Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2019, 17:32   #1
Adrianus99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Haartransplantatie Esteworld 4500 grafts + Acell

Hallo geïnteresseerde lezers,

Ik wil graag mijn ervaring met een haartransplantatie met jullie delen.

Na ruim een jaar twijfelen (wel/niet) toch de knoop doorgehakten gekozen voor een haartransplantatie. Ik ben 29 jaar en stoorde aan mijn inhammen en kale kruin. Iemand van mijn leeftijd wil hier niet mee geconfronteerd worden. Er zijn erg veel aanbieders op de markt die een haartransplantie aanbieden, soms tegen spot prijzen. Hoe maak je hierin nu een goede keuze?

Ik heb gewoon een aantal websites bezocht die ik via dit form en uit mijn naaste kennissenkring gehoord had deze klinieken hoog staan aangeschreven. De websites zien er allemaal goed verzorgd uit en je kunt er allemaal positieve referenties lezen.

Wat ik heb gedaan is gewoon een afspraak maken bij een kliniek en je te laten adviseren over de verschillende mogelijkheden. Dit heb ik dan ook maar gedaan. In januari jl. Esteworld in IJsselstein bezocht waarbij ik een afspraak had met Margot. Na een aantal keer telefonsch contact met de receptie om de afspraak te verschuiven is er ook een mogelijkheid om op een zaterdag op consult te komen, ideaal toch, hoefde ik geen vrij te nemen van mijn werk.

Ik had mijn vader meegenomen naar het consult, 4 oren horen tevens meer dan 2. Na ontvangt met koffie kregen we in de wachtkamer een film van een klant te zien welke ook een haartransplantie had ondergaan.

Na de kennismaking met Margo, mijn probleem uitgesproken dat ik me stoor aan mijn inhammen en kalende kruin. Mijn haar heeft een slag (krul) waardoor ik de kruin best goed kon bedekken. Het gesprek met Margo is erg prettig en ze geeft een duidelijk beeld van de verschillende mogelijkheden. Het haar van een 18e jarige krijg je er niet mee terug, aldus Margo. Op basis van mijn haarkwaliteit en grote mate van kaalheid heeft Esteworld voor mij een advies gegeven. Een dubbele haartransplantatie zou de meeste geschikte oplossing zijn om een goede dekking te krijgen. Een enkele zou ook mogelijk zijn en dan over 1 jaar nog een keer terug komen. Daar heb ik geen zin in. Als ik het doe dan doe ik het goed en heb gekozen voor een dubbele haartransplantatie met Acell om de bestaande haren dikker te maken en het herstel te bevorderen.

27 maart jl. was de grote dag en ben ik samen met mijn vader naar Istanbul gevlogen. In de week voor het vertrek krijg je alle informatie per whatsapp toegestuurd. De chauffeur stond al op ons te wachten op de aangegeven locatie. Per luxe bus naar het 5* hotel gebracht in Istanbul. Na inchecken en even te hebben opgefrist de stad bezocht om cultuur te snuiven. Lekker Turks eten met natuurlijk een kopje thee erbij. Na terugkomst in het hotel zag ik een aantal patienten die terugkwamen van de kliniek. Ik dacht, morgen loop ik er ook zo bij .

Na een goede nachtrust om 9 uur opgehaald per luxe bus en naar de kliniek gebracht. Ik had gekozen voor een dubbele behandeling bij Dr. Servet. Dr. Servet is namelijk de beste arts die de kliniek heeft. ik werd bij binnenkomst opgevangen door de Nederlandse hostess en na de juiste afdeling gebracht. Na in het invullen van papieren moest ik als eerste omkleden en kreeg speciale kleding aan waarna er bloed werd afgenomen. Het bloed is ter controle en wordt daarnaast gebruikt voor de Acell behandeling.
Ik was totaal niet gespannen en lied alles gewoon op mij afkomen.

Dr. Servet had zich ondertussen gemeld en ik mocht meekomen naar zijn kantoor voor het aftekenen van de nieuwe haarlijn, een spannend moment. Ik had een aantal foto's meegenomen toen ik 22 jaar oud was en lied dit zien toen hij de haarlijn had afgetekend. Tot mijn verbazing kwam het precies overeen met de haarlijn van toen. Na het goedkeuren van de haarlijn worden er foto's gemaakt voor de garantie.

Nu het spannenste moment waar ik wel een klein beetje tegenop zag, namelijk mijn hoofd werd kaal geschoren. Na 2 minuten was mijn haar eraf, had bewust niet in de spiegel gekeken en mocht doorlopen naar de behandel kamer. Het team van Dr. Servet stelde zich netjes voor en vertelde wat ze gingen doen. Ik had van verschillende mensen gehoord dat de verdoving pijnlijk zal zijn, dit speelde wel rond in mijn hoofd. De eerste prik voel je een klein beetje, je kunt het vergelijken met de verdoving bij de tandarts.

Na de verdoving kreeg ik ongeveer 50 prikjes in mijn hoofd voor de Acell behandeling. Aansluitend werden er 4500 gaatjes gemaakt voor de nieuwe grafts. Dit heeft al met al aantal uur geduurd. Tijdens de behandeling kwam de hostess om het half uur kijken en vragen hoe het met mij gaat en of ik nog iets wou hebben zoals wat te drinken. Mocht er iets dringends zijn kon ik haar per telefoon bellen. Dr. Servet en zijn team spreken allemaal goed Engels dit is fijn omdat je met ze kunt commeniseren. Na een aantal uur liggen was het tijd voor de lunch (14.00). Mijn hoofd werd tijdelijk ingepakt met verband er werd na het restaurant gebracht. Ik mocht kiezen wat ik lekker vond.

Na een half uur werd ik weer opgehaald en moest op mijn buik liggen omdat ze de grafts (4500) uit mijn donor gebied gingen oogsten. De stoel waar ik in lag is erg confontabel. Een relax muziekje op de achtergrond en je valt zomaar inslaap, helaas niet in mijn geval. Het apparaat waarmee ze de grafts oogsten maakt wel een vervelend geluid.
Het oogsten duurde ongeveer 2.5 uur. Ik had daarna weer even een korte pauze om naar het toillet te gaan en wat te gaan drinken.

Het team was in de tussentijd bezig met het sorteren van de grafts. Nu aangekomen met het laatste gedeelte van de behandeling, het plaatsen van de grafts. Omdat mijn hoofd verdooft is voel je helemaal niks. Mocht je toch
iets voelen spuiten ze direct weer extra verdoving in het hoofd. De laatste graft werd geplaatst, het was onderhand al 21.00 uur. Mijn dag heeft in totaal 12 uur geduurd om 4500 grafts te plaatsen. Ik kreeg nog een duidelijke uitleg hoe ik de eerste nachten moest gaan slapen en wat ik wel en niet mocht doen. De luxe bus stond weer voor en bracht mij naar het hotel waarna ik heerlijk heb gegeten in het restaurant. In het hotel kijkt men niet raar tegen je op omdat je een haartransplantatie hebt ondergaan. Er lopen namelijk veel meer mannen die het zelfde hebben onder laten gaan.

Na een goede nachtrust, wel even behelpen half rechtop zitten in bed, tijd voor activiteit. Je bent immers in Istanbul een stad waar meer dan 18 miljoen mensen wonen. We zijn naar het oude gedeelte van Istanbul (Üsküdar) gereden per taxi. Ik had geluk dat deze dag bewolkt was en kon zodoende rustig op straat lopen. Aan het einde van de dag mocht ik mij even melden bij de kliniek zodat de arts (Dr. Servet) naar mijn hoofd kon kijken. Dit heeft al met al 15 min geduurd. Samen nog een kopje thee gedronken en per luxe bus weer naar het hotel laten rijden.

De volgende ochtend om 9 uur werden we weer opgehaald en naar de kliniek gebracht voor de haarwashing. De Nederlandse hostess was ook weer aanwezig en heeft alles tot in de puntje verteld en nogmaals uitgelegd.

Na de washing per luxe bus naar het vliegveld gebracht en teruggevlogen naar Nederland.

Korte samenvatting:
Ik heb zeer goede ervaring met Esteworld, Margot is een rustige en prettige vrouw die een eerlijk verhaal verteld over de verschillende mogelijkheden.
De medewerkers in de kliniek in Istanbul zijn proffessioneel en gaan vakkundig te werk. Ik zou de behandeling zo weer doen


PS. foto's zal ik nog uploaden zodat jullie het kunnen zien.
Adrianus99 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2019, 20:59   #2
Kenwesrem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2019
Berichten: 7
Geslacht:
Hey man, dat is echt cool, heb je ook al foto's van de situatie of nog niet?
Ben wel benieuwd namelijk.
Kenwesrem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2019, 22:38   #3
Cees1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Beste Adrianus, ik ben nieuw hier op dit forum en ben oriënterend. Inmiddels heb ik 2 consulten gehad en eind van de week nog een consult bij Esteworld gepland staan (daar moest ik ruim 2 weken op wachten voordat er plek was), daarna hoop ik de knoop te kunnen doorhakken. Ik lees veel goede verhalen over Esteworld zo ook bij jou. Er zijn zoveel aanbieders dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is voor jou doorslag gevend geweest voor deze kliniek te kiezen?
Cees1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 15:03   #4
MBerghuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2019
Berichten: 20
Geslacht:
Hey Ardrianus, ik ben zelf ook net terug, het zit er op.
Ik deel jouw mening helemaal, vaklui daar bij Esteworld ! Ben ook top begeleid zowel in de kliniek als in Nederland, geen gladde praatjes maar eerlijk verhaal en keurige prijs. Mag ik vragen of jij ook de Acell hebt gedaan en of jij nu ook nog extra producten gebruikt of is dat niet nodig?
MBerghuis is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 23:01   #5
Adrianus99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cees1984 Bekijk bericht
Beste Adrianus, ik ben nieuw hier op dit forum en ben oriënterend. Inmiddels heb ik 2 consulten gehad en eind van de week nog een consult bij Esteworld gepland staan (daar moest ik ruim 2 weken op wachten voordat er plek was), daarna hoop ik de knoop te kunnen doorhakken. Ik lees veel goede verhalen over Esteworld zo ook bij jou. Er zijn zoveel aanbieders dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is voor jou doorslag gevend geweest voor deze kliniek te kiezen?

Beste Cees,

Doorslaggevend bij mij is geweest een duidelijk en eerlijk verhaal over het toekomstige resultaat. Ik heb de laatste jaren veel haar verloren en daardoor best wel kaal geworden. Omdat ze veel verschillende personen hebben behandeld hadden ze een goede referentie. Esteworld is massa in aantal haartransplantatie en dat houdt de kwaliteit hoog. Succes met her maken van je keuze.
Adrianus99 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 23:06   #6
Adrianus99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MBerghuis Bekijk bericht
Hey Ardrianus, ik ben zelf ook net terug, het zit er op.
Ik deel jouw mening helemaal, vaklui daar bij Esteworld ! Ben ook top begeleid zowel in de kliniek als in Nederland, geen gladde praatjes maar eerlijk verhaal en keurige prijs. Mag ik vragen of jij ook de Acell hebt gedaan en of jij nu ook nog extra producten gebruikt of is dat niet nodig?

Fijn om te horen dat je ook goed is bevallen. Ik heb wel de Acell behandeling laten uitvoeren. Als je mij het eerlijk vraagt kan ik moeilijk beoordelen of het echt meerwaarde geeft. Mijn keuze is geweest dat iedereen doet het je betaald veel voor een haartransplantatie en laat het niet op de behandeling van de Acell vastzitten. Heb wel wat extra haarproducten gekocht voor de eerste maanden. Het groeit wel als kool mijn eigen haar dat merk ik wel. Getransplanteerde haar moet nog groeien, pas over 2 maanden.
Adrianus99 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2019, 20:09   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
goed en herkenbaar verhaal. Ik ben benieuwd naar de foto's. Flink aantal grafst!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.