Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2015, 15:49   #1
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Kaal op achterhoofd

Het valt mij de laatste tijd op dat het haar op mijn achterhoofd een stuk dunner aan het worden is. Ook merk ik dat ik veel haaruitval heb.

Mijn vader is kaal mn opa is kaal.

Zien jullie iets op mijn foto? Aangezien ik echt mijn hoofdhuid zie.

Of is dit normaal?

Hartelijk dank
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2015, 15:52   #2
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
foto

http://www.haarweb.nl/forum/album.ph...pictureid=2700
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2015, 18:08   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Beoordelen op basis van een foto is niet te doen. Je hebt genoeg haar, wat niet wilt zeggen dat er niets aan de hand is. Je hebt veel haaruitval zeg je, meer als normaal? Dan kun je twee dingen doen. Afwachten en in de gaten houden. Of naar een goede dermatoloog. Verder heb je geen factoren zoals heftige stress of ziekte gehad enige tijd geleden? Dat zou nog iets kunnen veroorzaken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2015, 21:22   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Hey Nikson,

Hoe oud ben je en wanneer is het begonnen? Is het ineens gegaan of is het een proces?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 08:55   #5
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Beoordelen op 1 foto

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Beoordelen op basis van een foto is niet te doen. Je hebt genoeg haar, wat niet wilt zeggen dat er niets aan de hand is. Je hebt veel haaruitval zeg je, meer als normaal? Dan kun je twee dingen doen. Afwachten en in de gaten houden. Of naar een goede dermatoloog. Verder heb je geen factoren zoals heftige stress of ziekte gehad enige tijd geleden? Dat zou nog iets kunnen veroorzaken.
Hallo Reet,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik begrijp dat op basis van 1 foto beoordelen niet te doen is.

Maar je ziet toch duidelijk mijn hoofdhuid en dat het rond de kruin een stuk dunner is?

Ja vind overal haar en heb het gevoel dat het nooit zo dun was.. Maar zie jij dan niks op die foto? Is het normaal?

Geen stress, geen ziekte
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 08:58   #6
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
34 jaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Hey Nikson,

Hoe oud ben je en wanneer is het begonnen? Is het ineens gegaan of is het een proces?
beste Kalekop,

Ik ben 34 jaar oud het is nu een paar weken bezig. Dat ik naar mijn inziens veel haren verlies.

Zie jij iets afwijkends op de foto die ik gepost heb?

Ja een proces van een paar weken.. niet langer denk ik.. Het viel me op en dacht laat ik eens een foto maken en toen zag ik dit...
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 10:53   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Hoi Nikson,

Wat ik zie:

wervelwindje ziet er vrij normaal uit. Maar onder dat wervelwindje zie ik wat hoofdhuid tussen de haren door. Of dit komt doordat de haren daar iets omhoog staan ipv plat tegen het hoofd, of door gel/wax of wat vochtig haar is voor mij echt niet te zien. Net zo min kan ik op basis van een foto zeggen dat het uitdunning is. Daarvoor zouden we van heel dichtbij echt op de hoofdhuid moeten kijken naar de implantatie (haar hoeveelheid) van het haar, en dat is echt niet te doen vanaf een foto. Een goede dermatoloog of misschien je kapper zou dit wel kunnen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 13:35   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Hey Nikson,

ik sluit mij bij de mening van Reet aan, probeer eens de boel scherp in de gaten te gaan houden door middel van het maken van foto's. Om de 2 weken een foto maken van de status van je haren, na bv kappersbezoek is wel handig, zodat je voortdurend vanaf dezelfde kapselsituatie een meting kan maken van je haardos. Als je merkt dat het gebied steeds kaler wordt, dan logischerwijs actie ondernemen.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 15:01   #9
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Hey Nikson,

ik sluit mij bij de mening van Reet aan, probeer eens de boel scherp in de gaten te gaan houden door middel van het maken van foto's. Om de 2 weken een foto maken van de status van je haren, na bv kappersbezoek is wel handig, zodat je voortdurend vanaf dezelfde kapselsituatie een meting kan maken van je haardos. Als je merkt dat het gebied steeds kaler wordt, dan logischerwijs actie ondernemen.
Ja dankjewel! zal ik doen.

Maar zie jij nu al iets afwijkends op de foto.

Het is best kaal en dun in dat hele gebied of niet?
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 16:10   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Moeilijk te zeggen, het lijkt wel op beginnende haaruitval, durf het niet met 100 procent te zeggen.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 16:17   #11
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nikson Bekijk bericht
Ja dankjewel! zal ik doen.

Maar zie jij nu al iets afwijkends op de foto.

Het is best kaal en dun in dat hele gebied of niet?
Het is zeker niet "best kaal en dun" voor een gemiddelde 34-jarige hoor.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 16:38   #12
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
niet kaal dun

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Het is zeker niet "best kaal en dun" voor een gemiddelde 34-jarige hoor.
Nee vind je van niet? Je ziet toch wel duidelijk mijn hoofdhuid rond mijn kruin?
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 16:38   #13
Nikson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 7
Geslacht:
waarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Moeilijk te zeggen, het lijkt wel op beginnende haaruitval, durf het niet met 100 procent te zeggen.
hartelijk dank voor je eerlijke antwoord. waarom lijkt het voor jou op beginnende haaruitval?
Nikson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2015, 18:12   #14
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Nikson,

Zoals reet het al zegt, het ziet er goed uit voor een 34-jarige man. Je geeft zelf aan dat er rondom de kruin laatste weken veel haaruitval is en wat ik vanaf de foto kan waarnemen is dat er inderdaad op het kruingebied wat meer huid te zien is. Het ziet er net wat anders uit als de normale draaikolk in het kruingebied, wellicht zeer prille begin van aga, het kan zo zijn, en wellicht is het gewoon een normale haarontwikkeling en geen aga. Het beste manier om dat te achterhalen is gewoon komende periode om de zoveel weken foto maken van je haardos, zodoende kom je erachter of je last hebt van haaruitval\aga, of niet.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.