Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2002, 22:44   #16
The Rock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2002
Berichten: 15
En wanneer komt dat dan eens in Nederland op een normale manier op de markt, zodat je het gewoon kunt kopen!
The Rock is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2002, 12:46   #17
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
hé Rob,

Ik belandde vandaag op dit Forum, en ik vind het echt een verademing om dit soort berichten te lezen. Jouw samenvatting van de stand van zaken in NL lijkt me een treffende weergave van de situatie. thanx! Ik bedacht me om eens naar een forum of nieuwsgroep over haaruitval op zoek te gaan. Eerst belandde ik op die zg nieuwsgroep van loreal (bolder ofzo, heet die kerel toch?) maar dat is gewoon een verkapte propaganda- site van de Nederlandse haar-maffia. Dat vind ik dus problematisch: mij bekruipt vrij vaak het gevoel dat sommige berichten door mensen worden gepost die bepaalde belangen hebben in dat incestieuze haardoktersclubje van Nederland. Ik hoop dat dit niet voor dit forum geldt, maar controleren kun je het nooit. Maar goed je hebt volkomen gelijk: Het is schandalig en bedroevend, dat er in dit land maar 1 mallotige fopdokter in tilburg een monopolie op haarproblemen schijnt te hebben en misbruik maakt van een probleem waar zeer veel jonge mannen zwaar onder gebukt gaan. Ik begrijp uit de verhalen dat hij een soort Propecia aftreksel verkoopt, voor 100 piek pm en dat je ook nog eens 300 piek moet lappen om het te komen ophalen in tilburg. Ik overwoog nog om er heen te gaan ,maar na wat ik zonet allemaal las hoef ik niet meer zo, Ik had toch al niet zo'n frisse indruk van die praktijk, kijk alleen al naar die site (haarkabinet.nl ) van ze, dat is toch te amateuristisch, spelfouten, noem maar op.
Ik denk dat ik maar eens dat Saw palmetto ga proberen. heb jij daar overigens ervaring mee?

timo2
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2002, 18:57   #18
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Hey Timo,

Bedankt voor je complimenten over mijn post! Het klinkt hard, maar zo zit het "haarwereldje" nou eenmaal grotendeels in elkaar!

Aan de andere kant zijn enkele bemoedigende ontwikkelingen. Neem bijvoorbeeld het feit dat steeds meer klinieken (waaronder onze eigen ghoclinic) zich gaan toeleggen op een transplantatiemethode, waarbij geen strip uit je hoofd gesneden hoeft te worden (sorry dat het zo wreed klinkt, maar het is gewoon de praktijk).

Inmiddels zijn er 3 klinieken die deze techniek toepassen (woods www.4hair.com.au, Bernstein www.newhair en dr. Gho www.ghoclinic.com)

Daarnaast zal binnen 4 jaar de HAIRmultiplication methode commercieel worden. Dit is een zeer patientvriendelijke methode, maar helaas is niemand op de hoogte van de resultaten die men er mee kan behalen (dichtheid e.d.).

Ook het veelbelovende Dutasteride staat dit jaar voor lancering op het programma. Het schijnt een stuk effectiever te zijn dan finasteride (=propecia=prohair), maar ik ben zelf bij nader inzien niet zo'n fan van middelen die met je hormoonhuishouding rommelen.

Wat betreft je plan om Boersma te gaan bezoeken. Ik kan je nu al voorspellen hoe dat zou verlopen:
foto's maken, tjakka 300 gulden.......ja, je haar begint dunner te worden......maar als je prohair gaat gebruiken ga je met deze bos haar de kist in tjakka, 100 gulden per maand.......

En aangezien het menselijk is dat je niet meer snel stopt als je eenmaal begonnen bent, kan Boersma weer in z'n handen knijpen want "prooi" nummer TIGhonderd is weer een feit.

Je hoeft geen econoom te zijn om te bedenken wat deze lucratieve monopolie Boersma per jaar opleverd!!!!!!!

Ik vind het trouwens erg onbetrouwbaar uit z'n ogen kijken (maar dat is mijn mening....)

Wanneer je toch aan de finasteride wil kun je het beter goedkoop aanschaffen via www.druonline.com (?)

Zelf gebruik ik sinds een tijdje het natuurlijke en goedkope saw palmetto (www.vitamine-afslanken.nl). Sinds een week gebruik ik daarnaast de populaire en schijnbaar effectieve Rooscure shampoo.
Mijn haarconditie is prima, zonder enige lichamelijke bijwerking!

groeten Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2002, 11:02   #19
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Hoi Rob en anderen,

Jij zei:
'Aan de andere kant zijn enkele bemoedigende ontwikkelingen. Neem bijvoorbeeld het feit dat steeds meer klinieken (waaronder onze eigen ghoclinic) zich gaan toeleggen op een transplantatiemethode, waarbij geen strip uit je hoofd gesneden hoeft te worden (sorry dat het zo wreed klinkt, maar het is gewoon de praktijk). '

Inmiddels zijn er 3 klinieken die deze techniek toepassen (woods www.4hair.com.au, Bernstein www.newhair en dr. Gho www.ghoclinic.com)



REACTIE: deze techniek bestaat al jaren in de VS. Vroeger hanteerde men deze pons methode ook. Alleen dan werden er grotere oppervakten geponst. Nu haalt men de haren met een naald per follikel uit je donorgebied. Dit zou niet leiden tot littekens? Ik heb het nog eens nagevraagd:
MEt deze methode kun je per transplantatie maar een beperkt aantal follikels transplanteren. JE moet dus vaker terugkomen. Na een behandeling zullen er geen littekens te zien zijn, maar na enkele??????
En belangrijkste nadeel van deze methode is dat er veel folikels versneden worden en niet gebruikt kunnen worden. Dit is bij een strip ook het geval als je met onervaren personeel werkt. Echter, als je met een ervaren team werkt is het resultaat van de huidige transplantatie beter dan die van de follikel haartransplantatie

Groeten Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2002, 21:11   #20
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Hoi Jorn,

De kennis die ik heb van deze follicel techniek is onder andere:

-dat er juist zeer weinig haren verspeeld worden omdat ze 1 voor 1 zorvuldig uit het donorgebied gehaald worden. Omdat er geen volledige strip wordt weggeneden, is daarnaast het voordeel dat de hoofdhuidvermindering van je achterhoofd veel kleiner is dan bij een "stripbehandeling".
Bij meerdere stripbehandelingen komt je hoofdhuid strakker te staan, wat riskant is voor het litteken (eventueel stretchen).

-de folliceltechniek laat geen littekens achter. Juist ook omdat je steeds een ander gedeelte van het grote beschikbare gebied kunt gebruiken.

-dr Woods hanteert deze techniek al zeer lang en heeft hem volledig geperfectioneerd. De vele mensen die bij hem een behandeling hebben ondergaan zijn razend enthousiast (geen enkel negatief verhaal op de amerikaanse forums).
Veel mensen zouden willen dat ze eerder van dr Woods gehoord hadden, voordat ze aan de striproute zijn begonnen....

-de reden dat bijna geen enkele grote kliniek deze zeer patientvriendelijke methode toepast, is dat de follicelmethode zeer arbeidsintensief is. De grote klinieken willen juist zoveel mensen per dag door hun operatiekamer zien gaan.....$$$$
Ze doen dus gewoon alsof hun neus bloedt.....

groetjes Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2002, 18:55   #21
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
hé rob,

jij adviseerde me om eens bij vitamine-afslanken te shoppen, maar ze hebben daar twee producten tegen haaruitval, te weten folligro en prostaat-protect. welk product is volgens jou het meest van toepassing /effectief?

timo2
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2002, 22:03   #22
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
hoi Timo,

Over Folligro durf ik geen oordeel te vellen. Wat ik zelf op die site koop is het volgende:
-serenoa repens (dit zijn voordelige capsules met het saw palmetto extract)
-haarplus (dit zijn vitamines die speciaal geselecteerd zijn voor een gezonde haargroei, kan geen kwaad lijkt me zo...)

groeten Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2002, 11:44   #23
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Exclamation 'Maasland' beveelt zijn eigen product aan?

Citaat:
Originally posted by Chris
Hmm... ik ben blij voor je dat het bij jou werkt. Jouw reactie is inderdaad de eerste positieve reactie omtrent Nihafor (en in dit geval de (meerdere malen door jouw genoemde) leverancier ervan: HaarLab c.q. het Maasland Instituut).

Lees deze threads er eens op na:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor

Kan iemand (Rocco, Russell en anderen ervaringsdeskundigen) dit bevestigen? Werken Aminexil, Minoxidil en Finasteride alleen bij de kruin?

Hoezo 'bewezen effectief!'? Bewezen door WIE? Bewezen door HaarLab/Maasland Instituut zèlf of onafhankelijk wetenschappelijk bewezen? Over Aminexil beweert men (lees: de leverancier) ook dat het wetenschappelijk bewezen is. Helaas ik dit ook weer de grootste ONZIN, aangezien er in Nederland alleen testen zijn uitgevoerd door de dermatoloog Boersma.

Ik ben blij voor je dat het bij jouw allemaal werkt en dat je zo tevreden bent over HaarLab, gezien je aanprijzende woorden. Je bent tot nu toe echter één van de weinige mensen die er tevreden over zijn....dus of het bij meerdere mensen helpt?

Chris.

PS: Oja, nog even een opmerking over je statement 'Nihafor (bewezen effectief!)' Met alle respect, maar deze uitspraak komt wel erg overeen met de uitspraak van HaarLab ('het bewezen beste product ') op hun website hè? Mijn excuses als ik er naast zit, maar een uitspraak als 'bewezen effectief!' komt nogal commercieel en in dit geval pro-HaarLab over als je het mij vraagt. Als je dit anders hebt bedoelt dan hoor ik het uiteraard zeer graag.
Over HaarLab/Het MaasLand Instituut gesproken.... moet je hier eens gaan kijken voor de lol:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=777&i=40&t=29

Daarin lees je:

Citaat:
Auteur: Jan Maasland (barred@planet.nl) (---.speed.planet.nl)
Datum: 23-12-01 23:20

Hoi Dirk,

Ik ben zelf kalend sinds een jaar of vijf en heb al meerdere middeltjes geprobeerd, zoals Minoxidil (Regaine in Nederland), Aminexil en Dabao (een Chinees kruidenmiddeltje).

Sinds kort gebruik ik Nihafor (www.haaruitval.com) wat wel lijkt te werken. Het is een capsule die je elke ochtend bij het ontbijt inneemt en verder niks. Ik gebruik het nu een maand of twee en ik heb de indruk dat er nu minder haar uitvalt. Mijn vriendin zei zelfs dat ze nieuwe haartjes zag groeien. Ik ben ook Regaine blijven gebruiken omdat dat goed schijnt te zijn tegen haaruitval vanuit de kruin. 't Is wel een dure grap alles bij elkaar (ruim honderd gulden in de maand), maar als het helpt heb ik het er wel voor over.

Groeten,

Jan
Zoals we dankzij de discussie's hier op HaarWeb nu weten is dat HaarLab voorheen het Maasland Instituut was. Hierboven geeft nu ene 'Jan Maasland' een reactie op de kaalheidspagina waarbij hij de website en het product van HaarLab aanbeveelt. Het moet wel héél erg toevallig zijn wil die Jan Maasland niet de eigenaar of belanghebbende bij HaarLab/Maasland Instituut zijn...... of zullen we het maar op een toevallige naamgenoot houden? Kun je zien hoe wanhopig sommige fabrikanten hun produkt aan de man willen brengen... grappig hè?

Maar goed, een en ander is wederom niet met zekerheid vast te stellen, maar twijfelachtig is het in ieder geval wèl.

Chris.

Laatst gewijzigd door Chris; 21 november 2002 om 11:47
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2003, 23:10   #24
Michiel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Berichten: 18
optimaal gebruik

Als ik dit zo lees, begrijp ik dat dan de best eoplossing is:

Dut + Minox en eventueel een transplantatie op die plekjes waar niks gebeurd? Dit volhouden tot het klonen van haar door dokter CHO aktief wordt, en vervolgens alle haren klonen!

Is dit juist?

Ik meen dit serieus: Dut behoud haar beter dan fin, en meer kans op haar groei, minox zorgt tevens voor haargroei los van hetgeen dut doet, maar wel complementair! volgens mij kun je op die manier een lange tijd rekken!

Groet
michiel
Michiel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2003, 19:00   #25
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
klinkt allemaal heel ingewikkeld. nou moet ik zeggen dat minoxidil heel lang goed heeft gewerkt voor mijn man, maar sinds een aantal weken dus niet meer.
wat raden jullie aan? moet hij fin of dut gaan gebruiken?
Priya is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 14:39   #26
claude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2006
Berichten: 5
weet iemand hoe dat zit met die kliniek in Mechelen?
met die FUO methode dus
claude is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 04:24   #27
SNC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 4
hey Claude,

Ik heb pas een behandeling ondergaan in deze 'kliniek' (Mechelen). Ik hoop dat we dezelfde 'kliniek' bedoelen ( http://www.prohairclinic.com/ ).

Zelf sta ik al vrij lang in contact met haarverlies ook mede door mijn broer. Mijn broer heeft een strip operatie ondergaan in Hasselt. Zoals in de eerste post van deze thread staat vermeld beloven veel dergelijke klinieken veel terwijl het eindresultaat niet veel voorstelt. Mijn broer was dan ook niet echt enthousiast over het eindresultaat en heeft heel veel last gehad van deze operatie en dan zwijg ik nog over het litteken dat je overhoud.

De kliniek in Mechelen belooft echter bijna geen last te hebben na de operatie (je mag zelf alleen naar huis rijden na de operatie), nu ik zelf hier een 'operatie' heb laten uitvoeren kan ik je zeggen dat ze niet liegen . Het is nu een 3 dage geleden dat ik deze operatie heb laten uitvoeren en de last, als je dit al last kan noemen, die ik op moment ondervind is dat mijn voorhoofd een beetje verdikt is door het vocht (wat normaal is) en dat ik aventoe een lichte steek voel in het donorgebied. Als ik dan zie wat een last mijn broer heeft gehad van zijn operatie mag ik heeeeel blij zijn.

Over het eindresultaat kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen. Het waren ongeveer een 1700 grafts die ik heb laten zetten.

Als je nog vragen hebt ... .
Enigste wat ik nog kwijt wil is, als je eventueel op punt staat een transplantatie uit te voeren kan ik je deze 'kliniek' echt aanbevelen, zelfs tijdens de operatie voel je niets, buiten dan de initiele prikjes voor de plaatselijke verdoving.
Een consultatie kan nooit kwaad he .

Laatst gewijzigd door SNC; 26 augustus 2006 om 05:14
SNC is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 02:33   #28
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als redelijk objective buitenstaander (niet kalende persoon). Denk ik dat dit betoog erg goed weergeeft hoe de vork in de steel zit. Mensen willen graag haar hebben en gebruiken van alles. Van smeermiddelen die slechts een beetje haar teruggeven tot hormonale goedjes.

Een middeltje als finasteride werkt welliswaar, maar vraag blijft in hoeverre je daar blij van moet worden. Bijwerkingen, ontregelde hormoonhuishouding, dolle pret.

Ik heb hier wat rondgekeken (omdat mijn vader pleksgewijs haar verloor door medicijngebruik), ben blij dat ik mijn haar nog heb (en hopelijk nog lang). Maar ik heb besloten dat, mocht ik ooit kaal worden mijn vaders stijl te volgen en me er geen zak van aan te trekken.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 17:53   #29
SNC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 4
Neem dit niet verkeerd op kniekous, wat ik nu ga zeggen. Maar zeg niet "ik ga me er niets van aantrekken" tot het zover is . Ik denk niet dat ik veel mensen ken, die kalend zijn, die er helemaal niets omgeven.
SNC is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 18:25   #30
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Heb je wel een goed punt. Het meest enge lijkt mij dat je ineens veel haar verliest, omdat je nooit weet wat de precieze oorzaak is. Bij mijn vader was dat duidelijk, de medicijnen veroorzaakten haaruitval, maar anders kan het van alles zijn. Ik denk ook, dat ik, degene die vaak te lang zijn haar stijlt, zeker niet blij zou zijn als ik mijn haar verloor.

Wat ik zo vervelend vind is dat er inderdaad allerlei oplossing geprezen worden die eigenlijk amper helpen. Ik vidn het dan zo sneu om te lezen, dat iemand van alles probeert, maar dat het eigenlijk amper helpt.

Jammer genoeg is niet iedereen gezegend met een schedel die een kaalgeschoren hoofd mooi makat, want dan zou het ene stuk makkelijker zijn.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.