Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2012, 23:05   #1
Milas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 3
Dilemma: haartransplantatie in Turkije (esteworld) vs in Benelux (Feriduni)

Beste (ex) lotgenoten,

Na wikken en wegen heb ik eindelijk besloten om binnen drie maanden HT te ondergaan. Haarstemceltransplantatie bij Hasci (te duur, te experimenteel en te weinig grafts per keer om in mijn geval aan mijn esthetische wens vormen van een mooi haarlijn in het front te voldoen) en FUT (te ouderwets en te veel nadelen) worden hem niet dus blijft FUT over.

Ik twijfel op dit moment tussen de volgende opties:
Optie 1: HT in Turkije bij Esteworld
OF
Optie 2: behandeling bij Aesthetic clinics door Dr. Feriduni

Ik geloof zeker dat ze bij beide klinieken goed werk leveren maar wil het liefst de beste behandeling al staat er meer kosten tegenover mits het niet te gek wordt natuurlijk. Van wat ik heb gelezen is Dr.Feriduni een topper en wat ik voornamelijk belangrijk vindt is dat hij kennelijk heel erg er op let dat het NATUURLIJK eruit ziet en extra aandacht besteedt aan RICHTING van de haren!

Heb inmiddels foto's naar ESTEWORLD gestuurd en heb een offerte gekregen:
2800-3200 grafts ongeveer om het front gebit te bedekken en eventueel een tweede operatie in de toekomst waarbij mijn kruin/middenstuk bedekt zal worden. Vrij positief dus! Mijn consult verliep bij Hasci erg teleursteld. De eerste arts stelde eerst 1 behandeling van 2000 grafts en in de toekomst een tweede en eventueel een derde operatie voor. Maar de tweede arts die voor second opinion en overleg erbij kwam, kwamlater met een voorstel van 4 en eventueel 5 operaties waarbij eerste operatie alleen midvoor aangepakt worden, 1400 grafts tot max 1800 en pas jaar later voorste gedeelte. Ik moest dus minimaal twee jaar wachten op een mooie haarlijn aangezien ik mij haren ook graag gemilimeterd heb om een acceptabel resultaat te kunnen zien. Ben dus in totaliteit minimaal 4 tot 5 behandeljaren verder en 32000- 40000 euro's lichter.
Erg overdreven naar mijn bescheiden mening.

Om lang verhaal kort te maken heb ik de volgende drie vragen:
1- waarom kunnen ze in Turkije op een dag 3000 grafts implanteren en in Nederland en Belgie max 2000 per dag?
2- letten ze bij ESTE ook op de manier en richting hoe je haren geimplanteerd worden?
3- wat is jullie motivatie geweest voor de keuze van een van de bovengenaamde klinieken.

Graag hoor ik jullie antwoorden en coomentaar. Lange behandelduur op een dag is voor mij geen belemmering overigens

Gr

Laatst gewijzigd door Milas; 21 augustus 2012 om 01:17
Milas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 01:19   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja; zover ik kan beoordelen is Feriduni inderdaad een topper. Echter zit je ongeveer in dezelfde prijs range als Hasci. Ik vind dat twee uiterste aan het vergelijken bent.. Er zijn ook goedkopere klinieken in Nederland, die kwa kwaliteit wellicht dichter bij Turkije in de buurt zitten.

1. In Turkije werken ze vaak met meerdere assistenten en een snellere behandeling; er zal een reden zijn waarom dit in Nederland niet gebeurd. Mijn mening is in ieder geval dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.

2. Ja dat zullen ze wel doen mag ik hopen; maar zoals 1 al zegt. Die goedkopere en veel snellere behandeling zal ook zijn minpunten heb. Het gaat nu eenmaal minder secuur dan in een goede zaak in Nederland.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 08:12   #3
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Ik denk ook dat het niet goed is voor de hoofdhuid als je in één keer een te hoge dichtheid aan grafts plaatst.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, feriduni, fue, hasci

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.