Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2005, 16:56   #16
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
ik heb zaterdag mijn eerste motorrijles....iemand tips....hoeveel gemiddeld rijlessen nodig zijn voor motor?
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2005, 17:02   #17
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ligt eraan of je al een autorijbewijs hebt, brommer hebt gereden, hoe goed je durft af te schuinen enz. Heb je een schakelbrommer gehad dan is het schakelen ongeveer hetzelfde, heb je brommer gereden heb je in ieder geval ervaring met het gevoel van balans op zo'n motor (motor weegt natuurlijk wel wat meer maar het idee is er) en zul je waarschijnlijk eerder durven af te schuinen, een autorijbewijs zorgt dat je in ieder geval wat verkeersinzicht hebt ontwikkeld (als het goed is )

Hoeveel lessen je nodig hebt ligt er vooral aan hoe makkelijk je de bijzondere verrichtingen doet. De één kan dat met 10 lessen de ander heeft er minimaal 20 nodig daarna het rijden op de openbare weg dat is goed te doen is 5 tot 10 lessen maar er zijn er natuurlijk ook die met veel meer (of mionder) lessen het af kunnen, dit zijn gemiddeldes.

Tips tjah.. de gouden regel is kijken waar je heen wilt. Daar kom je vanzelf wel achter.
Ik was er ook aan begonnen en ga in augustus weer beginnen denk ik... Het viel mij reuze mee en kan niet wachten tot ik weer mag. Veel plezier!
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2005, 17:23   #18
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Yes!! Ik heb het gehaald vorige week. Heb wel 1x de motor af laten slaan en het keren op de weg verliep ook niet erg soepel, maar ik was een veilige weggebruiker . Wat een opluchting!! Voor iedereen die nog moet: Succes
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 23:55   #19
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
ik heb toen ik 16 was wel scooter gehad, geen 1 waarop je kan schakelen ook heb ik mijn autorijbewijs al en ruime rijervaring. Heb al 3 mei een afspraak staan voor theorie. Wil het zo snel mogelijk afmaken. Colinhos kan je me als je wil vertellen hoe de examen ongeveer gaat? Hetzelfde als auto of is het net anders. Heb je gemideld meer of minder lessen nodig dan iemand die voor het eerst in een auto stapt. Saar had jij al je autorijbewijs en hoeveel lessen had jij nodig?

Ik wacht op jullie reacties,
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 06:36   #20
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
ik heb zaterdag mijn eerste motorrijles....iemand tips....hoeveel gemiddeld rijlessen nodig zijn voor motor?
Ik had er volgens mij een stuk of twaalf gehad voordat ik examen deed.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 10:14   #21
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Henk; waneer heb je examen gedaan? Sinds vorig jaar is er nogal wat veranderd... zo heb je nu 2 examens voor je motorrijbewijs. Eerst de bijzondere verrichtingen daar moeten ze nu zo'n 12 leren waarvan er 7 tijdens het examen gevraagd worden. Hebben ze dat examen gehaald dan kunnen ze examen doen op de openbare weg.. slagen ze daarvoor dan kunnen ze hun rijbewijs ophalen. Voordat ze exmane doen op de openbare weg moeten ze natuurlijk nog wel ff theorie-examen doen.

Als je al een rijbewijs hebt ben je zeker in het voordeel tegenover iemand die nog helemaal geen rijbewijs hebt; je hebt ervaring met rijden op de openbare weg, nadeel is dat je misschien wat nonchalanter rijdt juist omdat je zoveel ervaring hebt maar das een kwestie van verkeerde dingen afleren en wat je al weet misschien wat bijschaven.

Ik heb mijn auto ja en de eerste keer kon ik ook gewoon met zo'n motor wegrijden.. Het viel mij reuze mee. Ik zal het meeste moeite hebben met de bijzondere verrichtingen maar schat dat ik daar in totaal een les of 15 voor nodig heb... de openbare weg is geen probleem, dat is puur om wat exmaneroutes te rijden ter voorbereiding hooguit 5 lessen. In totaal dus voor beide examens rond de 20 lessen

Colinhos nog gefeliciteerd...
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 11:13   #22
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
ja dank je wel voor julllie reacties ik weet er nu meer over.
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 17:31   #23
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Henk; waneer heb je examen gedaan? Sinds vorig jaar is er nogal wat veranderd...
Dat is al een tijdje geleden.... Mei 1990.
Sindsdien is er indertijd al veel veranderd, ook met het motorrijbewijs.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 20:29   #24
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Dat is al een tijdje geleden.... Mei 1990.
Sindsdien is er indertijd al veel veranderd, ook met het motorrijbewijs.
Vandaar ik was al verbaasd in 12 lessen... de gemiddelde leerling heeft al bijna 12 lessen nodig om tegenwoordig alle bijzondere verrichtingen onder de knie te krijgen. Als ik de kans had gehad in 1990 had ik toen ook al m'n motor gehaald. Was toen net iets simpeller helaas speelde ik toen nog met duplo
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2005, 20:47   #25
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Vandaar ik was al verbaasd in 12 lessen... de gemiddelde leerling heeft al bijna 12 lessen nodig om tegenwoordig alle bijzondere verrichtingen onder de knie te krijgen. Als ik de kans had gehad in 1990 had ik toen ook al m'n motor gehaald. Was toen net iets simpeller helaas speelde ik toen nog met duplo
Het lijkt wel een eeuwigheid geleden hé, vanergens tussen het stenen en het ijzeren tijdperk.
Ik had er toen ook niet genoeg aan, hoor. Ik heb na de eerste keer nog een paar lessen gehad en toen ben ik geslaagd.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2005, 16:20   #26
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Zelf ben ik ook met rijlessen bezig en heb mijn rijschool gevonden op deze site http://www.degoedkoopsterijschool.nl/
Echt de perfecte site om een rijschool te vinden !!....
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2005, 18:21   #27
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2

of deze...
Saar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.