Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2006, 10:13   #1
Emanuel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 3
Question Wat is het beste middel voor de inhammen (frontaal)?

Hallo allemaal!

Ik heb al voor zo lang ik weet inhammen gehad, al zeker vanaf mijn 16e (als ik op foto's kijk). Alleen de laatste tijd lijken ze groter te worden , en mijn pony is nu ook een stukje smaller. Ik zie duidelijk een nieuwe haargrens ontstaan en alle haren die daarbuiten liggen worden dunner en minder "sparse".

Vooral nu het nog niet in een super erg stadium is wil ik er iets aan doen, want ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat het instandhouden van haar makkelijker is dat het teruggroeien van haar.

Op internet zie ik verschillende middelen ervoor, en heb oa. gekeken op Wikipedia (maar dat zijn allemaal Amerikaanse middelen).

Mijn vraag is eigenlijk, is er iemand hier die op een effectieve manier dit probleem weet te bestrijden en zo ja hoe?

Veel groetjes,
Maurits
Emanuel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 12:03   #2
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Als je even rondkijkt hier zul je veel verschillende middeltjes vinden, de 3 grootste (in mijn mening) zijn finasteride(of dutasteride), minoxidil en Rooscure shampoo (nl) of nizoral shampoo (be).
Ik stel voor dat je even de verschillende threads eens bekijkt omtrent deze middeltjes en daar zelf je conclussie uit trekt. Deze middelen hebben een verschillende werking van persoon tot persoon, bij de ene meer succesvol dan de andere.

Blijkbaar heb je gewoon wat inhammen en is het nog niet zo erg zoals je zelf zegt, dus ik zou een haartransplantatie zeker uitsluiten.

Veel succes nog
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 18:04   #3
Emanuel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 3
Dankjewel Noodlezzz!

Zal ik zeker doen.

Grtz,
Emanuel
Emanuel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 20:33   #4
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
No problemo man.
Haarweb zit vol nuttige informatie je moet ze gewoon vinden.
Echter is er ook veel objectieve informatie, er zijn zelfs enkele leden hier die op de een of andere manier een bedrijf vertegenwoordigden, zelfs soms zonder dit kenbaar te maken.

Als er nog vragen zijn post ze hier of PM me gerust eens en vergeet niet af en toe eens de succesverhalenthread te bekijken tussen al het pessimisme door
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2006, 19:37   #5
nevret
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 51
Welk middel is het beste voor de inhammen?

hej hai, ik gebruik nu al 1,5 maanden vitamine b pillen, maar nu valt mijn haar echt meer uit. ik heb een bos haren als ik naar de spiegel kijk, maar alleen heb ik wel inhammen, als ik mijn haar gewoon naar voren kam, zie je het bijna niet, maar ik wil graag stekkeltjes ( schrijf je het zo) enz maken. dus ik word heel erg ongelukkig, mensen zeggen waarom kam je je haar zo. ik ga maandag een afspraak maken met de dermatoloog, maar ik denk dat jullie het beter weten. zij hebben het nooit gebruikt, meesten van jullie wel. bij mij valt de rechterkant van me haren wel mee, maar aan de linker kant heb ik wel beethe grote inham. ik zie overaal haren, 4/5 op me pc tafel, op me kussen, als ik me haar was krijg ik zeker 30/40 in me haren. en als ik me handen nat maak en ermee door mijn haren ga, krijg ik ook wel 6/8 haartjes mee.

en dat medichin die propecia of zo heet, is het waar dat als je dat gebruikt dat er een kans is dat je onvruchtbaar word?

welke medicijn zal ik nu gebruiken?

alvast bedankt
nevret is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2006, 23:12   #6
crapper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 6
Inhammen

De haren bij mijn inhammen zijn heel klein aan het worden. Ik vroeg me af of ik met fina/minox/duta of iets anders de kleine haartjes weer lang kan laten groeien? Werken deze spullen uberhaupt op je inhammen? Heb begrepen dat je er alleen maar een beetje dons op je kruin van krijgt ?

Dank
crapper is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2006, 23:42   #7
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Sommige mensen krijgen al geweldige resultaten met fina, maar dit zijn er niet veel. Bij duta is die kans al weer groter. En minox kan idd voor hergroei zorgen, alleen ik geloof maar bij 30% van de mannen. Probeer eerst een jaar fina i.c.m. keto shampoo zou ik zeggen en kijk zelf of je daar minox bij wilt gebruiken. Na een jaar kan je beslissen over te gaan op duta.

Verder zijn er nog vele andere producten die in theorie kunnen helpen, maar probeer in eerste instantie maa gewoon voor stabilisatie te zorgen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 21:23   #8
LvdB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 18
Hoezo kun je niet meteen beginnen met duta dan, als de kans dat dat aanslaat veel groter is?
LvdB is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 21:47   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LvdB
Hoezo kun je niet meteen beginnen met duta dan, als de kans dat dat aanslaat veel groter is?
De kans op bijwerkingen is groter EN Dutasteride heeft een half waarde van 240 uur (4-5 weken bij een steady stand). Dus als jij bijwerkingen krijgt en je stopt ermee, gaan de bijwerkingen pas na 2 weken weg. Met Finasteride is dit een dag of 2.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 01:09   #10
robinson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 48
inhammen

Hallo,

Ik ben 20 jaar en ikzelf vind dat ik redelijke inhammen hebt maar er is nog nooit iemand geweest die zei: Man je krijgt inhammen!. Bij mijn kruin is alles nog intact gelukkig. Mijn vraag is dus: Welk medicijn werkt over het algemeen het best tegen inhammen? Ik gebruik nu rogain (schuim) maar volgens mij is dat alleen voor op de kruin en niet frontaal.
Het liefst zou ik iets gebruiken wat ik op het internet kan bestellen want ik denk niet dat een huisarts mij snel iets zal voorschrijven, want die zal snel denken dat ik me aanstel omdat het niet echt opvalt. (wel voor de mensen op dit forum hoor).

groetjes,

Robin(son)
robinson is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 02:09   #11
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Finasteride (propecia) kan je (nogal) makkelijk bestellen via,
http://www.gm-apotheek.nl/ (zonder je huisarts)
Je moet wel eerst een recept aanvragen, maar dat is een kwestie van aangeven wat de situatie is. Werkt allemaal via de site, zodra je recept aanvraag is goedgekeurd, kan je propecia bestellen. (althans zo ging het vorig jaar bestelde, misschien dat ze de regels al wat aangescherpt hebben?).
__________________
regime:
minoxidixil 5% ZONDER propyleenglycol dr.lee - gestopt

situatie voor:
haar zelfde als 2 jaar terug ..niks veranderd..

haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 15:37   #12
Tonny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2007
Berichten: 5
inhammen (ten einde raad)

Hoi allemaal,

Ik ben 18 jaar (bijna 19) en merk de laatste jaren dat ik inhammen krijg, sinds wanneer weet ik niet precies maar het afgelopen half jaar ben ik er sterk op gaan letten. En het lijkt nog steeds erger te worden, ik weet niet wat ik er aan kan doen daarom vraag ik jullie om hulp omdat ik 18 jaar nog erg jong vind om al met inhammen rond te lopen.

Een 1,5 jaar geleden keek ik een keer in de spiegel en deed mijn haren terug en zag dat ik lichte inhammen had, ik dacht toen nog: tja zolang het niet erger wordt en ik er mijn haren een beetje overheen kan doen ziet niemand het (het was voor mij toen nog acceptabel). Maar het laatste jaar/half jaar merk ik dat mijn inhammen erg zijn toegenomen, ook zie ik dat de haren in de buurt van mijn inhammen dunner lijken dan op de rest van mijn hoofd. En toen ik terugkeek op foto’s van toen ik 11/12 was, zag ik geen spoor van inhammen.
Vooral aan de linkerkant van mijn hoofd is het erger dan rechts, links gaat mijn inham meer omhoog en recht meer naar achter (ik heb dus nu een vreemde haargrens). Ik droeg mijn haar normaal altijd kort maar sinds ik vind dat mijn inhammen erger werden heb ik mijn haren een beetje laten groeien, zodat ik mijn haren over m'n inhammen kan doen. Iedere morgen als ik "mijn haar doe" met gel (heb sinds een half jaar speciale gel die minder agressief is voor je hoofdhuid, en speciale shampoo zonder zeep en pH neutraal) ben ik er mee bezig om die inhammen zo goed mogelijk te camoufleren, zelf wordt ik hier een beetje moedeloos van en durf mijn haren ook zeker niet meer kort te dragen.

Ik gebruik sinds een half jaar omega 3 en Priorin capsules. Maar omdat ik merk dat mijn inhammen nog erger geworden zijn sindsdien vind ik het nu tijd voor een serieuze aanpak. Ik heb al een beetje gezocht op internet en kwam het product Profollica tegen. Dit product werkt o.a. met ook met DHT hormonen, en ik vraag me af of het geen kwaad kan voor een man om deze (volgens mij vrouwelijke) hormonen te slikken. En aangezien het feit dat ik nog niet helemaal “man ben” m’n borsthaar groeit bijvoorbeeld nog, of dit veilig te gebruiken zou zijn, dat het andere natuurlijke processen niet beinvloed.

Ik vraag mij ook af of deze inhammen mijn natuurlijke haarlijn is ofdat het een begin van kaalheid zou kunnen zijn. Mijn vader (nu 55 jaar) is sinds een jaar aan het kaal worden en is nu al bijna helemaal kaal maar heeft nooit inhammen gehad. De vader van m’n vader was al op jonge leeftijd kaal. M’n opa van mijn moeders kant had lichte inhammen maar is nooit echt kaal geweest, kreeg alleen een beetje dunner haar na zijn 65 ste.

Misschien heeft er iemand tips, of misschien ervaring met Profollica, Priorin of andere producten/methoden. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn

Groetjes
Tonny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 15:54   #13
kareltjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 29
Ehm, propecia (finasteride), en minoxidil is wat hier vaak als regime gebruikt wordt, maar het zorgt vaker niet dan wel voor hergroei bij de inhammen.

Vooral omdat je toch best jong inhammen gekregen hebt (ik ben nu 23 en heb ze pas net een beetje), vrees ik dat je het hiermee slechts tegen kan houden. Zelf vind ik inhammen echter niet lelijk, maar ja daar heb je niet veel aan.

Maar finasteride+ monoxidil dus, als je er iets tegen wil doen, let wel op de bijwerkingen
kareltjef is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 17:24   #14
Tonny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kareltjef Bekijk bericht
Zelf vind ik inhammen echter niet lelijk, maar ja daar heb je niet veel aan.
Licht er aan in welke mate, en mijn inhammen zijn niet symmetrisch, 1,5 jaar geleden kon ik het ook nog goed hebben maar nu is het over de grens heen.
Tonny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 22:00   #15
Tonny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2007
Berichten: 5
Ik zoek dus eigenlijk een veilig (dat vooral) middel om weer nieuwe haren te laten groeien in mijn inhammen, iemand suggesties?
Tonny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Effect frontaal en op de inhammen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 57 10 januari 2009 10:44
Wat is het beste middel? heyoo Medicijnen/haargroeimiddelen 26 18 mei 2006 19:21
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.