Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 november 2005, 13:48   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Wink gewoon ff een goed moment..

Hoi,

Ik wil zelf vandaag iets positiefs kwijt... nee de uitval is niet gestopt of zo, maar gewoon ff iets anders.
Ik heb mijn haar altijd een hele strakke bob-line met (hoog)blonde highlights dat ben ik, al zeker een jaartje of 15.
Die Bob-line is wel gebleven maar sinds ik die haarproblemen heb (klein jaartje nu weer denk ik) Durfde ik echt helemaal niks meer met m'n haar te doen, dan beetje knippen en wegwezen

Kortom de kleur werd langzaam maar zeker een melange van rossig/blond (was ik ooit zelf, donker achter, en vooraan wat wit haar waar geen kleur meer in zit) . Niet echt jofel meer vond ik.

In overleg met de kapper, die op de hoogte is vh haarprobleem, vandaag heel voorzichtig highlights gemaakt, op zo'n manier dat niets van de blondering de hoofdhuid heeft geraakt, het effect is werkelijk weer prachtig. Ff de "oude" ik weer even helemaal terug.
Ben er vandaag gewoon een beetje blij door geworden....
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 14:00   #2
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
Ben blij voor je Kitty! Houden zo dat positieve!

Liefs
Natascha
__________________
Regime:
2 x daags minoxidil 5 % (sinds november 2005)
visarome van La Biosthetique + ampules (sinds 10 november 2005)
Rooscure 3 à 4 x per week (sinds november 2005)
af en toe Toppik (sinds oktober 2005)
Cystine B6 met zink (sinds december 2005)
Ijzer (sinds december 2005)


Gestopt:
minoxidil 3,75 %


In de toekomst?
Diane-35
Spiro
Finasteride???
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 14:01   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Cool Natascha

Dank je wel
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 17:01   #4
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
Hoi Kitty,

Zo zie je maar, er zijn ook nog lichtpuntjes.

Groetjes
Jolande.
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2005, 13:36   #5
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Af en toe heb je ook even een goed moment nodig om weer door te kunnen knokken .


Ik heb zojuist van mij HA gehoord dat ik dus nog bij lange na niet in de overgang zit en ja dat maakt mij dus even heel blij.

We gaan wel starten met de Diana pil maar de HA gaat nog even met mijn Dermatoloog om de tafel zitten (dit zijn vrienden van elkaar maakt het allemaal wel iets simpeler).

Ik had gisteren besloten om mijn lange haar kort te laten knippen en heb dit 's avonds nog even met vriendlief geverifieerd (die was niet blij maar begreep het wel). Nu na het telefoontje van mijn huisarts denk ik toch dat ik nog maar even wacht.

Ik weet ik moet er straks minimaal een jaar voor uittrekken om te zien of het ook daadwerkelijk gaat aanslaan bij mij en of ik wel tegen die pil kan maar IK GA ER VOOR!!!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2005, 15:45   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
deetje

Fijn voor je !! Ik hoop dat de diane bij jou goed gaat aanslaan. Ga je androcur ernaast gebruiken? of houd je het hierbij!
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2005, 17:49   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Deetje, gewoon nog even wachten met knippen. Ik heb ook op het punt gestaan, maar uiteindelijk ging het ineens veel beter, dus het zit er nog aan.

Kas: wat heerlijk voor je. Dat zijn tenminste echte "highlights"
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2005, 21:08   #8
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
HA wil dit i.p. niet doen die androcuur maar aangezien mijn Dermatoloog dit wel voorstelde gaan ze dit nog even bespreken. Ik hoor het volgende week.


Mijn HA grapte vanochtend dat ik over een jaar gelukkig bij de kapper zit, ik hoop het zo.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2005, 22:47   #9
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hou je ons op de hoogte?ik hoop dat het positief uitpakt voor je ,bij mij werkte de diana en androcure echt goed hoor!liefs millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2005, 22:53   #10
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
deetje even een vraag,je zegt ik ben gelukkig nog niet in de overgang,wat bedoel je daar mee,als je dat wel was kan je dan niet aan de diana pil??en als de diana wel aanslaat en je raakt in de overgang MAG je dan gerwoon doorgaan met de diana pil,zou l*llig zijn als je eindelijk iets heb en je moet er mee stoppen,toch?ben benieuwd!liefs millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2005, 14:40   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Milie

Hoi,
Vraagje aan jou. Ook ik heb diane+andro 20mgx10dgn nu (was mnd 50mg nu dus lager)
Hoe lang duurde het bij jou voordat je merkte dat e.e.a. goed begon aan te slaan.
Ik heb jarenlang heel veel baat gehad (geen uitval dus) bij alleen de diane. Dat voldoet nu niet meer en heb andro erbij. Tot op heden kan ik niet bep. zeggen (3 mnd nu) dat de +van andro mbt uitval helpt (soms denk ik dat het verergert)
Andro helpt best wel wat tegen jeuk/vet haar.
Kortom, kun je me aangegeven wanneer jouw regime "haren" begon te krijgen/c.q. de uitval ging afnemen?
Liefs
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2005, 17:26   #12
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi kas,ik moet je zeggen dat ik na ongeveer 6 a7 maanden een verbetering zag maar na een jaar zag ik nog steeds nieuwe haren erbij komen!!echt reken op DIK een jaar maar dan zul je zien dat ook je haar zelf dikker en glanzender word,houd vol want ik ben er echt positief over!liefs millie p.s ik slikte androcure 10,de eerste 10 dagen van mijn cyclus!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2005, 19:26   #13
orchidee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Locatie: mill
Berichten: 2
androcure

Hallo

ben hier nieuw en ben bezig allerlei verhalen van jullie aan het lezen
Nou viel mijn oog op androcure.
Misschien een domme of rare vraag maar wat is dat voor een product ??
Kan iemand mij hier het een of ander over vertellen ?

p.s ben een vrouw van 33 jaar met androgenetica alopesia
orchidee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2005, 09:22   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Millie

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Heb inmiddels idd begrepen dat dit toch langere tijd nodig heeft.
Ik begrijp dat jij dan ook de comb andro+diane had toch??
Wat deed het bij jou met vet haar/jeuk en (lichte roos) eigenlijk. gekke is dat ik dat probleem alleen heb gekregen in comb. met de aga-haaruitval. Vetter haar, en daardoor jeuk/lichte roos. Diane had ik circa 10j alleen zonder haaruitval en ook niet de comb. met de hoofdhuid irritatie/vet haar.
Heeft andro dit bij jou ook onder controle gehouden(gekregen? of heb je daar uberhaupt geen last van??
Alvast bedankt voor je reactie.
Liefs
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2005, 09:30   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Orchidee

Hoi,

In Androcur zit het stofje cyperonaatacetaat. Dit is een stof die de invloed van de mannelijke hormonen op de huid remt. teveel of overgevoeligheid voor mannelijke hormonen kunnen (bij vrouwen) o.m. zorgen voor : vette huid/haar, acne, hirsutisme (overbeharing) en jawel... haaruitval volgens het mannelijke patroon (alopecia androgenetica).
Deze stof zit eveneens in de anticonceptie-pil diane 35. Bij vrouwen in de vruchtbare periode wordt androcur (meestal) voorgeschreven als combinatie-therapie : diane 35 + de 1e 10 dgn vd cyclus ... mg (dosis voorgeschreven kan verschillen) androcur
Ik heb nu bijv. 10x20 mg androcur; sommige vrouwen 50mg, anderen weer 10mg etc.
Bij vrouwen na de overgang wordt vaak de voorkeur gegeven aan androcur in monotherapie-vorm oftwel alleen androcur, in bep. dosis die dan non-stop of met een stopweek (zoals de pil kent).
Lees ook eens : in het haarwoordenboekje cyperonaatacetaat daar staat e.e.a. ook in uitgelegd. Voor al je vragen (ook mbt medicijnen) heeft dit forum het haarwoordenboekje opgesteld. Heel handig als opzoek/naslagwerk.
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Zelfmoord is dat goed??? rina Haarproblemen bij vrouwen 58 27 december 2005 01:33
Eindelijk eens goed nieuws!! Deja TTM - Algemeen 8 16 mei 2005 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.