Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2008, 04:56   #1
ono!!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 25
1 inham = AGA?

Beste mensen,
Ik heb nog is goed gekeken naar mijn haarlijn en ik zie wel aan mijn linkerkant 1 kleine inham,voor de rest heb ik nog veel haar overal op me kruin enz.

Nou vraag ik mij af of 1 inham gelijk het teken van AGA heeft want daar ben ik toch het meest bang voor omdat het niet te genezen is en niet te stoppen is.

Ik hoop dat jullie mij een goed antwoord kunnen geven,alvast bedankt
(ik ben 17 jaar,weetniet of dat veel verschil maakt)
ono!! is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 10:12   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ono!! Bekijk bericht
Ik heb nog is goed gekeken naar mijn haarlijn en ik zie wel aan mijn linkerkant 1 kleine inham,voor de rest heb ik nog veel haar overal op me kruin enz.

Nou vraag ik mij af of 1 inham gelijk het teken van AGA heeft want daar ben ik toch het meest bang voor omdat het niet te genezen is en niet te stoppen is.

Ik hoop dat jullie mij een goed antwoord kunnen geven,alvast bedankt
(ik ben 17 jaar,weetniet of dat veel verschil maakt)
Vrijwel alle mannen krijgen bij het volwassen worden een beetje inhammen, dat hoort erbij en zou ik zelf niet AGA noemen.

Pas als je de NW2 achter je laat en richting NW3 gaat zou ik het als AGA omschrijven.

Je zorgen maken is niet zinvol, het overkomt je of het overkomt je niet. En als het je overkomt kun je het proces waarschijnlijk nog wel een heel eind remmen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg NW123.jpg‎ (26,9 KB, 125x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 14:54   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ono!! Bekijk bericht
Beste mensen,
Ik heb nog is goed gekeken naar mijn haarlijn en ik zie wel aan mijn linkerkant 1 kleine inham,voor de rest heb ik nog veel haar overal op me kruin enz.

Nou vraag ik mij af of 1 inham gelijk het teken van AGA heeft want daar ben ik toch het meest bang voor omdat het niet te genezen is en niet te stoppen is.

Ik hoop dat jullie mij een goed antwoord kunnen geven,alvast bedankt
(ik ben 17 jaar,weetniet of dat veel verschil maakt)
Ik heb al mijn hele leven een inhammetje aan een kant, had jij die inham vroeger ook al of is dat pas sinds kort?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 21:46   #4
ono!!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Ik heb al mijn hele leven een inhammetje aan een kant, had jij die inham vroeger ook al of is dat pas sinds kort?
Ik heb echt geen idee of ik het me hele leven al heb,want keek er nooit eigenlijk naar.

En bedankt voor de reactie AnthonieH geeft me alweer een veel beter gevoel dat het niet gelijk AGA hoeft te zijn maar dat de meeste mannen het krijgen bij het volwassen worden.
ono!! is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 16:58   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Wel een raar verhaal dit. Hoe kan je nou van je nulde tot je 17e nog nooit naar je haarlijn hebben gekeken?

Ik kreeg in de zomer van 2003 ook één inham. Het ontstond echt enorm snel. Binnen enkele weken. Ik dacht ook dat dit het begin van het einde was, maar hij werd niet echt veel groter. Ik heb geen idee of dat al wel of niet AGA was, maar de reden dat het haar niet terug groeide was waarschijnlijk omdat m'n haren daar gevoelig zijn voor DHT. Pas in de zomer van 2005, dus twee jaar later, zag ik ook achteruitgang aan de andere inham. Toen wist ik dat ik wel AGA had. Ik heb nog steeds geen idee of die eerste inham al een product was van AGA. Mede omdat het in een periode van enkele weken is ontstaan en AGA doorgaans niet zo snel gaat. Helemaal niet als het daarna stopt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 22:23   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Wel een raar verhaal dit. Hoe kan je nou van je nulde tot je 17e nog nooit naar je haarlijn hebben gekeken?

Ik kreeg in de zomer van 2003 ook één inham. Het ontstond echt enorm snel. Binnen enkele weken. Ik dacht ook dat dit het begin van het einde was, maar hij werd niet echt veel groter. Ik heb geen idee of dat al wel of niet AGA was, maar de reden dat het haar niet terug groeide was waarschijnlijk omdat m'n haren daar gevoelig zijn voor DHT. Pas in de zomer van 2005, dus twee jaar later, zag ik ook achteruitgang aan de andere inham. Toen wist ik dat ik wel AGA had. Ik heb nog steeds geen idee of die eerste inham al een product was van AGA. Mede omdat het in een periode van enkele weken is ontstaan en AGA doorgaans niet zo snel gaat. Helemaal niet als het daarna stopt.
volgensmij heeft bijna iedereen met inhammen wel een inham die er slechter aan toe is dan de ander. ik zie opmerkelijk vaak dat vanuit de persoon gezien het de rechterinham is die het meest te leiden heeft.

ik keek vroeger btw ook nooit naar mijn haarlijn, ik zag laatst op jeugdfoto's dat ik altijd wel een beetje inhammen had, natuurlijke haarlijn, ik heb nooit een david swimmer haarlijn gehad al dacht ik dat wel toen ik aga constatteerde.

we worden op een bepaald moment opmerkzaam terwijl we het al lang hebben.
ik kwam op een dag op de uni nadat ik teveel en te snel gel erin had gedaan. een vriend die me al lang kende zei "hey, jij hebt ook al behoorlijke inhammen" en toen had ik inhammen, daarvoor zag ik het niet bewust .

ontopic, een vriend die ik al 10 jaar ken heeft al 5 jaar (sinds ik op andere mensen zijn haarlijn let) een kleine "inham aan de ene kant, zeg maar 1 bij 1 cm minder dan aan de andere kant maar wel erg strak nog alhoewel ik wel denk dat die binnenkort voor de bijl gaat aangezien het nu wel snel dunner word heb ik het idee.

tering, dat haar word echt een obsessie
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2008, 05:22   #7
ono!!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 25
[quote=Guoy;163053]Wel een raar verhaal dit. Hoe kan je nou van je nulde tot je 17e nog nooit naar je haarlijn hebben gekeken?

Vroeger heb ik eigenlijk nooit aan haaruitval gedacht om eerlijk te zijn,dat is ook de reden waarom ik er nooit naar gekeken heb,maar nader je ouder word volwassen begint te worden lees je hier en daar toch wel dingen die je daarvoor nog niet wist,(kaalheid is een groot probleem onder de mannen bv.) en dan begin je toch wel bij jezelf te kijken of je al kaal word,ik heb nooit geweten wat AGA was totdat ik op dit forum terecht kwam.
ono!! is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2008, 18:53   #8
ono!!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 25
Heb zojuist weer even gekeken,me linkerkant gaat toch al richting NW II ongeveer,terwijl me rechterkant nog helemaal goed is,zal ik het afwachten of moet ik naar de huisarts gaan?
ono!! is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe verloopt de optrekkende inham? en hoe groeit een haar? Livius Baltimus AGA - Algemeen 1 14 november 2007 21:47
1 Inham en fijn wordend haar krisss AGA - Algemeen 14 27 oktober 2007 17:41
help ! haar word dun en krijg 1 inham ! krisss AGA - Algemeen 1 17 maart 2007 11:50
inham probleem suffering AGA - Algemeen 5 22 december 2004 16:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.