Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 januari 2015, 14:34   #16
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik heb er eens ergens iets over gelezen maar weet niet meer of het hier was.
Het was in elk geval niet zo positief, geen ice pack of haarband tegen de zwelling en geen instructies voir de nabehandeling.
Als ik in u plaats zou zijn dan zou ik nog wat doorsparen en naar Prohair gaan als die u willen behandelen. Is ook niet zo duur in vergelijking met de top klinieken en ze leveren degelijk werk met goede resultaten. Ik denk dat je daar met een kleine vijfduizend euro je kan laten behandelen. Turkije moet je rekenen dat je vliegticket er ng bij komt en in sommige gevallen nog hotelkosten ook. Het zou zonde zijn als je je laat behandelen in zo'n slagerij waar weinig over gekend is met alle gevolgen van dien. Met een mislukte ht schiet je ook niet op.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2015, 16:11   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Esteworld raadt het vast niet voor niets af. Ik neem aan dat ze fotos hebben gezien. Waarschijnlijk schatten ze het risico dat je ontevreden zult zijn (en dat die onvrede zich zal richten tegen de kliniek) heel groot in. Serieuze klinieken maken zich zorgen om zoiets. Prijsvechters zal het worst zijn. De oprichter sleept er heus op tijd zijn geld nog wel uit en het onderbetaalde personeel zal hem een rotzorg zijn

Ik krijg ook het gevoel dat je te makkelijk over een HT denkt. Het moet even snel, met grote aantallen en goedkoop, en dan 'zie je het over een paar jaar wel weer'.

Zo werkt het helaas niet. Je wordt vrij snel kaler. Alle kans dat je de eerste 6 maanden na je HT bitter teleurgesteld zult zijn. Kaler dan ooit, met een gemillimeterd kapsel, uitdunning door shockloss en eerst nog dun teruggroeiende haren. Het halve jaar daarna herstel je van shockloss, groeien de 5000 getransplanteerde haren (3000 grafts) terug en verlies je 2000 haren aan AGA. Halverwege het 3e jaar is alle winst alweer teniet gedaan.

Neem de tijd! Ook goedkoop is een hoop geld. Probeer eerst andere zaken. Een vlot kapsel, leuke nieuwe kleren, sportschool, zonnebank. Doe aan haarbehoud. Leef en eet bewuster en gezonder. Geen stress. Verdiep je in middelen. Probeer eens een shampoo als Revita. Geef minoxidil een kans. Verdiep je in finasteride (of juist niet, volgens mij geeft de angst voor bijwerkingen de meeste bijwerkingen

En dan, als je van alles geprobeerd hebt, kijk dan wat een HT kan doen. En beschouw de HT als middel, niet als 'de oplossing'. Weet wat je kunt en mag verwachten. Kaalheid zal bij je blijven voor de rest van je leven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 09:28   #18
Inhammer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2014
Berichten: 46
Geslacht:
Ja je hebt gelijk ik denk er inderdaad te makelijker over.
Maar ik wil gewoon net als me leeftijdsgenoten een bos haar op me hoofd.
Door dat beeld word ik ook gek gemaakt. Die gedachte dat ik al een ouwe lul word op me 21e. Maar goed misschien moet ik nog even wachten met een ht.
(ookal weet ik dat ik het toch niet uit me hoofd krijg)
En ja 5000 euro kan ik niet zo snel ophoesten. Dus dat word zoizo turkije, Maar ik probeer nog wel een jaar of 2 te wachten. Want ik ga het zoizo doen.
Maar ik zal wat veder kijken en niet zomaar naar een kliniek gaan.
Ik ga al vaak naar de sportschool en pak wel is een zonnebankie. Ik ben vrij ijdel, de meeste hier wel denk ik, ons allemaal zo druk maken om die haren op ons hoofd. Bedankt voor alle reacties, ik hou het forum in de gaten.
En misschien dat ik over 2 jaar met dezelfde vragen kom.
Inhammer is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 10:35   #19
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inhammer Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik volg deze site al een lange tijd en bekijk een hoop er ervaringen.
Ik ben een jonge van bijna 22 jaar. Vanaf mijn 17 moest ik al horen dat de voorkant al erg dun aan het worden is. Nu bijna 5 jaar veder heb ik al forse inhammen en een dunne kruin. ( foto komen nog maar geloof me, ik stel me niet aan. Ik heb hier psychisch veel last van. Gelukkig kom ik wel buiten, ga ik elk weekend wel met vrienden uit en heb ik een mooie slanke blondine als vriendin.
Maar elke dag zit het me zo erg dwars ik lijk er soms wel depri van te worden.
Ik word er stront onzeker van. Er gaat letterlijk geen dag voorbij dat ik hier niet aan denk. Nouja het bekende verhaal hier denk ik.
Nou word een ht afgeraden op mijn leeftijd. Opzich logisch want het is dweilen met de kraan open. Maar toch ga ik het doen. Dan maar over 5 jaar nog een keer. Nou ben ik jong en ik heb geen budget voor een behandeling in NL,
Dus dat word turkije. Nou heb ik al contact gehad met hairworld istanbul.
Die zeggen dat ze met 3000 grafts (2250 euro) alles weer kunnen herstellen. Waarbij ik nog kleine inhammen overhoud zodat het voor later er ook wat natuurlijker uit ziet. Nou mijn vraag: hebben jullie ervaring met hairwold istanbull? Goede en slechte zijn welkom, ik kan er weinig over vinden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Sem
Rot voor je man. Mijn advies : begin nooit aan een HT als je geen finasteride of dutasteride gebruikt. Je wilt dit niet nemen/proberen omdat je dit je leven lang moet slikken? het zelfde geldt voor minoxidil. Moet je je leven lang blijven gebruiken. Je zou het een half jaar tot een jaar kunnen proberen. Misschien stopt het voor langere tijd je AGA en geeft het prima resultaat.
Geeft het vervelende bijwerkingen dan stop je ermee.
Ik zou dit zeker proberen. Minoxidil alleen doet meestal weinig en zal op den duur geen kaalheid stoppen. Als je nu een HT doet en je kaalheid rukt verder op dan blijf je uiteindelijk zitten met alleen nog de getransplanteerde haren op je hoofd. Dat wil je echt niet. Als ik jou was zou ik een tondeuse kopen, je haar kort scheren en het accepteren. Het voordeel van kort scheren is dat je niet steeds bezig hoeft te zijn om van je dunner wordende haar toch nog een soort van bevredigend kapsel te "bakken". Als acceptatie niet lukt dan kun je psychische hulp zoeken bij de GGZ of een zelfstandig psycholoog. Succes!
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 17:28   #20
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Waarom geen haarwerk? Ik zou echt schijt hebben dat het een haarwerk is, en zeker op jouw leeftijd zal een haarwerk niet opvallen (de meeste jongens van 22 hebben immers een volle bos haar).

Salvamia (ofzo) die schijnt heel goed te zijn (is forum-lid), verwar dit niet met een pruik. Dit is echt veel mooier (inclusief haarlijn).

Ik zou het (op jouw leeftijd!) wel weten...

Ik denk dat dit zijn website is: http://tophaar.nl/
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 24 januari 2015 om 17:34
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.