Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2007, 04:09   #1
dezcend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 51
'Depri' door haaruitval?

Ik weet dat iedereen die op dit forum zit baalt van het verliezen van haar.. maar ik vraag me af in hoeverre mensen er echt een klote gevoel van overhouden, of hoe vaak ze er mee bezig zijn ( dagelijks) of de gehele dag..
Soms zeggen mensen wel eens gekscherend, hey je wordt kaal.. en dat geeft zon rotgevoel.. , of als je naar je hoofsteun van mijn auto kijkt en die zit vol met haren.. als je gel in je haar doet en je handen zitten vol met haren..
Ik word er echt niet vrolijk van, ik hou totaal niet van pillen/medicijnen, heb een grote drempel om Fina te gebruiken,mede ook door angst voor bijwerkingen., hebben meer dit, en wat zijn jullie alternatieven?
Denk toch dat ik er binnenkort aan ga beginnen.
Nu hoor ik weer verhalen over die nieuwe borstel, met laser die 100% garandeerd dat er meer haar op je hoofd verschijnt, iemand hier al
ervaring mee??
Hmm sorry voor de beetje rommelig tread...
dezcend is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 14:17   #2
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Geloof mij, ik had ook veel moeite met de stap naar fina, (voordat ik naar dit forum kwam).
Gewoon aan beginnen, die bijwerkingen zijn te verwaarlozen, en als je ze krijgt, stop je er mee, en dan gaan ze weg.
Beter nu beginnen en je haar behouden. (vooor zover fina voor je werkt)

Wat betreft het gevoel over depri zijn vh haar, ik ben er niet echt depri van....maar ik heb ook wat keren met tranen in mijn ogen gestaan.
20 jaar, vetste kapsels vh dorp, en dan haaruitval krijgen.....en dat terwijl er geoon kapsters waren die mijn haar wilden gebruiken omdat het zo'n mooie bos was.

Des te langer je er mee wacht, des te harder het tegenvalt, en zal je nooit het gevoel hebben dat je er daadwerkelijk wat tegen geprobeert hebt..
IEts waar je miss later spijt van krijgt.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 23:56   #3
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik ermee zou moeten leven als ik echt zichtbaar kale plekken aan het krijgen was.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 00:14   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ten eerste ga je alles proberen om kale plekken te voorkómen.

Zou toch eventueel alles op een mislukking uitdraaien (maar dat hopen we natuurlijk niet!), dan kun je altijd nog een heel mooi haarwerkje op je hoofd plakken. Er zijn hier velen op dit forum die vrolijk door het leven gaan met een haarwerk(=een mooier woord voor pruik of toupet)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 00:56   #5
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
het is maar hoe je het bekijkt...ik denk dat ik niet sterk genoeg ben om nog optimistisch te blijven maar dat komt merendeels door mijn cultuur en omgeving waar kaalheid niet echt veel voorkomt onder jonge mensen.

Maarja er spelen natuurlijk persoonlijke factoren een rol..heb je altijd mooi dik lang haar gehad..dan is die klap groter..heb je nooit echt aandacht gegeven aan je uiterlijk..dan is de klap minder..ben je model of wat voor functie dan ook waar uiterlijk een belangrijke rol speelt..is die klap ook anders..en natuurlijk je geestelijke vermogen in hoeverre zoiets kan relatieveren..

Maarja zelfs als ik zo rationeel en nuchter mogelijk denk, zou ik het niet van me af kunnen zetten..

Laatst gewijzigd door haarmens2; 7 maart 2007 om 01:00
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 01:24   #6
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Het is heel begrijpelijk dat je het moeilijk kan aanvaarden, en er ziek van zou worden na een tijdje, haar is tenslotte het meest bepalend voor het uiterlijk ook (vind ik). Als ik zie hoeveel jonge mensen hier zijn met haaruitval ,vind ik het heel erg, en snap ik heel goed hoe moeilijk het is ermee te moeten leven. Maar je hoeft zeker geen twintiger te zijn ,om het er moeilijk mee te hebben. Ik ben reeds 42 en kan het evenmin aanvaarden ,zodat ik nu beslist heb om na de vakantie een HT te laten doen.

Sterkte allen !!!
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 01:43   #7
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik kan me trouwens wel voorstellen hoe moeilijk het is voor vrouwen..daar is 'haar' veel meer gewaardeerd dan bij mannen. En je ziet het niet ook niet zo gauw op straat, dus is het wel even een grote klap in het gezicht.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 01:58   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2 Bekijk bericht
het is maar hoe je het bekijkt...ik denk dat ik niet sterk genoeg ben om nog optimistisch te blijven maar dat komt merendeels door mijn cultuur en omgeving waar kaalheid niet echt veel voorkomt onder jonge mensen...
Jouw cultuur? Ben jij misschien Chinees of Indo?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:01   #9
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja dat is waar ,ik denk dat het voor vrouwen nog veel harder aankomt dan voor mannen. Bij mannen zijn ze het trouwens gewend ,om kaalheid te zien, en daar word niet op gereageerd (of hoogstens een grapje) ,terwijl een vrouw dan weer meteen raar bekeken word denk ik. Enig pluspuntje is ,dat een vrouw wel makkelijker een pruik zou kunnen dragen ,tegenover een man ,want daar word je dikwijls als man ,meteen mee uitgelachen in onze samenleving.

Laatst gewijzigd door Dundee; 7 maart 2007 om 02:04
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:07   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dundee,
Dat klopt niet helemaal, want een goedpassend haarwerk van de mooiste haarkwaliteit in je originele haarstijl, ziet niemand; ook niet bij een man.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:14   #11
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jouw cultuur? Ben jij misschien Chinees of Indo?
chinees
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:16   #12
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Valt het dan niet echt meer op ? ,ik weet de techniek op gebied van haarwerken zal wel al verder gevorderd zijn nu deze tijd, en heb er echt geen verstand van (geef ik toe) ,maar ik weet nog goed als je 15-20j geleden een man met een pruik zag ,dat dit dan meteen opviel ,en dan vooral de jeugd zich hier kon in vinden om bv die man uit te lachen.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:23   #13
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
heb overigens geen stijl haar, tis raar krullend haar
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:25   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dundee,
Voordat je een haartransplantatie laat verrichten, moet je toch echt eerst eens de foto's zien van mannen met een haarwerk. Hier op het forum staan een paar foto's. Verder kun je kijken op websites van o.a. toplace.com en coolpiece.com
Zo'n schreeuwend dure transplantatie met alle risico's vandien, kun je dan in ieder geval uitstellen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:29   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een Chinees met krullen? Dat heb ik nog nooit gezien! Maar 't kan juist hartstikke leuk staan.
Denk nou niet dat er in jouw cultuur geen (half)kale mensen voorkomen, want die zijn er wel degelijk en tegenwoordig komen er steeds meer bij, waarschijnlijk door de levenstijl en het voedingspatroon wat steeds Westerser wordt.

Laatst gewijzigd door Hanna; 7 maart 2007 om 02:39
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
stomme haren LIEB TTM - Algemeen 7 31 augustus 2005 22:27
Nieuw...(depri) lid Marsha Haarproblemen bij vrouwen 9 24 augustus 2004 10:16
Kaal Worden Sucks! Ik Ben Depri! Jaapie AGA - Algemeen 11 30 oktober 2003 10:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.