Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2014, 22:51   #16
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitty_ Bekijk bericht
Lieve lotgenoten,

Via google kwam ik op dit forum terecht, waar ik 20 febr. 2013 dit topic opende: www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31983&highlight=pasch
Inmiddels zitten we alweer ruim in het jaar 2014 en het probleem doet zicht tot mijn grote verdriet helaas nog steeds voor. Het is nu echt zichtbaar waaruit blijkt dat mensen vragen waarom mijn haar zo dun is, waar ik antwoord op geef: dat ik haaruitval heb en dat de artsen niet weten wat het is… Waarop ik ook zeg als je de gouden tip weet dan hoor ik dat graag.
Wat ik mijn nu steeds afvraag dat er toch ergens een probleem moet zijn voor het haaruitval?? Wist ik maar waar het probleem lag of al heeft het beestje maar een naam. Dan kan mij zelf er bij neerleggen of het probleem oplossen.

Nu ga ik mij zelf ook afvragen of ik mijn eigen haaruitval veroorzaak?? Wat ik haast niet in kan denken, maar je weet het niet. Rook niet, drink geen alcohol, sport 4-5 uur in de week in de sportschool doe graag mee aan de groepslessen, eet per dag zeker 2/3 fruitstukken en avond 2,5 opscheplepel groente. Ook eet ik geen vlees maar dat word vervangen door een vegetarische vleesvervanger, ei of zalm. Daarnaast slik ik van davitamon: omega 3 cupsule, davitamon compleet weerstand en de B complex. Drink veel water, groene thee en verse geperste fruit zoals sinaasappels en grape fruit.
Stress kan het ook haar uitval veroorzaken, maar zover ik weet heb ik geen stress. Ik heb een leuke baan waar ik elke werk dag met plezier heen ga. Financiële plaatje zit ook goed. En voor de ontspanning ga ik graag op vakantie.

Zijn er mensen die mijn tips/adviezen kunnen geven of weten wie mij kan helpen na het lezen van mijn topics?


In elk geval bedankt voor het lezen.

Groetjes Kitty
Hallo Kitty,

ik herken me in jouw verhaal. Toen ik 17 was viel het me op dat mijn haar goed uitgedund was. Ik ging toen met mijn 2 jaar oudere broer die kalend werd naar de dermatoloog. Dit was een begin van veel frustraties, verdriet en ontgoochelingen. Telkens weer raapte ik mijn moed samen om toch nog hoop te hebben in de medicatie minoxidil, vitamines, speciale shampoos tegen haarverlies... toen ik 29 was heb ik mijn hoop in een haartransplantatie gesteld, maar tevergeefs....
Vorig jaar heb ik een synthetisch haarwerk aangeschaft en ik heb al veel herhaald dat ik het beter vroeger had gedaan maar vroeger had ik de moed niet.

Men reageert heel positief op mij nieuw kapsel en niemand ziet dat het niet echt is. Ik heb heel veel zelfvertrouwen gekregen en kan nu alle leuke uitstapjes doen waar in vroeger geen zin voor had omwille van mij dunne haren die ik telkens vol haarlak spoot.

een haarwerk is een hele verademing voor mij en ik was blij dat ik verlost was van dat gedoe met al die haarproducten.

ik wens jou en je zus heel veel moed om de stap naar een haarwerk te zetten.

groeten
marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2014, 23:04   #17
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Minox is niet het enige legale middel: androcur is dat ook. Kan worden voorgeschreven door de dermatoloog. En er zijn genoeg vrouwen bij wie dit helpt (maar dus ook bij wie het niet helpt, vestig hier dus net al je hoop).
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2014, 14:07   #18
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Van wat ik intussen gelezen heb (op niet-medische sites wel, zoals idd Wikipedia), gaat het over mannen en borstkanker. En is het ook niet zeker dat de link er is… Maar natuurlijk, omdat vooral mannen fina nemen (voor prostaat), is het ook logisch dat er zich vaker bij mannen iets voordoet. Ik ga het er in ieder geval met mijn endocrinoloog over hebben, die ik binnen een dikke maand zie.
Ik wil jullie hier wel van op de hoogte houden, als jullie dat willen?

Ja, Cloud, die vraag over Androcur en Diane 35 heb ik me ook al gesteld. Ook daar veel negatieve berichtgeving, zelfs over vrouwen die overlijden aan emboliën (hierboven linkte iemand fina aan embolie, maar denk dat die persoon in de war was met Diane 35). Toch blijft mijn dokter het voorschrijven. De 'nuancering' is namelijk dat elke pil een verhoogd risico op trombose met zich meebrengt. En als je er vatbaar voor bent, gebeurt dat al in het eerste jaar dat je die pil slikt. Ik slik Diane intussen al bijna 20 jaar en volgens de gyn is het prima om hem (in geval van pco syndroom) tot hoge leeftijd te slikken.
Intussen is Diane 35 ook in een paar landen verboden, las ik.. (VS dacht ik…)
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2014, 09:43   #19
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
En wat met Androcur en kanker? En de Diane pil? Dat zijn toch geen lichte medicijnen? Ikzelf vind finasteride op dat vlak toch geen groter risico.
Waarom mag Androcur wel worden voorgeschreven en finasteride niet?
Duta en fina zijn voor andere doeleinden ontwikkeld (prostaat problemen bij mannen), getest en uiteindelijk op de markt gezet. Voor haaruitval is het nooit (voldoende) getest. En al helemaal niet voor vrouwen en mbt haaruitval. Dat is volgens mij de reden dat beide niet aan vrouwen mogen worden voorgeschreven.
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2014, 10:12   #20
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Als het helpt en een vrouw krijgt geen last van de Diane, fina en duta dan is dat alleen maar perfect. Ik maak me er wel zorgen om wat het op de lange termijn zou kunnen doen. Maar dat is natuurlijk omdat het niet op vrouwen getest is wat fina betreft. Het wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen kanker of trombose enz zal krijgen. Ik zou het in ieder in de gaten blijven houden.

Ja ik wil wel op de hoogte gehouden worden.

Er was hier een forumlid die de Diane pil heeft geslikt, maar ermee is gestopt. Ze kreeg daarna haaruitval. Kan moeilijk zoeken met mobiel. Maar misschien komt ze nog posten op deze topic.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2014, 15:38   #21
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Intussen lijkt mijn shedding na vijf héél heftige maanden waarbij ik wanhopig werd en mijn haar enorm achteruit zag gaan, inclusief kalere/uitgedunde plekken aan de slapen, en ik zelfs ontstopper moest gebruiken in het bad, iets beter te zijn. Hout vasthouden!! De shedding is iets milder, en het haar op mijn hoofd lijkt iets voller intussen…
Helaas wel nog die kalere plekjes, maar ik voel daar wel stoppeltjes nu...

Helaas kon ik niet meteen bij de endocrinoloog terecht, en moet ik nog een maandje wachten op mijn afspraak.
Maar ik ben van plan om te vragen of het niet mogelijk is om duta achter de hand te houden enkel voor dit soort vreselijke periodes van shedding… En voor de rest misschien blijven bij fina…

Ik merk wel dat ik ondanks de heftige haaruitval tegelijk veel teruggroei kreeg aan mijn voorhoofd. Heel vreemd was dat. En het is moeilijk te isoleren allemaal, omdat je allerlei middeltjes samen gebruikt, maar ik ben er vrij zeker van dat dit door de laserkam komt, die ik vrij intensief gebruik sinds ook vijftal maanden. Ik heb me nl sterk gefocust op die voorhoofdslijn… Op dit moment focus ik vooral op mijn slapen, dus hoop dat die nu relatief snel weer dichtgroeien.

Fingers crossed!!
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2014, 13:39   #22
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ben niet zo heel voorstander van pillen/medicatie.

mamamarleen:Bedankt voor je positieve berichtje.

Contact gehad met de HA en zowaar ging hij meteen een verwijsbrief door sturen. Woensdag 14 augustus hebben we een afspraak bij de dermatoloog waar we in 2009 zijn geweest. Ziet het als de laatste kans. Hopelijk kunnen we we het beestje een naam geven of misschien hoop ik tot een oplossing komen.
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2014, 04:30   #23
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Hai Astrid,

Je schrijft hieronder ergens:

"Voor AGA is eigenlijk maar 1 middel dat 'kan' helpen bij vrouwen en dat is minox. Voor de rest is er - helaas - niets legaal. Illegaal heb je duta en fina, maar dat zou ik je niet adviseren. "

Maar je vergeet Androcure. Ik heb begrepen dat lotgenoten hier baat bij hebben. Ik heb het voorgeschreven gekregen, maar wil het vanwege de bijwerkingen (nog) niet slikken, met name doordat ik voor twee van de bijwerkingen gevoelig ben. Maar er zijn zat mensen die het wel slikken, dus daarom in het rijtje wel vermelden denk ik.

Ik kom op bovenstaande even terug: nadat ik dit had geplaatst, zag ik dat GHG dit ook al had gemeld. Sorry.

Laatst gewijzigd door Vana; 15 augustus 2014 om 04:40 Reden: Ik kom er even op terug.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 23:43   #24
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Zoals beloofd een update van mijn afspraak bij endocrinoloog:

Hormonen zijn allemaal normaal, desondanks blijft haaruitval zwakke plek. Testosteron nog lager maken is niet wenselijk, dan bestaat kans dat je je loom en suf gaat voelen. Ik blijf bij Diane 35, fina en minoxidil 3%. Heb ook voorschriften voor Avodart (duta), voor wanneer zich opnieuw een shedding zou aandienen die niet stopt. Intussen is shedding wel over gelukkig (na meer dan VIJF maanden!!) en begint haardos licht te herstellen. Borstkanker als bijwerking van fina is onzin, aangezien dat heel anders werkt. Dus ws voor duta ook. Duta is op eigen risico, zijn bijna geen wetenschappelijke gegevens van wat betreft haarverlies, enkel wat case studies.

Hoop dat iemand er iets aan heeft.
Ik blijf dus gewoon bij oude regime en hou de Avodart achter de hand voor als het weer helemaal misgaat.
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2014, 12:44   #25
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
Aanstaande vrijdag 17 oktober hebben we een afspraak bij het VUmc Amsterdam.
in 2009 zijn we ook bij het VUmc Amsterdam geweest, alleen zonder resultaat, vandaar dat ik vrijdag echt zonder verwachting heen ga, om teleurstelling te voorkomen en mocht er iets uit komen dan kan het alleen maar mee vallen.
Wel blijf ik echt hopen dat ze vrijdag het beestje een naam kunnen geven voor het haarverlies.



Misschien anders zoeken in het alternatieve geneeswijze?
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 13:10   #26
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
Het bezoek aan het VUmc is positief bevallen.
Dat het haar afwijkend is, dat werd weer bevestigd.

Er is wederom een biopt afgenomen. 31 oktober krijgen we de uitslag. Tot die tijd heeft ze topicorte voorgeschreven, om alles echt uit te sluiten (ontstekingen)

Afhankelijk van de uitslag. Mocht daar niets uitkomen, krijgen we een doorverwijzing naar de klinische geneticus ook in het vumc.
Wel dacht de arts misschien dat het een genetische afwijking kan zijn.

De arts bergreep dat het voor ons belangrijk is dat het beestje een naam krijgt ongeacht of er een behandeling mogelijk is. Want het is nog al ingrijpend.

Het word vervolg..
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2014, 19:04   #27
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitty_ Bekijk bericht
Hoi Astrid26 en Jennaa bedankt voor jullie reacties.

Toen het zichtbaar werd van het haarverlies in 2008 heb ik na heel lang aandringen bij de HA uiteindelijk een doorverwijzing gekregen naar de dermatoloog zij heeft meteen actie ondernomen, bloedprikken, haar onderzocht en zodoende ook bij het VU in Adam en radboudUMC Nijmegen geweest. Helaas zonder resultaat. Wel dat het niet normaal is.
Ook hebben we verschillende keren bloed laten prikken en ook daar kwam niets uit.

Dermatoloog nam ons bezoek wel serieus,En heeft altijd gezegd dat als het probleem voordoet altijd contact kunnen leggen bij haar.
Misschien opnieuw bloedonderzoek en nu wel met resultaat.

Dus als de HA eind juli terug ga ik maar weer vragen voor een doorverwijzing naar haar ( ik had al gebeld maar omdat het al een x aantal jaar terug is. Is een nieuwe afspraak alleen met verwijsbrief)
In geen jaren bij de HA geweest alleen en dan zo moeilijk reageren op de vraag voor een doorverwijzing, pfffffffff. Het lijkt wel of er inderdaad een taboe op rust omdat er nog zo weinig bekend is bij haarverlies bij vrouwen/ meiden.

Haarstuk hebben we wel in huis maar zijn daar allebei niet aan toe. Dat voelt helemaal vreemd/raar. Zie je zelf in ene met een "normale" hoeveelheid haren op je hoofd, dan ik het gevoel dat iedereen naar je kijkt.. Omdat het plaatje in mijn hoofd niet klopt met de haren.

Lotgenoten daar ervaringen mee met de eerste keren met een haarstuk op naar buiten/werk etc? Is dat niet vreemd kijken mensen niet?

Kitty

Hallo Kitty,

jou verhaal komt overeen met dat van mij ook meerdere keren bloedonderzoek gehad kwam bij mij ook steeds niks uit ben ook naar een dermatoloog geweest die concludeerde dat ik Alopecia Androgenetica had die had het over minoxedil hij was geen voorstander om dit te gaan gebruiken dan liever een haarprothese.

Ik kamp nu inmiddels 10 jaar met dunner wordend haar ben ook naar een natuurgenezer geweest daar kwam ik tot de conclusie dat mijn hormoonhuishouding dik in orde was (is een optie om dat ook te laten testen) toen ben ik gaan zoeken waar mijn haarverlies door kwam na 9 jaar zoeken ben ik een stuk wijzer geworden.
Als jou darmflora niet in orde is krijg je klachten en die kunnen verschillend van aard zijn, nu ben ik erachter dat Gluten de darmwand kan verstoren en dat je daardoor ook haarverlies kunt krijgen.
Ben meteen gestopt met het eten van brood, pasta en andere producten waar gluten in voorkomen en nu 17 maanden later heb ik bijna mijn hele haardos weer terug het gaat wel langzaam maar ik heb goed resultaat heb van het begin af aan foto's gemaakt tot nu het is een enorm verschil.

Ik hou er ook niet van om pillen en andere duren preparaten te gaan slikken wie weet onderzoek doen naar de oorzaak is wel een werkje maar ik ben er goed voor beloond.
Ik drink ook elke dag een groene smoothie gemaakt van spinazie en boerenkool afgewisseld met verschillende soorten groene groenten er staan op het internet een hele hoop varianties van groene smoothies.

PS: ik draag al jaren een haarprothese vind het ook niet altijd leuk maar het is wel een prima oplossing (er gaat natuurlijk niets boven je eigen haar).

Succes!!!!!
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 10:30   #28
Sifra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Wat bij mij wonderen heeft verricht (ook voor m'n huid) is om van de Diane over te stappen op de Yasmin. Zowel mijn huisarts als dermatoloog waren niet op de hoogte van deze bijwerking van de Diane. Slik je een anticonceptie-pil en zo ja welke?
Sifra is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2014, 11:45   #29
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
kever691: Van minoxidil die de dermatoloog voorschreef, had ik al geen goed gevoel over, dus ben er ook niet aan begonnen.
Hormonen en ijzergehalte is goed.

Gluten zouden we inderdaad kunnen gaan proberen. Al eten we geen pasta,rijst of brood uit de winkel. We maken zelf havermout of spelbrood en eten wel havermout met magere kwark/yoghurt. zonnatura rijstwafels/ rogge brood van bolletje, zuurdesem/spelt crackers. Ga een kijken wat er nog anders kan in het eetpatroon..
Eten veel groentes, fruit en sla.

Sifra: Gebruik ik niet.


Hopelijk weten we na vrijdag meer..

Bedankt allemaal voor jullie reactie/tips of ervaringen
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2014, 14:25   #30
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitty_ Bekijk bericht
kever691: Van minoxidil die de dermatoloog voorschreef, had ik al geen goed gevoel over, dus ben er ook niet aan begonnen.
Hormonen en ijzergehalte is goed.

Gluten zouden we inderdaad kunnen gaan proberen. Al eten we geen pasta,rijst of brood uit de winkel. We maken zelf havermout of spelbrood en eten wel havermout met magere kwark/yoghurt. zonnatura rijstwafels/ rogge brood van bolletje, zuurdesem/spelt crackers. Ga een kijken wat er nog anders kan in het eetpatroon..
Eten veel groentes, fruit en sla.

Sifra: Gebruik ik niet.



Hopelijk weten we na vrijdag meer..

Bedankt allemaal voor jullie reactie/tips of ervaringen
Hallo Kitty,

Alopecia is een auto-immuumziekte door het eten van gluten kun je een lekkende darm krijgen daar hoef je geen klachten van te ondervinden had ik ook niet dan worden de goede voedingsstoffen niet in het lichaam opgenomen deze komen regelrecht in de bloedbaan terecht daarom is het verstandig om de gluten te laten staan.
Ik heb het eerste jaar helemaal geen graansoorten aangeraakt ook geen spelt eet inderdaad wel havermout, quinoa en boekweit bekijk eens het fimpje van Ralph Moorman over Gluten kun je vinden op youtube typ je gluten Ralph Moorman hij vertelt samen met Jesse van der Velde het wel en wee van gluten.

Succes met de uitslag ga zelf ook op onderzoek uit daar heb ik heel veel baat bij gehad daardoor heb krijg ik nu mijn haar ook weer terug ben er nog niet maar ik kom steeds dichterbij het eindresultaat.

P.S. het achterwege laten van crackers, brood, en andere tarwe soorten is verstandig om dit allemaal niet te eten vooral het eerste half jaar tot een jaar en daarna kun je af en toe weer eens wat gaan proberen heb ik ook gedaan en dat gaat prima.
kever691 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.