Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2017, 13:02   #1
Spid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Esteworld Etiler 02/10/2017 FUE 2800 grafts + Acell

Hey...even de tijd genomen om mijn bevindingen van mijn haartransplant in dit verslag te gieten.

Mijn 'haarsituatie' was niet dramatisch, maar ik stoorde mij er persoonlijk wel dagelijks aan. Mijn haarlijn is/was nog intact, maar globaal genomen had ik vooral vooraan en op mijn kruin last van uitdunnend haar met meer en meer inkijk. Mijn overblijvende haren zijn krullend waardoor je nog enigszins kon camoufleren, maar gevoelsmatig kreeg ik er meer & meer last mee.

Via een gemeenschappelijke vriend had ik eind juli 2017 de resultaten van iemand, na een haartransplant gezien, obv. voor en na-foto's. Via Facebook nog enkele bijvragen gesteld om finaal halfweg augustus 2017 een consult te boeken bij Hidde in IJsselstein. Tijdens de consult werd ik nog meer overtuigd om door te gaan met de ingreep en heb direct een optie genomen op 2/10/2017 als operatiedatum bij Esteworld.

Deze datum heb ik vrij snel definitief bevestigd omdat ik de ingreep niet te lang wou uitstellen. Ik had sowieso al 3 weken vakantie geregeld in oktober en van uitstel komt afstel...

Op 1/10/2017 ben ik dan afgereisd richting Turkije, samen met m'n vriend, om daags nadien de ingreep te krijgen. In het weekend voor m'n afreis kreeg ik nog een mail van Hidde dat het hotel en ziekenhuis op de laatste nipper nog gewijzigd werd (Etiler ipv. Altunizade) zo konden ze mij nederlandstalige begeleiding garanderen op de dag van de ingreep.

Via Whatsapp-berichten van een zeer vriendelijke medewerkster (Yasemin) had ik vooraf nog de nodige richtlijnen meegekregen. Zo ging bij m'n aankomst de chauffeur klaarstaan aan de Vodafone-stand met Esteworld-bordje. Tijdig geland volgens vluchtschema, maar geen chauffeur te bespeuren. Vrij hectisch verloop, want er stonden daar 40-tal mensen allemaal met bordjes. Meermaals de bordjes overlopen maar geen Esteworld te bespeuren...minpuntje omdat je toch al met de ingreep in je achterhoofd zit en geen extra beslommeringen wil. Hebben nog 15tal min. gewacht om finaal Yasemin op te bellen met de vraag waar chauffeur bleef. Nog een kwartiertje later was hij er finaal...blijkbaar immens veel verkeer richting luchthaven wat ook wel bleek te kloppen daar we +/- 2u over onze rit richting Hilton-hotel hebben gedaan terwijl dit standaard 40min. in beslag neemt (en dat voor een zondag!). Later is effectief meermaals gebleken dat het verkeer in Istanboel immens druk is...

Aangekomen aan het Hilton-hotel bleek er dan nog een misverstand te zijn met m'n reispartner. Hotel had blijkbaar geen weet dat we met z'n tweeën richting Istanboel kwamen waardoor er terug wat regelingen getroffen moesten worden. Diezelfde dag kreeg ik 's avonds ook nog eens een wijziging via Whatsapp van Yasemin voor moment van ingreep (2 okt om 13u ipv. 7u). Verre van bevorderlijk voor je gemoedstoestand & vertrouwen op dat moment, maar je kan niet anders dan volgen...

Op de dag van de ingreep, die verplaatst werd van 7u naar 13u, werd ik 's morgens om 9u wakkergebeld door Yasemin met de vraag of ik alsnog om 10u kon klaarstaan aan de receptie omdat er blijkbaar een patiënt had geannuleerd. Holderdebolder gaan ontbijten & maken dat ik klaarstond tegen 10u...

De behandeling vond dus plaats in het Etiler Hospital van Esteworld. Onthaal gebeurde in het Nederlands (door Sema Kocak) en was meer dan correct, vriendelijk & behulpzaam. Bij aankomst was het vrij druk in de kliniek omdat ze al volop bezig waren met meerdere ingrepen bij andere patiënten. Tijdens een kort gesprek met Sema en een verpleger kreeg ik een kalmeringspil (Xanax?) omdat ik aangaf dit ik toch wel schrik had voor de verdoving (als je de verhalen op dit forum leest ) Nadien werden de haren geschoren en had ik m'n consult met de arts (Alaaddin Karabacak) om ingreep en haarlijn te bespreken. Mijn haarlijn moest niet echt veel wijzigen omdat mijn bestaande haarlijn nog intact was...enkel de inhammen lichtjes opvullen.

En toen begon het echte werk...de hele behandeling zal ik niet in detail beschrijven, omdat deze wel al voldoende gekend is, maar is mij globaal genomen voor 200% meegevallen. Zelfs de gevreesde verdoving bleek uiteindelijk een serieuze meevaller. Geen echte pijn, enkel het gevoel van een naald die meermaals onderhuids gaat (geen idee of dit allemaal aan die kalmeringspil te wijten is). Tussen de verschillende stadia van de ingreep (en zelfs tijdens) kon ik gelukkig meermaals een sanitaire stop maken en wat eten. Het terugplanten van de grafts werd meestal door 2, soms 3, medewerkers uitgevoerd en daar was ik wel blij dat het finaal achter de rug was omdat ze ondertussen al zo'n 8-tal uren aan je hoofd bezig zijn (van being tot einde ingreep).

Over de ACELL-behandeling kan ik vrij kort zijn...tijdens de behandeling werd er mij op een bepaald moment een 4-tal injectiespuiten getoond met een oranje substantie...met de melding: Acell. Ik denk dat het hier gewoon een kwestie van vertrouwen is en hopen dat die behandeling wel degelijk nog een verschil maakt (tijdens consult bij Hidde liet hij verstaan dat dit zeker de nog bestaande haren ten goede zou komen om weer aan te sterken)

Na afloop heb ik geen noemenswaardige napijn of nabloedingen gehad. Zelfs het slapen met het nekkussen lukte nog aardig...

Op de rustdag het kalmpjes aan gedaan om enkel in de namiddag even met de taxi richting een nabijgelegen shoppingcenter (Canyon) te gaan. Sommige mensen bekijken je wel nog even vreemd als je daar rondloopt met je ingetapete kop en zweetband maar over het algemeen kijken ze er al niet meer raar van op. In het hotel vind je ook meerdere gasten die ook voor een soortgelijke ingreep (of andere ingreep) richting Turkije komen...hotel lijkt soms op een ziekenboeg

Daags nadien richting kliniek voor de washing en controle. Je krijgt de nodige instructies hoe je je haar de komende tijd moet wassen en wat je best even laat. Ook daar was Sema bij aanwezig om de nodige duiding te geven...geen must, maar wel handig&leuk om in Nederlands alles te bespreken. Had er op de dag van de ingreep niet naar gevraagd maar uiteindelijk bleken er +/- 2800 grafts geplaatst (vooral vooraan & beetje op kruin) tussen de bestaande en overblijvende haren. Als ik mijn foto's vergelijk met die van anderen heb ik 't gevoel dat er zoveel mogelijk werd ingeplant tussen de nog bestaande haren. Omdat mijn haarlijn nog vrij intact was moest er niet echt een volledige nieuwe 'strook' voor de oude haarlijn ingeplant worden...het inplanten op de kruin bleef vrij beperkt maar daar moet ik blijkbaar ook op de Acell-behandeling hopen dat die zn' werk doet.

Finaal zijn we zelf nog zo'n 3tal dagen extra in Istanboel gebleven om de stad te ontdekken (Aya Sofia, Topkapi,...) en om eindelijk ook eens buiten het hotel te eten. Is allemaal zeer goed meegevallen en Istanboel is zeker een aanrader om te bezoeken!

Ondanks enkele kleine minpunten/wijzigingen voorafgaand aan de ingreep kan ik verder, maar spreken over een positieve ervaring voor m'n haartransplant bij Esteworld.

Bij thuiskomst had ik nog enkele weken vrijaf vooraleer ik terug aan de slag moest (roodheid weg,...). Hidde nam ook nog contact op daags na m'n thuiskomst om even te horen hoe alles ging & of alles naar wens was verlopen...wat een service!

Ondertussen zij we een maand verder en verloopt alles (hopelijk) volgens schema. De haartjes zijn sinds een week aan het uitvallen...niet zo prettig , maar is van voorbijgaande aard en op en rond mijn oogstgebied is al terug serieus aan bijgroeien waardoor dit totaal niet meer zichtbar is. Momenteel heb ik enkel nog een deel van m'n hoofd bovenaan waar het gevoel nog niet 100% is teruggekeerd.

Om af te sluiten voeg ik enkele foto's toe (situatie voor de behandeling en direct erna) - zitten ook in mijn profiel

Ik zal in de loop van komende maanden ook af&toe een update plaatsen.

Groeten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20171001_221444 (2).jpg‎ (138,7 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: jpg 20171001_221515 (2).jpg‎ (143,5 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg 20171001_221847 (2).jpg‎ (148,0 KB, 131x gelezen)
Bestandstype: jpg 20171002_114259 (2).jpg‎ (140,5 KB, 142x gelezen)
Bestandstype: jpg 20171003_092246 (2).jpg‎ (146,8 KB, 139x gelezen)
Spid is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2017, 15:40   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Spannend! Ik ga je zeker volgen!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2017, 18:24   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
succes! ik ga je ook volgen
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.