Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2015, 15:15   #1
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
geirriteerd hoofdhuid

Beste mensen,

Ik heb last van een geirriteerde (onstoken wellicht) hoofdhuid, al een tijdje eigenlijk.

nou is het zo dat de plekken waar het meest geirriteerd aanvoelt, het minst behaard is. het is dus aleen de bovenkant.

ik moet mijn haren elke dag wassen anders wordt het vettig en gaat het alleen maar jeuken. Na iedere wasbeurt kalmeert mijn hoofdhuid enkele uren.

Ik heb dus ook last van te veel talg afscheiding, wanneer ik met mn nagels over mijn hoofdhuid strijk pak ik meestal wel witte plakkerige talgbolletjes mee, soms gepaard met haartjes, wortel is dan met witte talg.

Ik heb het idee dat de balans in de hoofdhuid enorm verstoord is en door de enorme talgafscheiding de haartjes verstopt raken en uitvallen. Het is inmiddels ook behoorlijk uitgedund.

Ik gebruik zelf nu al een jaar helemaal geen medicijn of middel tegen haaruitval.

Ik zou graag advies van jullie willen wat ik moet doen. Het voelt een beetje branderig aan als ik er met mn vingertoppen over mijn geirriteerde hoofdhuid wrijf. totaal ander gevoel dan de andere plekken waar het niet geirriteerd is.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 16:16   #2
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Probeer met nizoral shampoo eens? Werkt goed voor geïrriteerde hoofdhuid en zou haargroei bevorderen. Kan je niet veel mis mee doen in ieder geval
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 16:44   #3
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik lees dat dat een serieus geneesmiddel shampoo is wat niet langdurig gebruikt mag worden.

Ik zal deze bestellen en uitproberen.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 12:32   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ben zelf niet zo fan van nizoral omdat het wat agressief is, revita shampoo is hier erg populair, maar misschien niet sterk genoeg voor jou.
Ben benieuwd hoe het je bevalt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 12:44   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
tsahin, dit lijkt op een vorm van seb. eczeem. Ga naar de huisarts/dermatoloog... Wat je zegt is de hoofdhuid erg geirriteerd en produceert steeds meer talg omdat je het ook zo vaak wast. Je moet de balans proberen terug te krijgen. Ga hiervoor dus naar iemand die deskundig advies kan geven: dermatoloog!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 13:15   #6
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
Revita heb ik al geprobeerd en hielp niet. Had het idee dat de jeuk erger werd. Ik was paar weken terug al bij de huisarts voor wat anders en heb als bijzaak de situatie over mijn hoofdhuid verteld en die zei simpelweg dat de kaalheid mannelijke kaalheid kan zijn en dat er niks geks te zien was op mn hoofdhuid. Eerlijk gezegt moet je ook heel goed kijken, wil je kleine wondjes zien. Maar het probleem is dus dat het onder mn hoofdhuid afspeelt.

Ik had goedr ervaring met weledo rozemarijn shampoo maar die wordt niet meer geproduceerd...

Ik krijg vandaag de nizoral bezorgt en zal het volgens de voorschrift gebruiken.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 23:21   #7
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
Volgrns de bijsluiter moet ik het 2x in de week gedurende 2-4 weken gebruiken en daarna als onderhoud 1x per week. Ik neem aan dat ik ondertussen gewoon een ander shampoo kan gebruiken?

Heb t vandaag voor t eerst gewassen en heb nog niks negatiefs of positiefs gemerkt. Ik ga hiermee door tot aantal weekjes en mocht er geen verbetering zijn dan ga ik naar de huisarts.

Bedankt voor jullie reacties
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2015, 14:48   #8
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik heb nizoral shampoo nu 2x gebruikt en tussendoor nieuwe milde shampoo gekocht en gebruikt, de Guhl anti roos/ anti jeuk shampoo.

Ik had ook 6 flesjes rogaine foam minox al maanden in mn kamer liggen, dus ik dacht weetje wat, ik ga er gewoon weer aan beginnen, kan geen kwaad.

het is nu de 2e dag dat ik minox gebruik op heel mijn hoofdhuid en kruin en het haar voelt ineens veel lekkerder en steviger aan, haarpijn is verminderd.

Ben benieuwd hoe het met de wondjes gaat de komende tijd, heb nu hier en daar last van pijnlijke bultjes, ontstoken haarzakjes? en talg.

Na het gebruiken van Nizoral merk ik wel duidelijk dat mijn haar en hoofdhuid super droog is en de dag daarop vettiger is gaan worden.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.