Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2010, 15:35   #1
BX-rijder
Citroën freak
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Locatie: Amerongen
Berichten: 16
Geslacht:
Op 18/19 jarige leeftijd beginnend kalend

Beste medeforummers,

Laat ik eerst een beetje over mijzelf vertellen. Ik ben inmiddels 20 jaar. Op mijn 18e werd ik door een klasgenoot erop gewezen dat ik een kaal plekje begon te krijgen bij m'n kruin. Door die opmerking, was ik toch wel enigzins geschokt. Eenmaal thuis meteen voor de spiegel gaan staan, en foto's maken om alles te bekijken. Maar ik vond het toen eigenlijk nog weinig schokkends. Toen ik 19 was, werd ik er door iemand anders op gewezen, en ook viel mij op dat mijn inhammen ook behoorlijk groot werden. Ik heb destijds een paar foto's gemaakt, zie de eerste twee bijlagen. Jammer dat ik alleen deze foto's heb van toen, en ook nog eens met flits gemaakt waardoor het altijd erger lijkt.
Toch had ik behoorlijke haaruitval al toen. Vooral het haren wassen had ik gewoon een hekel aan gekegen, steeds weer die confrontatie met enorme hoeveelheden haar die ik met het wassen in m'n handen had. En als ik dan na het haren wassen, en het opdrogen m'n handen door m'n haar haalde, was het helemaal vreselijk. Hele plukken had ik in m'n handen. Zie de middelste bijlage. Toen had ik 3 keer mijn handen door mijn haar gehaald.

Inmiddels dus 20 jaar, en het is alleen maar erger geworden. Steeds meer haar viel er uit. Ook als ik de foto's van vorig jaar bekijk, en hoe mijn haar er nu uit zag, vind ik het toch wel schokkend hoe erg het achteruit is gegaan in een jaar! Op die foto's is mijn kruin nog maar een klein plekje, maar inmiddels was het al behoorlijk wat groter geworden. Afgelopen woensdag was ik weer bij de kapper, en zoals op de foto's te zien is, heb ik altijd al half lang krulletjes haar gehad.
Maar bij de kapper ook weer, ik weet niet wat voor shampoo hun gebruiken, maar altijd als daar mijn haren zijn gewassen, zie je ook dingen die je liever niet wilt zien. Ik heb altijd heel dik haar gehad, maar door die shampoo is het een stuk dunner waardoor je bovenop iets de hoofdhuid zag. Zodra mijn haar weer opgedroogd was, zag je er niks meer van gelukkig.
Echter zei de kapster dit keer ook, dat mijn haar enorm uit viel. Ze zei zelfs dat ze het bij zó'n jonge leeftijd eigenlijk nog niet zo extreem heeft meegemaakt. Niet echt fijn om te horen.. Ze liet het ook zien, ze haalde één keer de kam lichtjes door m'n haar, en hele plukken vielen er op de grond. Of als ik 's ochtend wakker werd, lag ook mijn kussen vol haar (zeker wel een stuk of 30). Toen vroeg ze, of het misschien een idee was om mijn haar te millimeteren! Eigenlijk was ik dat lange haar al een poosje zat, dus ik heb gezegd dat dat goed was. Na altijd halflang krulletjeshaar gehad te hebben, heb ik nu gemillimeterd haar!
Maar, nu ik mijn haar gemillimeterd heb, valt mijn dunner wordende kruin amper meer op. Maar nu juist op mijn hoofd wat meer op valt! Mijn inhammen lopen als een V naar elkaar toe over het hoofd. Ik heb 2 foto's bijgevoegd.

Na altijd gedacht te hebben "het komt wel een keer", ben ik nu op een punt gekomen dat ik het wél graag wil aanpakken. Ondanks de complimenten die ik krijg over mijn gemillimeterd haar, wil ik het toch liever weer lang laten groeien naar krulletjes. Maar dan wil ik liever niet meer zulke grote hoeveelheden haar verliezen. Overigens wil ik het alleen stabiliseren/doorschuiven tot latere leeftijd, en niet mijn hele leven een volle haardos hebben o.i.d. Als ik kijk naar jongens eind 20/begin 30, is zeker 80 procent wel kalend/beginnend kalend. Ik vind alleen 19/20 jaar te jong om al kalend te worden.
Nu zit ik nog erg te twijfelen. Ik heb sowieso gisteren al Topik besteld, om het e.e.a. te camoufleren. Maar nu wil ik eigenlijk ook starten met Fina en/of Minox. Nu zit ik alleen te twijfelen om dat via de dokter te kopen (op recept), of via internet? Fina wilde ik dan via deze website bestellen: http://www.unitedpharmacies.nl/medic...0-p-1-c-3.html Maar dan mijn vraag, maakt het nog uit of ik voor de Finax 1MG, of de Finpecia 1MG ga? Buiten het kleine prijsverschil, zit er verder nog verschil in? Of is Fina gewoon Fina? Ik heb alleen nog geen Creditcard, dus die heb ik aangevraagd waar ik nog op aan het wachten ben. Verder wilde ik dan Minox ook via die website bestellen, of via een andere website? Of toch maar beter langs de dokter, en op recept?

Verder nog even over mijn familie. Ik heb het er laatst met mijn moeder over gehad, ik heb mijn opa nauwlijks gekend, dus even gevraagd hoe oud hij was toen die kaal werd, aangezien ik las dat je het voornamelijk van de vader van je moeder erft. Zij had een oud fotoboek gepakt, en daar zijn we tot de conclusie gekomen dat het rond de 30 was toen die echt kaal werd. Verder even naar mijn neven van die kant gekeken, die zijn nu allebei boven de 30, en beginnend kalend.
Van mijn vaderskant, mijn opa en mijn vader waren allebei op jonge leeftijd al kalend. Mijn opa begin 20, en mijn vader op z'n 25ste. Geen neven van die kant.

Beetje veel tekst en vragen, maar ik hoop dat jullie mij willen adviseren!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0329.jpg‎ (152,4 KB, 1051x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0333.jpg‎ (146,7 KB, 1291x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0471.jpg‎ (148,5 KB, 919x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1922.jpg‎ (174,2 KB, 1217x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1921.jpg‎ (202,3 KB, 1111x gelezen)
BX-rijder is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2010, 18:30   #2
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Hej!

Ten eerste moet ik zeggen dat jouw kapster zwaar overdrijft. Ja je hebt inhammen en ja je kruin is aan het dunnen maar ken genoeg jongens die er op hun 20ste stukken erger uitzien.
Ten tweede heb je geluk met je haarstructuur. Je haar ziet er dik uit en krullen zorgen voor extra volume. Aangezien je er toch redelijk vroeg bij bent en je begint met minox en fina kan je denk ik een erg goed resultaat bereiken. Als je bij de lucky ones hoort krijg je een beetje hergroei, wordt de voorkant weer wat voller en kan je het gewoon weer laten groeien want je hebt perfect haar om inhammen te camoufleren.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2010, 18:36   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je familiegeschiedenis geeft je wel een grotere kans op kalen, dus je kunt je op z'n minst wel beginnen verdiepen in opties (wat je dus al doet).

Minox 2% kan zonder recept in Nederland. Je kunt het ook via Ebay kopen of zien of hier in de koopjeshoek iemand er vanaf wil. En fina is inderdaad fina. Als je voor goedkoop gaat, dan zijn 5mg pillen het allergoedkoopst in gebruik. Iedere dag dan 1/4e pil.

Voor de rest ben ik het met INT eens, zo heel veel lijkt me nog niet loos en je hebt in ieder geval meer opties dan alleen een gemillimeterd kapsel ... wat je wel lekker stoer staat en heel onderhoudsvrij is, maar wat na de zomer misschien toch gaat vervelen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2010, 20:39   #4
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Eerlijk is eerlijk...'t hoefijzer is zich al duidelijk aan het vormen.

Qua haarlijn ziet het er misschien nog puik uit, maar dit hoeft maar een jaar of één/twee nog te duren en dan staat er enkel nog een pluk.

Nu vind ik dit kapsel er zeer vlot uitzien, maar kan heel goed begrijpen dat er nu actie ondernomen moet worden.

Laatst gewijzigd door norwood2; 2 juli 2010 om 20:43
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2010, 21:39   #5
BX-rijder
Citroën freak
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Locatie: Amerongen
Berichten: 16
Geslacht:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad heel dik haar, wat zeker een voordeel is. Ook vielen mijn krullen altijd over m'n inhammen, waardoor die ook vrijwel niet te zien waren. Maarja, de kruin. Die zie je zelf eigenlijk nooit, dus als je er meerdere keren op gewezen wordt..

Stabilisatie ben ik al erg blij mee, hergroei is natuurlijk altijd meegenomen, maar hoeft wat mij betreft niet persé. Het is alleen zo confronterend steeds om je hoofdkussen na het slapen vol haren te hebben, na het haren wassen handen vol haar te hebben, en met het afdrogen dat alles langs je dwarrelt.. Met dit huidige kapsel heb ik daar niet zo last van, haha.

Minox dus eerst de 2% proberen? Dan gaan we dat volgende week even halen bij de Appotheek!

Dan wacht ik even totdat ik mijn Creditcard binnen heb gekregen, en dan ga ik de Fina ook bestellen, de 5MG versie, en dan in 5en delen. Het ging mij overigens niet om het goedkoopst, maar ik zag van de 1MG twee merken, waarvan de één 3,95 was, en de ander 5,50. Allebei 10 tabletten etc, alleen een ander merk. Ik vroeg me af wat dat prijsverschil nou inhield, maar Fina is dus gewoon Fina, ongeacht welk merk. Dat is duidelijk! Ik ben benieuwd of het bij mij bijwerkingen gaat geven.

Laatst gewijzigd door BX-rijder; 2 juli 2010 om 21:44
BX-rijder is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 11:38   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BX-rijder Bekijk bericht
... dan ga ik de Fina ook bestellen, de 5MG versie, en dan in 5en delen..
In 5 stukjes verdelen, gaat echt niet lukken, daarom worden de tabletten gewoon in vieren gedeeld.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 14:00   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Eerlijk is eerlijk...'t hoefijzer is zich al duidelijk aan het vormen.

Qua haarlijn ziet het er misschien nog puik uit, maar dit hoeft maar een jaar of één/twee nog te duren en dan staat er enkel nog een pluk.
Waarvoor die onnodige bangmakerij net als van zijn kapster?

Ik vind het knap dat je nu al een hoefijzer ervan kunt maken, ik zie dat in de verste verte niet, mede omdat die plekken niet op de foto's te zien zijn.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 15:37   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik vind het knap dat je nu al een hoefijzer ervan kunt maken, ik zie dat in de verste verte niet, mede omdat die plekken niet op de foto's te zien zijn.
Norwood2 is daar kampioen in.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 18:27   #9
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Waarvoor die onnodige bangmakerij net als van zijn kapster?

Ik vind het knap dat je nu al een hoefijzer ervan kunt maken, ik zie dat in de verste verte niet, mede omdat die plekken niet op de foto's te zien zijn.
ik zie het ook vrij duidelijk hoor.

denk dat norwood dit bedoeld :



Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_19212.jpg‎ (173,3 KB, 516x gelezen)

Laatst gewijzigd door gwennie; 3 juli 2010 om 18:31
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 19:10   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gwennie Bekijk bericht
ik zie het ook vrij duidelijk hoor.

denk dat norwood dit bedoeld :
Dat is geen hoefijzer. Dat kun je alleen herkennen op foto's recht vanboven. Wat je op die foto aangeeft zou een heel voorzichtige eerste aanzet naar de vorming van een 'eilandje' kunnen zijn. Maar echt helemaal zeker kan ik daar op je foto's niet van zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 21:46   #11
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gwennie Bekijk bericht
ik zie het ook vrij duidelijk hoor.

denk dat norwood dit bedoeld :

Dank jewel Gwennie. Ik zit hier niet om mensen nog onzekerder te maken. jammer dat dat hier geïnsinueerd wordt.

Hoefijzer of eiland, als je dit niet ziet, dat kan, maar ga mij er niet op aankijken. Loop liever even bij Hans Anders naar binnen.

Ik zal het ff laten zien. Foto + hoefijzer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1921.jpg‎ (26,5 KB, 237x gelezen)
Bestandstype: jpg hoefijzer.jpg‎ (4,2 KB, 104x gelezen)

Laatst gewijzigd door norwood2; 3 juli 2010 om 21:53
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 21:47   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Norwood2 is daar kampioen in.
Tuurlijk meid, spreek maar weer voor je beurt. Daar heb jij al enkele gouden medailles in.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2010, 00:45   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Tuurlijk meid, spreek maar weer voor je beurt. Daar heb jij al enkele gouden medailles in.
Ik wist niet dat ik op mijn beurt moest wachten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2010, 19:20   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dank jewel Gwennie. Ik zit hier niet om mensen nog onzekerder te maken. jammer dat dat hier geïnsinueerd wordt.

Hoefijzer of eiland, als je dit niet ziet, dat kan, maar ga mij er niet op aankijken. Loop liever even bij Hans Anders naar binnen.

Ik zal het ff laten zien. Foto + hoefijzer.
Bekijk een kalend hoofd eens van boven, dan zie je een hoefijzer. De haarkrans. Je moet niet dezelfde term voor een heel ander fenomeen ('eilandje') gaan gebruiken. Dat wekt spraakverwarringen in de hand.

De foto is niet dermate scherp dat ik er 100% zeker uitspraken op durf te baseren, maar ja, de suggestie dat zich binnen enige tijd een eilandje gaat vormen lijkt er wel op naar voren te komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 18:31   #15
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Bekijk een kalend hoofd eens van boven, dan zie je een hoefijzer. De haarkrans. Je moet niet dezelfde term voor een heel ander fenomeen ('eilandje') gaan gebruiken. Dat wekt spraakverwarringen in de hand.

De foto is niet dermate scherp dat ik er 100% zeker uitspraken op durf te baseren, maar ja, de suggestie dat zich binnen enige tijd een eilandje gaat vormen lijkt er wel op naar voren te komen.
Dat eilandje zie ik er wellicht wel van komen, maar Norwoord zit appels met peren, oftewel eilandjes met hoefijzers te vergelijken...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kalend? Obscure AGA - Algemeen 13 25 maart 2011 03:52
Net 20 jaar en beginnend kalend BX-rijder AGA - Algemeen 1 13 maart 2010 23:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.