Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2014, 16:21   #1
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Welke kliniek kiezen voor een relatief kleine FUE?

Dag mensen,

Ik wil een afspraak plannen om een FUE te ondergaan, het zal geen uitgebreide worden (500 grafts schat ik) maar ik ben echt een rookie op dit gebied en vraag me af welke kliniek nu het beste zou zijn voor mij? Beste is natuurlijk een groot woord maar zaken als geen of weinig littekens, bekwame doctoren, goede recensies, redelijke prijzen etc vind ik belangrijk.

Graag tips als jullie deze hebben.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 12:39   #2
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Ik heb wel een andere tip voor je...helemaal geen kliniek kiezen.

Laat het rusten en acceptatie is dan uiteindelijk de beste keuze.

Succes.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 12:54   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Voor 500 grafts zou ik het ook niet ondergaan, wacht dan liever en als de situatie verslechterd dan kan je voor een volledige ht gaan.
Indien je toch wilt voortzetten dan is Prohair een aanrader en in het buitenland Esteworld.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 18:11   #4
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ik sluit me totaal aan bij wat M.Hayden adviseert..

Wat betreft kliniek keuze en ook wat betreft aantal grafts!

Je moet je niets wijs laten maken door klinieken, 500 grafts alleen doen helemaal niets, is de moeite niet waard, en ga je spijt van krijgen!

Veel wijsheid gewenst, en je bent op het goede forum beland!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 01:33   #5
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Jij bent toch niet die ene kerel die een hels lange en vooral kinderachtige discussie met iemand hier over hoe slecht haartransplantaties wel niet zijn? Ik snap niet zo goed wat je hier doet als je er ZO tegen bent? Is het je levensmissie om iedereen van een HT te redden?
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 01:39   #6
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Wat betreft de andere twee; bedankt voor de tip maar ook deze snap ik niet zo goed en zal proberen uit te leggen waarom. Wat mij vaak opviel als ik naar voor en na fotos kijk of naar mannen in het algemeen die een HT willen ondergaan, is dat ze al zo kaal zijn dat ik me afvraag waarom ze er in hemelsnaam aan beginnen? Als ik zo kaal was dan zou ik hier niet eens zijn, maar een mooie tondeuse gekocht hebben. In mijn geval gaat het vooral om wat uitgedund haar dat ik wat dikker weer wil hebben, thats it. Zodoende, kwam ik uit op die 500 grafts want als ik online zie wat voor mensen 1000 grafts en meer bestellen, dan hoor ik duidelijk niet in die categorie thuis. Wat ik wil zeggen is dus: ik heb juist liever dat ik er nu iets aan doe, dan dat ik wacht totdat ik echt goed kaal ben en dan helft van mn haar moet gaan laten verplaatsen.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 03:23   #7
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajn Bekijk bericht
Wat betreft de andere twee; bedankt voor de tip maar ook deze snap ik niet zo goed en zal proberen uit te leggen waarom. Wat mij vaak opviel als ik naar voor en na fotos kijk of naar mannen in het algemeen die een HT willen ondergaan, is dat ze al zo kaal zijn dat ik me afvraag waarom ze er in hemelsnaam aan beginnen? Als ik zo kaal was dan zou ik hier niet eens zijn, maar een mooie tondeuse gekocht hebben. In mijn geval gaat het vooral om wat uitgedund haar dat ik wat dikker weer wil hebben, thats it. Zodoende, kwam ik uit op die 500 grafts want als ik online zie wat voor mensen 1000 grafts en meer bestellen, dan hoor ik duidelijk niet in die categorie thuis. Wat ik wil zeggen is dus: ik heb juist liever dat ik er nu iets aan doe, dan dat ik wacht totdat ik echt goed kaal ben en dan helft van mn haar moet gaan laten verplaatsen.
Hoi Ajn,

Ben je naar een consult geweest of heb je zelf bedacht dat je 500 grafts nodig hebt? Ik vroeg een offerte aan voor in Turkije via de mail en met bijgevoegde foto's. Ze raadde mij rond 2750-3000 grafts aan. Terwijl als ik mijzelf vergelijk met foto's van andere mensen vind ik dat ik meer richting de 1500-2000 grafts ga.

gr

maarten
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 09:53   #8
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajn Bekijk bericht
Wat betreft de andere twee; bedankt voor de tip maar ook deze snap ik niet zo goed en zal proberen uit te leggen waarom. Wat mij vaak opviel als ik naar voor en na fotos kijk of naar mannen in het algemeen die een HT willen ondergaan, is dat ze al zo kaal zijn dat ik me afvraag waarom ze er in hemelsnaam aan beginnen? Als ik zo kaal was dan zou ik hier niet eens zijn, maar een mooie tondeuse gekocht hebben. In mijn geval gaat het vooral om wat uitgedund haar dat ik wat dikker weer wil hebben, thats it. Zodoende, kwam ik uit op die 500 grafts want als ik online zie wat voor mensen 1000 grafts en meer bestellen, dan hoor ik duidelijk niet in die categorie thuis. Wat ik wil zeggen is dus: ik heb juist liever dat ik er nu iets aan doe, dan dat ik wacht totdat ik echt goed kaal ben en dan helft van mn haar moet gaan laten verplaatsen.
Ik kan je deels hierin volgen.
Moest ik zo goed als helemaal kaal zijn zou ik er ook niet aan beginnen, als je weet hoeveel haren je normaal op je hoofd hebt kan dit met een ht nooit benadert worden. In zo'n geval lijkt mhp danhet beste.
In mijn geval was het enkel de voorkant die flink uitgedund was maar nog niet kaal dus leek een ht hier wel op zijn plaats. Ik schrok ook wel dat men na verschillende consults gemiddeld over een 2400 grafts sprak en het zijn er uiteindelijk bijna 3000 geworden. Hierbij werd de haarlijn herstelt plus de voor en bovenkant verdicht. De kruin werd niet gedaan omdat ik daar nog voldoende doch ook al wat dunner geworden dichting had. De chirurg was van mening dat mijn kruin mmet gebruik van minoxidil voldoende dekking ging hebben.
Vraag eens een consult aan bij Esteworld of Prohair, dit is kosteloos en online. Je weet dan direct hoeveel grafts je ongeveer nodig hebt en kan dan gerichter zoeken.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 10:58   #9
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Beste Maaa17,

Nee maar daarom vroeg ik ook welke klinieken de beste naam hebben zodat ik bij die een consult kon inplannen. Wat betreft je ervaring; natuurlijk zal een kliniek je altijd meer grafts adviseren, aangezien zij vaak het dubbel of zelfs driedubbele verdienen als ze meer grafts gaan plaatsen.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 11:03   #10
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Hoi Hayden,

Ik denk dat wij toch nog steeds niet opdezelfde lijn zitten, omdat we ook niet in dezelfde situatie zitten. Om het te bewijzen kan ik op mijn profiel fotos plaatsen als je wilt maar ik heb dus geen flink uitgedund haar, een kale kruin, een verschoven haarlijn etc. Bij mij is er sprake van relatief wat uitdunning op de bovenkant (niet kruin), ik denk dat als mensen mij zouden zien ze sterk zouden afvragen waarom ik een HT nodig zou hebben. Ik kan je dus garanderen dat ik niet veel grafts nodig zal hebben. Ik voel pas dat mijn haar is uitgedund als ik er met mijn handen doorheen ga en dat gevoel vergelijk met hoe het eerder voelde. Esthetisch heb ik nog nooit problemen ermee gehad.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 11:07   #11
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Hi Hayden,

Ik heb trouwens net even je profiel bezocht en ik denk dat we ook een andere definitie van zo goed als kaal hebben. Ik vind namelijk jou wel precies in die categorie thuishoren, als ik jouw haar had was ik er nooit aan begonnen. Heb overigens wel respect voor je keuze, want iedereen moet dat zelf kunnen bepalen maar puur om even aan te geven dat we qua haar er heel anders uitzien.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 11:11   #12
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajn Bekijk bericht
Beste Maaa17,

Nee maar daarom vroeg ik ook welke klinieken de beste naam hebben zodat ik bij die een consult kon inplannen. Wat betreft je ervaring; natuurlijk zal een kliniek je altijd meer grafts adviseren, aangezien zij vaak het dubbel of zelfs driedubbele verdienen als ze meer grafts gaan plaatsen.
Bij Esteworld betaal je niet per graft maar per ht. De prijs is vastgesteld op een bedrag om en bij de 2500 euro alles incl. behalve je vlucht. Bij mij waren bv 2400 grafts afgesproken en het zijn er uiteindelijk 2820 geworden voor dezelfde prijs. Ik probeer hier geen reclame te maken maar louter ter verduidelijking omdat u stelling verkeerd is. Het aantal grafts klopte want ik heb bij drie verschillende instellingen een consult gedaan en ze zaten allemaal rond hetzelfde getal van aantal grafts.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 11:45   #13
ajn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Begrijp ik Hayden, maar zoals aangegeven is jouw situatie totaal niet relevant voor mij omdat we er heel anders uitzien. Ik zou namelijk niet eens beginnen aan een HT, ongeacht t aantal grafts als ik in hetzelfde stadium als jou zou zitten.
ajn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 11:59   #14
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajn Bekijk bericht
Begrijp ik Hayden, maar zoals aangegeven is jouw situatie totaal niet relevant voor mij omdat we er heel anders uitzien. Ik zou namelijk niet eens beginnen aan een HT, ongeacht t aantal grafts als ik in hetzelfde stadium als jou zou zitten.
Misschien een foto posten zodat we u beter kunnen informeren.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 15:39   #15
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Zonder foto is het natuurlijk zowiezo "koffie dik kijken", en kan niemand er hier over oordelen.

500 grafts dat zijn aantallen die ze je bij bijvoorbeeld groupon proberen aan te smeren..

Veel mensen hier op Haarweb die een HT hebben ondergaan, maar ik ken er geen 1 die maar 500 grafts heeft laten plaatsen, en als die er is dan ben ik benieuwd naar het resultaat!

Ga naar een kliniek die goede resultaten heeft behaald en laat je daar informeren!

Er zijn in mijn ogen weinig goede HT klinieken, dus lees je goed in!

Haardikte / structuur en haar kleur (donker haar dekt beter, naar wat ik gezien heb op Haarweb!) zijn ook heel belangrijk.

Succes!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.