Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2007, 22:41   #1
tweetyPandora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 3
Kaal aan één kant

Hallo,

Ik heb net al gereageerd op de threat van Parker maar ik heb mij aangemeld bij dit forum om ook mijn eigen verhaal kwijt te kunnen. Dus bij deze.

Ik ben bijna 45 jaar oud en sinds 1 jaar wordt mijn haar alléén aan de linkerkant (over de gehele lengte van mijn hoofd, van voor naar achter zeg maar) dunner. Nu zullen velen denken... ach... 45 jaar oud, maar in mijn familie is niemand echt kaal en tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit gedacht aan kaal worden.

Het vreemde is echter dat sinds 1 jaar mijn haar alléén maar aan de linkerkant dunner wordt. Het is over de gehele lengte aan één kant, en dus niet zozeer alleen bij de inhammen. Het karakteristieke patroon van AA herken ik dus niet. Het ziet er vreemd uit omdat rechts (en over de rest van mijn hoofd) niets aan de hand is terwijl het links met de dag steeds dunner lijkt te worden.
Wanneer mijn haar wat langer is valt het des te meer op omdat het aan die kant veel platter valt. Logisch ook omdat er veel minder haren zijn en het volume daar veel minder is. Gel erin doen kan al niet meer want dat valt helemaal op.

Ik heb vanalles afgezocht op internet en lees wel eens wat over het feit dat kaalheid niet altijd symmetrisch hoeft te verlopen, maar dit is wel erg extreem. Daarnaast lees ik nagenoeg alleen maar reacties van inhammen die ontstaan en difuus haaruitval. Niet zozeer alleen maar aan één kant dus.
Overigens ben ik niet zo bang om kaal te worden, ook al wil ik het liever van niet. Ik ben bijna 45 dus het zou niet zo vreemd zijn. Maar toch... het blijft vreemd dat het echt maar aan één kant over de gehele lengte is en verder nergens. Wanneer het zo doorgaat met dit tempo ben ik over 1 jaar links helemaal kaal en behoud ik voor de rest gewoon mijn haar. Last van schilferingen e.d. heb ik niet, dus dermatologisch is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Ik heb dus ook geen flauw benul of dit "normaal" is of dat ik even naar de huisarts moet. Ik heb daar overigens weinig vertrouwen in en ik denk dat die ook niet meer weet te vertellen dan: "je bent al 45!". Maar nogmaals... het gaat mij niet zozeer om het kaal worden alswel om de manier waarop en het feit dat het echt éénzijdig plaatsvindt. Moet ik me ergens zorgen over maken?... toch even naar de huisarts.... Ik weet het niet

Herken iemand mijn probleem? Gaarne jullie advies.

Alvast bedankt.
tweetyPandora is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 00:34   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Maak een afspraak met een dermatoloog; huisartsen weten in 't algemeen helemaal niets over haarproblemen en interesseren zich er ook niet voor.
Slechts aan één kant kaal dreigen te worden, is natuurlijk niet normaal, zelfs niet als je 55, 65, 75 of 85 jaar zou zijn.

Ook al zou je hier een foto posten, dan kunnen wij nog steeds niet goed beoordelen wat er aan de hand is. Dat kan alleen een dermatoloog door inspectie van de hoofdhuid en (eventueel) bloedonderzoek.

Succes!
En laat s.v.p. even horen hoe 't gegaan is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 19:34   #3
tweetyPandora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 3
bedankt

Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie en wanneer ik iets meer weet laat ik het zeker even weten via dit forum.
tweetyPandora is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 22:00
kan ik kaal worden aan 1 kant parker AGA - Algemeen 24 23 april 2007 22:27
minder haar aan 1 kant barleduc Overige (haar)discussies - Algemeen 3 6 februari 2007 12:32
minder haar aan 1 kant barleduc AGA - Algemeen 0 10 januari 2007 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.