Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2007, 10:51   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Dundee,
Ik kreeg dus eczeem van minox met ppg, maar had geen witte korst zoals jij, wel tientallen kleine gelige korstjes door de pikkerige vloeistof die uit de bultjes kwam, die ik los kon weken en wegwassen, wat al met al wel 14 dagen duurde, voordat 't er "genezen" uit zag.
Kwam die grote witte korst bij jou dus van de minox zonder ppg?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 15:04   #32
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Leuke vergelijking met tanden/gebitten, maar er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen, vooral het financiële aspect.

Forumleden die schrijven ''wat kan het mij nog schelen als ik kaal ben op mijn 55tigste''.... zijn zelf waarschijnlijk pas 25 jaar en hebben geen flauw idee hoe snel de tijd gaat en realiseren zich niet dat iemand van 55 nog lang geen 85 of 95 is, dus dat die persoon dan nog 30 of 40 jaar lang kaal moet rondlopen...en dat is een afschuwelijk lange tijd. Bovendien wil iemand van 55 er ook nog best graag leuk uitzien. De meeste forumleden zijn tussen de 20 en 25 jaar en een 55-jarige is naar hun gevoel een (hoog)bejaarde.

Je hoofd kaal moeten scheren voor een haarwerk, nee, dat wil ik ook niet; daar heb je gelijk in. Ik wist niet dat jouw haarstatus eigenlijk zo goed is.
Nee de meeste mensen kijken gewoon naar het moment zelf, en dat is nu en nu willen ze haar hebben, en veel mensen hier hopen/denken dat er over 20 jaar wel nieuwe technieken zijn waardoor je niet met een kale kop hoeft rond te lopen
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 15:49   #33
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Dundee,
Ik kreeg dus eczeem van minox met ppg, maar had geen witte korst zoals jij, wel tientallen kleine gelige korstjes door de pikkerige vloeistof die uit de bultjes kwam, die ik los kon weken en wegwassen, wat al met al wel 14 dagen duurde, voordat 't er "genezen" uit zag.
Kwam die grote witte korst bij jou dus van de minox zonder ppg?
Hanna ,
Dat had ik de eerste keer ook wat jij had,(net hetzelfde),en dat was met minox met ppg. Dat is acute eczeem ,ook wel contact eczeem genoemt,wat eigenlijk een allergishe reactie is.Ik had ook van die bultjes ,waar na een tijdje zo een licht kleverige vloeistof uitkwam.Toen het genezen was, ben ik dan begonnen met minox zonder ppg maar met glycerin....maar na 8 dagen was het terug bingo ,dat was op 20 januari. Toen heb ik het opnieuw behandeld ,met pilletjes en zalf van de dokter ,en alles was zichbaar mooi genezen ,geen jeuk meer etc... .Wat ik nadien bleef merken was ,dat na het wassen van mijn haar ,op sommige plekken ,zoals op mijn inhammen ,mijn huid zo droog was soms ,en dit bleef maar terug komen. Ben er dan terug naar de dokter mee gegaan ,en deze zei me ,dat dat het bovenste huidlaagje is ,dat eigenlijk nog moet afsterven (door dat eczeem) ,en hij rade me aan ,men haar voorlopig max 1x per week te wassen ,en als ik kan langer wachten ,dan het ook te doen. Ik waste mijn haar ,bijna dagelijks of om de 2dagen ,en daardoor kan je huid zijn natuurlijke vetlaag niet aanmaken ,zodat dat dood huidlaagje nooit of nauwelijks afsterft ,en je gewoon denkt dat alles genezen is. Na dag 4 dat ik men haar niet waste ,begon het idd een korst te worden ,en af te schilferen (wat nu aan de gang is ). Het is raar ,je denkt dat alles genezen is ,maar door het vele wassen hou je dat dood huidlaagje intact. Het is verschrikkelijk wat er nu van men hoofd komt ,en ik kan goed begrijpen nu ,waarom dat uitgevallen haar niet terug groeide.
Ik kan je maar 1 goeie raad geven ,als je er niet tegen kunt ,en irritaties krijgt ,al vannaf de eerste keer dat je het gebruikt hebt, blijf er meteen af ,want je zal niet graag doormaken wat ik nu doormaak denk ik. Het word ook aangeraden door de fabrikanten zelf ...rogaine...kirkland..etc ,om er meteen mee te stoppen als je allergische reacties krijgt.....nooit meer voor mij.

Laatst gewijzigd door Dundee; 8 maart 2007 om 15:54
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 16:26   #34
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Nee de meeste mensen kijken gewoon naar het moment zelf, en dat is nu en nu willen ze haar hebben, en veel mensen hier hopen/denken dat er over 20 jaar wel nieuwe technieken zijn waardoor je niet met een kale kop hoeft rond te lopen
Ja over 20 jaar...of langer ,maar dan zijn we misschien al bejaarden .

Er word misschien wel onderzoek gedaan naar middelen tegen haaruitval ,maar ze zijn er toch niet echt mee bezig vind ik ,zoals ze naar andere middelen tegen bepaalde ziekten doen. De middeltjes die er nu zijn ,zijn zo goed als allemaal (per toeval) ontdekt ,bij het bestrijden van andere ziekten. Denk maar aan minox (bloeddruk) ...fina (prostaat) . Ik las gisteren een artikel ,wat betreft de onderzoeken (stamcellen & klonen) waar ze nu mee bezig zijn, en het is nu al duidelijk, moest dit ooit werkelijkheid worden ,dat het tot 70% duurder zal zijn dan een HT,en enkel zal weggelegt zijn voor rijke mensen.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 17:38   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ik kan je maar 1 goeie raad geven ,als je er niet tegen kunt ,en irritaties krijgt ,al vannaf de eerste keer dat je het gebruikt hebt, blijf er meteen af ,want je zal niet graag doormaken wat ik nu doormaak denk ik. .
-Het gekke is juist dat bij mij deze allergische contact-eczeem pas ontstond na 3 maanden gebruik van minox met ppg.
-Met opzet heb ik mijn levenlang m'n haar nooit vaker gewassen dan 2 x per week; nooit iedere dag (behalve tijdens de hittegolf-dagen).
-Van jou krijg ik de indruk dat je je hoofd na de eerste allergische reactie niet de kans hebt gegeven om volledig te genezen en dat je te snel weer begonnen bent met minox zonder ppg. Je had je hoofd wel een maand rust moeten gunnen, denk ik.

Sterkte!

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 maart 2007 om 18:29
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 18:00   #36
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ja over 20 jaar...of langer ,maar dan zijn we misschien al bejaarden .

Er word misschien wel onderzoek gedaan naar middelen tegen haaruitval ,maar ze zijn er toch niet echt mee bezig vind ik ,zoals ze naar andere middelen tegen bepaalde ziekten doen. De middeltjes die er nu zijn ,zijn zo goed als allemaal (per toeval) ontdekt ,bij het bestrijden van andere ziekten. Denk maar aan minox (bloeddruk) ...fina (prostaat) . Ik las gisteren een artikel ,wat betreft de onderzoeken (stamcellen & klonen) waar ze nu mee bezig zijn, en het is nu al duidelijk, moest dit ooit werkelijkheid worden ,dat het tot 70% duurder zal zijn dan een HT,en enkel zal weggelegt zijn voor rijke mensen.
Owja dan mag je me die bron wel eens geven dat geloof ik namelijk niet zo. Zou dom zijn van de bedrijven als ze een middel waar laten we eens zeggen 7% van alle mannen ter wereld op zit te wachten zouden verkopen voor een prijs die slechts 2% kan betalen. Maar mischien heb je wel gelijk. De eerste auto's waren ook erg duur...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 21:26   #37
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Waar ik het juist gelezen heb weet ik niet zo goed meer ,moet het even terugzoeken ,maar hier staat er ook wat van vermeld op volgende link (onderaan) .

Ze zijn erg bezig met het klonen/kloneren van haar. Voor het instituut dat dat als eerste voor elkaar krijgt liggen er miljarden euro's te wachten! Er zijn tenslotte erg veel mensen met een kaal hoofd! Bedenk wel dat een volledige haaropbouw heel erg duur zal zijn (en blijven). Het is erg arbeidsintensief werk en ze kunnen zoveel vragen als ze willen. Ik denk aan prijzen van 50 tot 100 duizend euro voor een hoofd met haar tegen die tijd. Je hoeft dan in elk geval niet meer bang te zijn dat het ooit zal uitvallen en het is echt haar dat helemaal van jezelf is en zal groeien als pas bemest gras. Dit klonen van haar wordt binnen 10 - 20 jaar verwacht. Misschien een schrale troost....
http://www.europeants.org/WTPS/Informatie/haargroei.htm

Zal eens kijken of ik ook de andere link vind.

Laatst gewijzigd door Dundee; 8 maart 2007 om 21:47
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 21:45   #38
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Over dat klonen is toch al heel veel geschreven op dit forum?

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghlight=klonen

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghlight=klonen

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 maart 2007 om 21:50
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 21:50   #39
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Over dat klonen is toch al heel veel geschreven op dit forum?

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghlight=klonen
Ja maar niet hoeveel het zou gaan kosten ......is en blijft luxe in hun ogen ...dus zal het ook heel duur zijn ,als ze nu al praten over 50 tot 100 duizend euro

Laatst gewijzigd door Dundee; 8 maart 2007 om 21:56
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 21:58   #40
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Hanna

Bij mij kwam ook dat allergische contact-eczeem maar pas na 2 maand gebruik.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 22:10   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er blijken dus best vaak mensen ernstige contact-eczeem te krijgen door Minoxidil, terwijl die bijwerking helemaal niet vermeld wordt in het Haarwoordenboekje.

De prijs van dat klonen lijkt mij zwaar overdreven en het kan in de toekomst alleen maar goedkoper worden. Zó moeilijk is het toch niet?
Men kon jaren geleden al volledige schapen e.d. klonen.....
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 22:41   #42
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bij mij ging het als volgt :

Start minox > 5 nov --- duidelijke shedding >+- 5 dec --- 1ste maal eczeem > ong 5 jan --- toen behandeld en genezen en opnieuw gestart met minox > 16 jan --- dan 2de maal eczeem op > 25 jan ,behandeld en definitief gestop. Nu reeds maart en momenteel bezig > afschilferen van witte korst ,heb al een gedeelte mijn normale mooie huid terug ong 20%

Resultaat ,alle uitgevallen haar door de shedding en 2x eczeem ,is nog niet kunnen terugkomen door die korst die er eerst af moet
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 01:25   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij mij ging 't wel anders: ik heb nooit een shedding gehad, óók niet toen ik stopte met minox na de eczeem-uitbarsting.

Ik hoop voor je, dat er weer nieuw haar zal groeien; je moet wel nog een paar maanden geduld hebben.

Tja, daar word je niet vrolijk van.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 03:45   #44
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij mij ging 't wel anders: ik heb nooit een shedding gehad, óók niet toen ik stopte met minox na de eczeem-uitbarsting.

Ik hoop voor je, dat er weer nieuw haar zal groeien; je moet wel nog een paar maanden geduld hebben.

Tja, daar word je niet vrolijk van.
Nee zeker niet, zoals de titel van deze 'Thread' zegt ,Depri door haaruitval...wel ik ben er best ziek van ,en mijn haar dunt nog steeds uit waar die korst zit ,frontal/bovenop/ en ook mijn kruin nu ,(merkte ik vandaag ),het is corect op de plaatsen waar ik de minox aangebracht heb. Als je het plaatje bekijkt van een NW V-A ,wel over dat gedeelte zit die korst ,en het is geen dun korstje ,als je een tandenstoker neemt ,en je steekt die onder die korst ,kan je dat vel zo optillen . De plaatsen waar de korst reeds verdwenen is ,is mijn huid nu mooi ,maar wel licht roze ,het lijkt wel ,of die huidlaag eraf gebrand is .
Zal een mooie zomer worden
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 10:55   #45
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Waar ik het juist gelezen heb weet ik niet zo goed meer ,moet het even terugzoeken ,maar hier staat er ook wat van vermeld op volgende link (onderaan) .

Ze zijn erg bezig met het klonen/kloneren van haar. Voor het instituut dat dat als eerste voor elkaar krijgt liggen er miljarden euro's te wachten! Er zijn tenslotte erg veel mensen met een kaal hoofd! Bedenk wel dat een volledige haaropbouw heel erg duur zal zijn (en blijven). Het is erg arbeidsintensief werk en ze kunnen zoveel vragen als ze willen. Ik denk aan prijzen van 50 tot 100 duizend euro voor een hoofd met haar tegen die tijd. Je hoeft dan in elk geval niet meer bang te zijn dat het ooit zal uitvallen en het is echt haar dat helemaal van jezelf is en zal groeien als pas bemest gras. Dit klonen van haar wordt binnen 10 - 20 jaar verwacht. Misschien een schrale troost....
http://www.europeants.org/WTPS/Informatie/haargroei.htm

Zal eens kijken of ik ook de andere link vind.
En daarom studeer ik nu nog steeds
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
stomme haren LIEB TTM - Algemeen 7 31 augustus 2005 21:27
Nieuw...(depri) lid Marsha Haarproblemen bij vrouwen 9 24 augustus 2004 09:16
Kaal Worden Sucks! Ik Ben Depri! Jaapie AGA - Algemeen 11 30 oktober 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.