Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 augustus 2016, 14:29   #1
momiep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Wenkbrauwen zijn uitgevallen!

Sinds januari dit jaar zijn mijn wenkbrauwen uitgevallen. Heel af en toe komen er haartjes, maar deze verdwijnen ook weer binnen een maand. Ik heb geen jeuk of uitslag in mijn wenkbrauwen. De huisarts wil/kan mij niet verder helpen. Ben al getest op vertraagde schildklier: geen afwijkende waarde. Wel is twee maanden geleden mijn vitamine D getest: die was 38. Daarop heb ik ampullen gekregen. Ik ben minder moe, maar mijn wenkbrauwen groeien nog niet. Duurt het soms even voordat de vitamine D haar werk doet? Of heeft iemand een idee wat voor andere oorzaak dit kan zijn? Zit er aan te denken om mijn wenkbrauwen maar te laten tatoëren, maar wil toch ook graag de oorzaak weten van deze uitval. Wie weet groeien de wenkbrauwen weer terug en kan dat niet meer door de tatoeage.

Ik hoop op een reactie. Wellicht zijn er mensen die ook deze problemen hebben of hebben gehad? Mijn hoofdhaar en wimpers e.d. vallen niet uit (gelukkig maar)
momiep is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2016, 22:51   #2
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Zijn je wenkbrauwen helemaal uitgevallen, of alleen het buitenste deel? Dat laatste zie je namelijk vaak bij een trage schildklier.

Wat heeft je huisarts getest? Velen testen allen TSH, en als dat afwijkend is ook T4 en T3.
Bij sommige mensen (zoals bij mij het geval was) was de TSH waarde binnen de norm, en was er dus niks met mijn schildklier aan de hand volgens de huisarts. Jaren later kwam ik er achter dat mijn T3 en T4 helemaal niet goed was, en gebruik ik dus schildklier medicatie.

Bij mij was het buitenste deel van mijn wenkbrauwen uitgedund, en dat is inmiddels weer in orde.
Nic is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.