Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2013, 00:18   #1
GaiusRomanus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 7
(Foto's) 18 jaar wil beginnen met Propecia + Minoxidile

Hallo!

Dit is mijn eerste post hier, wil mij graag voorstellen ben 18 jaar en heb een kale vader. Mijn vader was al NW2-NW3 op zijn 18e en is nu NW5 op zijn 50e.
Mijn vader is wel de enigste in de hele familie die NW5 kaal is, mijn opa's aan beiden kanten van de familie hebben max NW2-3 gehad.

Ik geef veel om mijn haar en wil graag mijn haarlijn behouden zoals die nu is.
Ik heb dus besloten om Propecia te gebruiken i.c.m Minoxidil, de kosten vallen mee ongeveer 300Euro p/j.

Heb al veel gelezen over bijwerkingen, maar wil toch persoonlijk advies.
Foto's:


GaiusRomanus is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 01:32   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Nou, eigenlijk lijkt het erop dat er niets mis is met je huidige haarstatus. Nu laten foto's ook maar een globaal beeld zien maar ik vraag me af of het wel nodig is om met serieuze middelen te beginnen? Heb je last van veel haaruitval of zie je dunnere plekken? Of heb je angst om je huidige haarstatus te verliezen? Dat je vader kalend is wilt nog niet zeggen dat jou hetzelfde zal overkomen. Bovendien is het gebruik van Finasteride op 18 jarige leeftijd niet bepaald verstandig. Misschien dat je een of ander kunt toelichten?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 01:49   #3
GaiusRomanus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nou, eigenlijk lijkt het erop dat er niets mis is met je huidige haarstatus. Nu laten foto's ook maar een globaal beeld zien maar ik vraag me af of het wel nodig is om met serieuze middelen te beginnen? Heb je last van veel haaruitval of zie je dunnere plekken? Of heb je angst om je huidige haarstatus te verliezen? Dat je vader kalend is wilt nog niet zeggen dat jou hetzelfde zal overkomen. Bovendien is het gebruik van Finasteride op 18 jarige leeftijd niet bepaald verstandig. Misschien dat je een of ander kunt toelichten?
Heb geen dunne plekken, haar is best wel dik en groeit snel.
Nu ben ik wel tevreden met mijn haarlijn nu, maar ik wil niet dat het erger wordt.
Als ik nu al begin met medicatie moet het wel lukken om tot mijn 30-40e dezelfde haarlijn te behouden, dacht ik daarom Finasteride en Minox.
GaiusRomanus is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 02:22   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik snap wat je bedoelt. We zitten hier allemaal op haarweb omdat ons haar meer voor ons betekent als anderen. Maar wees niet angstig als er geen reden toe is. Niet doemdenken of stressen want dat is juist slecht voor je haar. Zolang je niet veel haar vind op je kussen, wastafel etc. en geen dunne haartjes verliest zou ik me echt geen zorgen maken. Dunne plekke had je al niet zei je. Als je enkele haren op je kussen of wastafel tegenkomt is dat ook normaal. Dus leef gewoon lekker relax en zodra je pas meer haarverlies opmerkt met ook dunne haartjes kun je altijd nog aan de medicijnen. Zal misschien niet eens nodig zijn en tegen de tijd dát eventueel medicijnen in het spel komen, zijn er waarschijnlijk weer nieuwe middelen of zelfs "the Cure" waar iedereen op hoopt!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 11:24   #5
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Sommige slaan echt onzin uit.
A. Niets aan de hand.
B. Hoe kom je erbij dat je tot je 40e je haarlijn behoudt.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2013, 02:52   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaiusRomanus Bekijk bericht
Als ik nu al begin met medicatie moet het wel lukken om tot mijn 30-40e dezelfde haarlijn te behouden, dacht ik daarom Finasteride en Minox.

Dus na je 30-40e mag het gerust in no time een NW 5 worden!?

In de komende 12-22 jaar kan er héél veel veranderen met je haar, dat is en blijft koffiedik kijken. Maar je moet nooit je haarstatus met familieleden gaan vergelijken, dat is geen goede referentie.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.