Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 december 2004, 11:24   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandaal
Is er trouwens iets bekend over wat de effectiviteit nog is als je bijvoorbeeld fina 6 maanden staakt, en daarna weer begint?
ik denk dat de DHT-waarden in een maand of 2/3 weer op het oude niveau zitten na het stoppen van fina. En dan gaat de aanval op de haarzakjes dus weer in volle sterkte door.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2004, 22:15   #17
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalevandaal
Is er trouwens iets bekend over wat de effectiviteit nog is als je bijvoorbeeld fina 6 maanden staakt, en daarna weer begint?
Grappig. Dat is precies mijn scenario. Ik heb 4 maanden fina gebruikt, gestopt voor 6 maanden en weer begonnen.

Na het stoppen bleef het haar nog maandenlang goed. Op de vijfde maand werd het wat dunner en maand 6 begon het dramatisch te worden.
Ik ben toen weer met fina begonnen en na 3,5 maand vette shedding is het haarverlies compleet gestopt. Dankzij Minox en p5p heb ik nu (na 5 maanden) meer haar dan voor ik met fina begon.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 11:42   #18
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
hey Vince, ik zie dat je ondanks deze post nog steeds fina gebruikt. Ben benieuwd hoe het nu gaat met je....
He Peter, ik ben altijd wat laat met 't aanpassen van de veranderingen in mn regime... Bij deze
De reden dat t zo lang duurde met fina te stoppen is dat het toch n grote stap is. Fina blijft toch een beetje een fundament voor een ieder die wat aan zn haaruitval wil doen..
Er is nog niets veranderd aan de situatie en ik ga nu kijken wat de Fluridil me gaat brengen. Heb er redelijk goede dingen over gelezen en in theorie zou het een vervanger voor fina moeten kunnen zijn...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 12:05   #19
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Het is niet per se zo dat testo stijgt door vermindering van DHT. Bij finasteride en dutasteride gebeurt dit echter WEL. Bij duta meer dan bij fina.

Hoe aannemelijk ik de theorie van Vince ook vind, en hoe graag ik hem ook mag, (), ik geloof het niet. Ik ben ervan overtuigd dat dat in de vele (ook onafhankelijke) onderzoeken naar finasteride en dutasteride wel naar voren was gekomen als het ook een averechtse werking kan hebben. Vooralsnog is gebleken dat duta veel beter werkt dan fina, terwijl dit voor een veel hogere testosteronspiegel zorgt dan fina.

Mocht het echter wel het geval zijn dat testosteron bij SOMMIGEN ook schadelijk kan zijn voor het haar (ik geloof het dus niet, maar STEL ), dan is het middel turosteride misschien een uitkomst. Dit middel verlaagt wel DHT (ook dmv alleen type 2 5-alpha reductase), maar verhoogt niet de testosteronspiegel.
Haha, ik weet dat je hier anders over denkt
Weet je, het is nu, naar het schijnt, mijn verhaal geworden terwijl het meer een soort losse theorie was. Ik zie mezelf zeker niet als een pleitbezorger. Verder ben ik blij dat je aangeeft waarom je denkt dat het niet klopt. Wat ik zelf probeer is te beredeneren waarom wel of waarom niet. Vooralsnog heb ik voor beide uitkomsten nog geen sluitend bewijs gevonden...

Verder is, naar mijn idee, je voorbeeld van fina tov dute niet zo goed omdat het juist bij de overstap van de fina naar duta nog wel eens fout is gegaan. Op de een of andere manier krijgen sommige voormalig fina gebruikers bij het slikken van duta last van frontale haaruitval. Ook zij begrepen niet wat er aan de hand was. Nl. duta is toch sterker dan fina en moet dan dus toch voor minder haaruitval zorgen..?

Ik heb je post over turosteride met zeer veel belangstelling gezelen. Als dit middel op de markt komt, ben ik de eerste die het gebruikt. Al was het alleen maar om te zien of de problemen echt bij de testosteron vandaan komen

groetjes
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 12:10   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Verder is, naar mijn idee, je voorbeeld van fina tov dute niet zo goed omdat het juist bij de overstap van de fina naar duta nog wel eens fout is gegaan. Op de een of andere manier krijgen sommige voormalig fina gebruikers bij het slikken van duta last van frontale haaruitval. Ook zij begrepen niet wat er aan de hand was. Nl. duta is toch sterker dan fina en moet dan dus toch voor minder haaruitval zorgen..?
Hmm... Hoeveel mensen ken jij die dit ervaren hebben?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 12:15   #21
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Verder is, naar mijn idee, je voorbeeld van fina tov dute niet zo goed omdat het juist bij de overstap van de fina naar duta nog wel eens fout is gegaan. Op de een of andere manier krijgen sommige voormalig fina gebruikers bij het slikken van duta last van frontale haaruitval. Ook zij begrepen niet wat er aan de hand was. Nl. duta is toch sterker dan fina en moet dan dus toch voor minder haaruitval zorgen..?
Ja dit kan het geval zijn. Dit doordat testosteron in het frontale gedeelte sterk verhoogd wordt en hierdoor kan het frontale deel sneuvelen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 13:53   #22
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hmm... Hoeveel mensen ken jij die dit ervaren hebben?
Je bedoelt niet persoonlijk, hoop ik? Buiten dit forum houd ik me niet echt met haaruitval bezig.

Hieronder vind je een aantal voorbeelden afkomstig van buitenlandse sites. Ik had er ook een paar nog in mn favorieten staan.. Je zult ook zien dat er hier en daar druk gediscussieerd wordt over dit onderwerp. Er wordt vaak verwezen naar de zogenaamde shedding. Zelf geloof ik niet zo in "shedding" zolang we het niet hebben over een periode van een paar weken waarin iets meer haaruitval geconstateerd wordt dan voorheen..
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 17:00   #23
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ja dit kan het geval zijn. Dit doordat testosteron in het frontale gedeelte sterk verhoogd wordt en hierdoor kan het frontale deel sneuvelen.
Maar beste Kevinme, testosteron en DHT gaan mee met je bloed. Dat zit niet zo even ergens, het komt overal. Dus zowel frontaal als bij de kruin.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 17:18   #24
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar beste Kevinme, testosteron en DHT gaan mee met je bloed. Dat zit niet zo even ergens, het komt overal. Dus zowel frontaal als bij de kruin.
Ik las het vanmiddag. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Gevonden. In gesprek met een doktor.

A couple thoughts on Propecia. First, finasteride takes at least 5
months to take action (that you can see). I advise propecia only
regrows hair at a rate of 1% per month and I like to encourage patients to give at at least a year before switching to dutasteride. Dutasteride triggers a chain of pharmacological actions different than finasteride. I know many patients that switched and had worse results with dutast. Now dutast supposedly inhibits more 5-ar than Propecia so in theory the results should be better. But the body is a complicated machine and our logical theories don't always pan out.
I know many patients that switched to dutast only to switch back to
finast.


My concern with Dutasteride is also that I have read that it
increases
Testosterone levels in the scalp (since it isn't converted into
DHT) and that is causing frontal loss.

It's possible. To be honest, I'm afraid of dutasteride because it's
so potent.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 14 december 2004 om 17:26
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 18:25   #25
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Citaat:
But the body is a complicated machine and our logical theories don't always pan out.
Deze mag iedereen wel even goed in zn oren knopen, zeker ook Laurens. Jij praat vaak over dingen alsof ze feiten zijn, terwijl jij het net zogoed ook FOUT kunt hebben. Wie weet is hairloss bij elke man wel anders, en zo blijkt: wat bij de 1 werkt, werkt bij de ander niet. Het is geen kwestie van 1+1=2. Een middel kan bij trials bij 95% van de mensen falen, en bij 5% toch iets uitrichten. Die mensen zouden bijvoorbeeld net weer geen baat hebben gehad bij middelen die bij 95% van de mensen WEL werken. Het is niet zo simpel, en wij weten echt niks. Als het er allemaal zo dik bovenop lag, was er geen forum als dit meer nodig. Dan stonden we de hele dag voor de spiegel met onze haren te spelen
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 18:28   #26
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ja dit kan het geval zijn. Dit doordat testosteron in het frontale gedeelte sterk verhoogd wordt en hierdoor kan het frontale deel sneuvelen.
Niet alleen frontaal, de hele scalphuid en lichaamshuid en in de bloedbaan. Maar de vraag is waarom T juist het frontale gedeelte verziekt bij sommigen en niet de kruin bv? Normaal bindt DHT zich aan de receptor en vervolgens maakt de combinatie DHT-receptor een aantal genen 'wakker' in het DNA. Testosteron zelf zou zich ook binden aan dezelfde receptor. Als dit zo is, kan testosteron-receptor combinatie niet dezelfde genen activeren als DHT, lijkt mij. DHT en testosteron zijn toch wel verschillend qua molecuul-structuur en het is een bewezen feit dat DHT AGA activeert en dus ook de frontale problemen op de scalp. Ik geloof niet dat testosteron zelf een boosdoener is op het frontale gedeelte.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 11:08   #27
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Dht

Dag haarwebleden!

Als het op haaruitval neerkomt kijkt iedereen negatief naar de DHT, maar ik neem aan dat de DHT naast vervelende nadelen zoals, haaruitval ook voordelen heeft, zoals het verminderen (of belemmeren) van oestrogeen.(Ik vraag mij dus nog steeds af wat een man met vrouwelijke hormonen moet, misschien is het erfelijk en kan je er voor de rest niks mee.)Maar is dit wel een voordeel? En welke voordelen en nadelen heeft DHT nog meer naast het haaruitval.

Als er op deze vragen antwoorden zijn hoor ik het graag.
Omdat, dan sommige mensen betere overwegingen kunnen doen om wel of niet het DHT terug te dringen. En dat is voor iedereen persoonlijk.


Groetjes Dennis!
__________________
Minox 5%
Rooscure
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 11:20   #28
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_2007
En welke voordelen en nadelen heeft DHT nog meer naast het haaruitval.
sam heeft een keer opgeschreven wat volgens hem de functies zijn van DHT: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...35&postcount=4

Daarbij is DHT betrokken bij in ieder geval twee vervelende processen: haaruitval en prostaatkanker.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 18 december 2004 om 14:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 13:52   #29
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Bedankt Laurensj!!

Hier is dus al over nagedacht!

Conclusie:
DHT is voor een man dus van wezenlijk belang voor de voortplanting en andere hormonale processen.
Het is nu makkelijker om een beslissing te nemen (op gront van de argumenten en feiten).

Persoonlijk wil ik absoluut niets veranderen aan de natuurlijke processen in mijn lichaam, daarom vind ik het raadzaam alleen verder te gaan met minoxidil.

Nogmaals bedankt Laurensj en natuurlijk Sonofsam ben blij met jullie reactie!!!
__________________
Minox 5%
Rooscure
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 14:54   #30
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_2007
Conclusie:
DHT is voor een man dus van wezenlijk belang voor de voortplanting
Nee, dat is een verkeerde conclusie!

Dat DHT een zeer beperkte rol speelt bij volwassen mannen blijkt uit het zeer gering aantal en het op kleine schaal voorkomen van bijwerkingen tijdens de fina- en duta-trials.

Maargoed, verdere discussies over de rol van DHT graag in de thread [De functies van DHT].
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.