Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 oktober 2007, 15:13   #1
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Dunner wordend haar.

Ik hoop niet dat ik hiermee in herhaling val, maar volgens mij is er nog geen topic van iemand met een vergelijkbaar probleem. Ik ben een jongen van 22 jaar en heb altijd een flinke bos haar gehad.
Op m'n 17e heb ik een tijdje m'n haar geverfd, wat niet bevordelijk was voor de kwaliteit (er viel toen nog wel eens wat uit), dus daar ben ik gauw weer mee gestopt. Gelukkig groeide het goed terug en bleef ik een dikke bos haar houden.
Nu merk ik de laatste tijd, zeker als ik de situatie nu vergelijk met foto's van twee jaar terug, dat m'n haar toch een stuk minder vol is. Dit zou natuurlijk 'gewoon' haarverlies kunnen zijn, maar ik heb bijvoorbeeld totaal geen last van opkomende inhammen. Mijn kussen ligt 's morgens ook niet vol haar, vooral in de kam na het douchen blijft er wel wat zitten.
De haren die eraf komen zijn aan de onderkant ook wat wittig en wat dikker (maar dat zal wel zo horen?) en zijn redelijk makkelijk te breken met je vingers. Dat zou toch niet horen?

Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat iemand mijn wat advies kan geven, want dit bevalt me niet echt..
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2007, 21:43   #2
Broly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 22
Misschien heeft het met de haarzakjes te maken.
Broly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2007, 22:48   #3
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Hoi,

Maak maar snel een afspraak met je huisarts. Succes ermee!
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 07:44   #4
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Even nog wat anders. Ik las ergens op internet dat het gebruiken van een 'natuurlijke' shampoo i.p.v. een glans/volume/etc belovende shampoo uit de supermarkt ook wel verschil zou maken. Nou ben ik altijd wel redelijk skeptisch wat dat betreft, maar ik heb inderdaad (zoals daar stond) wel vaak een gevoelige/geïrriteerde hoofdhuid. Weet iemand of dit inderdaad helpt?
Ik heb me ook voorgenomen om meer water te gaan drinken (ik dronk eigenlijk maar heel weinig altijd) en te zorgen dat ik voldoende eet (was ook niet altijd het geval). Geen idee of dat echt een verschil kan maken, maar het kan natuurlijk nooit kwaad.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 09:32   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het gebruik van een gewone milde shampoo is inderdaad verstandiger. Weleda Rozemarijn Shampoo is voor jouw hoofdhuid waarschijnlijk ook erg gunstig.
Voldoende gezond eten is echter het belangrijkste. Door dat lange tijd niet te doen, heb je nu wellicht vitaminen- en mineralentekort, waar o.a. hoofdhuid en haren onder te lijden hebben. Laat via de huisarts je bloed onderzoeken op tekorten voordat je op eigen houtje supplementen gaat slikken.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 10:25   #6
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Ah, bedankt. Bij mij in de straat zit een vestiging van De Tuinen, daar zullen ze zoiets vast wel hebben denk ik. Ik koop ook wel even een potje vitaminepillen (baat het niet dan schaadt het niet) en probeer mezelf er meer toe te zetten voldoende te eten en te drinken. Ik ben vaak lange dagen op de universiteit en dan denk ik er heel niet aan en als ik thuis ben maak ik het mezelf dan nog wel eens makkelijk door gewoon een boterham te pakken i.p.v. te koken
Sowieso was ik niet van plan zomaar medicijnen te gaan gebruiken zonder doktersconsult. Eerst maar eens kijken of ik verbetering merk de komende weken.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 13:24   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zei nog: ga geen supplementen slikken op eigen houtje. Teveel vitaminen kunnen wel degelijk schade aanrichten. Kleine moeite om even je bloed op tekorten te laten controleren. Als je dat er niet voor over hebt, neem ik jouw haarprobleem niet serieus.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 16:00   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zei nog: ga geen supplementen slikken op eigen houtje. Teveel vitaminen kunnen wel degelijk schade aanrichten. Kleine moeite om even je bloed op tekorten te laten controleren. Als je dat er niet voor over hebt, neem ik jouw haarprobleem niet serieus.

Doe eens rustig
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 18:30   #9
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zei nog: ga geen supplementen slikken op eigen houtje. Teveel vitaminen kunnen wel degelijk schade aanrichten. Kleine moeite om even je bloed op tekorten te laten controleren. Als je dat er niet voor over hebt, neem ik jouw haarprobleem niet serieus.
Teveel vitaminen schade aanrichten? Welke dan?
Ik dacht altijd dat als je teveel vitaminen binnenrijgt dat die gewoon via de natuurlijke weg afgevoerd worden.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 18:44   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vet fout gedacht.
Er is al meer over geschreven op dit forum. Check o.a. maar even "Vitamine C verdrijft koper"
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 20:31   #11
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Teveel vitaminen schade aanrichten? Welke dan?
Ik dacht altijd dat als je teveel vitaminen binnenrijgt dat die gewoon via de natuurlijke weg afgevoerd worden.
Uit mijn hoofd kan E schade aanrichten.

Maar goed, als je gewoon wat onder de 100% adh blijft kan er neit zoveel fout gaan, zoiezo als je een totaal vitamine pakket pakt dan zit er ook koper in
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 01:50   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vit. A en D moet je vooral erg in de gaten houden. Maar, als je al gezond eet, is de kans op vitaminen- of mineralentekorten zeer gering tot nihil en zijn supplementen ten eerste al weggegooid geld.

Er staat altijd een ADH op vermeld, m.a.w. méér mag je per dag niet innemen en daarmee wordt al toegegeven dat een teveel dus niet zomaar door het lichaam uitgescheiden wordt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 09:28   #13
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Vit. A en D moet je vooral erg in de gaten houden. Maar, als je al gezond eet, is de kans op vitaminen- of mineralentekorten zeer gering tot nihil en zijn supplementen ten eerste al weggegooid geld.

Er staat altijd een ADH op vermeld, m.a.w. méér mag je per dag niet innemen en daarmee wordt al toegegeven dat een teveel dus niet zomaar door het lichaam uitgescheiden wordt.
Er zijn altijd wel dagen dat je niet gezond eet
Tenminste bij mij dan
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 11:09   #14
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Zoals ik al aangaf is het hoogst onwaarschijnlijk dat ik teveel vitaminen binnenkrijg, aangezien ik normaal gesproken eigenlijk minder eet dan aanbevolen wordt. Als ik van 's ochtends tot 's avonds van huis ben neem ik dan wel eens een vitaminepil voor net wat extra's. Lang niet elke dag dus en ook niet als ik gewoon de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit eet op een dag. Volgens mij doen zoveel studenten dat.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2007, 23:37   #15
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Oké, even een update. Ik ben vrijdagmorgen bij de dokter geweest aangezien ik toch wel erg last had van m'n hoofdhuid en die zei dat het inderdaad wel rood zag op die plekken waar ik er het meest last van had. Ze kon verder niet zeggen of dat verband houdt met de slechte kwaliteit van m'n haar. Ik kreeg daarop Ketoconazol voorgeschreven, dat je na het wassen (ik gebruik nu rozemarijnshampoo van Weleda) van het haar moet gebruiken en na een paar minuten weer moet uitspoelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het werd ook aangeraden om het maar twee à drie keer per week te wassen (bij een geïrriteerde hoofdhuid heb je al gauw de neiging om dat vaker te doen). Ik merk nu nog weinig verschil, maar goed, ze zei ook dat je het zeker wel vier weken moet gebruiken. Zoiets verdwijnt natuurlijk ook niet in één dag.

Laatst gewijzigd door e1985; 23 oktober 2007 om 23:40
e1985 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dunner worden haar twistedlilium Haarproblemen bij vrouwen 6 25 juli 2006 08:58
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dunner wordend haar poepelepee Medicijnen/haargroeimiddelen 3 17 november 2004 08:16
Inhammetjes en dunner wordend haar, wat te doen? carlo Medicijnen/haargroeimiddelen 9 19 augustus 2004 17:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.