Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2015, 07:56   #1
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
32 jaar haar dunt uit

Hallo ik ben een man van 32 jaar en sinds een jaar merk ik een achteruitgang van mijn haarvolume. De laatste tijd gaat dit gepaard met netelroos op de hoofdhuid. Ik zou graag een kuur volgen met geen bijwerkingen. Dus een vitamine kuur en aangepaste shampoo om haaruitval tegen te gaan.
Minoxidil en consoorten is voor mij uitgesloten aangezien ik een heel gevoelige lever en schildklier pathologie heb. Wie heeft er tips voor mij?
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 15:07   #2
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
De bekende onder de shampoos zijn Revita en Regenepure.
Over vitamines kan je hier wat lezen http://www.gezondheidsplein.nl/dossi...tval/item68515
Bij winkels zoals kruidvat verkopen ze ook potjes met vitamines tegen haaruitval.
Verwacht alleen geen wonderen van een shampoo en wat vitamines.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 15:30   #3
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Dus de enige mogelijkheid is iets opstarten dat eigenlijk nefast is voor uw gezondheid? Daar bedoel ik minox mee en fnasteride? Zijn er geen natuurlijke middelen? Wat is beste haar kuur/ shampoo
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 18:16   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
'Nefast' is onzin. Het kan, kan, mogelijk negatieve bijwerkingen hebben. Net als alle medicatie. Dat maakt medicijnen niet nefast voor je gezondheid.

Als je serieus en oprecht meent dat 'natuurlijk' per definitie goed is voor je gezondheid, dan kom ik echt nooit bij je eten. Zeker niet als je net in het bos lekker gezond paddenstoelen bent wezen plukken. 'Natuurlijk' is vooral hip onder stadsmensen die ver van de natuur staan.

Als er goede 'natuurlijke' middelen waren om je haren te laten groeien, dan waren die vast al eeuwen geleden ontdekt door volkeren die veel dichter bij de natuur leefden dan wij.

Maar goed, alle medicatie, ook de 'natuurlijke' middelen, vormt een belasting voor de lever. Met jouw aandoeningen kun je het beste gewoon accepteren dat je kaal wordt. Ondertussen kun je er door goede verzorging van je haar en goed gekozen kapsels wel voor zorgen dat je zo goed mogelijk voor de dag komt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 11:43   #5
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Dus uw enige raad dat u geeft is dit? haha
Er bestaan wel andere mogelijkheden dan deze 2 (minoxidil en finasteride) en toch geef je ze niet mee..

toch bedankt voor de bedenkelijk wijze raad
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 11:44   #6
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Toch nog even mee geven dat de oude volkeren die dicht bij de natuur stonden niet gebukt gingen onder het hedendaags schoonheidsideaal en zich niet prioritair bezig hielden om een cure te vinden voor kaalheid..

;-)
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 12:50   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ook in oude tijden smeerden ze krokodillenpoep op hun hoofd en lieten ze honden op hun kruin plassen. Ze waren wel degelijk met hun uiterlijk bezig. Ook de paar natuurvolkeren die er nu nog zijn besteden aandacht aan hun uiterlijk, soms meer nog en in extremere mate dan de gemiddelde Nederlander.

Maar goed, je kunt een hele cocktail aan middelen proberen. MSM, groene thee, anti-oxidanten, saw palmetto, arganolie, .... Ze zijn vaak heel natuurlijk in plantages gekweekt, uit verre windstreken aangevlogen, gedistileerd, verwerkt, verpakt, vermengd en verfijnd. Wellicht geven ze je haarkwaliteit een duwtje in de rug, maar je moet niet de illusie koesteren dat je er erfelijke kaalheid mee op afstand houdt

Maar wees voorzichtig in jouw situatie, want alles wat je bloed terecht komt en niet wordt benut in lichaamsprocessen moet op enig moment in de lever worden afgebroken en via de nieren worden afgevoerd. Alles, natuurlijk of niet.

Wellicht moet je beperken tot middelen voor uitwendig gebruik. Slangenolie, berkenwater, ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2015, 08:49   #8
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Ik gebruik nu Regenepure Shampoo in combinatie met de conditioner van REgenepure. Ik heb de indruk dat mijn haar er vetter van wordt en pijnlijk aanvoelt. Heeft iemand daar nog gelijkaardige ervaring mee? Ik neem ook de capsules van Foligain in.
Iemand nog raadgevingen wat ik nog kan aanbrengen of innemen?

Groeten en bedankt
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2015, 09:20   #9
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oswaldtvn Bekijk bericht
Ik gebruik nu Regenepure Shampoo in combinatie met de conditioner van REgenepure. Ik heb de indruk dat mijn haar er vetter van wordt en pijnlijk aanvoelt. Heeft iemand daar nog gelijkaardige ervaring mee? Ik neem ook de capsules van Foligain in.
Iemand nog raadgevingen wat ik nog kan aanbrengen of innemen?

Groeten en bedankt
Capsules van Foligain doen niets tegen AGA. Wil je je haaruitval remmen dan moet je beginnen aan de big 3; finasteride, minoxidil en shampoo met ketoconazol ( zoals regenepure of revita ). Dat je als nieuweling in de "haaruitvalwereld" over natuurlijke middeltjes begint is logisch. Echter,natuurlijke middeltjes die zouden helpen tegen AGA zijn (bijna?) allemaal onzin en is alleen maar geldverspilling. Wil je een kans maken je haren te behouden dan niet bang zijn en finasteride of dutasteride proberen en zien wat er gebeurt. En niet door zeuren over natuurlijke middeltjes.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2015, 22:49   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Hey Oswald,

De leverbijwerking van fina heb ik zelf nooit gehoord en ik ken behoorlijk wat mensen die het gebruiken, ook op haarweb ben ik niet tegengekomen. Moet er wel bij vertellen dat sommige bijsluiters van fina leverbelasting wel hebben opgenomen in hen bijsluiter, onder het kopje zeer zelden. Dat is echter voornamelijk bedoeld voor 5 mg patienten denk ik, 1 mg moet niet veel voorstellen voor de lever. Wat is 1 mg?

Mocht je bang zijn voor je lever en toch willen gebruiken. Drink dan minimaal 2,5, het liefst 3 a 5 liter per dag aan water.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 20:42   #11
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Hallo,
ik gebruik de Regenpure shampoo + conditioner. Wil overschakelen naar een lotion met minox in of lichtste vorm van fina. wat is de werking van msm?
Ik heb een nare bijwerking van regenepure dat mijn haar heel vettig wordt, is dat ook het geval bij lotion met minox? wat kan je er aan doen?

vriendelijke groeten
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 20:57   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
MSM doet niets tegen haaruitval, maar het kan -volgens sommige bronnen- positief zijn voor de kwaliteit van je haar en voor het groeitempo.

Minoxidil moet je zo min mogelijk op de haren en zoveel mogelijk op de huid aanbrengen. Natuurlijk is het onvermijdelijk dat er altijd wat op de haren komt. Er zijn diverse varianten minoxidil. De lotion en de foam, maar ook lotions en foams van verschillende farmaceuten. Dus je kunt aardig shoppen naar een variant die jou het beste bevalt.

Zelf gebruik ik al jaren heel tevreden Kirkland, maar anderen vinden die 'te vettig'. Misschien verschilt het ook van persoon tot persoon hoe je een middel beleeft.

Het beste kun je niet meteen al de eerste keer een jaarvoorraad bestellen. Zelfs al betekent het dat je relatief duur uit bent. Je hoeft dan tenminste niet het restant met verlies te verkopen, als het toch niet bevalt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 18:18   #13
oswaldtvn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Ik gebruik nu Regenpure DR en REgenepure volume conditioner.
HEb het gevoel dat dit niks helpt en haar alleen maar vettig wordt door silliconen die er in verwerkt zijn.
De jeuk en schilfers /korsten gaan er ook niet mee weg (wat helpt hier tegen)
Iemand ideeen voor mij?
welke minoxidil foam en lotion is niet vettig?
oswaldtvn is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 18:46   #14
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Probeer de krikland foam eens. Heb geen last meer van schilfers nu ik nog maar 1x per dag de lotion gebruik. De tweede keer gebruik ik bovenstaande foam.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2015, 23:35   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oswaldtvn Bekijk bericht
Hallo,
ik gebruik de Regenpure shampoo + conditioner. Wil overschakelen naar een lotion met minox in of lichtste vorm van fina. wat is de werking van msm?
Ik heb een nare bijwerking van regenepure dat mijn haar heel vettig wordt, is dat ook het geval bij lotion met minox? wat kan je er aan doen?

vriendelijke groeten
Als je Minoxidil lotion wilt proberen van Kirkland dan kan ik zeggen dat deze best vettig is. De foam van Kirkland kan ik niet over oordelen. Wat ik altijd als zeer prettige Minoxidil heb ervaren is gewoonweg de Minox van de apotheek, die ze op recept maken. Vrij prijzige bedoening maar vind deze toch het lekkerste intrekken en is niet vettig. Vanwege de kosten heb ik ook andere Minoxidil lotions geprobeerd maar dit was geen success om het zacht uit te drukken. Nu gebruik ik de kant en klare Minoxidil die ik gewoon bij de apotheek bestel. Merk is " apotheek de magistrale bereider". Deze scheelt de helft in prijs tov die de apotheek zelf maakt, maar is nog altijd €45 per 100 ml 5%. Maar ook deze is niet vettig en trekt vrij snel in.

Ohja... Waarom laat je niet kijken naar je vettige hoofdhuid door de dermatoloog? Iets brengt de hoofdhuid uit balans en zorgt voor een overactieve talgproductie. Ook veel wassen met shampoo of heet douchen werkt dit in de hand.

Laatst gewijzigd door Reet; 20 juni 2015 om 23:41
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.