Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2010, 01:44   #46
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Ik gebruik zelf groene thee caps van de tuinen maar daar zit maar 15% aan polyfenolen in geloof ik. Hoe meer polyfenolen des te beter neem ik aan, in dat geval is dit dan een betere optie? prijs is toch hetzelfde.

http://www.solera.nl/groene-thee-extract-c-26.html

Capsules a 600mg. Groene thee extract bestaat voor meer dan 98% uit polyfenolen die voor meer dan 75% uit catechines bestaan. Ruim de helft van de catechines zijn de bekende EGCG’s (epigallocatechine gallaat).

Laatst gewijzigd door route-66; 7 maart 2010 om 01:48
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 06:30   #47
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
net nog met een dikke milf aan de thee gezeten, rockte hard
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 11:11   #48
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Om mij even in het de-ionisatie verhaaltje te mengen, ik denk dat didior doelt op het feit dat je van hard water, zacht water kunt maken als je het kookt. Boven de (ik meen 75 graden ) slaat calcium neer en zorgt zo voor het bekende kalkaanslag. Dus wat dat betreft haal je de calcium ionen uit het water.

Of dat het geval is voor alle zouten lijkt me sterk daarentegen, ik zie geen zoutaanslag van m'n Na-Cl (keukenzout) in m'n pannetje met gekookte aardappelen achterblijven.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 23:58   #49
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Ik wilde even reageren op de opmerking van SonOfSam. Ik weet dat we alle posts van SoS met een korreltje zout moeten nemen aangezien hij zijn magische pil wilde slijten aan dit forum. Maar zit er enige kern van waarheid in deze post? Ik drink 1 a 2 liter groene thee per dag. Met kokend water en dan doe ik meteen het theezakje erin. Deze laat ik er overigens gewoon de hele tijd inhangen totdat ik het op heb.

Lauwe thee is geen optie anders ga ik naast de Saw Palmetto ook maar aan de Groene Thee extracten in pilvorm. Iemand suggesties? Waar moet ik opletten?
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 01:14   #50
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem87 Bekijk bericht

Lauwe thee is geen optie anders ga ik naast de Saw Palmetto ook maar aan de Groene Thee extracten in pilvorm. Iemand suggesties? Waar moet ik opletten?
Ik denk op het aantal polyfenolen en catechines per capsule. Zoiets als in die link in mijn vorig bericht.
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 01:54   #51
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Toch nog even vragen aan de groene thee experts.

Zijn dit goede concentraties?

http://www.solera.nl/groene-thee-extract-c-26.html

Capsules a 600mg. Groene thee extract bestaat voor meer dan 98% uit polyfenolen die voor meer dan 75% uit catechines bestaan. Ruim de helft van de catechines zijn de bekende EGCG’s (epigallocatechine gallaat).
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 17:38   #52
Sandman 1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 9
Hallo!

Welk merk groene thee is het beste te gebruiken bij haaruitval? En waar deze te kopen?
Sandman 1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 23:22   #53
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
groene thee

Nou ik haal tegenwoordig alles in de biowinkel.Eerder dacht ik wat een grijze wollen sokken gedoe. Maar dat is helemaal niet altijd het geval. En ik moet zeggen dat echt alles maar dan ook alles tien keer beter smaakt dan uit de reguliere supermarkt.

Zelfs de tomatenketchup is hardstikke lekker. Maar ook bv vanillesuiker voor in een gebakken cake is de echte. In de supermarkt is die suiker niet de echte. Want dat is gewoon wit poeder en vanille is bruinig en dat is de echte.

Groene thee is ook biologisch en ook zo lekker. Een beetje ahormsiroop het A merk (dat is de eerste tap van de boom en niet de B of de C, want daar zit een salmiaksmaak aan en de A is caramelsmaak. Hierin zitten heel erg veel goede stoffen en mineralen. is wel beetje duur dt wel, maar op de pannekoeken is t ook heel lekker

Wat ik ook doe is als ik b.v. brocolie heel kort kook dan is het kookvocht waardevol genoeg om dat voor de groene thee te gebruiken.

Af en toe neem ik ook de detox biologisch met kaneelsmaak. Dan is worteltjeskookvocht weer lekker daarbij.

Maar als ik indonesisch kook heb ik geen kookvocht. Dan kan het niet.

groet Dododo
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 18:27   #54
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dododo Bekijk bericht
Een beetje ahormsiroop het A merk (dat is de eerste tap van de boom en niet de B of de C, want daar zit een salmiaksmaak aan en de A is caramelsmaak.
Doet me denken aan de citroensapkuur die ik drie jaar geleden heb gevolgd, op aanraden van en samen met toenmalige vriendin.

In twee weken tijd bijna tien kilo afgevallen, mezelf helemaal, maar dan ook helemaal leeggescheten en na een maand waren die tien kilo's er weer bij...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2013, 12:38   #55
Groene Thee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2013
Berichten: 1
Groene thee en de juiste watertemperatuur

Hallo,

het is inderdaad van belang om je groene thee klaar te maken met water op de juiste temperatuur en met de juiste infusie of trektijd.
Heb je dan een thermometer nodig ?
Nee, ik heb een handige afkoeltabel opgesteld waarin je kan aflezen hoelang het precies duurt vooraleer je water op de juiste temperatuur staat om groene thee te zetten.
U vindt er alles over.
http://www.groenetheegezond.be/juist...r-groene-thee/

Met nog meer info over groene thee op de website : Groene Thee Gezond, het ABC van groene thee.

Laat me weten wat je er van vind en welke topics je het meest interesseren.
Groeten en gezondheid!
Groene Thee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2013, 15:35   #56
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Net even info op de site gelezen, leuk en leerzaam, bedankt!

Trouwens, groene thee uit bijvoorbeeld de Pickwick collectie (lees supermarkt), is dat ook nog een beetje gezond, of moet je echt 'verse' kruidenthee hebben van De Tuinen ofzo???
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2013, 19:38   #57
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Net even info op de site gelezen, leuk en leerzaam, bedankt!

Trouwens, groene thee uit bijvoorbeeld de Pickwick collectie (lees supermarkt), is dat ook nog een beetje gezond, of moet je echt 'verse' kruidenthee hebben van De Tuinen ofzo???
Dat vraag ik me inderdaad ook af, drink zelf altijd die Original Lemon van Pickwick namelijk.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 10:05   #58
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ja me2! ;-)

Iemand die dit weet???
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 11:20   #59
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ze noemen de supermarkt thee [pickwick o.a] niet voor niks afval thee.
Ga voor de losse [biologische] thee die je via internet of in een theewinkel /reformwinkel kan halen en smaakt beter ook.

Pickwick smaakt zoals veel andere supermarkt producten erg nep.
Meeste voedsel is ook geraffineerd/erg bewerkt in de supermarkt, maar ieder zijn keuze en visie uiteraard.

Zag een keer een programma over thee/teelt in azie, waar men de 1e kwaliteit blaadjes gebruikten voor de verkoop en de slechte werden ook doorverkocht naar andere landen wat dus meestal in de supermarkt terecht komt,lage prijs,lage kwaliteit dus afvalthee.
Het is maar wat je wilt
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 12:27   #60
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ze noemen de supermarkt thee [pickwick o.a] niet voor niks afval thee.
Ga voor de losse [biologische] thee die je via internet of in een theewinkel /reformwinkel kan halen en smaakt beter ook.

Pickwick smaakt zoals veel andere supermarkt producten erg nep.
Meeste voedsel is ook geraffineerd/erg bewerkt in de supermarkt, maar ieder zijn keuze en visie uiteraard.

Zag een keer een programma over thee/teelt in azie, waar men de 1e kwaliteit blaadjes gebruikten voor de verkoop en de slechte werden ook doorverkocht naar andere landen wat dus meestal in de supermarkt terecht komt,lage prijs,lage kwaliteit dus afvalthee.
Het is maar wat je wilt

Mooi uitgelegd en het klopt oolk wel, maar ik blijf toch die ''nep'' Pickwick groene thee drinken. Er zijn ook groene thee capsules te koop bij de reformwinkels. Die schijnen beter en effectiever te werken, als je geen zin heb om thee te gaan zetten.

Voor mijj haar heb ik eigenlijk geen groene thee nodig, maar ik gebruiik alles om mijn haar beter en vooral langer te krijgen en daar helpt groene thee een héél klein beetje bij.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.