Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2015, 20:18   #1
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Gevoel van oud voelen 23 (kalend, gewicht aankomen)

Beste Haarwebers,

Jaren geleden sportte ik en maakte ik mij weinig zorgen om mijn uiterlijk.

De laatste tijd ben ik erg druk bezig met stage, werken etc. en kom ineens erg veel aan (10 kg in een half jaar), ook lijkt mijn haar frontaal weer dunner door te zetten.

Enerzijds denk ik steeds meer als ik werk en klaar ben met studie maakt uiterlijk een stuk minder uit.

Anderzijds denk ik je ben gek, doe alles er nu aan om je goed, jong, fris te voelen, uit te gaan en grenzen te verleggen.

Het sporten is niet het probleem, ik weet hoe ik dit moet opbouwen en doorzetten. Mijn haar word ik toch een beetje wanhopig van. Ik heb een tijd finasteride gebruikt (1,5 jaar) met mega resultaten. Hiermee ben ik gestopt door mindere erecties.

Het slikken/gebruiken van minox & saw palmento geeft veel mindere resultaten na een maand of 2 en stop ik er weer tijdelijk mee en vindt het plakkerig omslachtig en voel mij minder energiek.

Het liefst neem ik tijdens een vakantie a.s. zomer weer even een vracht finasteride mee en kan ik weer mee vooruit. Toch blijf ik psychisch steeds meer denken kap met die bagger, maar als iets een stap achteruit gaat moet ik er toch weer een tijdje aan wennen.

Wat te doen/ klopt het dat saw palmento bijna geen bal doet vergeleken met fina? (omdat fina mega resultaten gaf en al na 2 maanden merkbaar door dikkere en vollere haren dacht ik dit in saw palmento een makkelijker verkrijgbaar en stabilisatie product te zien).

P.S.waarom moet het zo vroeg komen... mocht ik mid 30 zijn is het ook zeer kut,maar veel gemakkelijker te accepteren.. en had dit dan ook waarschijnlijk gedaan (mits relatie/ in een stabiele setting).

Laatst gewijzigd door spinner1; 14 mei 2015 om 20:20
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2015, 11:53   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je verhaal klinkt echt warrig..maar ik denk dat dat goed omschrijft wat er momenteel aan de hand is.

Zowel je verhaal als je regime lijken erg wispelturig. Je lijkt niet goed te weten wat je nu wilt en ook niet wat je ermee moet doen.. En niet zo gek, je bent 23 en je haar valt uit, wie had dat nu van tevoren zien aankomen..

Om je vragen te beantwoorden. Ja saw palmetto is minder sterk dan finasteride, maar het kan wel bijdragen aan je strijd tegen haaruitval. En na 2 maanden stoppen met minoxidil heeft geen enkele zin, dan had je beter niet kunnen beginnen.

De discussie over leeftijd is een gevoelige.. Het is lastig om je nu in te leven hoe het is als je ouder bent, maar alles lijkt eenvoudiger als het pas later komt. Er zijn hier een aantal oudere leden die het niet met je eens zijn, maar ik kan mij wel vinden in je gedachte.

10kg aankomen in een halfjaar is overigens wel een serieus getal. Hier moet je toch een flinke levensverandering voor maken..Wat is er gebeurd de laatste tijd? Een stage kan drukte veroorzaken, maar stop je daarmee ook met bewegen en gezond eten?
----

Ik weet dat het lastig is, maar probeer voor jezelf een aantal zaken op een rijtje te krijgen. Bedenk wat voor jou belangrijk is en hoe je dat gaat bereiken.

Ik heb een aantal artikelen geschreven over haaruitval accepteren op mijn blog. Misschien heb je daar nog iets aan. Succes, en laat ons weten wat je gedachtes zijn.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2015, 15:32   #3
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Je verhaal klinkt echt warrig..maar ik denk dat dat goed omschrijft wat er momenteel aan de hand is.

Zowel je verhaal als je regime lijken erg wispelturig. Je lijkt niet goed te weten wat je nu wilt en ook niet wat je ermee moet doen.. En niet zo gek, je bent 23 en je haar valt uit, wie had dat nu van tevoren zien aankomen..

Om je vragen te beantwoorden. Ja saw palmetto is minder sterk dan finasteride, maar het kan wel bijdragen aan je strijd tegen haaruitval. En na 2 maanden stoppen met minoxidil heeft geen enkele zin, dan had je beter niet kunnen beginnen.

De discussie over leeftijd is een gevoelige.. Het is lastig om je nu in te leven hoe het is als je ouder bent, maar alles lijkt eenvoudiger als het pas later komt. Er zijn hier een aantal oudere leden die het niet met je eens zijn, maar ik kan mij wel vinden in je gedachte.

10kg aankomen in een halfjaar is overigens wel een serieus getal. Hier moet je toch een flinke levensverandering voor maken..Wat is er gebeurd de laatste tijd? Een stage kan drukte veroorzaken, maar stop je daarmee ook met bewegen en gezond eten?
----

Ik weet dat het lastig is, maar probeer voor jezelf een aantal zaken op een rijtje te krijgen. Bedenk wat voor jou belangrijk is en hoe je dat gaat bereiken.

Ik heb een aantal artikelen geschreven over haaruitval accepteren op mijn blog. Misschien heb je daar nog iets aan. Succes, en laat ons weten wat je gedachtes zijn.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Snap dat accepteren de beste oplossing is. Merk wel als je tussen veel mensen zit van middelbare leeftijd maakt het weinig uit, tussen studenten is het toch een zwaarder kaalheid te accepteren.

Het aankomen komt door onregelmatig, ongezond eten en niet meer bewegen (laat thuis en met de bus/trein naar de stageplek).

Ik ga nu iedere ochtend en iedere avond minox smeren + een pil saw palmento nemen en moet gewoon even doorzetten.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2015, 15:54   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
23 jaar? Je komt net kijken!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 16:33   #5
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
@Spinner1

Ik lees dat je bijwerkingen ervaart mbt Fina en supplementen. Ik raad je sterk aan om deze thread even te lezen voor je verder gaat met je behandeling. Je klachten komen best aardig overeen met hetgeen ik namelijk heb ervaren.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.