Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 26 januari 2009, 21:08   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Agatha,

Ik geef praktische informatie en heb noch de tijd noch het karakter om jarenlang troostende woordjes te schrijven aan jammeraars die niet tot actie komen.

Het belangrijkste is om in geval van haaruitval, allereerst naar de huisarts toe te stappen om de hoofdhuid te laten bekijken en het bloed te laten onderzoeken op schildklierfunctie en eventuele vitaminen- en mineralentekorten, wat de huisarts meestal al uit zichzelf routinematig laat uitvoeren.
Dat gaat snel, is gratis en pijnloos en dan weet men binnen 2-3 weken waar men aan toe is.

Ik heb geen "taak op mij genomen" zoals jij schrijft, maar als ik merk dat niemand reageert, geef ik antwoord en blijf daarmee vaak de enige die antwoord op het forum geeft. Daarnaast voer ik ook nog dagelijks ellenlange correspondentie via pb en email. Als jij vindt dat ik vaak te bot ben en/of jij denkt betere adviezen te kunnen geven, geef dan zelf antwoord als iemand om hulp vraagt.

.

Laatst gewijzigd door Hanna; 27 januari 2009 om 02:53
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 10:18   #17
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Agatha,

Ik geef praktische informatie en heb noch de tijd noch het karakter om jarenlang troostende woordjes te schrijven aan jammeraars die niet tot actie komen.

Het belangrijkste is om in geval van haaruitval, allereerst naar de huisarts toe te stappen om de hoofdhuid te laten bekijken en het bloed te laten onderzoeken op schildklierfunctie en eventuele vitaminen- en mineralentekorten, wat de huisarts meestal al uit zichzelf routinematig laat uitvoeren.
Dat gaat snel, is gratis en pijnloos en dan weet men binnen 2-3 weken waar men aan toe is.

Ik heb geen "taak op mij genomen" zoals jij schrijft, maar als ik merk dat niemand reageert, geef ik antwoord en blijf daarmee vaak de enige die antwoord op het forum geeft. Daarnaast voer ik ook nog dagelijks ellenlange correspondentie via pb en email. Als jij vindt dat ik vaak te bot ben en/of jij denkt betere adviezen te kunnen geven, geef dan zelf antwoord als iemand om hulp vraagt.

.
Je hebt mijn privemail ontvangen en ik zal het hier dus kort houden.

Men mag best een kritisch geluid laten horen zonder dat men ook direct zelf de oplossing moet verzorgen. Ik geef geen betere adviezen, sterker nog ik geef geen enkel medisch advies omdat ik daartoe niet gekwalificeerd ben en de risico's onaanvaardbaar zijn. Je bent niet aangewezen om al deze mensen met raad en daad bij te staan dus heb je wel zelf gekozen en dat siert je alleen maar. Zoals voorgesteld kun je ook misschien ruimte maken voor andere mensen, niemand doet nu iets omdat jij het altijd al doet. Jij kunt je dan buigen over de complexe gevallen wat je leuk vindt en misschien staan er wel andere op die de wat makkelijkere vragen met groot plezier beantwoorden, ook aan de eigenwijzere onder ons. En wie weet zit ik daar ook wel tussen maar ik laat me niets afdwingen omdat jij weer bot roept dat ik het dan maar moet doen. Het is ook die toon die leidde tot mijn vorige reactie. En wees eerlijker naar de moderators, als je het niet trekt, dan trek je het niet, simpel, klaar!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 10:41   #18
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Ben ik het mee eens. Hanna, je moet je niet het leed van de hele wereld aantrekken!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 11:08   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp Hanna wel hoor, ze voelt denk ik net als ik een betrokkenheid met de mensen waardoor je al snel geneigd bent om een reactie op een vraag te geven wanneer die vraag een poosje onbeantwoord blijft.

Zelf probeer ik tegenwoordig soms bewust om even een half dagje te wachten, want door mijn snelle reacties geef ik de vrager wel wat ie wil, maar andere leden snij ik misschien wel de pas af. Als eerste reactie heb je nog wel wat te melden, als tweede vaak niet meer. Vooral bij de redelijk 'recht-toe-recht-aan'-vragen.

Het gebrek aan geduld met weifelaars wat Hanna beschrijft herken ik ook. Soms lees ik mijn reacties wel eens terug en dan vind ik me wel bot. Zeker als mensen vragen wat ze kunnen doen aan AGA, maar meteen al aangeven dat levenslang gebruik van minoxidil of 'klooien met je hormonen' geen optie is. Mijn neiging is dan sterk om te antwoorden 'Ja, sorry, maar dan zit er weinig anders op dan je kaalheid te accepteren of om je goede geld uit te geven aan feel-good middelen en kwakzalvers'. Natuurlijk zwak ik die reactie af en geef ik nog wel aanwijzingen voor een shampoo met ketoconazol, voor zwakke middelen die misschien nog wel iets kunnen doen zoals Saw Palmetto en voor middelen die de kwaliteit van de haren die je nog hebt tenminste wat kunnen verbeteren, maar dat ongeduld schemert door. Ik moet daar erg mee oppassen, want zoals Agatha al zei, mensen een middel als finasteride of minoxidil zomaar te adviseren is niet iets dat wij leken mogen en het is ook heel goed als men terughoudend blijft over dit soort middelen.

Maar we dwalen een beetje af van het oorspronkelijke punt, namelijk of dat ledenaantal werkelijk zoveel zegt. Ik denk zelf van niet. Omdat er van alles tussen zit, van eendagsvliegen tot oude rotten en van meelezers tot mega-posters (Limbo toch je bent de 7000 stiekem al voorbij!). En omdat zelfs als de belangstelling voor Haarweb weg zou vallen, dan nog het ledenaantal niet zal slinken.

Maar soms moet je het gewoon doen met de getallen die je hebt. Kwantiteit is veel makkelijker meetbaar dan kwaliteit. En als je ziet in welk tempo het aantal leden toeneemt, dan zie je meteen ook hoe levenskrachtig HaarWeb is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 12:34   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Je hebt mijn privemail ontvangen en ik zal het hier dus kort houden.

Men mag best een kritisch geluid laten horen zonder dat men ook direct zelf de oplossing moet verzorgen. Ik geef geen betere adviezen, sterker nog ik geef geen enkel medisch advies omdat ik daartoe niet gekwalificeerd ben en de risico's onaanvaardbaar zijn. Je bent niet aangewezen om al deze mensen met raad en daad bij te staan dus heb je wel zelf gekozen en dat siert je alleen maar. Zoals voorgesteld kun je ook misschien ruimte maken voor andere mensen, niemand doet nu iets omdat jij het altijd al doet. Jij kunt je dan buigen over de complexe gevallen wat je leuk vindt en misschien staan er wel andere op die de wat makkelijkere vragen met groot plezier beantwoorden, ook aan de eigenwijzere onder ons. En wie weet zit ik daar ook wel tussen maar ik laat me niets afdwingen omdat jij weer bot roept dat ik het dan maar moet doen. Het is ook die toon die leidde tot mijn vorige reactie. En wees eerlijker naar de moderators, als je het niet trekt, dan trek je het niet, simpel, klaar!
Ook ik ben niet gekwalificeerd om medische adviezen te geven en doe dat dan ook absoluut niet; daarom noem ik de bewezen middelen plus de eventuele bijwerkingen en stuur de mensen allereerst naar de dokter voor o.a. bloedonderzoek.
Als iedereen zo redeneert als jij, durft niemand nog adviezen te geven en kan Haarweb opdoeken of zal het aantal onzin-topics groeien in de rubriek Van Alles en Nog Wat.
Wie kritiek heeft op onbetaalde vrijwilligers, moet het inderdaad zelf beter gaan doen of zwijgen of ophoepelen.
Volgens mij zijn de meeste lotgenoten beter gediend met een snel duidelijk antwoord dan met een latere troostende reactie met een hoog Libelle-gehalte.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 12:40   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ben ik het mee eens. Hanna, je moet je niet het leed van de hele wereld aantrekken!!
Slechts het leed van haaruitvalpatiënten!

Als men zich het leed van lotgenoten niet aantrekt en hier alleen maar komt voor een oplossing van het eigen probleem en/of een potje klieren in onzin-topics en/of kritiek leveren op onbetaalde vrijwilligers, is diegene niet bepaald een aanwinst voor Haarweb.

En dan formuleer ik het nog zo netjes mogelijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 12:56   #22
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ook ik ben niet gekwalificeerd om medische adviezen te geven en doe dat dan ook absoluut niet; daarom noem ik de bewezen middelen plus de eventuele bijwerkingen en stuur de mensen allereerst naar de dokter voor o.a. bloedonderzoek.
Als iedereen zo redeneert als jij, durft niemand nog adviezen te geven en kan Haarweb opdoeken of zal het aantal onzin-topics groeien in de rubriek Van Alles en Nog Wat.
Wie kritiek heeft op onbetaalde vrijwilligers, moet het inderdaad zelf beter gaan doen of zwijgen of ophoepelen.
Volgens mij zijn de meeste lotgenoten beter gediend met een snel duidelijk antwoord dan met een latere troostende reactie met een hoog Libelle-gehalte.
Ik zou hier zoveel op kunnen zeggen maar je laat jezelf vreselijk in je kaarten kijken. Je toon is onhebbelijk en onbeschoft dus wat dat betreft toon je hiermee hoogstens mijn gelijk mee aan. Heel jammer!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 12:57   #23
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Slechts het leed van haaruitvalpatiënten!

Als men zich het leed van lotgenoten niet aantrekt en hier alleen maar komt voor een oplossing van het eigen probleem en/of een potje klieren in onzin-topics en/of kritiek leveren op onbetaalde vrijwilligers, is diegene niet bepaald een aanwinst voor Haarweb.

En dan formuleer ik het nog zo netjes mogelijk.
Wellicht kun je nog een nieuwe functie op je nemen en dat is bij de deur selecteren wie je wel niet binnen wil.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 13:01   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik zou hier zoveel op kunnen zeggen maar je laat jezelf vreselijk in je kaarten kijken. Je toon is onhebbelijk en onbeschoft dus wat dat betreft toon je hiermee hoogstens mijn gelijk mee aan. Heel jammer!
Jouw gevoel voor humor is ineens foetsie.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 13:02   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Wellicht kun je nog een nieuwe functie op je nemen en dat is bij de deur selecteren wie je wel niet binnen wil.
Waarom neem jij zelf geen enkele functie op je? Je hebt tijd zat.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 13:06   #26
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik kon weinig humor ontdekken in jouw wederwoord maar het laatste waar ik zin in heb om op dit forum een boxring te laten ontstaan met twee kiftende wijven erin!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 13:16   #27
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Agatha, wat jammer dat je zo reageert, ik heb Hanna hoog staan en heb echt veel aan haar raad. Zonder haar zat ik nog te 'janken', maar nu heb ik al veel geaccepeteerd, het is zoals het is, en.....heb ik de stap gewaagd naar een haarstuk. Ik zou het heel erg vinden als zij er de brui aan geeft door deze aanval.
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 13:28   #28
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madelieve Bekijk bericht
Agatha, wat jammer dat je zo reageert, ik heb Hanna hoog staan en heb echt veel aan haar raad. Zonder haar zat ik nog te 'janken', maar nu heb ik al veel geaccepeteerd, het is zoals het is, en.....heb ik de stap gewaagd naar een haarstuk. Ik zou het heel erg vinden als zij er de brui aan geeft door deze aanval.
Dat doet zij heus niet hoor, leer mij Hanna kennen!
De kritiek van agatha was positief bedoeld. Helaas wordt het anders ervaren.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 22:36   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dat doet zij heus niet hoor, leer mij Hanna kennen!
De kritiek van agatha was positief bedoeld. Helaas wordt het anders ervaren.
Als dat "positief" was, vraag ik mij af hoe "negatief" er uit ziet.

Kreten als "...ik denk niet dat de selectie van wel of geen agaklanten aan jou is..."

lijken mij toch echt überhaupt totaal niet op mijzelf van toepassing; alsof ik mij alleen maar bezig hou met AGA-klanten, terwijl ik ook mijn steentje probeer bij te dragen bij CA, SE, TE, soms AA en hirsutisme en veel bij Haarwerken.

En Limbo, alleen AnthonieH begrijpt wat ik bedoel. Alleen diegenen die zelf dagelijks tientallen adviezen geven en daarbij verschrikkelijk vaak in herhaling moeten vallen en vaak oneindig geduldig moeten zijn
en dan ook nog tactisch en begripvol moeten blijven... terwijl menigeen nog niet eens dankjewel zegt en na de oplossing van zijn/haar probleem nooit meer op het forum terugkomt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 11:34   #30
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
En Limbo, alleen AnthonieH begrijpt wat ik bedoel. Alleen diegenen die zelf dagelijks tientallen adviezen geven en daarbij verschrikkelijk vaak in herhaling moeten vallen en vaak oneindig geduldig moeten zijn en dan ook nog tactisch en begripvol moeten blijven... terwijl menigeen nog niet eens dankjewel zegt en na de oplossing van zijn/haar probleem nooit meer op het forum terugkomt.
Dan is er maar 1 correct antwoord: ik bemoei me er niet meer mee!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.