Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2005, 20:08   #631
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ben benieuwd hoe de situatie zal zijn bij jullie na een jaar gebruik van fina. Jullie moeten echt geduld hebben, want zelfs na een HT zie je pas na 8 maanden tot een jaar de zichtbare cosmetische resultaten. Herstellen duurt lang, jongens, dit gebeurt meestal niet in een paar maandjes tijd. Er zijn een heleboel scalpharen geinfecteerd door DHT, dit zal dus een lange tijd in beslag nemen om het te laten herstellen.

GEEF FINA NIET OP!!
Ik hoop zo dat je gelijk krijgt DHT killer.

Ik weet dat geduld een schone zaak is, maar het is een mentale strijd. 1. je ziet je haar in no time vertrekken 2. en dan nog maar afwachten als er idd na 1 jaar wat gebeurt.
Lucky is offline  
Oud 17 januari 2005, 20:22   #632
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik hoop zo dat je gelijk krijgt DHT killer.

Ik weet dat geduld een schone zaak is, maar het is een mentale strijd. 1. je ziet je haar in no time vertrekken 2. en dan nog maar afwachten als er idd na 1 jaar wat gebeurt.
Dit zal gebeuren, Lucky . De meeste negatieve posts op alle forums die er bestaan komt van mensen die teveel verwacht hadden van fina. Mannen met hele diepe inhammen of een flinke kale kruin. Met fina, of zelfs met duta, krijg je dan ook in de meeste gevallen niet het gewenste cosmetische resultaat. Maar ben je jong, heb je je haren nog, die enigzins is aangetast door DHT waardoor beginnende AGA herkenbaar is, dan is fina de juiste middel voor je .
DHTkiller is offline  
Oud 17 januari 2005, 20:28   #633
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ik weet wat er met je aan de hand is , je kijkt teveel in de spiegel en ziet niets gebeuren, je ziet zelfs dat het slechter wordt (je eigen verbeelding). Blijf de medicatie gebruiken en hou je aub met andere dingen bezig .
Ok ik houdt je (en mezelf) eraan en sinds mijn regime mag het ook wel terugkomen, anders vermoord ik eigenhandig al mijn haren met het tondeuse
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 17 januari 2005, 20:32   #634
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ok ik houdt je (en mezelf) eraan en sinds mijn regime mag het ook wel terugkomen, anders vermoord ik eigenhandig al mijn haren met het tondeuse
Als jou situatie verslechtert na één jaar, dan eet ik mijn pc op!
DHTkiller is offline  
Oud 17 januari 2005, 21:02   #635
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller

GEEF FINA NIET OP!!
Doe ik ook niet, ik heb mezelf voorgenomen om iig tot november 2005 door te gaan. Hoewel ik al 1 julli ben begonnen en heb gezegd dat ik het een jaar zou proberen verleng ik die periode zeker tot november.
Waarom?

Simpel, op 1 november ben ik gestopt met roken, en het is goed mogelijk dat het roken een groot gedeelte van het goed wat fina doet weer teniet heeft gedaan. Dus om het medicijn een eerlijke kans te geven wachten we af hoe de situatie is na 1 jaar niet roken.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 17 januari 2005, 21:14   #636
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
het heeft wrrs bij mij nog wel te maken dat ik nog jong ben en er dus vroeg bij was.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline  
Oud 17 januari 2005, 21:19   #637
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
het heeft wrrs bij mij nog wel te maken dat ik nog jong ben en er dus vroeg bij was.
Hoe snel was je erbij dan? In jaren.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 17 januari 2005, 22:16   #638
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
4 dagen geen finasteride

ik heb een vraagje, ik dacht dat ik nog een voorraadje finasteride had, maar tot mijn verbazing zag ik dat ik er gisteravond erdoorheen was, nu heb ik net nieuwe besteld maar dit duurt 4 dagen, kan dit veel kwaad? Nu slik ik voor de zekerheid maar twee capsules SP ipv 1, is dat verstandig?

regime:
finasteride
Saw palmetto
P-5-P
silicea
groene thee
rooscure
cees is offline  
Oud 17 januari 2005, 23:06   #639
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Kan weinig kwaad als je zo snel mogelijk weer aan de fina gaat. Kijk, je dht-gehalte begint met dalen zodra je aan fina begint, het duurt een tijd voor je het maximale effect hebt. Zo is het ook als je er weer mee ophoudt, niks aan het handje dus.

Bovendien doet finasteride er behoorlijk lang over voor het helemaal uit je lichaam is verdwenen, dus de stijging van dht in je bloed en de effecten daarvan zullen marginaal zijn.

Ik zou er alleen geen gewoonte van maken natuurlijk...
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 17 januari 2005, 23:08   #640
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
ik heb een vraagje, ik dacht dat ik nog een voorraadje finasteride had, maar tot mijn verbazing zag ik dat ik er gisteravond erdoorheen was, nu heb ik net nieuwe besteld maar dit duurt 4 dagen, kan dit veel kwaad? Nu slik ik voor de zekerheid maar twee capsules SP ipv 1, is dat verstandig?
samengevoegd met al bestaande thread over fina.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 18 januari 2005, 09:22   #641
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Hier helaas weer een soort van niet zo jubelend verhaal over fina.

Ik ben er in december 2004 mee begonnen, tegelijk met Rooscure en groene thee. Na twee weken kreeg ik gruwelijke jeuk op m'n hoofd, terwijl ik daarvoor nauwelijks inflammation kende, afgezien van heel af en toe een heel vage jeuk 's nachts. Ik dacht dat het door de Rooscure kwam (allergie of zo) en ben daarmee gestopt, en ook met de thee om de effecten van de fina te isoleren. Helaas werd de jeuk in de week daarna steeds erger totdat het zo brandde dat ik niet meer kon slapen. Toen maar genokt met slikken want als je kop 24/dag in de fik staat is de lol er wel af.

Ik ben nu een dag of vijf met fina gestopt (was dus al iets van 10 dagen met Rooscure gestopt) en het branderige wordt nu iedere dag geleidelijk iets minder. Ik denk dat ik wacht tot alles goed voelt en dan weer groene thee en Rooscure ga gebruiken plus omega-vetzuren en gewoon gezond leven (wat ik eigenlijk al deed). Mochten de inhammen nog verder gaan muiten (ik zie er nu nog wel schappelijk onkaal uit), dan wordt het toch duta, ben ik bang.

Heeft iemand een hypothese over de fina-bosbrand, en of er bij duta hetzelfde zou gebeuren?

Laatst gewijzigd door krullo; 18 januari 2005 om 11:07
krullo is offline  
Oud 18 januari 2005, 11:27   #642
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Hier helaas weer een soort van niet zo jubelend verhaal over fina.

Ik ben er in december 2004 mee begonnen, tegelijk met Rooscure en groene thee. Na twee weken kreeg ik gruwelijke jeuk op m'n hoofd, terwijl ik daarvoor nauwelijks inflammation kende, afgezien van heel af en toe een heel vage jeuk 's nachts. Ik dacht dat het door de Rooscure kwam (allergie of zo) en ben daarmee gestopt, en ook met de thee om de effecten van de fina te isoleren. Helaas werd de jeuk in de week daarna steeds erger totdat het zo brandde dat ik niet meer kon slapen. Toen maar genokt met slikken want als je kop 24/dag in de fik staat is de lol er wel af.

Ik ben nu een dag of vijf met fina gestopt (was dus al iets van 10 dagen met Rooscure gestopt) en het branderige wordt nu iedere dag geleidelijk iets minder. Ik denk dat ik wacht tot alles goed voelt en dan weer groene thee en Rooscure ga gebruiken plus omega-vetzuren en gewoon gezond leven (wat ik eigenlijk al deed). Mochten de inhammen nog verder gaan muiten (ik zie er nu nog wel schappelijk onkaal uit), dan wordt het toch duta, ben ik bang.

Heeft iemand een hypothese over de fina-bosbrand, en of er bij duta hetzelfde zou gebeuren?
Sorry hoor, maar dit hoor ik voor het eerst.....
Eminem is offline  
Oud 18 januari 2005, 11:33   #643
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Sorry hoor, maar dit hoor ik voor het eerst.....
Ja, van tevoren las ik de positieve studies en testimonials over fina, en toen dacht ik nog voor de gein, ik zal wel net die ene sukkel zijn bij wie er iets onverwachts gebeurt.

Het geintje was er dus snel af.
krullo is offline  
Oud 18 januari 2005, 15:15   #644
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Precies hetzelfde verhaal bij mij. tot ong. 7 weken dacht ik dat alles goed ging, maar toen begon het frontaal steeds slechter en slechter te worden. Haren zijn frontaal nog steeds aan het verschrompelen. Ik zit nu op 3,5 maanden en ik hoop erop dat het een goede shedding is en geen reflex hyperandrogenecity is
Kevinme, ben wel benieuwd wat voor info je hebt over reflex hyperandrogenecity...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline  
Oud 18 januari 2005, 15:46   #645
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Heeft iemand een hypothese over de fina-bosbrand, en of er bij duta hetzelfde zou gebeuren?
Klinkt alsof je allergisch bent voor 1 van de bestanddelen van het pilletje... Sommige mensen schijnen allergisch te zijn voor Alpha-reductaseremmers, hoewel het volgens mij heel zeldzaam is. Je zou duta kunnen proberen, maar ik zou er dan rekening mee houden dat zich hetzelfde voordoet.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.