Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 13 mei 2014, 15:42   #1501
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Tot nu toe heb ik ketoconazol shampoo,topicorte en locoid gebruikt tegen schilvering op mn hoofdhuid zonder al te veel resultaat. Laatst ben ik elocom gaan gebruiken (op voorschrift huisarts) en dit is tot nu het doeltreffendst geweest.Binnen een paar dagen is de schilvering aanzienlijk verminderd.
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2014, 15:54   #1502
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja als je flinke last hebt zijn vaak zwaardere middelen nodig; die alleen verkrijgbaar zijn op voorschrift. Deze moet je ook niet zomaar gebruiken vandaar dat een huisarts/dermatoloog erbij komt kijken.

Wel fijn dat het snelle resultaten levert. Wat moet je hierna dan doen? Neem aan dat je dit niet altijd moet (mag?) blijven gebruiken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2014, 16:33   #1503
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sams Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik ketoconazol shampoo,topicorte en locoid gebruikt tegen schilvering op mn hoofdhuid zonder al te veel resultaat. Laatst ben ik elocom gaan gebruiken (op voorschrift huisarts) en dit is tot nu het doeltreffendst geweest.Binnen een paar dagen is de schilvering aanzienlijk verminderd.
Elocon is een sterk werkend corticosteroïde en mag daarom niet langdurig intensief worden gebruikt vanwege de ernstige bijwerkingen op langere termijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dermato...stero%C3%AFden

Als je klachten niet over een paar weken over zijn, kun je een verwijzing vragen vragen naar een huidarts.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2014, 20:45   #1504
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ik had serieuze last van hoofdroos...omdat ik grijs begon te worden heb ik mijn haren zwart geverfd...het product brandde op mijn hoofdhuid maar nu ben ik er al jaren vanaf...verf wel regelmatig mijn haren..1x om de 2 maanden...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2014, 21:31   #1505
Veter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Hallo allemaal,

Zelf heb ik ongeveer 4 jaar last van SE en weet het onlangs goed onder controle te houden. Er zijn zelfs periodes waarin ik er helemaal geen last meer van hem.

Ook ik heb de dermatoloog bezocht en verschillende shampoos en cremes gebruikt (met tegenzin), zonder significant resultaat. Ik ben er van overtuigd dat SE bij de oorzaak aangepakt moet worden en dat alles wat je op je hoofdhuid smeer symptoom bestrijding is. Met die gedachte heb ik alle "troep" van de dermatoloog met tal van bijwerkingen naar de prullenbak verwezen.

Uitgebreid ben ik met voedsel gaan testen. Nee, helaas op dit vlak nog niet het gewenst resultaat, maar door suiker (koolhydraten, dus ook brood en pasta), bewerkt voedsel en (met mate) alcohol te vermijden ben ik er wel in geslaagd het een stuk te verminderen. Naar mijn mening ligt de oorzaak in mijn darmen, maar hoe of wat ben ik nog niet precies achter.

Wel heb ik de symptomen zo goed als volledig onder controle. Ik heb het al een aantal keer langs zien komen op dit forum: Honing!

Naar aanleiding van dit onderzoek: http://wakeup-world.com/2014/01/10/h...eic-dermatitis Ben ik het zelf gaan proberen. Eerst meerder malen per week biologische honing op mijn hoofdhuid aangebracht, vervolgens 1 a 2 maal per week om het bij te houden. Een paar eetlepels met een klein beetje water verdunnen, aanbrengen op je hoofdhuid en een paar uur laten intrekken. Volgende dag(en) geen last meer en op het oog ziet mijn hoofdhuid er schoon uit.

Hopelijk biedt het ook voor jullie een uitkomst! En het zijn de kosten niet om het in ieder geval te proberen.
Veter is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2014, 22:02   #1506
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ja als je flinke last hebt zijn vaak zwaardere middelen nodig; die alleen verkrijgbaar zijn op voorschrift. Deze moet je ook niet zomaar gebruiken vandaar dat een huisarts/dermatoloog erbij komt kijken.

Wel fijn dat het snelle resultaten levert. Wat moet je hierna dan doen? Neem aan dat je dit niet altijd moet (mag?) blijven gebruiken.
Het is mijn bedoeling om dit maximaal 2 weken achterelkaar te gebruiken en daarna over te stappen naar een onderhoudsdosering van bv 1 keer in de maand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Elocon is een sterk werkend corticosteroïde en mag daarom niet langdurig intensief worden gebruikt vanwege de ernstige bijwerkingen op langere termijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dermato...stero%C3%AFden

Als je klachten niet over een paar weken over zijn, kun je een verwijzing vragen vragen naar een huidarts.
Bedankt voor je tip. Ben zelf ook geen voorstander van (langdurig) medicijngebruik maar na jaren te hebben doorgesukkeld zonder vooruitgang heb ik toch maar gekozen voor een radicaal(er) aanpak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop Bekijk bericht
ik had serieuze last van hoofdroos...omdat ik grijs begon te worden heb ik mijn haren zwart geverfd...het product brandde op mijn hoofdhuid maar nu ben ik er al jaren vanaf...verf wel regelmatig mijn haren..1x om de 2 maanden...
Cop,welk haarverf heb je gebruikt?
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 10:09   #1507
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veter Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Zelf heb ik ongeveer 4 jaar last van SE en weet het onlangs goed onder controle te houden. Er zijn zelfs periodes waarin ik er helemaal geen last meer van hem.

Ook ik heb de dermatoloog bezocht en verschillende shampoos en cremes gebruikt (met tegenzin), zonder significant resultaat. Ik ben er van overtuigd dat SE bij de oorzaak aangepakt moet worden en dat alles wat je op je hoofdhuid smeer symptoom bestrijding is. Met die gedachte heb ik alle "troep" van de dermatoloog met tal van bijwerkingen naar de prullenbak verwezen.

Uitgebreid ben ik met voedsel gaan testen. Nee, helaas op dit vlak nog niet het gewenst resultaat, maar door suiker (koolhydraten, dus ook brood en pasta), bewerkt voedsel en (met mate) alcohol te vermijden ben ik er wel in geslaagd het een stuk te verminderen. Naar mijn mening ligt de oorzaak in mijn darmen, maar hoe of wat ben ik nog niet precies achter.

Wel heb ik de symptomen zo goed als volledig onder controle. Ik heb het al een aantal keer langs zien komen op dit forum: Honing!

Naar aanleiding van dit onderzoek: http://wakeup-world.com/2014/01/10/h...eic-dermatitis Ben ik het zelf gaan proberen. Eerst meerder malen per week biologische honing op mijn hoofdhuid aangebracht, vervolgens 1 a 2 maal per week om het bij te houden. Een paar eetlepels met een klein beetje water verdunnen, aanbrengen op je hoofdhuid en een paar uur laten intrekken. Volgende dag(en) geen last meer en op het oog ziet mijn hoofdhuid er schoon uit.

Hopelijk biedt het ook voor jullie een uitkomst! En het zijn de kosten niet om het in ieder geval te proberen.
Ik heb er eens een keer op gegoogled, en positief zijn de meeste testers niet.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 22 mei 2014 om 10:11
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2014, 12:01   #1508
Lime
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2012
Berichten: 2
Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...
Lime is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2014, 22:28   #1509
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lime Bekijk bericht
Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...

Mijn dermatoloog zegt dat voeding er niets mee te maken heeft. Ook al denk ik zelf er het fijne van, volgens mij heeft een dieet toch wel z'n effecten. Misschien niet veel maar het vermijden van verzadigde vetten, suikers, alcohol,.. etc. verminderen het eczeem volgens mij wel.
SC456 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2014, 15:29   #1510
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ik gebruik black van schwartzkopf
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2014, 22:04   #1511
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lime Bekijk bericht
Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...
Er zijn nu ook onderzoeken gaande waarin ze de relatie tussen parasieten (darm) en allergieën aan het onderzoeken zijn. Eerste uitslagen zijn hoopgevend, waarbij ze ook al kijken naar auto-immuun ziektes.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2014, 21:28   #1512
natal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Het heeft zeker met voeding te maken.
Ik ben al 3 maanden op glutenvrij en lactose vrij dieet en geen spoor meer van Seb. eczeem. Ik las op internet dat zelfs psoriasis verdwijnt na zo een dieet.
natal is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 22:37   #1513
TylerDurden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2013
Berichten: 14
Eet een maand geen melkproducten: whey shakes, melk kaas, kwark etc. en kijk of het effect heeft op je talgproductie/puisten/seb. eczeem

Melkproducten kunnen namelijk dmv, igf-1 de talgproductie verhogen.
TylerDurden is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2014, 00:07   #1514
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Tyler ook rauwe biologische grasgevoerde koeien/schapen melk?
Volgens mij is dat wel een groot verschil met bewerkte supermarkt melk die gepasteuriseerd is en nog erger ook nog eens gehomoniseerd!

Zelf drink ik vrijwel geen rauwe melk meer, maar volgens mij is het best een gezond drankje

Misschien eens met betaine hcl pepsin supplement je maagzuur versterken zou eens veel van de allergien en reacties kunnen verminderen met bepaald voedsel, supermarkt voedsel en vooral bewerkte zooi moet je sowieso natuurlijk vermijden. en dat eten mensen toch vaak merk ik, maar klagen wel over alles en nog wat hmmmmm.

Change your mindset, change your food.
Je kent het wel: Let food be your medicine and your medicine your food .
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 23 juli 2014 om 00:10
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 01:27   #1515
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Jordy voeding kan wel het een en ander doen maar jij bent een beetje doorgeslagen hoor. Tuurlijk is het gezond om biologisch te eten etc maar daadwerkelijk zou er niet veel door veranderen. Wat wel voor verandering zou zorgen is als je iets niet meer eet waar je allergisch voor bent of wat je SE triggerd.

Dit is dus heel persoonlijk. Sommige mensen leven heel ongezond en roken maar hebben totaal geen haar of huidproblemen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 20:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 10:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 01:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.