, je niet meer dan wat water drinkt met een smaak! Onlangs heeft hij een promotie-onderzoek aangeboden gekregen, omdat zijn onderzoeksresultaten ook (deels) verklaren waarom kankercellen niet ten ondergaan wanneer gepigneerd met hoog-temperatuur anti-oxidanten! Zijn publicaties komen begin volgend jaar op PubMed!

Hoe het WEL moet: water laten koken, dan minimaal 7 a 8 minuten laten afkoelen...het water heeft dan een temperatuur bereikt van ongeveer 70 - 80 graden. En dan pas het theezakje erbij doen! Dan weer 5 minuten laten intrekken en vervolgens drinken. Bij deze temperatuur werkt groene thee vele, vele malen efficienter!

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Groet,
Sam,
Toekomstige Wereldleider
giet gewoon 1/5 van je beker met koud water en de rest 4/5 kokend water => voila water van 80°C , je hoeft helemaal niet te wachten zeker voor ongeduldigen onder ons.
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:34   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door didior Bekijk bericht
Wat? in flessenwater zit er ook mineralen als calcium, magnesium,... deze gaan ook sowiso verloren bij het koken. Waarom moet ik extra geld uitgeven voor een zelfde effect , en zo gezegd ben je een chemicus, very good go on!
Sorry, Didior, maar magnesium en calcium zijn metalen. Die verdwijnen niet uit water als je het kookt.

Maar voor het overige is het gebruik van flessenwater inderdaad onzin. Leidingwater in Nederland is minstens zo goed van kwaliteit.

Overigens is Sonofsam op wie je reageert al jaren van Haarweb verbannen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:39   #40
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Sorry, Didior, maar magnesium en calcium zijn metalen. Die verdwijnen niet uit water als je het kookt.

Maar voor het overige is het gebruik van flessenwater inderdaad onzin. Leidingwater in Nederland is minstens zo goed van kwaliteit.

Overigens is Sonofsam op wie je reageert al jaren van Haarweb verbannen
wat metalen???? omg
je hebt een ander soort tabel van Mendeljev op school gekregen zeker ,joh!!! zouten blijven gewoon achter. Je hebt een gedeioniseerd water in je beker dan!!!!!!!

en dat sonofsam verbannen is weet ik ook wel. SOS-pil I know joh!!
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 23:55   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Sorry Didior, hoe serieus moet ik je nemen als je meent dat magnesium en calcium geen metalen zijn? Volgens mij ben je aan het trollen.

En lees je wel goed wat anderen (ik) schrijven?

Als je water kookt, dan verdwijnen die metalen er niet uit. Dat schreef ik ... En als je het droog kookt, dan eindig je met een laagje zouten op de bodem van je kopje. Voor bronwater waarschijnlijk carbonaten en chlorides van calcium, magnesium en natrium.

Water zul je niet meer aantreffen, dat is weggekookt. Waterdamp, in de lucht, foetsie. Tenzij je kookt in een destileerkolf, dan kun je de afgekoelde waterdamp opvangen en heb je mooi gedestileerd water
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2008, 01:19   #42
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Sorry Didior, hoe serieus moet ik je nemen als je meent dat magnesium en calcium geen metalen zijn? Volgens mij ben je aan het trollen.

En lees je wel goed wat anderen (ik) schrijven?

Als je water kookt, dan verdwijnen die metalen er niet uit. Dat schreef ik ... En als je het droog kookt, dan eindig je met een laagje zouten op de bodem van je kopje. Voor bronwater waarschijnlijk carbonaten en chlorides van calcium, magnesium en natrium.

Water zul je niet meer aantreffen, dat is weggekookt. Waterdamp, in de lucht, foetsie. Tenzij je kookt in een destileerkolf, dan kun je de afgekoelde waterdamp opvangen en heb je mooi gedestileerd water
waarom wegkoken?? waarom destilleren??? ik heb gezegd dat je min of meer gedeioniseerd water hebt. Wat heeft dat te maken met destilleren??
Zouten blijven meestal achter in de waterkoker. Misschien heb je een ander soort waterkoker, dat kan toch??
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2008, 01:30   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door didior Bekijk bericht
waarom wegkoken?? waarom destilleren??? ik heb gezegd dat je min of meer gedeioniseerd water hebt. Wat heeft dat te maken met destilleren??
Zouten blijven meestal achter in de waterkoker. Misschien heb je een ander soort waterkoker, dat kan toch??
Ik ben helemaal de draad kwijt hoor.

Praat je nou over dat kleine tutbeetje aanslag op het kookelement of zo? Denk je werkelijk dat je daarmee het water ook maar meer dan een heel piepklein verwaarloosbaar beetje de-ioniseert?

Maar laat verder maar, het doet er in deze discussie verder toch helemaal niks toe
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 15:48   #44
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam Bekijk bericht
Beste lotgenoten,


Hoe het WEL moet: water laten koken, dan minimaal 7 a 8 minuten laten afkoelen...het water heeft dan een temperatuur bereikt van ongeveer 70 - 80 graden. En dan pas het theezakje erbij doen! Dan weer 5 minuten laten intrekken en vervolgens drinken. Bij deze temperatuur werkt groene thee vele, vele malen efficienter!

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Groet,
Sam,
Toekomstige Wereldleider
En dan, na die 5 minuten het zakje UITKNIJPEN! met je vingers.
dan versterk je het kopje thee met 2 1/2 keer zoveel antistoffen.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 18:20   #45
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Maakt het nog uit wat voor thee eigenlijk? Ik heb zowel losse kruiden van De Tuinen hier liggen als gewoon simpele zakjes van de AH.....
John18 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.