Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2002, 13:13   #1
WHsBigRoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 15
Question graag informatie?? + (mening over Mr F. haardos)

Dag allemaal,

Nu ongeveer een dik anderhalf jaar geleden heb ik besloten om mijn haar te laten groeien, en ik was er heel tevreden over, maar nu, en ik denk dat dit ook deels komt door de examenstress (ik ben student), en dan nog de stress van bep andere zaken, begint mijn haarlijn plots fel achteruit te gaan, doordat ik lang haar heb kan ik dit wel goed "verbergen", en is het nog niet erg duidelijk, maar ik begin het zelf stilaan te merken, nu begon ik een tijdje geleden ook wel een beetje te pannikeren. Vooral omdat ik weet dat kaalheid erfelijk is, en ik weet dat zowel mijn vader, als mijn moeder haar vader beiden al kaal zijn van rond hun twintigste. Ik begon dus stilaan een beetje ongerust te worden over mijn eigen haar, en begon stilaan uit te kijken naar informatie over kaalheid, doodgewoon omdat ik dat zelf niet wil worden, toch nu niet, ik heb helemaal niet tegen kaal, begrijp mij niet verkeerd, het is gewoon zo dat ik graag mijn haar nog een tijdje zou willen houden zoals het is, ik heb voorlopig nog mijn lang (middellang) haar, en ik wil het zo gewoon houden. Deze morgen heb ik zo zitten rondneuzen op het net, en heb ZO veel verschillende meningen over kaalheid en producten gevonden, dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet denken. Ik heb gehoord van galeotomie (of toch zoiets in de aard) maar weet er verder niets over, ik zou gewoon graag contact zoeken en meer informatie krijgen over effectief werkende behandelingen, en die liefst mij geen fortuinen zouden kosten, want zo rijk ben ik nu ook weeral niet hoor, ik ben 19 jaar. Ik zou graag de mening horen van mensen die gelijkaardige problemen hebben gehad, en die daar al iets tegen kunnen doen hebben.

Dank bij voorbaat

(en nog ff iets over de persoon die zichzelf "haardos of wat het ook is noemt, I think you SUCH A F****** ASSHOLE!!! Ik vind u gewoonweg, laag bij de grond, kinderachtig, en ik weet niet zene, maar ik durf wedden dat gij ook wel gebreken hebt, en ik zweer het als ik die ooit zal uitvinden, dan kom ik u toch ZO uitlachen zene, al moet ik daarvoor naar Holland, I don't give a fuck. Denk hierover eens: zou jij graag hebben dat mensen met jou lachen??? Neen, denk ik toch, doe dat dan niet bij andere mensen ook niet. just F*** Off!)

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 10 oktober 2008 om 00:53
WHsBigRoy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2002, 20:45   #2
WHsBigRoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 15
nog een klein add-on vraagje.

Nog iets dat ik mij afvroeg, ik was online infomatie gaan vragen over galeatomie, heeft er iemand dit al laten toepassen, en zoja, waren de resultaten zoals verwacht? Graag een mening van iem die het heeft laten doen,

thanx,

Roy
WHsBigRoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2002, 16:08   #3
WHsBigRoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 15
Welk middel is nu echt het beste??

Ik heb hier nu al enkele dagen het net zitten afkijken en van alles lezen over allerlei middeltjes, en geneesmiddelen, en operaties en van alles en nog wat, maar WAT is nu eigenlijk over't algemeen een goed, niet te duur middel tegen haaruitval?? Ik ben 19 en wil echt mijn haar nog niet kwijt? Ik heb nu al dingen gehoord over pro-hair, eminexil, propecia, minoxidil, finasteride, en dat nieuw medicijn dusteride of zo, wat is nu eigenlijk het beste?? Ik weet het echt welniet meer hoor, en nog één vraagje, zullen de inhammen die er recent gekomen zijn door haarverlies ook verminderen bij inname van medicijnen?

Thanx in advance,

Roy
WHsBigRoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2002, 17:00   #4
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Wat is het beste

Ik ben geen dermatoloog maar na twee jaar me in deze materie te hebben verdiept weet ik zeker:

Het beste is zondermeer PROPECIA. Dit pakt het probleem bij de wortel aan. Lotions zoals amenixil en minoxidil zijn een leuke toevoeging echter geen alternatief voor propecia. Propecia vermindert de hoeveelheid DHT in je lichaam aanzienlijk. DHT is de haarfollikel-killer.

Dutasteride is nog niet op de markt. Dit middel zal waarschijnlijk nog beter werken omdat dit de resterende hoeveelheid DHT nog is extra vermindert.

Voor inhammen vullen rest alleen een HT. Propecia of de lotions kunnen nagenoeg geen inhammen vullen.

In jou geval: Begin met propecia as soon as possible. Bij voorkeur onder begeleiding van een dermatoloog. Vind je geen geschikte ga dan naar www.haarkabinet.nl en maak met hun een afspraak. Overige middelen lijken mij voor jou vooralsnog niet nodig.

Succes

THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2002, 17:11   #5
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Wat is het beste 2

Oh ja

propecia = finasteride = 1/5 proscar = prohair (een pot nat)

Prohair is mischien nog een fractie beter want deze heeft wat (niet wetenschappelijk bewezen) extra toevoegingen. Prohair is een middel dat verstrekt wordt door het haarkabinet.


Gr,
THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2002, 13:16   #6
WHsBigRoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 15
Dank u, en nog en vraagje

Ten eerste, dank u voor de informatie, en dan
heb ik nog een klein vraagje,

Weet er iemand meer over galeatomie?? Helpt dit echt tegen beginnende haaruitval?

Thanx

Roy
WHsBigRoy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2002, 17:54   #7
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
galeatomie

Ik heb er wel vaker van gehoord. Volgens mij is het een alternatief voor propecia. Door de verminderde bloedtoevoer naar de haarfollikels zal er ook minder DHT naar de follikels toegaan en dus een remming hebben op het kaalheidsproces.

Persoonlijk lijkt mij een dergelijke ingreep niet zonder risico. Niet zozeer de operatie zelf maar de gevolgen ervan. Lijkt mij niet slim om je bloedtoevoer naar boven te verminderen. Maar dit is een zeer persoonlijke mening. Ik zou nooit alleen afgaan op de verhalen van de betreffende kliniek maar ook een aantal neutrale artsen polsen of een dergelijke ingreep zonder risico is.

Overigens leuk dat je dit onderwerp aansnijdt. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar alle ins en outs omtrent deze ingreep.

Gr,
THOMAS
thomas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.