Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2005, 12:24   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
En in een toilettas? Die maken ze toch neit open? Ze kunnen je nooit verbieden je medicatie in te nemen! Dus ook niet dit soort dingen!!
Lies, Kevin schaamt zich er denk ik een beetje voor dat ie het gebruikt

Toch heeft Lies gelijk, Kevin, je zou het in je toilettas kunnen meenemen. Plak over de etiketjes gewoon een nieuw etiket. Verzin maar iets met een pakkende naam en werking, gistinfectie of zo

Vasodilator
6-(1-piperidinyl)pyrimidine-2,4-diamine 3-oxide 5%
2x daags aanbrengen
te gebruiken in combinatie met Candidavinci
Kuur niet voortijdig afbreken of onderbreken

Candidavinci
Trideceth-9, PEG-5 Ethylhexanoate 2%
2x daags aanbrengen
wacht met applicatie mininaal 15 minuten na het aanbrengen Vasodilor
Kuur niet voortijdig afbreken of onderbreken

Naam van behandelend arts en apotheek erbij verzinnen en presto



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Hoe zit het dan met fina, als je met een zak pillen daar loopt zullen ze misschien ook wel verdacht vinden
Kijk, daar heb je nou doosjes tictac voor En 4 pilletjes kun je in een stukje aluminiumfolie in je portemonnee doen, geen enkel probleem.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:36   #17
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH


Vasodilator

6-(1-piperidinyl)pyrimidine-2,4-diamine 3-oxide 5%
2x daags aanbrengen
te gebruiken in combinatie met Candidavinci
Kuur niet voortijdig afbreken of onderbreken

Candidavinci
Trideceth-9, PEG-5 Ethylhexanoate 2%
2x daags aanbrengen
wacht met applicatie mininaal 15 minuten na het aanbrengen Vasodilor
Kuur niet voortijdig afbreken of onderbreken


Ja ik vind het niet fijn om met onbekende mensen een paar dagen weg te gaan en dan fijn 2x per dag wat spul op mijn hoofd te smeren. Het boeit mij vrij weinig eigenlijk, maar ik hou niet van die flauwe grapjes erover, omdat ze het toch niet snappen. En daar kan ik niet tegen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:37   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
En in een toilettas? Die maken ze toch neit open?
Ze kunnen je nooit verbieden je medicatie in te nemen!
Dus ook niet dit soort dingen!!

Lies
In te nemen is geen probleem, maar topisch is een ander gehannes. In een keer natte haren aan de voorkant, 10 minuten weg, 10 minuten wachten en weer weg etc.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:53   #19
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
In te nemen is geen probleem, maar topisch is een ander gehannes. In een keer natte haren aan de voorkant, 10 minuten weg, 10 minuten wachten en weer weg etc.
Ja okey dat snap ik wel,
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt,
Dat je de reakties van mensen niet ziet zitten snap ik, die kunnen soms erg hard zijn!

En als je het nou bv alleen s'avonds doet ofzo voordat je naar bed gaat?
Ik noem maar wat op hoor!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 13:00   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
In te nemen is geen probleem, maar topisch is een ander gehannes. In een keer natte haren aan de voorkant, 10 minuten weg, 10 minuten wachten en weer weg etc.
Je hebt natuurlijk gelijk, dat is een gedoe en als je iets actiefs gaat ondernemen met anderen is het bijna ondoenlijk. Zeker als je ook nog eens gel in je haar wil, dan wordt het een wel erg strakke planning voor het ontbijt.

6:30u douchen, 6:55u minox aanbrengen, 7:05u folligro aanbrengen, 7:15u gel inbrengen en haar fatsoeneren ... pas na bijna een uur ben je aan het ontbijt toe! Thuis is dat anders, dan ontbijt je tussendoor en kijk je rustig even naar het journaal.

Maar misschien kun je doen wat Lies zegt, alleen 's avonds. Of misschien alleen minoxidil. Het geeft je mentaal ook misschien ook rust als je de 'strijd' toch door kunt zetten.

Dat met die lastige vragen is ook een punt. Ik verberg zelf niet dat ik het gebruik, maar ik loop er ook niet mee te koop en als je lekker een paar dagen ertussenuit bent, dan heb je ook geen behoefte om over zoiets uitleg te geven.

Laat het anders gewoon lekker thuis allemaal. Het is zoals Ycelik al zei, het duurt maanden voordat de positieve resultaten en effecten van die middelen zichtbaar zijn, dus zal het omgekeerde proces heus niet binnen 3 of 4 dagen verlopen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 13:26   #21
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
gewoon 4 dagen staken man wat kan dat nou uitmaken.

En anders voor het slapen gaan ofzo.
high is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 15:02   #22
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
ik neem aan dat de douane op schiphol en kreta niet moeilijk gaat doen over fina en minox in me koffer??
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 15:28   #23
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik ga binnenkort 3 a 4 dagen weg en ik kan de spullen uit mijn regime moelilijk meenemen en ook toepassen (Spiro en Minoxidil). Zou het erg zijn om ze 3 a 4 dagen niet te gebruiken of ben ik dan de sjaak?
thread samengevoegd met andere thread die over vergelijkbaar onderwerp ging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
ik neem aan dat de douane op schiphol en kreta niet moeilijk gaat doen over fina en minox in me koffer??
Jazeker kunnen die moeilijk doen. Ga geen fratsen uithalen met pilletjes in een andere verpakking (zoals fotorolletjesdoosje) doen ofzo. Neem je medicatie altijd mee in de originele verpakking en met de officiële bijsluiter, zodat ze meteen kunnen zien wat het is. Vooral naar Nederlanders toe nemen ze het erg nauw met pilletjes.

Ik ben vorig jaar aangehouden door de Griekse douane en mijn toilettas is uitgebreid onderzocht. Ze vonden ook de finasteride, gelukkig had ik het nog in de originele strip zitten zodat ze het MSD/finasteride-logo zagen staan. Ze zeiden mij toen dat het raadzaam is om in het vervolg ook het doosje en de bijsluiter mee te nemen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 16:38   #24
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Jeetje, hoe moet het dan met de Minox en Spiro van Dr. Lee? Die zitten in een neutraal flesje, juist omdat ze niet "mogen". Zou de douane genoegen nemen met "isopropyl alcohol"?


Overigens: ik ben de hele wereld overgevlogen, ook naar landen met intensieve controles, maar er heeft nog nooit een douanier naar mijn medicijnen gekeken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 17:38   #25
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
vorig jaar kende ik geen problemen op kreta overigens. toen was ik nog niet aan de fina, maar had ik wel andere medicatie bij me. Die zat in de orginele strip, maar doosje en bijsluiter ontbraken. Ik had ze in me toillettas in de koffer gedaan. Dat wil ik dit jaar weer gaan doen, omdat ik de doosjes heb weggegooid van die medicatie. STOM STOM

Gelukkig heb ik de doosjes van propecia en van proscar nog wel. Ik neem de restantjes propecia mee, omdat ik het delen van proscar liever niet doe op vakantie.

Overigens zou je minox toch ook in een klein flesje rooscure of andrelon kunnen doen? Dat moet echt mee, want ieder jaar 15 dagen zonder zou dodelijk zijn voor me haren.

verder neem ik ook rooscure mee. de rest van mijn regime laat ik maar lekker thuis in de la liggen.

Tiuri, was je op zo'n party-eiland of tijdens De Spelen daar? Had je de pillen verder in je koffer of in je handbagage?
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:59
mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 20:43   #26
Ron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Berichten: 37
Ga binnenkort 17 dagen naar Maleisië Weet alleen niet of het zo'n goed idee is de fluridil mee te nemen. Wat denken jullie?
Ron is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 14:12   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Mooi land, Maleisië. Schitterende natuur. Ben overigens alleen op Maleisisch Borneo geweest.

Waarom zou je het niet meenemen? Zit het nog in de originele verpakking e.d.?

Zoals gezegd, ik heb echt de halve wereld rond gereisd zonder ooit een controle op de toilettas of medicijnen gehad te hebben.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 15:20   #28
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
het zal allemaal wel goed gaan, anders laat ik het nog wel weten. ik heb net maar ef een flesje minox 2% uit de apotheek meegenomen, dan krijgen we daar ook geen gezeur mee.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.


Laatst gewijzigd door mhogen; 15 juli 2005 om 17:16
mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 18:03   #29
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Ik las ergens dat je makkelijk een week zonder finasteride kan en dat dit geen gevolgen heeft op je haar toestand. Ik zal dit nogmaals proberen te bevestigen met een link..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 20:53   #30
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Ik las ergens dat je makkelijk een week zonder finasteride kan en dat dit geen gevolgen heeft op je haar toestand. Ik zal dit nogmaals proberen te bevestigen met een link..
Het is niet de link geworden die ik bedoelde, maar een link none-the-less..

Een topic die gaat over een persoon die graag bloed zou willen afstaan maar die dit niet kan doordat hij Fina/Duta slikt. Dit zou wel mogelijk moeten zijn als je een week stopt omdat het dan volledig uit je bloed is. Blijft het bij een week is dit absoluut niet schadelijk en is het zonder gevolgen.

http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/2751057211

http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/3811074301

Ook intressant:

Citaat:
Missing a week will not hurt you. I actually take a month off every year to cleanse the sytem -- It has been 5 yrs and I dont notice anything when I take a month off-- Once took 10 week off .
Maar waarschuwing voor de Duta gebruikers:

Citaat:
Ailene's statement that one on Finasteride can take a week break from the medication and be fine is pleasant news. However, a little research of Avodart.com showed that the same is not true of Dutasteride, unfortunately. GSK recommend that a person discontinue the medication for a full six months before transfer; just a head's up for any Dut-heads out there
...
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het taboe op het gebruik van haargroeimiddelen beautiful once Medicijnen/haargroeimiddelen 34 15 februari 2007 19:44
Werking haargroeimiddelen? Grizzly Medicijnen/haargroeimiddelen 30 25 maart 2005 23:50
TV: 09-12-2000 Vara 'Kassa!' over haargroeimiddelen (met Boersma) Webmaster AGA - Algemeen 0 9 mei 2002 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.