Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2015, 20:35   #1
xetrys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Inhammen

Hoi,

Ik ben 20 jaar. Heb al een aantal jaar stevige inhammen (op mijn 18e merkte ik het op), geen idee wanneer ze echt zijn ontstaan. Nu zit ik er de laatste tijd mee dat ik het nogal irritant vind om een geschikt kapsel te vinden en het liefst zou ik wat aan de inhammen willen doen. Maar wat? Ik heb verder niet het idee dat ik echt kalend ben (geen haaruitval oid) maar wie weet?

Bijgevoegd zijn foto's van mijn haar. De eerste is van twee jaar geleden. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over welke stappen ik eventueel zou kunnen ondernemen?

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1013568_546036342124618_1580295609_n.jpg‎ (16,7 KB, 165x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 2.jpg‎ (97,8 KB, 162x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 3.jpg‎ (80,8 KB, 132x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 4.jpg‎ (141,6 KB, 117x gelezen)
Bestandstype: jpg Picture 5.jpg‎ (116,4 KB, 112x gelezen)
xetrys is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2015, 21:26   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mm ja het is wel iets meer inhammen dan een 'normale haarlijn' (zover dat bestaat).
Heb je het gevoel dat de inhammen erger zijn geworden over 2 jaar, of zijn ze hetzelfde gebleven?
Als dit gewoon jouw haarlijn is kun je er kwa medicatie etc. niet veel aan doen.
Een (vrij heftige) optie is dan een haartransplantatie, maar ik adviseer je daar nog zeker 5 jaar mee te wachten.

Heb verloopt het haarpatroon bij de mannen in je familie?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2015, 03:19   #3
xetrys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Hoi,

Ik heb niet echt het idee dat de inhammen voor mijn gevoel groter zijn geworden. Het kan wel, maar dan niet veel. Als je op de eerste foto kijkt zie je dat ze twee jaar geleden ook al vrij groot waren. Wat me wel opvalt zijn kleine kale plekjes met een paar haartjes zo rondom de inhammen. Is geloof ik redelijk goed te zien op de tweede foto. Weet niet of dit iets betekent?

Het haarpatroon in mijn familie weet ik niet helemaal. Vader heeft wel inhammen, maar ik schat zo de helft van wat ik heb. Hij is nu 50 en zijn haar is langzaamaan aan het uitdunnen (kaal plekje kruin), maar van kaalheid nog lang geen sprake. Opa van vaders kant zijn haar lijn is een stukje teruggetrokken, maar niet veel en hij heeft nog altijd zat haar. Broer (16) heeft nog gewoon een strakke haarlijn. Qua haar heb ik sowieso meer van mijn moeder weg (dikte etc). Moeder heeft niks te klagen. Opa van moeders kant is wel redelijk kaal, maar niet geheel (hij is dan ook al ruim in de 80). Weet echter niet het verloop daarvan, zou ik moeten navragen.

Tja, zo'n haartransplantatie is natuurlijk lastig. Als ik zoiets al zou laten doen zou ik er geen 5 jaar mee wachten. Ik snap de bezwaren (als je opeens sterk kaalt sta je voor lul en heb je je geld verkwitst), maar andersom; je leeft maar een keer en over 5 jaar zal je er wel (al dan niet geforceerd) vrede mee hebben gesloten.
xetrys is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2015, 09:40   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Dan zou ik toch eerst proberen stabilisatie te krijgen. Ik weet niet hoe je tegenover medicijnen staat? Die kunnen er wel voor zorgen dat je misschien niet verder kaalt en is gewoon een goede voorbereiding op een eventuele haartransplantatie. Gezien je nog maar 20 bent zou ik dan eerst met Minoxidil beginnen. Na een periode gebruik eventueel met RU (wel prijzig). En over een paar jaar misschien aan een DHT remmer als Finasteride/Dutasteride of iets dergelijks. En als afsluiting een HT dus. Maar goed, wil je wel aan de medicijnen? Je moet ze wel voor altijd blijven gebruiken. Of je neemt de gok zoals je zelf aangeeft en je ondergaat een HT en je ziet wel hoe het uitpakt met eventueel verdere kaling.

Laatst gewijzigd door Reet; 8 mei 2015 om 09:50
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2015, 18:14   #5
xetrys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Volgens moeder heeft zij het haar van haar moeder. Broers en neven van ma, daarvan zijn er wel veel die kalend/kaal zijn. Heb besloten om volgende week eens naar de huisarts te gaan, en dan zal ik waarschijnlijk wel naar de dermatoloog worden gestuurd. Hou jullie ongetwijfeld op de hoogte. Medicijnen heb ik geen problemen mee, zolang ik er geen rare bijwerkingen van heb. Een HT zal ik sowieso niet laten doen op korte termijn, heb niet alleen het geld nu niet, aan de andere kant, nu ik weet dat die mannen allemaal kalend zijn/waren, wil ik eerst eens een over een jaar bekijken hoe het ervoor staat.

Laatst gewijzigd door xetrys; 8 mei 2015 om 18:17
xetrys is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2015, 00:29   #6
TJBG
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Hier precies dezelfde situatie. Ook 20 jaar en precies dezelfde inhammen. Zelf ben ik van plan om te proberen de inhammen te verkleinen door middel van de dermaroller + lavendel olie methode. Deze methode heb ik uit het filmpje van de link hieronder en ziet er uit als de moeite waard om te proberen. Helaas is een HT op onze leeftijd nog niet echt een optie.


https://www.youtube.com/watch?v=yfIntoICWR8
TJBG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2015, 13:37   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
uh ok, succes.
Valt voor mij onder het rijtje knoflook op je hoofd smeren..
Maar wie weet.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.